Avinstallera spel från Steam som inte finns i spellistan

Permalänk
Medlem

Avinstallera spel från Steam som inte finns i spellistan

Jag installerade Black Ops 2 för att testa en halvtimme när det var gratis över helgen.
Nu efter att gratishelgen är slut så försvann spelet från listan däremot är spelet fortfarande installerat.
Har testat att avinstallera från kontrollpanelen men det enda som hände var att spelet försvann från kontrollpanelens lista...

Hur avinstallerar jag ett spel Steam har glömt bort är installerat? (kontrollpanelen tror spelet är avinstallerat)

Visa signatur

i7 3930K - Noctua NH-D14 - MSI 1080 - Asus Sabertooth x79 - Corsair Vengeance DDR3 LP 4x4GB - Crucial MX100 256GB - AOC q2770Pqu 1440p - Corsair RM650x - Fractal Design R5 - Logitech G403 - Filco Majestouch-2 - Denon AVR-2113 - Dali Zensor 1

Permalänk
Medlem

Gå in i Steam-mappen (\Steam\steamapps\common\) och ta bort "black ops 2"-mappen

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Gå in i Steam-mappen (\Steam\steamapps\common\) och ta bort "black ops 2"-mappen

det finns inga registernycklar då?

Visa signatur

i7 3930K - Noctua NH-D14 - MSI 1080 - Asus Sabertooth x79 - Corsair Vengeance DDR3 LP 4x4GB - Crucial MX100 256GB - AOC q2770Pqu 1440p - Corsair RM650x - Fractal Design R5 - Logitech G403 - Filco Majestouch-2 - Denon AVR-2113 - Dali Zensor 1

Permalänk
Medlem

Vad händer om du klickar här?
steam://uninstall/202970

edit.. funkar det inte så är det nog ganska safe att bara ta bort mappen.

Visa signatur

Beställ aldrig soppa från en enbent servitör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asken:

Vad händer om du klickar här?
steam://uninstall/202970

edit.. funkar det inte så är det nog ganska safe att bara ta bort mappen.

Inget händer. Jo jag får väl ta bort mappen men jag ger denna tråd en dag till först med tanke på att jag har 700gb ledigt ändå

Visa signatur

i7 3930K - Noctua NH-D14 - MSI 1080 - Asus Sabertooth x79 - Corsair Vengeance DDR3 LP 4x4GB - Crucial MX100 256GB - AOC q2770Pqu 1440p - Corsair RM650x - Fractal Design R5 - Logitech G403 - Filco Majestouch-2 - Denon AVR-2113 - Dali Zensor 1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justin91:

Inget händer. Jo jag får väl ta bort mappen men jag ger denna tråd en dag till först med tanke på att jag har 700gb ledigt ändå

Okej.. Den "länken" (eller steamkommandot som det ju är) ska avinstallera Black Ops 2, men jag vet inte om det kanske är ett annat "app-nummer" på det eftersom jag inte har det själv osv. (Du bör ju ha Steam igång för att det ska hända nåt överhuvudtaget i alla fall)

Men det är nog inte så mycket registernycklar osv som blir över.

Visa signatur

Beställ aldrig soppa från en enbent servitör.

Permalänk

edit: nvm, måste lära mig läsa hela inlägget -____-

Visa signatur

| Silverstone raven rv02 | Intel Core i7 920 @ 3.5ghz + Corsair H50 | Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 6x2GB | XFX Radeon 6870 | ASUS P6T SE | Chieftec Super Series 750W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asken:

Okej.. Den "länken" (eller steamkommandot som det ju är) ska avinstallera Black Ops 2, men jag vet inte om det kanske är ett annat "app-nummer" på det eftersom jag inte har det själv osv. (Du bör ju ha Steam igång för att det ska hända nåt överhuvudtaget i alla fall)

Men det är nog inte så mycket registernycklar osv som blir över.

Går det att hitta sitt appnr på något sätt?

Visa signatur

i7 3930K - Noctua NH-D14 - MSI 1080 - Asus Sabertooth x79 - Corsair Vengeance DDR3 LP 4x4GB - Crucial MX100 256GB - AOC q2770Pqu 1440p - Corsair RM650x - Fractal Design R5 - Logitech G403 - Filco Majestouch-2 - Denon AVR-2113 - Dali Zensor 1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justin91:

Går det att hitta sitt appnr på något sätt?

Jag vet inte riktigt... Jag googlade på "steam application id" och lite grejer.. Men jag kunde inte hitta en komplett lista eller nåt.
Och så kom jag på att det som var gratis är ju enbart multiplayer va? I så fall borde det vara steam://uninstall/202990 istället för 202970 som tydligen är singleplayerdelen

Visa signatur

Beställ aldrig soppa från en enbent servitör.