Permalänk
Medlem
Skrivet av emilwessman:

Hur ber man Inet bygga ihop den?

Lägger den här i kundvagnen.

Visa signatur

Dator: i7 4770K, MSI RTX 2060, 16 GB RAM, blandade SSD:s, en gul kabel från HDD till modermodemet

Permalänk

Datorkomponenter

Är det något jag ska byta ut eller ta bort ur denna?

http://www.inet.se/kundvagn/visa/3230839/2013-04-14

Permalänk

Jag bygger den själv. Det verkar roligt och är en bra erfarenhet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilwessman:

Är det något jag ska byta ut eller ta bort ur denna?

http://www.inet.se/kundvagn/visa/3230839/2013-04-14

Ser bra ut! Ramminnena är grymt snygga! ^^ Men bara så att du vet så är det ett helvete att dra kablar i det där chassit.

Visa signatur

rig: NZXT Phantom (röd :P) | i5 3570k 4.1ghz | Corsair h100i | Corsair hx850 (röd sleeve) | Asus HD 7970 Matrix | Asus Sabertooth Z77 | Corsair Vengeance 8gb LP red | Samsung 840 250 gb ssd | 2 Wd 1.5 tb hdd | Windows 7 64bit | 3x Corsair af120 | 2x Dell U2311H
HTPC: Asus P8H77-I | i3 3220 | Asus DirectCU GTX 660 | Cooler Master Elite 120 | Be quiet 530w | 2tb hdd | 8gb Corsair Vengeance LP | Samsung 47"

Permalänk

Skulle du kunna länka ett bättre chassi? Max 450 kr och gärna fler fläktar om det finns.

Permalänk
Permalänk
Permalänk
Permalänk

Vad är det som gör det svårt att dra kablar i vissa?

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilwessman:

Jag bygger den själv. Det verkar roligt och är en bra erfarenhet.

Bra beslut, tvekade själv på om jag skulle bygga min första dator själv eller betala de cirka 1200 kronor extra som det kostar om de bygger den åt en. (ej gratis frakt+700kr för byggnation)

Ta det lugnt och läs instruktioner så kan inget gå fel.
Att sätta ihop en dator visade sig vara ungefär som:

Permalänk

Haha!! Tackarrrrr!!

Permalänk
Permalänk
Medlem

Har faktiskt just det chassit men då jag inte är någon chassiexpert kan jag bara säga som så att jag inte stött på några problem med det.

Permalänk
Hedersmedlem

*trådar sammanfogade*

Observera att det är förbjudet att skapa mer än en tråd om samma sak. Det beror på att vi tycker att det är viktigt att alla får samma chans att få sina trådar uppmärksammade. Om någon skapar mer än en tråd, trycks andras trådar undan snabbare, vilket blir orättvist. Jag hoppas att du har förståelse för detta. Den här gången har jag sammanfogat dina trådar åt dig, men kom i fortsättningen ihåg att regeln finns.