Permalänk

[Akut!]Physical Memory HÖGT 100%

Som topic lyder så får jag en väldigt hög usage på mina ram sticks! vet inte riktigt vad det kan bero på?!
Print på problemet: http://i.imgur.com/GpSGhTy.png
har inte ens mycket igång på datorn den står alltså konstat på 100% utan att röra sig upp eller ner!

på printen ser man att jag har väldigt lite igång och inte alls saker som ska dra så mycket på mina ram (8gb!)
Några solutions på detta?

// Tack Gonzalo

Permalänk
Medlem

Sluta ladda ner rysk fetish porr.

Hehe, driver.
Kör nån virusskan eller nåt, ominstallera Windows om du inte hittar något och inte lyckas fixa problemet.
Har du testat... starta om datorn?

Permalänk
Medlem

Kryssa i rutan "Show processes from all users" i task manager.

Permalänk

Verkar ha löst sig efter att jag startart om datorn 3 gången. Tryckte också på "Show processes from all users" i task men inget som tog mer en spotify där... vet inte riktigt vad det kunnat vara!

Någon som kanske stöt på detta innan ? och kanske kan hitta en fix ? så jag vet till nästa gång!

Tack // Gonzalo

Permalänk
Medlem

Säkert något spel som läcker minne, dock lustigt att det krävdes 3 omstarter, borde räckt med en.

Visa signatur

Citera för svar!
Stationär: AMD Ryzen 5600x | 32GB G.Skill 3600Mhz | AMD Radeon 5700xt
Laptop:MacBook Pro 13" 2016 TB 16gb 512gb

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av gonzalo658:

Verkar ha löst sig efter att jag startart om datorn 3 gången. Tryckte också på "Show processes from all users" i task men inget som tog mer en spotify där... vet inte riktigt vad det kunnat vara!

Någon som kanske stöt på detta innan ? och kanske kan hitta en fix ? så jag vet till nästa gång!

Tack // Gonzalo

Har du gjort vad som nämndes innan då? Kört virusscan och antispamditon? (MBAM)

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)