Börja med Battlefield på PC?

Permalänk
Medlem

Börja med Battlefield på PC?

Tjena. tänkte höra i fall det är värt att börja spela Battlefield 3 på PC som ny spelare.
Har kört mycket shooters som tex cod men har sett lite filmer på BF3 och tycker det ser rätt kul ut.. så frågan är: Är det värt att börja med spelet nu så långt efter att det kommit eller är det få som spelare det numera?

Visa signatur

Jag hatar Ånge.

Permalänk
Medlem

Perfekt att börja nu när du får Premium med alla expansions för samma pris som när den BF3 släpptes utan expansions. Kör Team Death Match i början för att levla snabbt.

Visa signatur

"Maybe I should code a Tipping bot, instead of these well-known DDos bots. I would tip your wallets until these were overloaded"

CPU: Phenom II 1095T @3.85GHZ - Hyper 212 Plus Cpu Cooler Moderkort: M4A89GTDPRO/USB3 (CPU/NB Frequency: 2814 MHZ) Grafikkort: Sapphire HD 7970 (GPU 1170MHZ - VRAM 1600MHZ)

Permalänk
Medlem
Skrivet av had0c:

Tjena. tänkte höra i fall det är värt att börja spela Battlefield 3 på PC som ny spelare.
Har kört mycket shooters som tex cod men har sett lite filmer på BF3 och tycker det ser rätt kul ut.. så frågan är: Är det värt att börja med spelet nu så långt efter att det kommit eller är det få som spelare det numera?

Spelet är fortfarande väldigt populärt och det är många som spelar.

Så har du intresse för det, så tycker jag givetvis att du skall köpa det.

Visa signatur

In Win 503 | i7-6700k | ASUS GTX 1080 Strix | 32GB Corsair Vengeance 2133MHz | Samsung EVO 850 500GB | WD Blue 1TB | EVGA Supernova G1 750W | ASUS Z170 PRO Gaming

Permalänk
Medlem
Skrivet av had0c:

Tjena. tänkte höra i fall det är värt att börja spela Battlefield 3 på PC som ny spelare.
Har kört mycket shooters som tex cod men har sett lite filmer på BF3 och tycker det ser rätt kul ut.. så frågan är: Är det värt att börja med spelet nu så långt efter att det kommit eller är det få som spelare det numera?

Kolla om du kan spela på en polares konto och känn efter om du gillar det. Jag säger att det fortfarande är värt att köpa det.

Skulle dock säga att sättet som går snabbast att lev-la på är servrar med bolt action only om man är duktig på quickscope och har snabba reflexer

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem

Ja bara att köpa.
Men ställ in dig på att du säkert kommer dö mycket i början då många spelare kan alla banor och har spelat en del och hittat aimet så att säga. Om du vill levla skulle jag säga close quarters istället för tdm. Bra mycket roligare och går lika bra....

Visa signatur

NZXT H2 Vit| i7 2600 + Hyper 212 | Fractal Design Newton R2 650W | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | G.Skill Ripjaws X 2x4GB | SSD A-Data 511 120 GB | 1TB WD Caviar Blue | Gigabyte GTX670 Windforce 3X OC | 2 x DVD | Corsair Vengeance K60 & Razer Imperator & Steelseries Siberia V2 USB

Permalänk
Medlem

Mycket och snabba svar.. Jaha det har kommit en massa expantioner redan?.
några tips på vart man kan få tag i alla expar etc för en billigare slant?

Visa signatur

Jag hatar Ånge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av had0c:

Mycket och snabba svar.. Jaha det har kommit en massa expantioner redan?.
några tips på vart man kan få tag i alla expar etc för en billigare slant?

Jag personligen skulle rekommendera cjs-cdkeys.com, jävligt bra priser.

Det du ska leta efter är "Premium Edition" där originalspelet samt ALLA nuvarande/kommande expansioner följer med.

Visa signatur

In Win 503 | i7-6700k | ASUS GTX 1080 Strix | 32GB Corsair Vengeance 2133MHz | Samsung EVO 850 500GB | WD Blue 1TB | EVGA Supernova G1 750W | ASUS Z170 PRO Gaming

Permalänk
Medlem

Självklart ska du spela BF3! Spelet lever och frodas som aldrig förr och en sista expansionen kommer nu i mars. Välkommen till familjen broder!

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Medlem

Just do it!

Hardcore FTW!

Visa signatur

Better to have and not need, than to need and not have.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheGiant:

Ja bara att köpa.
Men ställ in dig på att du säkert kommer dö mycket i början då många spelare kan alla banor och har spelat en del och hittat aimet så att säga. Om du vill levla skulle jag säga close quarters istället för tdm. Bra mycket roligare och går lika bra....

Fast nu skiljer man ju på att Close quarters är ett namn på DLC i( detta fall) och tdm är ett game mode som finns på de flesta banor om inte alla.

on topic: Du kommer få mycket spel för pengarna själv punga ja ut 500 kr för premium när de kom. Och många spelar fortfarande.

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av had0c:

Mycket och snabba svar.. Jaha det har kommit en massa expantioner redan?.
några tips på vart man kan få tag i alla expar etc för en billigare slant?

http://gameshop.se/pc-nya-spel-battlefield-3-premium-edition

Permalänk
Medlem

Ladda ner origin (gud vad jag hatar att skriva det) så kan du köpa spelet där. Lättast. Tror även du kan köpa på bf3 hemsida.

Visa signatur

- Its all about the game

Permalänk
Medlem

https://www.spelbutiken.se/catalog/product/77911-battlefield_...

Kanske finns billigare som download-variant, vet ej

Permalänk
Medlem

Det är digital edition jag är ute efter.. dock ser jag att den är dyrare än box versionen.. tycker det är rätt märklit.. sedan den dära cjs-cdkeys.com ser mycket mysko ut så vågar nog mig inte på den.

Visa signatur

Jag hatar Ånge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 93Clocker:

Fast nu skiljer man ju på att Close quarters är ett namn på DLC i( detta fall) och tdm är ett game mode som finns på de flesta banor om inte alla.

on topic: Du kommer få mycket spel för pengarna själv punga ja ut 500 kr för premium när de kom. Och många spelar fortfarande.

Jo du har rätt.
Men i min värld är bara close quarter när man kör conquest assult... inte självklart för alla så mitt fel

Visa signatur

NZXT H2 Vit| i7 2600 + Hyper 212 | Fractal Design Newton R2 650W | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | G.Skill Ripjaws X 2x4GB | SSD A-Data 511 120 GB | 1TB WD Caviar Blue | Gigabyte GTX670 Windforce 3X OC | 2 x DVD | Corsair Vengeance K60 & Razer Imperator & Steelseries Siberia V2 USB

Permalänk
Medlem

men vad svårt det skulle vara att hitta digitalversioner av detta spel då.. har varit runt halva nätet utan att hitta nått.

och nu hittade jag en seriös sida..

http://www.gameholds.com/battlefield-3-premium-edition-pc-cd-...

Visa signatur

Jag hatar Ånge.

Permalänk
Avstängd

Ja, det är väll alltid värt att börja om man vill spela. Dock tror jag att du som codspelare kommer ha svårt att anpassa dig med tanke på alla fordon. Vi har dagligen ex cod spelare som gnäller på battlelog att det finns för många fordon, och att de önskar att bf3 vore "infantry" only. Cjs keys är bra, dock så är vissa versioner ryska så man måste trixxa för att få dem att fungera efter varje update. De har också EU versioner som fungerar utan att hålla på med language files och registry fix, som troligen kostar lite mer. Bf3 på dvd kan man köpa billigt, finns masa butiker som rear ut dem, premium dyrare dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Az1337:

Ja, det är väll alltid värt att börja om man vill spela. Dock tror jag att du som codspelare kommer ha svårt att anpassa dig med tanke på alla fordon. Vi har dagligen ex cod spelare som gnäller på battlelog att det finns för många fordon, och att de önskar att bf3 vore "infantry" only.

njae sa att jag har spelat Cod men inte att jag är "cod spelare" det är en stor orsak att det existerar flyg etc som jag vill testa detta. och nu är köpen gjort och nu kommer det bli nötande

Visa signatur

Jag hatar Ånge.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av TheGiant:

Jo du har rätt.
Men i min värld är bara close quarter när man kör conquest assult... inte självklart för alla så mitt fel

Close quarters är antingen "närstrid", dvs strid i trånga utrymmen, eller expansionen Close Quarters. Conquest Assault innebär bara att det ena laget börjar med alla flaggor och inte har någon speciell Deployment. CA finns t ex på Wake Island, som verkligen inte är close quarters.

Tror att det som ursprungligen avsågs var Close Quarters Domination, som är ett game mode.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Skrivet av larssa87:

Ladda ner origin (gud vad jag hatar att skriva det) så kan du köpa spelet där. Lättast. Tror även du kan köpa på bf3 hemsida.

vet vem vill inte ha det på steam och kunna köpa premium för endast 100 kr på nån rea skulle vara fet najs om det findes på steam

Visa signatur

Vi börjar med grunden. -MnM A.K.A Mulle Meck

Permalänk
Medlem
Skrivet av vinsent10:

vet vem vill inte ha det på steam och kunna köpa premium för endast 100 kr på nån rea skulle vara fet najs om det findes på steam

Steam är rätt överlägsen origin men nu är det som det är

Visa signatur

Jag hatar Ånge.

Permalänk
Medlem

det är ganska många spelare fortfarande och helt värt det fast det slutade fungera ordentligt till min dator tyvärr

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem

Gillar man FPS online är väl spelet helt överlägset allt annat även om det funnits ett tag. Största hindret för att tycka spelet är kul i början är väl att det är så taktiskt.

Är rätt ny men precis i början trodde jag det mest var att springa omkring och skjuta, då kommer man sist hela tiden

Här är några bra nybörjartips
https://www.youtube.com/watch?v=E-uCgj5XvBY
https://www.youtube.com/watch?v=r7wCEMc5bTs
https://www.youtube.com/watch?v=ZAhGNHWpBwI

https://www.youtube.com/watch?v=fdm6_Erg2TI

Roligast är det när man hittar några på en bana som förstår att samarbeta.
Tråkigast är det när en karta är full med massa prickskyttar

Är som sagt fortfarande rätt ny på spelet så man kanske lär sig

Permalänk

Finns många nya spelare som tillkommit på senaste tiden. Det ser man på rankerna folk har.
Här har du lite tips på hur man blir en hygglig Battlefield 3 spelare:
# Upptäck fiender så mycket du kan - spamma Q knappen.
# Hjälp dina kamrater - Ge ut ammo(support) och hälsa(assault) så ofta du kan. Spelar du recon så släng upp en soflam eller en t-ugs, beror på vilken sorts bana du spelar på. Är du engineer, så reparera fordon etc.
# Ta flaggor så mycket du kan - laget vinner på att ni har baser och du får mycket poäng som tack för besväret.
# Sist men inte minst - skjut fiender

Lycka till!

Visa signatur

| i5 13600K | Noctua NH-D15S | PRO z690-p | 16GB RAM 3200 | EVGA RTX 3080 |
| Fractal Design Newton 800w platinum | 3xBenQ XL2420T + 3D Vision gen2|
| Win10 x64 | Logitech Pro X Superlight | Sennheiser HD 599 | Pioneer VSX-D510 |

Permalänk

Klart du ska spela bf3 och köpa det från G2play.net!

Permalänk
Medlem

Försök klara assignements som verkar resonliga (vissa är bara trolliga) så kommer du lära dig en hel del. Så gjorde jag i varje fall och tycker jag fått en hel del behållning genom det. Det uppmuntrar till att ge ut ammo, hela lagkamrater, återuppliva och spela på olika sätt som gör att du tvingas lära dig saker. Sen grejer som EOD-bot kills, kasta granater på fiendegadgets och sånt kan du ignorera i början

Dessutom kan du få några trevliga vapen som är nybörjarvänliga genom assignements så som ACW-R (engineer) och L86A2 (support) medans du som assault börjar med det superba vapnet M416 (via premium edition i varje fall).

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av had0c:

Tjena. tänkte höra i fall det är värt att börja spela Battlefield 3 på PC som ny spelare.
Har kört mycket shooters som tex cod men har sett lite filmer på BF3 och tycker det ser rätt kul ut.. så frågan är: Är det värt att börja med spelet nu så långt efter att det kommit eller är det få som spelare det numera?

Just nu är det 63 500 spelare online på BF3 till PC, så det finns gott om sällskap

Visa signatur

[MSI X470 GAMING PLUS] - [AMD RYZEN 3700X] - [G.SKILL F4-3200C14D-16GTZKW] - [Palit GTX 1080] - [Kingston 1TB NVME] - [Corsair HX 750W] - [Noctua NH-D15] - [Fractal Design XL R2] - [Acer XB270HU]

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Beyerdynamic DT770 Pro 80 Ω
CM Storm Quick Fire TK Brown
Zowie FK1+

Permalänk
Medlem

Hur är det att spela singleplayer? Har heller aldrig spelat just BF3. Men har blivit lite sugen... smartast är väl att börja med singleplayer för att bekanta sig lite och köra mot bottar?

Visa signatur

i7-4790K - ASUS Z97-PRO GAMER - EVGA 3080 Ti- Corsair RM850w - 32GB Corsair 2133MH - Corsair Hydro H100i - Define R5 - Acer XB321HK - Logitech G402 - Roccat Aimo

Permalänk

Eller
http://www.g2play.net/store/Battlefield-3-EA-Download-Manager...
http://www.g2play.net/store/Battlefield-3-Premium-EA-Origin-K...

133,77 + 209,07 = 342,84:- (Billigare har jag inte hittat om nu inte EA själva har 50% rabatt)

Visa signatur

CPU: i5 3570K [Antec 620 V4]| GPU: MSI GTX 770 4GB OC TwinFrozr | MOBO: Gigabyte GA-Z77M-D3H |
PSU: be quite! L8 630W | RAM: Corsair Vengenace Quad 4x4Gb @ 1600Mhz | HDD: WD CG 2TB @ 5400RPM | SSD: Corsair Force 3 F120 120GB | LÅDA: FD Define Mini | SKÄRM: Dell S2340L