Permalänk

Prodigy & Lian Li

Obs! Alla bilder är tagna med samsung galaxy s2 lte därav bild kvaliten.
2012-10-25 så la jag ut mitt första galleri pga att jag hade beställt delarna till min nya dator som är i detta galleri och sålde den gammla datorn strax efter det. La inte ut ett galleri på det nya då det redan fanns så många gallerier med prodigy och att man är lite lat.
Men nu när jag har bytt från prodigy till Lian Li PC-A04B så var det dax.
Delarna är följande.
Cpu i5 3570k klockad till 4,3Ghz utan att pressa.
Mb Asus P8Z77-I DELUXE mITX, när jag får råd och tummen ur skall jag skaffa m-atx mb men det får vänta.
Minne 16gb corsair cl10 1600Mhz.
Gpu Gigabyte GeForce GTX 670 2GB
Cpu kylning H60 som nu skall skickas tillbaka då jag insåg att det var den som fört oljud helatiden. Radiatorn passar inte helt i fronten och inte i taket heller pga mb. så får nog bli någon en Noctua NH-L9i Low profile
som skall passa fint till mitt mb.
Nätdel Fractal Design Newton R3, 600W 80+ Platinum. Under de fyra månader jag har haft det har jag aldrig behövt rengöra nätdels dammfiltret då fläklten knappt snurar.
Samma tillbehör som i mitt tidigare galleri men bytt mus från mionix 1800 till 5000.
Egen lägenhet har det också hunnit bli så nu sitter jag på comhem 100/10 medan då jag bodde hemma hade vi telia 12-24 på 4 pers
Mvh Tobbe

Prodigy & Lian Li

Permalänk

Stligt! Hur nöjd är du med chassiet? Tycker mitt FD Define mini är för plastigt & känns för billigt, så har A04B nån typ av "premiumkänsla"?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Desktop: Ghost s1 Limestone, 5800x3d, RX 6700, 64gb RAM, KC3000 2tb, Kubuntu 22.04
Peripherals: Superlight, Artisan Hien, Ducky one 2 mini, O2+ODAC, HD6XX, Rode Podcaster
Laptop: Macbook Pro M1 Pro

Permalänk
Skrivet av Michwurfus:

Stligt! Hur nöjd är du med chassiet? Tycker mitt FD Define mini är för plastigt & känns för billigt, så har A04B nån typ av "premiumkänsla"?

Skickades från m.sweclockers.com

Tack Jag skulle säga att det har lite premiumkänsla men man får vad man betalar för då det bara kostar 850kr. Sidopanelerna är extremt tunna men chassit utan delar väger endast 4,1kg så det var väl väntat. Det går inte att fästa en radiator i fronten utan modd. Om du kollar så ser du att jag inte kunde fästa den ordentligt :S
Ingen plast alls nästan på detta chassi men det känns bräckligt då man monterar isär det!

Permalänk
Medlem

Har samma Lian Li chassi. Riktigt stilren, har dock funderat på att köpa ett mindre eller bygga ett.

Permalänk
Skrivet av FknDemo:

Har samma Lian Li chassi. Riktigt stilren, har dock funderat på att köpa ett mindre eller bygga ett.

Jag var också sugen på ett annat chassi men kan inte slita mig från mitt nätagg och tilltalade väldigt mkt av detta chassi

Permalänk

Tja, lite efter. Snyggt! Kan man placera H60:n i toppen?

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Skrivet av JeagerMeisterSWE:

Tja, lite efter. Snyggt! Kan man placera H60:n i toppen?

Det hade jag kunnat om jag inte haft mitt m-itx mb
https://www.google.se/search?q=Asus+P8Z77-I+DELUXE+mITX&sourc...
Som du ser i länken så sticker digi+ vrm upp ganska kraftigt vilket gör att man får välja på att fästa radiator eller fläkt i toppen båda får inte plats :S
Skall kanske framöver skaffa ett m-atx mb istället och då kommer det fungera!
Mvh Tobbe