Permalänk
Medlem

Vattenkylning vs TJ08-E

Efter att ha sett andra som byggt vattenkylning i SilverStone's TJ08-E och bestämde mig för att testa.
Låg ljudnivå har varit ett måste i alla mina byggen dom senaste åren och så även i detta bygget. Slutresultatet blev en dator som är lite tystare än tidigare och framför allt mycket lägre temperaturer.

Komponenter

  • Chassi: SilverStone Temjin TJ08-E

  • Processor: I5-2500K

  • Moderkort: Asus Maximus IV Gene-Z

  • Grafikkort: Asus GTX 560TI.

  • Ljudkort: Asus Xonar Essence STX

  • Fläktkontroller: Aquaero 5 LT.

Vattenkylning:

Cirkulation: Pump/Res -> 180mm Rad -> GPU -> 120mm Rad -> CPU - > Pump/Res

Ber om ursäkt på förhand för den dåliga bildkvalitén. Min kompaktkamera är helt värdelös i inomhusbelysning.

Vattenkylning vs TJ08-E

Visa signatur

MB: Asus Z270G CPU: 7700K - Koolance 380I GFX: EVGA GTX780 Classified - EK-FC780 GTX Classy Minne: Corsair Vengance 2*8GB SSD: Samsung 960 EVO SFX: Asus Xonar Essence STX Pump: Aqua Computer D5 USB Radiator: Watercool Mo-Ra3

Permalänk

Snyggt!

har själv ett fractal design define mini men ångrar att jag inte köpte ett TJ08-E istället.
Förresten vad är det för hörlurar du har där? är det måhända ett par från Grado?

Visa signatur

Någon som vet något bra att skriva här?

Permalänk
Medlem

Nix, det är ett par Utrasone Pro 900

Är rätt nöjd med chassit. Nu när det börjar dyka upp 18cm radiatorer borde fler tillverkare kika på att sätta in en 18cm fläkt med möjlighet till radiator. Svårt att få mer radiatoryta än så i ett mATX chassi.

Har sett några intressanta byggen med Define Mini men det verkar som det behövs en del modifikationer för att få in vattenkylning i det.
Skulle jag bygga ännu dator med mATX skulle jag helt klart kika på CaseLabs M5. Lite större men det verkar var ett otroligt genomtänkt chassi.

Visa signatur

MB: Asus Z270G CPU: 7700K - Koolance 380I GFX: EVGA GTX780 Classified - EK-FC780 GTX Classy Minne: Corsair Vengance 2*8GB SSD: Samsung 960 EVO SFX: Asus Xonar Essence STX Pump: Aqua Computer D5 USB Radiator: Watercool Mo-Ra3

Permalänk
Medlem

Ser bra ut, men vad sägs om lite temperatur resultat?

Visa signatur

HP Pavilion 17-e016eo = 17,3" + A10-5750M + 8650G/8670M + 8GB + 1000GB.

Permalänk
Medlem

Det går att fixa. Har uppdaterat med temps.

Skrivet av infexis:

Ser bra ut, men vad sägs om lite temperatur resultat?

Visa signatur

MB: Asus Z270G CPU: 7700K - Koolance 380I GFX: EVGA GTX780 Classified - EK-FC780 GTX Classy Minne: Corsair Vengance 2*8GB SSD: Samsung 960 EVO SFX: Asus Xonar Essence STX Pump: Aqua Computer D5 USB Radiator: Watercool Mo-Ra3

Permalänk
Medlem

"Men Saldot, varför har du så litet datorskrivbord?"
"För att bostadspriserna i Sthlm är så galet höga att jag fick nöja mig med en liten lägenhet. För att få plats med ett större skrivbord får jag skaffa en mindre säng och det vill jag inte."

Fantastiskt skrivet

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Skrivet av SaldoT:

Det går att fixa. Har uppdaterat med temps.

Nice! Imponerande, men vad har du för rumstemp?

Visa signatur

HP Pavilion 17-e016eo = 17,3" + A10-5750M + 8650G/8670M + 8GB + 1000GB.

Permalänk
Medlem

20-21 grader.

Skrivet av infexis:

Nice! Imponerande, men vad har du för rumstemp?

Visa signatur

MB: Asus Z270G CPU: 7700K - Koolance 380I GFX: EVGA GTX780 Classified - EK-FC780 GTX Classy Minne: Corsair Vengance 2*8GB SSD: Samsung 960 EVO SFX: Asus Xonar Essence STX Pump: Aqua Computer D5 USB Radiator: Watercool Mo-Ra3