Vilken alkoholhaltig dryck dricker ni just nu?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Håller med , riktigt god öl från Polen.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

dricker inte just nu men jag drack en mojito och en gin fizz, det var bra grejer de och måste rekommendera gin fizz man kan köra lime eller citron jag tycker lime var 10x bättre 10/10 drink den måste man testa om ni inte redan gjort de

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk

Garage Hard Lemon

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av andreas_dock:

Ok ok!, jag har en äkta flaska absint i spritskåpet jag fick när jag fyllde 25 med sked och hela kittet, var nån dyrgrip sades det... alltid förknippat Absint med ungdomsfylla så det har inte blivit något att man ens öppnat för att smaka på den.

... Meeen, kanske är dags nu på "ålderns höst" ?
Eller ja, i alla fall höst.

Tack för informationen och tipsen!

Eh? Hur 17 förknippar man absint med ungdomsfylla?

Permalänk
Medlem

En ny favorit!

Visa signatur

Case; Fractal Design Define Nano S | CPU; 8700k @ 4.8 GHz (1.26v) | Cooler; NZXT Kraken x62 | Mobo; ASUS Z370-I | GPU; AORUS GTX 1080 ti Waterforce Extreme @ 2.1/6.1 GHz | RAM; Corsair Vengeance 16 GB 3200 MHz | SSD; Samsung 960 Evo 500 GB | HDD; Seagate Barracuda 1 TB | PSU; EVGA Supernova G3 750 W | Monitor; AOC AGON AG271QG

Permalänk
Medlem

Kan rekommenderas om man gillar lite halvrökig whisky

Permalänk
Medlem

Provade Lervig Sippin into darkness
https://www.systembolaget.se/dryck/ol/lervig-sippin-into-dark...
... men nej den funkade inte alls för mig. Något med kombinationen cacao/sötlakrits, plus någon bismak som jag inte kunde fånga vad det var, gjorde att den blev riktigt obehaglig för min del.
Synd, jag brukar gilla stoutar med choklad/kaffe toner annars, men den här gick inte alls för mig. Kompisen tyckte den var helt OK, men för mig gick det totalt i baklås.

Provade även Founders Backwoods Bastard
https://www.systembolaget.se/dryck/ol/founders-1135103
... och den satt definitivt bättre! Fyllig lite sötaktig nötliknande doft. Även lite ton åt torkad frukt nånstans kanske som inte är min favvo, men resten av doften var mer åt kola/kaffe hållet så helheten funkade
Smaken tonade dock över från sötaktig till liksom kryddstark på ett sätt som var rätt oväntat!
Komplex, svårfångad best, som inte föll mig helt i smaken, men som imponerade med sin bredd.

Maximus e grym

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av anon42512:

Eh? Hur 17 förknippar man absint med ungdomsfylla?

I min värld är man ungdom upp till så sent som även 19-20 (undantag för några få som börjat mogna på riktigt..) och där en stor del utav festen är just alkoholen.
Därav kopplingen - jag har druckit absint på sådana fester, var väl runt 17år (?) minns inte riktigt men däromkring...

Nu när man är 30+ och lite till så har man kanske en liten annan syn på alkohol och vad ”lagom mängd” innebär.

Men men, alla är olika.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Avslutar helgen.

Permalänk
Livsnjutare 😎

Avnjuter lite GT.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Yellow Belly.

Permalänk
Medlem

Staropramen med en ölkorv, nyss hemkommen från garaget och datornbygge! Nu fotboll

Permalänk
Medlem

Casal Mendes Blue

http://www.alianca.pt/pt1/vinhos/show/scripts/core.htm?p=vinh...
Vinbaserad dryck med 10% alkohol.

Visa signatur

Fagerja

Permalänk
Permalänk
Medlem

Daniel bouju Napoleon, mumma.

Update : Daniel bouju Extra.. Det är ju tamejtusan magiskt.

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

Starta kvällen med en härligt frisk GT!

Bjuder på en härlig reflektion av mig + sidan av en yesflaska (och en skitig vägg).

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Jag är idag nykter. Jag har brunch date på ett av hotellen i Norrköping imorgon förmiddag.
Jag vill ha ett par öl dock.

Visa signatur

Homer Simpson: "Internet! Is that thing still around?"

Continuously updating

Permalänk
Medlem

Billig vodka hära.. smakar dock väldans bra mot tex Absolut som smakar som det är orenat hembrännt.

Visa signatur

Ryzen 5600x | 32GB DDR4 Vengeance LPX 3600MHz | Gigabyte X570-I Aorus Pro | Louqe Ghost S1 + Medium top hat | MSI GTX1080 Gaming X | Corsair SF600 V2 600W | Noctua NH-L12S | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Crucial MX300 525GB | ASUS ROG Swift PG278QR | QPAD MK-85 MX Red | Logitech G602 |

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Daniel bouju Royal, inte dumt alls. Nu en Braastad xo

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

I brist på godis såhär på lördagskvällen.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Duger för BF1

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Jubileumsmästare

Njuter av hösten med en Laphroaig 10.

Visa signatur

9900K | 970 EVO | 32GB G.Skill Trident Z Neo | 2080Ti
Asus ROG Maximus Extreme XI | Lian-Li PC-O11 Dynamic
Pok3r | G503 | Schiit Bifrost Über | Schiit Lyr
Hifiman HE-500 | HP Omen X Emperium 65
https://www.sweclockers.com/galleri/14987

Permalänk
Medlem

Duger gott.

Permalänk
Medlem

Cognac Fillioux Tres Vieux, testar en skvätt av denna från en nyöppnad flaska. Fantastiskt gott må jag säga.

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk

en varm norrlands

Visa signatur

Dator1: MOBO: asrock x570 taichi razer edition - CPU: Ryzen 5950x - GPU: Asrock 6900 XT Phantom Gaming - RAM: Corsair Vengeance LPX Black 64GB 3600 CL18 - PSU: Corsair RM1000x V3 1000W - Kylning: nzxt kraken x73 360mm AIO - Chassi: lian li pc-o11 XL.

Dator2: Asus bärbar med ryzen 4800h+rtx2060

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tonasty4u:

en varm norrlands

Det har fött upp fler än det slagit ihjäl som det så fint heter

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk

Ett glas Talisker med en skvätt vatten i till en bit mörk choklad.

Permalänk

En Norrlands tre och en halva