Permalänk
Medlem

Lägga upp en hemsida!

Tjena! Ska lägga ut min första hemsida så ni får ursäkta mig att jag ställer dumma frågor! Jag har gjort en hemsida i mitt projektarbete och nu när jag är klar med den så ska jag lägga ut den på internet. Då hemsidan endast ska vara ute i cirka två månader ( om det inte blir en dundersuccé förstås) Så krävs inget märkvärdigt alls. Men då den endast ska vara ute i någon månad som jag sa, vill jag inte lägga för mycket pengar (helst inget alls om det är möjligt)

Hemsidans syfte är att lärarna ska kunna gå in på hemsidan och ha möjlighet att bedöma den. (Så det är viktigt att alla funktioner ska fungera 100 % som Javascript, jquiery och så vidare, kanske kan det bli något problem med det ifall man tar ett gratis / billigt webbhotell? Samtliga filer till hemsidan är endast 5MB så mer plats än så behövs inte!

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |

Permalänk
Medlem

Har inte skolan webbserver man kan använda? Våra inloggningar på gymnasiet hade en PUBLIC_HTML mapp där vi kunde lägga upp arbetet.

Du kan ju annars ta något gratis host, google finenr många svar.
Du kommer inte få en egen domän & webbhotel billigt som endast är uppe 2 månader, vad jag vet.

Visa signatur

Canon 70D | 2x Dell Ultrasharp 24" | Ryzen 3700X | 32B | GTX 1080Ti

Permalänk
Medlem

Frågan är om det ens behövs någon webserver alls om det inte finns någon backend. I så fall kan den ju hostas via exempelvis Dropbox public folder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FlorrpaN:

Har inte skolan webbserver man kan använda? Våra inloggningar på gymnasiet hade en PUBLIC_HTML mapp där vi kunde lägga upp arbetet.

Du kan ju annars ta något gratis host, google finenr många svar.
Du kommer inte få en egen domän & webbhotel billigt som endast är uppe 2 månader, vad jag vet.

Då mitt projektarbete handlar om att hjälpa folk med högskoleprovet, så är det extremt viktigt enligt läraren att sidan kommer ut på internet och gör sitt syfte, men skolan hade inga möjligheter att hjälpa mig med "hostningen"

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |

Permalänk
Medlem

Hosta websidan på din hemdator och använd http://www.noip.com/. Är ett alternativ i alla fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hawkeyee:

Hosta websidan på din hemdator och använd http://www.noip.com/. Är ett alternativ i alla fall.

Så då måste min "hemdator" vara på för att hemsidan ska funka?

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlommaNN:

Så då måste min "hemdator" vara på för att hemsidan ska funka?

Ja, men då behöver du inte köpa access till något webhotell. Haha men jag vet inte vad som blir billigast, elen eller webhotell.

Permalänk

Köp en domän för en hundring och någon billig webbhosting, t.ex Vilayer som kostar ca 20kr i månaden.

Permalänk
Medlem

Hur stor är den?

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av jakkes:

Hur stor är den?

5 megabit!

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlommaNN:

5 megabit!

skickade ett pm till dig.

Permalänk
Medlem

Du kan få hosta den på en VM jag äger.
Du får ett FTP access samt kan skaffa en gratis .tk domän.
Är nog ett av de billigare alternativen

Annars har du väl ställen som http://www.000webhost.com/

Visa signatur

| 3700X | B450 Mortar Max | 2070 Super | AX860 | GL850 & UL650 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molo:

Du kan få hosta den på en VM jag äger.
Du får ett FTP access samt kan skaffa en gratis .tk domän.
Är nog ett av de billigare alternativen

Annars har du väl ställen som http://www.000webhost.com/

Var ganska exakt vad mitt pm handlade om
Angående 000webhost så kommer jag ihåg att jag testade dem i vad som känns som yngre år och de var otroligt segt att göra saker hos dem då, kan ju såklart ha blivit bättre men om inte så, ja, då skulle mammas stuga ute på landet på 56k vara snabbare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hawkeyee:

Ja, men då behöver du inte köpa access till något webhotell. Haha men jag vet inte vad som blir billigast, elen eller webhotell.

En dator som inte gör annat än driver en webbsida kostar inte mer än 30kr/mån el.

Permalänk
Skrivet av M.A.W.S.:

En dator som inte gör annat än driver en webbsida kostar inte mer än 30kr/mån el.

Finns ju bra webbhotell som inte kostar mer än en tia i månaden.

Permalänk
Medlem

Jag har plats åt dig med om de skiter sig med de andra.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av marr:

Jag har plats åt dig med om de skiter sig med de andra.

Skickades från m.sweclockers.com

Samma här, hör av dig i så fall.....