Spelveckan: Crysis 3, Arma III för Steam och senaste nytt från DayZ

Permalänk
Melding Plague

Spelveckan: Crysis 3, Arma III för Steam och senaste nytt från DayZ

Grafiktunga Crysis 3, Sonys nya spelkonsol Playstation 4 och SVT:s fortsatta samarbetet med Dreamhack står på tapeten när SweClockers sammanfattar spelveckan. Dessutom visas nyheter i kommande DayZ och videos från bland annat Starcraft II.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Inaktiv

Är DayZ lika infekterat med fuskare som förr, om någon spelar det än?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Är DayZ lika infekterat med fuskare som förr, om någon spelar det än?

Skickades från m.sweclockers.com

Börjar avta smått nu, fast ibland kan man tycka att fuskarna inte har förminskats i antal alls

Permalänk
Inaktiv

Om man nu både köpte ARMA 2 och ARMA 2 AH var är det bästa stället att hitta spel att spela online på? Jag vet att det finns en inbyggd multiplayer serverlista i spelet men det är ju inte så värst bra enligt mig.

Permalänk
Sötast
Skrivet av Klappa:

Om man nu både köpte ARMA 2 och ARMA 2 AH var är det bästa stället att hitta spel att spela online på? Jag vet att det finns en inbyggd multiplayer serverlista i spelet men det är ju inte så värst bra enligt mig.

http://play.withsix.com/

Permalänk
Medlem

Men snälla, va?! "Arma III släpps enbart via Steam"?

Varför ska vi bli påtvingade sådant skräp? Avskyr dessa forcerade klienter...

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Är DayZ lika infekterat med fuskare som förr, om någon spelar det än?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag skulle inte säga att det är någon större skillnad på public servers. Men hittar man ett bra private hive med aktiva admins ser man dem sällan om ens alls.

Permalänk

Watch Dogs ser ut att ha enorm potential så vida dom inte gör samma historia med grafiken för Far Cry 3 där den var långt mycket bättre i trailen!

Visa signatur

"I hate when people quote me for things i don't say" - Abraham Lincoln

&

Permalänk
Medlem

Alltså Super Mario FPS var ju kanon!

Visa signatur

The individual is handicapped by coming face-to-face with a conspiracy so monstrous he cannot believe it exists.

-- J Edgar Hoover

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Är DayZ lika infekterat med fuskare som förr, om någon spelar det än?

Skickades från m.sweclockers.com

Har inte träffat på en enda på Tansiens servrar (http://www.zombies.nu)

Permalänk
Medlem

Ska man spela Day Z så får man ju köra i en server som har lösenord där bara seriösa spelare får vara.
Finns det inte någon server som någon här på Sweclockers har som näst intill är "fuskfri"?

Permalänk
Medlem

Jag måste säga att videoklippet som visar Crysis 3 var det töntigaste jag har sett på länge. Men det är väl så att är man 35 så förväntas det att man inte ska gilla datorspel. Men det känns som vi borde vara en ganska stark kundgrupp och att spelföretagen kanske borde kunna rikta in hur man utformar sina spel även mot min åldersgrupp. Inte bara dialog, story och töntiga actionsekvenser designat för småkillar. Nu låter jag väldigt bitter men jag skulle vilja ha ut mer av spel precis som när jag går på bio och ser en bra film. Tänk om alla filmer på bio hade varit som The Expendables (usch och fy), det är lite så det är på spelmarknaden nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

A flexible hammers allow for more kinetic energy.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Ska man spela Day Z så får man ju köra i en server som har lösenord där bara seriösa spelare får vara.
Finns det inte någon server som någon här på Sweclockers har som näst intill är "fuskfri"?

Vet inte men tror inte det drivs någon direkt Sweclockers server men finns nog medlemmar som har en del.
Annars är väl Zombies.nu serverna i stort sett fuskfri, pga du både måste vara whitelistad och ha lösenord.
Så 1 gång fuskad så är du borta för alltid om du inte köper en ny CD-Key.
Sen så är Tansien rätt duktig på scripts och liknanden, man kan se att han har tillgång till alla hacker/cheats sidor.
Så han brukar ladda ner och titta in i dem för att se vad han kan göra för att stoppa fuskandet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Men snälla, va?! "Arma III släpps enbart via Steam"?

Varför ska vi bli påtvingade sådant skräp? Avskyr dessa forcerade klienter...

Steam är det inget fel på. Felet var att EA och Ubisoft hoppade på tåget och gjorde egna tjänster som suger.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Men snälla, va?! "Arma III släpps enbart via Steam"?

Varför ska vi bli påtvingade sådant skräp? Avskyr dessa forcerade klienter...

Håller med, och detta gör att jag inte kommer att köpa ARMA III för det att jag inte vill stödja skiten. Om fler gjorde som jag så skulle dessa "tjänster" (läst: påtvingad dynga, som tex whywallet och liknande) försvinna.

Permalänk
Medlem

Crysis 3 PC vilken jäv... dynga
Nja jag kanske överdrev där för jag spelade bara några minuter innan jag blev förbannad och stängde av.
Och dom första känslorna jag fick var att det kändes inte riktigt skönt i muskontrollen, antingen så var den för trög eller för snabb men det går nog att komma in i. Det som däremot fick mig avtänd vid första spelsessionen var när jag körde tutorialen så säger det dumma spelet tryck på knappen F wtf? jag har mappat om knapparna jag använder inte F längre men likt förbannat så måste jag bort och trycka på den. Men visst jag har sett värre exempel från crytek där spelet säger tryck på end (för jag har mappat den knappen) och så funkar inte den och man har glömt vilken som var default.
Spelet såg snyggt ut och jag vet att jag kommer att spela vidare vid senare tillfälle.

Visa signatur

I ate a clown once, he tasted funny :)

MB: Asus X99-A, GPU: Asus GTX980Ti, CPU: Intel 5820K, Ram: 16GB 2666Mhz, Ljud: Sound Blaster Z, Skärm: ASUS VG278H 120Hz., Datakunskap:Amatör

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Steam är det inget fel på. Felet var att EA och Ubisoft hoppade på tåget och gjorde egna tjänster som suger.

Programmet i sig är det inget större fel med. Det är principen att jag är tvingad att använda programmet för att kunna spela mina spel som är felet. Jag vill inte ha samma inloggning på 70 olika spel personligen.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Asså jag har helt jävla desperat efter arma 3!! fan när släpps det? först stod det q4 på deras hemsida men sen q1 men det är typ 1 mån kvar så det känns ju som allt går åt helvete just nu...

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Steam är det inget fel på. Felet var att EA och Ubisoft hoppade på tåget och gjorde egna tjänster som suger.

Kan hålla med om att Origin är seg och inte har mycket att ge.
Men Uplay är riktigt bra tycker jag. Dock så skulle jag hellre bara ha en tjänst
som Steam, och i så fall Steam eftersom dom har sina reor och sådan mängd olika spel.

Skrivet av FearKill:

Vet inte men tror inte det drivs någon direkt Sweclockers server men finns nog medlemmar som har en del.
Annars är väl Zombies.nu serverna i stort sett fuskfri, pga du både måste vara whitelistad och ha lösenord.
Så 1 gång fuskad så är du borta för alltid om du inte köper en ny CD-Key.
Sen så är Tansien rätt duktig på scripts och liknanden, man kan se att han har tillgång till alla hacker/cheats sidor.
Så han brukar ladda ner och titta in i dem för att se vad han kan göra för att stoppa fuskandet.

Jo jag menade en medlem här på SweC. Såg en tråd någon gång här om det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larsioni:

Håller med, och detta gör att jag inte kommer att köpa ARMA III för det att jag inte vill stödja skiten. Om fler gjorde som jag så skulle dessa "tjänster" (läst: påtvingad dynga, som tex whywallet och liknande) försvinna.

Vart tog din 10 rader långa post vägen?

WyWallet håller jag med om är skit, men Steam är inte det. Ett väldigt smidigt sätt att ha alla spel på samma ställe, istället för att behöva installera 100 spel var för sig med 100 olika fodral och kanske 150 olika skivor (beroende på hur stora spelen är)

Skrivet av Atlas Tasume:

Programmet i sig är det inget större fel med. Det är principen att jag är tvingad att använda programmet för att kunna spela mina spel som är felet. Jag vill inte ha samma inloggning på 70 olika spel personligen.

Självklart får du tycka som du vill. Personligen så tycker jag det är väldigt smidigt att ha samma inloggning till mina 120 spel jag har på Steam

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Programmet i sig är det inget större fel med. Det är principen att jag är tvingad att använda programmet för att kunna spela mina spel som är felet. Jag vill inte ha samma inloggning på 70 olika spel personligen.

Varför inte?
(Genuin fråga)

Permalänk
Medlem

Watch Dogs var tamefan mest intressantast!

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av RandomSwedishGuy:

Watch Dogs ser ut att ha enorm potential så vida dom inte gör samma historia med grafiken för Far Cry 3 där den var långt mycket bättre i trailen!

Det var det väl inte? På gameplay trailern är det väl normal grafik: http://www.youtube.com/watch?v=OXRwrGGJMaw

Watch dogs har alla spelikoner och sånt i trailern, så det borde ju vara äkta grafik.

Visa signatur

Chassi: en låda | CPU: i femma | Ram: 16 gib | Moderkort: jag vet inte | Hårddisk: några tusen gig och en SSD | Grafikkort: GTX 670 | Strömgrej: PSU

Permalänk
Medlem

Crysis 3 Benchmark när?

Visa signatur

| Motherboard : AsRock Fatal1ty Performance | CPU : i5 3570k | PSU : Corsair HX 650 | | Ram : 8GB 1600 Corsair
| GPU : Gigabyte GTX 670 : 1107 / 1700 | Ram : 8GB 1600 Corsair | SSD : Samsung 128gb | HDD : WD 1TB | R4| AKG K702 | Qpad Mk-50 | Deathadder 2013 | Samsung 27'' 120hz| Asus Xonar STX

Permalänk
Medlem

Oj vad watch dogs ser sexigt ut, riktigt bra koncept om du frågar mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Vart tog din 10 rader långa post vägen?

WyWallet håller jag med om är skit, men Steam är inte det. Ett väldigt smidigt sätt att ha alla spel på samma ställe, istället för att behöva installera 100 spel var för sig med 100 olika fodral och kanske 150 olika skivor (beroende på hur stora spelen är)

Jag tycker både WyWallet samt Steam är skit, påtvingad dynga båda två, vad avser 100 spel så har jag inte alla mina spel installerade, och jag spelar heller inte så många spel, jag kanske spelar två tre spel, så att installera dem är inget problem. Det är jag som bestämmer, full frihet, jag behöver heller inte Internet för att kunna spela dem, fungerar kanon.

Vad avser min spel samling så är den inget större problem än min CD samt LP samling. Du får helt enkelt lära dig att organisera lite grann, dessutom så har mina spel, CD skivor, samt LP skivor ett värde....något som spel på Steam inte har, de är endast lagrad data vilket har noll värde, likväl så är det oftast svindyrt att "köpa" (läs: hyra, för det är det du gör, du hyr spelen)

Jag tycker också om att fyskiskt kunna hålla i mina spel, CD skivor, LP skivor och även böcker.

Sist men inte minst.... om jag vill så kan jag också sälja mina spel, CD skivor, och LP skivor....och böcker. Jag har full kontroll samt äger det jag har köpt. Det får du, samt andra, tycka både är A: knöligt, B: dumt C: föråldrat bla bla lba und so weiter. XD

Fysisk media FTW!!!

Permalänk
Medlem

Äsch, Steam är väl inte så farligt. Synd att neka ett sådant bra spel som jag tror att ArmA 3 kommer att bli. Ser verkligen fram emot ArmA 3 och standalone-versionen av DayZ .

Hoppas Watch Dogs håller i längden också.

Visa signatur

CPU & Kylning: Ryzen 7 7800X3D & ASUS ROG Strix LC II 360 RAM: Kingston 32GB DDR5 6000MHz FURY GPU: RTX 3090 MB: Gigabyte X670 Gaming PSU: EVGA Supernova G2 850W M.2: Samsung 960 Evo 250GB Chassie: CM Storm Stryker Skärmar: AOC AGON AG271QG G-Sync IPS @165Hz och Qnix QX2710 IPS/PLS @110Hz

Permalänk
Medlem

Snubben i Watch Dogs, jobbar han på Apple? Då han verkar använda sig av en iPhone 5? Spelet ser ut att vara ett spel som alla kommer prata om när de ser demon fast sedan ingen köper pga att det tekniskt är tråkigt?

Tyckte även att det var roligt på presentationen av PS4 då de pratade om "Share" knappen och att kompisar kan se en spela, facebook m.m. för att sedan, köra reklam för detta storebror ser dig spelet.

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Atlas Tasume:

Programmet i sig är det inget större fel med. Det är principen att jag är tvingad att använda programmet för att kunna spela mina spel som är felet. Jag vill inte ha samma inloggning på 70 olika spel personligen.

De flesta Common spel kan du spela utan att starta steam. Dvs spelen utan "Steamworks"
Tänk efter lite snälla.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem

Watch Dogs ser otroligt skoj ut, påminner väldigt mycket om Assassin's creed(som iofs stod men ändå).
Vad spelar man som i Watch Dogs? Är man Ond/God/Batman, förstod inte riktigt, ena stunden hackades en persons konto och andra jagar man en tjuv och sist men inte minst så blir man jagad av polisen, tyckte det var lite förvirrande

Visa signatur

5900x, asus dark hero, 64GB ram, RTX 3090