League of Legends laddar inte ner

Permalänk

League of Legends laddar inte ner

Hej, jag tänkte ladda ner "LoL" och märkte att den inte laddade ner, vid vanliga fall när jag laddar ner brukar det stabilt ligga på 4Mb när jag laddar ner från Steam, men nu så laddar den inte ner alls. Hur ska jag göra?

EDIT: Nu när jag stängde ner ett internet fönster så gick den up till 15Kbps, extremt långsamt jämnfört med i vanliga fall

Permalänk
Medlem

Du menar att den laddar ner i 0b/s?
Om du testar ladda ner något annat? En fil från ftp://speedtest.tele2.net/ t.ex. Går det?

Permalänk
Skrivet av HerrNilsson30:

Du menar att den laddar ner i 0b/s?
Om du testar ladda ner något annat? En fil från ftp://speedtest.tele2.net/ t.ex. Går det?

Ja, jag laddade desutom ner Farcry 3 nyss och det tog bara 4 timmar, varför tar det här så extremt lång tid när det bara är 3,3Gb? (laddade ner Farcry 3 från Viagame)

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av OnlyThisTme:

Hej, jag tänkte ladda ner "LoL" och märkte att den inte laddade ner, vid vanliga fall när jag laddar ner brukar det stabilt ligga på 4Mb när jag laddar ner från Steam, men nu så laddar den inte ner alls. Hur ska jag göra?

EDIT: Nu när jag stängde ner ett internet fönster så gick den up till 15Kbps, extremt långsamt jämnfört med i vanliga fall

Dom har väll problem med deras upload servrar.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Dom har väll problem med deras upload servrar.

Man laddar bara ned själva installationsprogrammet ifrån Riot's servrar, resten sker genom P2P rakt genom "Pando media booster" som installeras och körs i bakgrunden HOS ALLA som installerat LoL. Du kan dock avinstallera programmet utan problem när du vill efteråt.
Dock kan det ju vara problem ändå.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Om du menar att du tankar ner launchern från Lol så är den väldigt seg att tanka ner, vare sig om du har en 100/100 lina eller 10/10 så är det väldigt segt, om det inte fungerar alls så är det bara att vänta någon timme och prova senare

Visa signatur

*Gamingdatorn=Cooler Master Storm Scout|Gigabyte GA-EP45-DS3|Intel Core 2 Quad Q6600 3,7 GHz|4GB DDR 2 800Mhz|EVGA GTX 570 |Windows 7 64-bit Professional|Logitech MX 518|Siberia Steelseries V2| Iphone 3GS |:)
*LaptoppeP=Lenovo Thinkpad|Intel Core i3-2310M 2,1GHz|4GB ram Minne|

Permalänk
Skrivet av CRIFF:

Om du menar att du tankar ner launchern från Lol så är den väldigt seg att tanka ner, vare sig om du har en 100/100 lina eller 10/10 så är det väldigt segt, om det inte fungerar alls så är det bara att vänta någon timme och prova senare

just nu fungerar det men det står att återstående tid är 137 timmar, är det värkligen så segtför alla?