Tangentbord med inbyggd kalkylator / miniräknare?!

Permalänk
Medlem

Tangentbord med inbyggd kalkylator / miniräknare?!

Hej, jag är på jakt efter ett tangentbord till jobbet. Jag jobbar mycket med uträkningar av olika slag och sitter nu å knappar först på en sketen skräpminiräknare och sedan får jag knappa in resultaten på datorns numeriska del.

Jag jobbade för en massa år sedan på en databutik å där hade vi tangentbord med inbyggda miniräknare. Ovanför numeriska delen fanns en LCD display där resultaten kom upp å sen kunde jag helt enkelt skicka resultatet till datorn. Jag har sett en del rena numeriska tangentbord med denna funktion men de är få och rätt gamla. Om jag inte hittar något tangentbord får jag väl ta å köpa ett sådant. http://cdon.se/hemelektronik/wireless_calculator_keypad_%26_m...

Men jag har försökt hitta dessa tangentbord utan något som helst resultat ett längre tag nu och börjar ge upp, hoppas ni kan hjälpa. Jag vet att MX5000 har precis den funktion jag söker men jag behöver ingen mus och det känns onödigt att slänga pengar där en mus automatiskt ingår. Det behöver inte heller kosta en hel månadslön om vi säger så ^^

Kan någon ge mig tips på ett sådant tangentbord skulle jag bli överlycklig!

Tack på förhand!

Visa signatur

.
.
.