Runescape 2007 server

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagge:

Jag blev besviken då jag var tvungen och göra ett nytt konto?
Jag menar, jag har inte vart online sen jag vet inte när, sen när man kommer tillbaka för Oldschool, måste man starta om?

Ditt konto har du kvar om du kommer ihåg inloggning men allt är givetvis nollställt på servern, se det som en nystart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thormillion:

Oj, ja det kanske det borde?
En mod kan flytta tråden dit om han ser detta!

Såg att det redan fanns en nu när jag letade lite: http://www.sweclockers.com/forum/116-massiva-onlinespel/11905...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elitist:

Såg att det redan fanns en nu när jag letade lite: http://www.sweclockers.com/forum/116-massiva-onlinespel/11905...

Ojdå, då kan vi skita i denna tråden!

Permalänk
Medlem

Glömt bort emailen, och så till mitt 07RS acc.. Hade ett litet RS uppehåll nu här under våren, och har inte spelat RS sen första vecka RS07 kom ut nu, så hur i hellskotta får jag reda på mailen om jag glömt den detaljen? Vet ju mitt vackra namn.. In-game, men inte det andra.

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thormillion:

Jagex släppte för ett tag sedan Oldschool Runescape (en backup från 2007) eftersom så många personer ville ha det.
Så tänkte fråga om det finns någon här på SC som spelar?

Det finns redan en tråd om detta sedan 07RS kom ut ungefär.

Edit: Såg att någon var före med det. Men välkommen till den andra tråden.

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av bullen181:

Glömt bort emailen, och så till mitt 07RS acc.. Hade ett litet RS uppehåll nu här under våren, och har inte spelat RS sen första vecka RS07 kom ut nu, så hur i hellskotta får jag reda på mailen om jag glömt den detaljen? Vet ju mitt vackra namn.. In-game, men inte det andra.

Vet tyvärr inte, jag har aldrig använt mail som inloggning. Eftersom du betalade för medlemskap bör du kanske kunna hitta adressen genom betalningsmedlet?

Permalänk
Medlem

Vafan är 2007 old school?
Kommer ihåg att jag satt och spelade skiten runt 2004 eller något.
Var det första mmo spel, om man nu kan kalla rs för det.

Visa signatur

"They took my stain!"
Anonyma Jonas

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elitist:

Vet tyvärr inte, jag har aldrig använt mail som inloggning. Eftersom du betalade för medlemskap bör du kanske kunna hitta adressen genom betalningsmedlet?

Jag köpt pre-paid card, så det blir lite svårt. :S

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Hedersmedlem

*trådar sammanfogade*

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saxn:

Vafan är 2007 old school?

RS har uppdaterats mycket under de senaste åren och RS3 kommer snart ut. Men många gillar inte uppdateringarna som har kommit. De senaste uppdateringen var Eoc (evolution of combat) då vapen har abilities, och du kan köpa så kallade "spins" för att få XP och pengar i spelet. Så länge du är villig att betala kan du bli 99 i alla skills utan att ens spela.

Eftersom så många slutade spela spelet så var det några som gjorde en namnlista på att få tillbaka allt som det var förut. Jagex sa då att om en halv million betalda användare säger ja, så kommer de fixa servrar till Runescape versionen som var år 2007 (Old school) för alla betalda medlemmar uten extra kostad/skaffa anti bot system och folk som jobbar på spelet osv..

Det slutade med att de fick in ca 460K betalda medlemmar som ville ha det så de hostar nu versionen gratis för betalda användare. Och på den här versionen så gör jagex polls innan de uppdaterar något. om de inte får över 75% ja, så uppdaterar det inte. Old school runescape är helt enkelt en version av runescape 2007 där utan alla uppdateringar som gör spelet lättare och det är användarna som bestämmer vad som ska uppdateras

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit
2x Dell U2515H IPS 1440p - ath-m50x & Mod Mic - Asus STX - Oculus Rift + Touch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daavido:

RS har uppdaterats mycket under de senaste åren och RS3 kommer snart ut. Men många gillar inte uppdateringarna som har kommit. De senaste uppdateringen var Eoc (evolution of combat) då vapen har abilities, och du kan köpa så kallade "spins" för att få XP och pengar i spelet. Så länge du är villig att betala kan du bli 99 i alla skills utan att ens spela.

Eftersom så många slutade spela spelet så var det några som gjorde en namnlista på att få tillbaka allt som det var förut. Jagex sa då att om en halv million betalda användare säger ja, så kommer de fixa servrar till Runescape versionen som var år 2007 (Old school) för alla betalda medlemmar uten extra kostad/skaffa anti bot system och folk som jobbar på spelet osv..

Det slutade med att de fick in ca 460K betalda medlemmar som ville ha det så de hostar nu versionen gratis för betalda användare. Och på den här versionen så gör jagex polls innan de uppdaterar något. om de inte får över 75% ja, så uppdaterar det inte. Old school runescape är helt enkelt en version av runescape 2007 där utan alla uppdateringar som gör spelet lättare och det är användarna som bestämmer vad som ska uppdateras

Då förstår jag!
Grymt att de lyssnar på folket som spelar och tillsammans förbättrar!
Man har ett par goda minnen ifrån RS

Visa signatur

"They took my stain!"
Anonyma Jonas

Permalänk
Medlem
Skrivet av GAPa:

*trådar sammanfogade*

Nu hamnade den dock lite fel, bättre om den får ligga i MMO-forumet.

On topic så har vi att se fram emot de första klassiska f2p-krigen mycket snart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elitist:

Nu hamnade den dock lite fel, bättre om den får ligga i MMO-forumet.

On topic så har vi att se fram emot de första klassiska f2p-krigen mycket snart.

Jag instämmer, kommer bli awesome.

Visa signatur

Monitor: C49RG90S CPU: i9-10900K GPU: GTX 3080

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Elitist:

Nu hamnade den dock lite fel, bättre om den får ligga i MMO-forumet.

Ajdå, det ser ut som att jag råkade trycka lite fel när jag sammanfogade. Jag ber om ursäkt för det. Ordnat nu.

*tråd flyttad*

Permalänk
Medlem

Nu tycker jag att det är dags att återuppliva tråden!

Jag har nyss köpt member igen efter en lång paus ifrån detta fantastiskt roliga tidsfördriv till spel som man tydligen aldrig tröttnar på.

Jag har börjat gå lite bärsärkar gång på de här förbannade trä tjuvarna till bottar.. Så den här skitungen får nu stå här tills han är tillbaka i spelet igen.. (Han var kvar när jag laddade upp bilden nedan i alla fall.)
"Boat100040" Kanske inte det mest roliga namnet.. Men utan a:et så förklarar han en del.
Så jag bidrar till #BotHunting

Och här är min stat update.. (Har bara kört max 14 timmar i oldschool totalt.) Adda mig gärna.. Jag är forever alone i spelet. :S Och jag heter som det står i bilden nedan.

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Skrivet av bullen181:

Jag har nyss köpt member igen efter en lång paus ifrån detta fantastiskt roliga tidsfördriv till spel som man tydligen aldrig tröttnar på.

Jag har börjat gå lite bärsärkar gång på de här förbannade trä tjuvarna till bottar.. Så den här skitungen får nu stå här tills han är tillbaka i spelet igen.. (Han var kvar när jag laddade upp bilden nedan i alla fall.)
"Boat100040" Kanske inte det mest roliga namnet.. Men utan a:et så förklarar han en del.
Så jag bidrar till #BotHunting

http://oi43.tinypic.com/2va18xw.jpg

Och här är min stat update.. (Har bara kört max 14 timmar i oldschool totalt.) Adda mig gärna.. Jag är forever alone i spelet. :S Och jag heter som det står i bilden nedan.
http://oi40.tinypic.com/2r77n9h.jpg

Är också lite forever alone på spelet. Haha ^^ Jag har lagt ner MYCKET tid på spelet. (Speciellt Runecrafting) Har haft lite extra tid. Här kommer en stat update:

La till dig In-Game föressten ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av MuffinManxD:

Är också lite forever alone på spelet. Haha ^^ Jag har lagt ner MYCKET tid på spelet. (Speciellt Runecrafting) Har haft lite extra tid. Här kommer en stat update:

http://puu.sh/33PbB.jpg

La till dig In-Game föressten ^^

Jag skäms just nu för att jag är så lat. Mitt evolution of combat runescape account är sämre levlat än det där.

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av MuffinManxD:

Vad gör du afk i Lumbridge egentligen? Dött och ragequittat? Somnat på tangentbordet?

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Skrivet av bullen181:

Vad gör du afk i Lumbridge egentligen? Dött och ragequittat? Somnat på tangentbordet?

http://oi43.tinypic.com/1qocap.jpg

Lol, va med några kompisar o hade lankväll o vi blev ganska packade. Jag dog in game, sen kommer jag inte ihåg resten. Haha ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av MuffinManxD:

Lol, va med några kompisar o hade lankväll o vi blev ganska packade. Jag dog in game, sen kommer jag inte ihåg resten. Haha ^^

Förlora du nå bra items?

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Skrivet av bullen181:

Förlora du nå bra items?

Typ 1m i items bara så inte så farligt ^^ Förlorade min Zamorak Book sen kom jag på att jag kunde få tillbaka den gratis. Haha, tur va

Permalänk
Medlem
Skrivet av MuffinManxD:

Typ 1m i items bara så inte så farligt ^^ Förlorade min Zamorak Book sen kom jag på att jag kunde få tillbaka den gratis. Haha, tur va

Inte så farligt?! 1m.. WOW.. Jag har knappt ens 20k
Hur får du boken tillbaka gratis då?

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av bullen181:

Inte så farligt?! 1m.. WOW.. Jag har knappt ens 20k
Hur får du boken tillbaka gratis då?

Det är en reward i questet Horror from the deep om jag inte minns fel. Den är icke tradeable och
man kan få tillbaka den genom att gå dit man fick den, var väl en kista någonstans i nordvästra delen av
spelvärlden, kommer inte ihåg vad det hette

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Stationär: i7 6700k, GTX1060, Xonar Essence STX, mm.
Laptop: Asus UX32vd, 10GB RAM & 250GB SSD.
Högtalare: Dynavoice Dynamite 12. Förstärkare: Atoll. Slutsteg: Atoll, Hörlurar: Sennheiser HD650, Sennheiser Momentum Wireless.
<<Amatör Audiofil // Musikälskare>>

Permalänk

Nice Crafting level! Nu blev jag lite jelly.. Vad craftar du?

Här är min stat update. Tränat en del Magic ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av MuffinManxD:

Nice Crafting level! Nu blev jag lite jelly.. Vad craftar du?

http://puu.sh/3p8hs.png

Här är min stat update. Tränat en del Magic ^^

Tack *Hint Hint* Kolla i chatten.

Visa signatur

Stationär: i7 6700k, GTX1060, Xonar Essence STX, mm.
Laptop: Asus UX32vd, 10GB RAM & 250GB SSD.
Högtalare: Dynavoice Dynamite 12. Förstärkare: Atoll. Slutsteg: Atoll, Hörlurar: Sennheiser HD650, Sennheiser Momentum Wireless.
<<Amatör Audiofil // Musikälskare>>

Permalänk
Skrivet av PCFreak:

Tack *Hint Hint* Kolla i chatten.

Ah, det tänkte jag inte på!
Då är du rik in game antar jag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MuffinManxD:

Ah, det tänkte jag inte på!
Då är du rik in game antar jag?

Naaa rik skulle jag väl inte säga men har 50m bank, inte så mycket jämfört med många andra som kutar runt med ett bar biljoner

Visa signatur

Stationär: i7 6700k, GTX1060, Xonar Essence STX, mm.
Laptop: Asus UX32vd, 10GB RAM & 250GB SSD.
Högtalare: Dynavoice Dynamite 12. Förstärkare: Atoll. Slutsteg: Atoll, Hörlurar: Sennheiser HD650, Sennheiser Momentum Wireless.
<<Amatör Audiofil // Musikälskare>>

Permalänk
Medlem

Har följt den här tråden man har aldrig postat något om min "progress". Försöker just nu få upp lite cash till en DFS. Kommer nog ta lite tid nu när whips har gått ner så mycket i pris.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit
2x Dell U2515H IPS 1440p - ath-m50x & Mod Mic - Asus STX - Oculus Rift + Touch

Permalänk
Skrivet av Daavido:

Har följt den här tråden man har aldrig postat något om min "progress". Försöker just nu få upp lite cash till en DFS. Kommer nog ta lite tid nu när whips har gått ner så mycket i pris.

http://i.imgur.com/sZYayu7.png

Nice build! Känner att jag ligger lite efter. Dock har jag bara 1 def som gör att jag inte kan ha mycket gear etc. Dock är mitt build mest för pure. Ska nog questa till barrow gloves senare o bli Zerker. Osis att jag hatar quests dock. ^^ Har lagt ner mycket tid på RC, dock är det segt som bara den med Law Runes. Men tjänar rätt bra bank på det