Vad hoppas ni på från WP9/Blue (eller nästa större uppdatering)?

Permalänk
Medlem

Vad hoppas ni på från WP9/Blue (eller nästa större uppdatering)?

Vore intressant att få höra vad folk som kör WP önskar sig för förbättringar i nästa version och även vad folk som inte kör WP skulle vilja se för att byta.

Själv anser jag att MS måste komma med en lösning på volymproblematiken. Det håller inte att ha en gemensam volymkontroll för allt och det är dessutom riktigt störande att det inte går att villkora vibratorn med om ljudet är på eller inte, samt att det inte finns något läge för att muta allt ljud, alltså även från appar. Här ligger MS ljusår efter konkurrenterna.

Sen skulle jag gärna vilja se lite grafisk uppfräschning. Möjligheten att köra en bakgrundsbild eller mönster, eller åtminstone en annan färg än svar eller vit i menyer och appar, vore välkommet.

Jag skulle också vilja ha större möjlighet att välja vad och hur info ska visas på låsskärmen, istället för de fem ikoner som WP tillåter idag.

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem

Det jag helst vill ha är profiler... Irriterande att behöva höja/sänka volymen varje gång man ska/ ska inte lyssna på musik. Vill kunna stänga av program från multitaskig.

Permalänk
Medlem

Har kört WP8 i snart en vecka och den har lämnat en del att önska:

  • Vill ha en konstant volym på ringsignalen och ett snabbt sätt att växla mellan tyst/vibration/ringsignal

  • Jag vill kunna köra nätverksdelning utan att sätta lösenord på Wifi:t (tycker om välgörenhet

  • Bättre översikt över vilka appar som körs i bakgrunden

  • Möjlighet att se vad som drar batteri - i natt laddade min Lumia 820 ur med 50%

  • Möjlighet att följa med dataförbrukningen

  • Filhanterare!!! Har undersökt saken lite och jag misstänker att nerladdade filer som inte passar in i musikspelaren eller galleriet lämnar kvar i telefonens minne men försvinner utom synhåll för användaren.

  • Linux-stöd. I dagsläget är telefonminnet Read-only när man ansluter telefonen till Linux. Jag måste starta Windows för att överföra musik

  • Det går inte att logga ut från skype-appen och inte heller att stänga av alla dess notifikationsljud (Det är ju ändå MS som står bakom skype-appen)

  • Fixa Internet Explorer, för tillfället så förstorar IE10 och IE9 viss text på sidan medan annan text förblir oförändrad. Ser jä...gt fult ut då rubrikerna i t.ex. Google sök är mindre än brödtexten.

  • Möjligt att jailbreaka / roota

  • Android-emulator / Dalvik port till WP

Permalänk
Medlem

Ska jag vara ärlig så tror jag inte det kommer desto mer grejer förutom 10 nya tema färger. Riktigt besviken på hur liten skillnad det egentligen är mellan WP7.x och WP8.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Inaktiv

Microsoft behöver verkligen sätta lite fart nu. Jag vill ha full-HD i wp till hösten. Med Snapdragon 600/800 eller Tegra 4.

"Man ser ändå inte skillnad." Synd, för jag bryr mig inte. Fixa Full HD och nya Snapdragon eller så blir det Android.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pnorberg:

Ska jag vara ärlig så tror jag inte det kommer desto mer grejer förutom 10 nya tema färger. Riktigt besviken på hur liten skillnad det egentligen är mellan WP7.x och WP8.

Det är ju en helt ny kärna i grunden, bara för att du inte ser några ändringar så betyder det ju inte att det är några

Tycker största problemet med WP är avsaknaden av kvalitétsappar.

Permalänk
Medlem

Bättre volymkontroll, meddelandecenter, sök precis som desktop Windows 8 ist. för endast bing och api för samtal. Det sistnämnda så att man kan ha realtid nummerupplysning på folk som ringer och även spela in samtal.

Tycker att inte att ie är perfekt, men samtidigt kan man inte trycka in för mycket knappar med funktioner utan att det blir rörigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dhanjel:

Det är ju en helt ny kärna i grunden, bara för att du inte ser några ändringar så betyder det ju inte att det är några

Tycker största problemet med WP är avsaknaden av kvalitétsappar.

Det vet jag, men det fanns saker som saknades med WP7 som inte dök upp i WP8, trots kritik från användarna, t.ex. det med volymknappen, SMS-singal, tangentbord som inte fylls över hela skärmen i liggande position, m.m.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Avstängd

Nästa uppdatering efter Portico som kom nyligen blir tydligen nåt med kodnamnet GDR2:
http://www.slashgear.com/first-windows-phone-8-gdr2-to-be-the...

Blir före Windows Blue som lär komma senare i höst. I stort sett är jag ändå rätt nöjd.
Många Androider med egna gränssnitt får inte uppgraderingar alls.

Microsoft satsar trots allt på plattformen. Även apparna blir bättre som Twitter och WhatsApp:
http://www.wpcentral.com/twitter-and-whatsapp-are-just-start-...

Permalänk
Avstängd

Samma situation som att WP7 inte gick att uppgradera till WP8 vill i alla fall inte hända:
http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2416002,00.asp