Vilken alkoholhaltig dryck dricker ni just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av wounds:

Önskar att jag spelade ett spel som var mer förlåtande till alkoholintag. Apex blir inte bättre av sex st Melleruds paradpilsner...

Börja med sim racing. Det är skitkul när man är lite full.

Permalänk
Skrivet av DasIch:

Haha, fan… jag har alltid läst det som paradpilsner tills du påpekade det. Jag tror jag börjat utveckla dyslexi med åldern.

Det är ju jag som läst/sagt fel. Paradpilsner är rätt https://www.systembolaget.se/produkt/ol/melleruds-paradpilsne...

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Det är ju jag som läst/sagt fel. Paradpilsner är rätt https://www.systembolaget.se/produkt/ol/melleruds-paradpilsne...

Efter en flaska vin och ett par Saltaire Titus (underbar jäkla öl, för övrigt) är jag kanske inte så full som jag tror.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Efter en flaska vin och ett par Saltaire Titus (underbar jäkla öl, för övrigt) är jag kanske inte så full som jag tror.

Vad får dig att tro det?

Visa signatur

Why would a dragon hoard gold? Because the dragon represents everything that you’re afraid of. What’s embedded in everything you’re afraid of? Absolutely everything that you need to find. Run from what you’re afraid of, run from exactly what you need to find. Dragons hoard gold because the thing you most need is always to be found where you least want to look. What happens if you go after the dragon? - Jordan Peterson

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Börja med sim racing. Det är skitkul när man är lite full.

Njae, inte online iallafall IMO: när man är dålig i simracing online så förstör man verkligen för alla...
Men på egen kammare (med ev lokala IRL kompisar) så håller jag med det kan vara riktigt skoj
*edit*
Wow, nu är jag extra förvirrad (och packad): jag har alltid trott du hette DALSCH men det är ju DASICH!
Mind blown... Så nån pseudosemifilosofisk översättning av "jaget" kanske? Får sova på den

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

när man är dålig i simracing online så förstör man verkligen för alla...

Där håller jag inte riktigt med Det gör man inte alls.. Sluta låtsas vara en professionell spelare online när du verkligen inte är en..

Visa signatur

Why would a dragon hoard gold? Because the dragon represents everything that you’re afraid of. What’s embedded in everything you’re afraid of? Absolutely everything that you need to find. Run from what you’re afraid of, run from exactly what you need to find. Dragons hoard gold because the thing you most need is always to be found where you least want to look. What happens if you go after the dragon? - Jordan Peterson

Permalänk
Skrivet av s3ns3n:

Där håller jag inte riktigt med Det gör man inte alls.. Sluta låtsas vara en professionell spelare online när du verkligen inte är en..

Är du en sådan som använder motståndarbilar som broms istället för dina bromsar?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Är du en sådan som använder motståndarbilar som broms istället för dina bromsar?

Jag är en sådan som faktiskt spelar när spelet kommer Om jag förlorar. All creeds till dig min vän

Visa signatur

Why would a dragon hoard gold? Because the dragon represents everything that you’re afraid of. What’s embedded in everything you’re afraid of? Absolutely everything that you need to find. Run from what you’re afraid of, run from exactly what you need to find. Dragons hoard gold because the thing you most need is always to be found where you least want to look. What happens if you go after the dragon? - Jordan Peterson

Permalänk
Medlem

Här blev det en Monkey Shoulder - fin whisky för att vara blended!

Skrivet av s3ns3n:

Där håller jag inte riktigt med Det gör man inte alls.. Sluta låtsas vara en professionell spelare online när du verkligen inte är en..

Klumpigt formulerat av mig! Säger inte man behöver vara nån slags proffs för att inte vara en "liability"! (med dålig menar jag inte långsam)

Men om man kör simracing online packad - eller är så ny/oskillad så man verkligen inte vet alls vad man håller på med - så kan man ställa till det rejält för andra om man kör tex iRacing med safety rating, eller i ligor mm.
En ensam spelare i nått FPS spelar ofta inte sååå stor roll, men motsvarande spelare i simracing kan förstöra ett helt online rejs för alla.

...

Finns nog väldigt få professionella simracers i Sverige, så det är helt sant att jag inte är en
(ärligt talat är det väl typ tio år sen jag ens var seriös simracer, så jag försöker inte låtsas nånting alls...)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Skrivet av s3ns3n:

Jag är en sådan som faktiskt spelar när spelet kommer Om jag förlorar. All creeds till dig min vän

Men då spelar man ju mariokart eller battlefield. Och inte ett spel där folk försöker spela seriöst. Det jag menar är att de som spelar någon slags sim oftast förväntar sig något högre nivå än ett "fyllo" som har kul. Det är skittråkigt att spela Euro truck sim och få uppdraget saboterat av någon som bara leker.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av s3ns3n:

Vad får dig att tro det?

Nu tycker inte jag att vi ska försöka oss på några djupare frågor här.

Skrivet av Roger W:

Njae, inte online iallafall IMO: när man är dålig i simracing online så förstör man verkligen för alla...
Men på egen kammare (med ev lokala IRL kompisar) så håller jag med det kan vara riktigt skoj
*edit*
Wow, nu är jag extra förvirrad (och packad): jag har alltid trott du hette DALSCH men det är ju DASICH!
Mind blown... Så nån pseudosemifilosofisk översättning av "jaget" kanske? Får sova på den

Jag brukar inte heller rejsa online på fyllan, särskilt inte om det är rankat som i Iracing. Det är bättre att hålla det offline, men om man väl gör det så är kan det fan vara rätt roligt.

Jorsåserrusåatteh... för ungefär tusen år sedan tycket jag nog det var lite coolt med ett användarnamn som anspelade på både jaget och...

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Men då spelar man ju mariokart eller battlefield. Och inte ett spel där folk försöker spela seriöst. Det jag menar är att de som spelar någon slags sim oftast förväntar sig något högre nivå än ett "fyllo" som har kul. Det är skittråkigt att spela Euro truck sim och få uppdraget saboterat av någon som bara leker.

Du fattar ju inte vad vi snackar om.

Visa signatur

Why would a dragon hoard gold? Because the dragon represents everything that you’re afraid of. What’s embedded in everything you’re afraid of? Absolutely everything that you need to find. Run from what you’re afraid of, run from exactly what you need to find. Dragons hoard gold because the thing you most need is always to be found where you least want to look. What happens if you go after the dragon? - Jordan Peterson

Permalänk
Skrivet av s3ns3n:

Du fattar ju inte vad vi snackar om.

Ok

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Inaktiv

Så mörk så ja känner att min insida svartnar men man tager vad man haver utomlands

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon201296:

<Uppladdad bildlänk>

Så mörk så ja känner att min insida svartnar men man tager vad man haver utomlands

Det låter ju positivt ändå?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av DasIch:

Det låter ju positivt ändå?

Jo dricker man bara en så är det väl helt okej. Jag gillar annars mörkt öl men då får det gärna vara lite mer "premium"

Permalänk
Medlem

Drack Woodford Reserve, för andra gången någonsin igår kväll. Drack den för första gången för nån vecka sen. Jag vet inte om det var dagsformen på mina smaklökar eller om det är för att den har utsatts för luft nu (att den har öppnat upp sig), men jag tyckte den smakade bättre (mer) den här gången. Den gick från att bara vara okej till att vara riktigt trevlig.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Jag dricker just nu helt vanlig Norrlands guld.
Tur det är gratis att spela då.
Men nu insåg jag att jag alltid sagt fel. Av någon anledning har jag kallat den för Paradispilsner...

Inte så billigt som man kan tro. Jag har haft sönder tre skärmar och en mus sen det släpptes. Aldrig varit med om ett mer frustrerande spel. Tacka vet jag tex BF1 där man kunde vara lite salongs och ändå leverera.

Skrivet av DasIch:

Börja med sim racing. Det är skitkul när man är lite full.

Bilspel har aldrig riktigt varit min grej men det kanske är roligare om man är full.

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Corsair RM750x ROG STRIX X570-E GAMING 5950X NZXT Kraken Z73 32GB Corsair Dominator 3200MHz Gigabyte 6800XT Master Corsair MP600 1TB + Toshiba NVMe 512GB Vertex Pok3r MX Brown Acer Predator XB323UGX Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.

Permalänk
Medlem

God

Visa signatur

A midget fortune-teller who escapes from prison is a small medium at large.
Canon 6D, Sigma 24-70/2.8, Canon EF 100/2.8 Macro, Canon EF 70-200/4L IS, Samyang 14/2.8 Canon EF 28/2.8, Tamron 150-600/5-6.3

Permalänk
Medlem

En flaska Spendrups gammeldags svagdricka till maten.

Visa signatur

CPU: Intel 13700K GPU: Asus Geforce RTX 4090 TUF RAM: Corsair Vengeance 32GB DDR5 5600MHz CL36 Moderkort: ASUS Prime Z790-A WIFI PSU: Corsair RM1000x Shift SSD: WD Black SN850X 2TB Gen 4 Chassi: Fractal Design Define 7 Skärm: Samsung QN95B 75"

Permalänk
Medlem
Visa signatur

A midget fortune-teller who escapes from prison is a small medium at large.
Canon 6D, Sigma 24-70/2.8, Canon EF 100/2.8 Macro, Canon EF 70-200/4L IS, Samyang 14/2.8 Canon EF 28/2.8, Tamron 150-600/5-6.3

Permalänk
Medlem

Provar en Gardo & Morris, Pinot Noir. Det är kanske det mest vedervärdiga vin jag druckit. Luktar kloak och sura körsbär. Smakar sura och ruttna körsbär. Jag kan uppskatta ett vin som har toner av jord, mylla, gödsel osv. men det här var ungefär lika aptitligt som kloakvatten.
https://www.systembolaget.se/produkt/vin/gardo-morris-629201/

Permalänk
Medlem

En helt vanlig Stella Artois. På top 10 listan över saker som går att köpa för pengar.

Permalänk
Medlem

Samma gamla vanligaaaa! Bowmore 12y, grymt prisvärd rökig whiskey. Rekommenderas!
https://www.systembolaget.se/produkt/sprit/bowmore-43301/

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av TaunyTiger:

Samma gamla vanligaaaa! Bowmore 12y, grymt prisvärd rökig whiskey. Rekommenderas!
https://www.systembolaget.se/produkt/sprit/bowmore-43301/

Tror jag har testat den, men det var ganska länge sen, så jag har den inte färsk i minnet. Har hört att 15-åringen ska vara bra, men har inte testat den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Libra-75:

Tror jag har testat den, men det var ganska länge sen, så jag har den inte färsk i minnet. Har hört att 15-åringen ska vara bra, men har inte testat den.

12y är mer rökig än den 15y. Jag blev lite besviken på 15y, men hade höga förhoppningar eftersom 12y är så bra.

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av TaunyTiger:

12y är mer rökig än den 15y. Jag blev lite besviken på 15y, men hade höga förhoppningar eftersom 12y är så bra.

Ja, riktigt rökig whisky är favoriten (för mig personligen), men jag har hört att den ska vara god och ha bra balans. Absoluta favorit kombinationen för mig just nu är rökig whisky som har legat på sherryfat eller fått finish på sherryfat, som t.ex. Ardbeg Uigeadail.

Permalänk
Medlem

Hembryggd Altbier, en ale från Düsseldorf som man sällan får tag i här. Inte riktigt färdiglagrad, några veckor till så ska den ha klarnat och smalnar av lite till. Knäck och kex från munich-malt, lagom beska på 35 IBU men en massa Hallertau Tradition som aromhumle.

Visa signatur

A midget fortune-teller who escapes from prison is a small medium at large.
Canon 6D, Sigma 24-70/2.8, Canon EF 100/2.8 Macro, Canon EF 70-200/4L IS, Samyang 14/2.8 Canon EF 28/2.8, Tamron 150-600/5-6.3

Permalänk
Medlem

Tar en Lagunitas Maximus Colossal IPA som blev över från igår.
Jag är fortfarande rätt sur att de bytte ut ordinarie Maximus från sortimentet och ersatte med den starkare Colossal-varianten...
Gamla ordinarie maximus var stark (8 nånting procent) men ändå balanserad!
Nya Colossal (9 procent) går över gränsen och smakar helt enkelt lite "spritig" och är inte alls lika god tycker jag

Skrivet av TaunyTiger:

12y är mer rökig än den 15y. Jag blev lite besviken på 15y, men hade höga förhoppningar eftersom 12y är så bra.

Mmm, var ett tag sen jag hade 15 åriga men vill minnas jag tyckte den var lite för mild/diskret...
Antagligen en bra bjudwhisky för att locka nån åt det lite rökigare hållet?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.