Permalänk
Medlem

Kan vara att felmarginalen på brytarna som gör så att det blir så olik känsla på knapparna.

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem

Någon som har testat att använda musen på en steelseries matta? Min mus reagerar knappt när jag försöker använda min nämligen. Väldigt märkligt kan jag tycka eftersom en Mionix naos 5000 med samma sensor fungerar utmärkt på samma matta.

Allt det bästa, Oggs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggs:

Någon som har testat att använda musen på en steelseries matta?

Vilken steelseries matta? Det är en jäkla skilnad på alla deras mattor

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggs:

Någon som har testat att använda musen på en steelseries matta? Min mus reagerar knappt när jag försöker använda min nämligen. Väldigt märkligt kan jag tycka eftersom en Mionix naos 5000 med samma sensor fungerar utmärkt på samma matta.

Allt det bästa, Oggs.

Fick hem min MS-3 idag som jag vann på en Inet-tävling på facebook

Funkar som det ska på min steelseries QCK+

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nardds:

Fick hem min MS-3 idag som jag vann på en Inet-tävling på facebook

Funkar som det ska på min steelseries QCK+

Jäkla skilnad bara på QcK+ mattorna. Haft problem med att möss slutat tracka på SK edition pga det vita och sedan har jag märkt av varierad lift-distance på NA'VI edition.

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem

Sjukt svårt för en driverblind som mig att installera dock hehe.

Hur tusan gör jag? Är drivern universell eller bara för Asus, är det Intel (R) USB 3.0 eXtensible Host Controller som jag ska ersätta? Vilken av alla drivisar i paketet ska jag använda? Hur installerar jag?

Hehe, frågorna hopar sig, vore ruskigt tacksam för en snabb guide från er som vet. Jag börjar dö här hemma.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Breddas:

Jäkla skilnad bara på QcK+ mattorna. Haft problem med att möss slutat tracka på SK edition pga det vita och sedan har jag märkt av varierad lift-distance på NA'VI edition.

Intressant. Vilka möss har du kört med?

Permalänk

Är det någon som har fått sin musmatta hemskickad än?

Permalänk
Medlem

Fråga, ni som har den går det att programmera om alla knapparna? Eller är vissa knappar som dpi-knappen och mute-knappen bundna till den funktionen? Om det går så ska jag ta och beställa en tror jag allt (gillar att binda funktioner till musknappar)

Permalänk
Skrivet av SloWis:

Fråga, ni som har den går det att programmera om alla knapparna? Eller är vissa knappar som dpi-knappen och mute-knappen bundna till den funktionen? Om det går så ska jag ta och beställa en tror jag allt (gillar att binda funktioner till musknappar)

Allt är "Bindbart".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Oj Det var illa. Hoppas jag har tur och att musen håller länge.

#12682771

Mionix mjukvara fungerar utmärkt efter denna uppdatering.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LearningExperience:

Nice tack, blir köp på den, man kan ju inte ha för mycket grejer liksom

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggs:

Japp, bara att registrera så ska den vara på väg.

Allt det bästa, Oggs.

Skickades från m.sweclockers.com

Hur länge får man vänta?

Skrivet av zeker:

Tjena, köpte en MS-3a igår, nöjd med allt utom en sak. Jag upplever nämligen att höger och vänster musknappar skiljer sig åt. Vänster musknapp avger ett ganska högt klickljud och den ger en bra respons när jag trycker ner den. Höger musknapp däremot avger ett lite dovare klickljud och jag får inte alls samma känsla när jag trycker ner den.
I vanligt surf användande märks detta inte så mycket, men i Starcraft 2 så tycker jag det känns väldigt tydligt att högern inte riktigt funkar som den skall.

Är det någon annan som upplever samma sak ? Och vem skall jag vända mig till för att eventuellt byta ut musen ? Butiken jag köpte den i eller tillverkaren direkt ?

Tack på förhand.

Mina musknappar är exakt lika så det kanske kan vara värt att kontakta supporten.

Skrivet av TheMrjonte:

Är det någon som har fått sin musmatta hemskickad än?

Inte jag iaf, hoppas att den kommer snart för min nuvarade plastmatta är utsliten!
När registrerade du din?

Betyg änsålänge är bra!

Det jag kan påpeka är att musen verkar få spel om man byter profil många gånger under kort tid med den lilla knappen längst upp till höger, tycker även att scroll klicken har lite mycket motstånd.

Egentligen inga problem, när den fick fnatt av det intensiva profilbytandet va precis i början när jag testade allt på musen och så ofta kommer man knappast byta inställningar i vanligt användande.

Scrollen behöver jag inte heller kunna klicka snabbt flera gånger på så det spelar ingen större roll.

Sen om det nu ska gå att byta färg på musen kunde dom väl åtminstone gjort så att led'sen på DPI indikatorn också byter färg, ser lite fult ut om man byter på scrollen och "instaaim knappen" men inte dpi indikatorn.

Visa signatur

4790K - Asus Gene Z97 - Gigabyte G1 980 - 16GB Vengeance PRO 1866MHz - Crucial MX100 512GB - EVGA G2 850W
Sony Vaio Pro 13 - i5 - 8GB - 256GB

Permalänk
Skrivet av Sweede:

Inte jag iaf, hoppas att den kommer snart för min nuvarade plastmatta är utsliten!
När registrerade du din?

nionde april, så de har ju gått mer än 2 veckor nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LearningExperience:

nionde april, så de har ju gått mer än 2 veckor nu.

Okej jag har väntat i 1 o ½ vecka nu, får la vänta lite till innan man hör av sig, jag vet ju inte varifrån dom ska skeppas heller.

Någon annan som har fått sin matta och hur länge fick ni vänta?

Visa signatur

4790K - Asus Gene Z97 - Gigabyte G1 980 - 16GB Vengeance PRO 1866MHz - Crucial MX100 512GB - EVGA G2 850W
Sony Vaio Pro 13 - i5 - 8GB - 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweede:

Okej jag har väntat i 1 o ½ vecka nu, får la vänta lite till innan man hör av sig, jag vet ju inte varifrån dom ska skeppas heller.

Någon annan som har fått sin matta och hur länge fick ni vänta?

Har också väntat lite mer än en vecka nu, men inte hört något. Var inte så tydligt hur man skulle göra, men antar att det bara
var att skapa ett konto och registrera musen på det. Eller har jag missat något? Ska man någonstans "beställa" den på deras hemsida?

Är det någon som har fått hem sin gratis musmatta än?

.. Övriga synpunkter på musen :
Hade nästan förväntat mig mer. Hade en Qpad 5k när den kom ut, otroligt skön och låg bra i handen.
Dock relativt tidigt började den hänga sig vid random tillfällen. Var som om den sänkte DPIn till 10 för några sekunder.
Otroligt störande då man sitter och spelar. Sedan hade den dessutom problem med dubbelklick, så det blev ett byte rätt fort.

Funcen då; tycker den tyvärr inte ligger lika skönt i handen. Tog ett tag att vänja sig, i början så "krampade/ilade" det mycket i
handen (mellan ring- och lilllfingret). Är då bättre nu i varje fall, dock har det hänt en gång att musen "hänger sig" likt min qpad 5k. Hoppas att det bara var något engångstillfälle, eller något annat som orsakade det. Kan återkomma om det upprepar sig

Visa signatur

Chassi: Phanteks P600s PSU: Seasonic Focus+ 650W
MB: MSI X570 Gaming Pro Carbon
CPU: AMD Ryzen 7 3700X Cooler: Noctua NH-D15S
RAM: 32GB Ballistix Sport LT 3000cl15 (e-die)
GFX: Nvidia 2070S FE SSD: Samsung 850 PRO 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av RawN:

Har också väntat lite mer än en vecka nu, men inte hört något. Var inte så tydligt hur man skulle göra, men antar att det bara
var att skapa ett konto och registrera musen på det. Eller har jag missat något? Ska man någonstans "beställa" den på deras hemsida?

Är det någon som har fått hem sin gratis musmatta än?

.. Övriga synpunkter på musen :
Hade nästan förväntat mig mer. Hade en Qpad 5k när den kom ut, otroligt skön och låg bra i handen.
Dock relativt tidigt började den hänga sig vid random tillfällen. Var som om den sänkte DPIn till 10 för några sekunder.
Otroligt störande då man sitter och spelar. Sedan hade den dessutom problem med dubbelklick, så det blev ett byte rätt fort.

Funcen då; tycker den tyvärr inte ligger lika skönt i handen. Tog ett tag att vänja sig, i början så "krampade/ilade" det mycket i
handen (mellan ring- och lilllfingret). Är då bättre nu i varje fall, dock har det hänt en gång att musen "hänger sig" likt min qpad 5k. Hoppas att det bara var något engångstillfälle, eller något annat som orsakade det. Kan återkomma om det upprepar sig

Jag har också "bara" registrerat musen och inte beställt något, hoppas den kommer snart.

Visa signatur

4790K - Asus Gene Z97 - Gigabyte G1 980 - 16GB Vengeance PRO 1866MHz - Crucial MX100 512GB - EVGA G2 850W
Sony Vaio Pro 13 - i5 - 8GB - 256GB

Permalänk

Väntar själv på en musmatta och har gjort det ett par veckor nu.. hmm.

Musen fungerar fint, utöver att DPI:n(eller vad det nu var det hette) verkar bugga när datorn tas ur viloläge och det lägsta alternativet blir något mellan steg två och tre, alltså lite för högt då mittersta steget är perfekt för mig.

Det blir otroligt irriterande för mig som startar om datorn kanske en gång i månaden, om ens det..

Visa signatur

Här skryter vi om vem som lägger ut mest pengar på hårdvara.

Permalänk
Medlem

Jag skickade ett mail till supporten nu och frågade när musmattan dyker upp.

Nu är förvrigt kampanjen borta och musen kostar 699:- och en 1030L kostar 299:-.
499:- va en riktigt schysst deal på vad som annars hade blivit 998:-, nu hoppas vi att mattorna kommer fram bara.

Visa signatur

4790K - Asus Gene Z97 - Gigabyte G1 980 - 16GB Vengeance PRO 1866MHz - Crucial MX100 512GB - EVGA G2 850W
Sony Vaio Pro 13 - i5 - 8GB - 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweede:

Jag skickade ett mail till supporten nu och frågade när musmattan dyker upp.

Nu är förvrigt kampanjen borta och musen kostar 699:- och en 1030L kostar 299:-.
499:- va en riktigt schysst deal på vad som annars hade blivit 998:-, nu hoppas vi att mattorna kommer fram bara.

Kanon! återkom gärna om du får svar

Visa signatur

Chassi: Phanteks P600s PSU: Seasonic Focus+ 650W
MB: MSI X570 Gaming Pro Carbon
CPU: AMD Ryzen 7 3700X Cooler: Noctua NH-D15S
RAM: 32GB Ballistix Sport LT 3000cl15 (e-die)
GFX: Nvidia 2070S FE SSD: Samsung 850 PRO 256GB

Permalänk
Medlem

Funderar på att byta ut min 5K mot en MS3 då 5Ks makro knappar suger. Går inte att binda till något vettigt alls. Men har några frågor:

Funkar sniper knappen bra?
Går det att binda extra knapparna i spel? Funkar det bra? (Eller måste man skapa ett makro som trycker ner tex "P" som man sedan bindar till tex släng granat? Om det är så, funkar det bra eller blir det segt pga att det är ett makro?)

Visa signatur

Programmerare -> PHP | HTML | CSS | JS | Java.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweede:

Hur länge får man vänta?

.

Ingen aning, har gått över två veckor nu. Börjar misstänka att leveransen kommer dröja ordentligt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Breddas:

Vilken steelseries matta? Det är en jäkla skilnad på alla deras mattor

Skrivet av Nardds:

Fick hem min MS-3 idag som jag vann på en Inet-tävling på facebook

Funkar som det ska på min steelseries QCK+

Minns inte exakt modell men den har några år på nacken.

Permalänk

Har gått över tre veckor nu.. hörde av mig till func, får se om det händer något.

Permalänk
Medlem

Fick min func ms-3 idag, måste säga att jag är skapligt nöjd med storleken, passar mina händer perfekt. Alla knappar känns väldigt bra, lika så scrollhjulet, enda irritationsmomentet är att macro inspelningen är låst till engelsk tangentbordslayout av någon underlig anledning och det är bara macro inspelningen som reagerar på det sättet. Med andra ord kan det bli knepigt med vissa knappkombinationer. Några har nämnt olika respons från knappar men det har jag inte märkt.

I övrigt så råkade jag ut får win8 buggen som var relativt enkelt & fixa genom temporärt slå av signatur check på drivare & sen avinstallera den felande windows uppdateringen, detta är väl inte den smidigaste installationen men det kan samtidigt inte läggas helt på FUNC då det är pyttemjuks fel mestadels...

På det stora hela är jag nöjd, denna platsar helt klart bland de bästa möss jag användt. Enda osäkra är väl hur länge den håller men som det känns ska nog det inte vara några problem heller.

PS: Man kan ändra binds/layout helt på musen, precis varenda knapp går att konfa. Sen kan man spara upp till 3 layouter som man kan byta mellan snabbt & smidigt, man kan dessutom sätta en färg till layouten så man ser enkelt vilken som är aktiv. När det gäller att programmera musen så är det få möss du kan göra så här mycket med

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Medlem

Någon som fått sin musmatta än? Jag reggade min 9é April. Mailade supporten så får se vad dom svarar.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Skrivet av Mocka:

Naos 5000 strular aldrig iaf

Naosen har rätt stora problem med dubbelklickning

Permalänk
Medlem

Det är grymt skön tycker jag, den skriker kvalitét också vilket är trevligt.

Permalänk
Medlem

någon mer än jag som har bekymmer med scrollhjulet? den registrerar inte riktigt när man binder saker på den, har bundit mina gadgets i bf3 till scroll up resp scroll down, men det krävs att man scrollar säkert en kvarts varv innan den reagerar, sjukt irriterande

i övrigt är den sjukt skön

Permalänk
Medlem
Skrivet av SloWis:

någon mer än jag som har bekymmer med scrollhjulet? den registrerar inte riktigt när man binder saker på den, har bundit mina gadgets i bf3 till scroll up resp scroll down, men det krävs att man scrollar säkert en kvarts varv innan den reagerar, sjukt irriterande

i övrigt är den sjukt skön

Jag kört lite binds i wow med scrollen och jag inga problem alls. Och idag kom musmattan.