Google avslöjar specifikationer för Glass

Permalänk
Medlem

Kommer suga hårt. Att skicka meddelanden etc via röststyrning fungerar aldrig bra. Skriver bara fel hela tiden, kommer bli pain in the ass. Vi alla kommer bli besvikna.

Visa signatur

Ryzen 1700 @3,8Ghz 1,342V | Corsair Vengeance LPX 2x8Gb (CMK16GX4M2B3000C15) | Asus Prime x370 Pro | KFA2 GTX 1080 Ti

Permalänk

Glassigt!

Visa signatur

« CITERA FÖR SVAR »

CPU: AMD Ryzen 7 3700X ║ MB: ASUS X570-PLUS ║ RAM: 32GB ║ GPU: GeForce GTX 1080 ║ PSU: EVGA SuperNOVA 750 G2 ║ SSD: Samsung 970 EVO+ 500GB ║

Permalänk
Medlem

Undrar hur stor ökningen på creepshots det kommer bli med dessa.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk

Undra vad dom kommer kosta när dom kommer ut, jag skulle vilja köpa ett par om inte priset är skyhögt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Otroligt vilken mängd av sweclockarna som hade tillhört gruppen "internet är väl bara en fluga" för x antal år sedan.

Första gången man såg någon snubbe gå runt och prata i en bluetooth snäcka på ica trodde man att han var galen men tiden står som tur va inte stilla!

Ps. Som glasögonorm kan jag även inflika att jag ibland går utanför min datorgrotta utan glasögonen gaffatejpade på huvudet och de har hittills inte trillat av.

Permalänk
Medlem
Skrivet av phrusher:

En grej jag läste om det var att b/g hade en hårsmån lägre energiförbrukning än n. Vet inte hur väl det verkligen stämmer dock. Kan tänka mig att de vill snåla på förbrukningen så mycket som möjligt på varje komponent.

Utan att veta tänkte jag samma sak, samt att b/g chip kanske tar aningen mindre plats?

Använder man dem ihop med sin telefon bör ju g-nätet räcka långt dessutom, hur ofta får man ut mer än 20-25Mbit över 3G?
Och även om 4G klarar mer är det ju lite samma sak där.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Det var väldans vad många det var som oroar sig för saker som vi inte kommer att reflektera över alls när Glass blir en vanligare syn. Som ett eko av mobiltelefonens barndom. Vad man ska ha Glass till? Ja, vad skulle du med en smartphone till? Det duger väl med en telefon som man kan ringa och skicka sms med. Det här tänkandet vittnar mer om mångas begränsade föreställningsförmåga än om brist på ett verkligt behov av de användningsmöjligheter som Glass erbjuder. Tänk lite utanför boxen för en stund.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Gelantious:

Undrar hur stor ökningen på creepshots det kommer bli med dessa.

Lär bli ganska svårt

Du: Glass, take a picture
Target: Vad sa du?
Du: Näe inget, bara harklade mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blargmode:

Detta såg faktiskt jäkligt najs ut

http://www.google.com/glass/start/assets/img/panels/bgs1440x5...

Skulle kunna tänka mig att ha dem med sådana glas. Finns ju bara fördelar!

+Man kan prata med sig själv, men för omväxlings skull få svar
+Solglasögon så att det inte är så jävla ljust alltid (Jag hade seriöst velat ha solglasögon alltid utomhus)
+Skyddar ögonen mot diverse bråte som kommer flygandes
+Futuristiskt
+Anledning att slänga iPhonen åt helvete
+Byxfickorna går inte sönder av att man plockar upp och stoppar ner telefonen två gånger i minuten
..Och mycket mer

Får nog ändra min ståndpunkt lite, dessa såg rätt coola ut!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blargmode:

Detta såg faktiskt jäkligt najs ut

http://www.google.com/glass/start/assets/img/panels/bgs1440x5...

Skulle kunna tänka mig att ha dem med sådana glas. Finns ju bara fördelar!

+Man kan prata med sig själv, men för omväxlings skull få svar
+Solglasögon så att det inte är så jävla ljust alltid (Jag hade seriöst velat ha solglasögon alltid utomhus)
+Skyddar ögonen mot diverse bråte som kommer flygandes
+Futuristiskt
+Anledning att slänga iPhonen åt helvete
+Byxfickorna går inte sönder av att man plockar upp och stoppar ner telefonen två gånger i minuten
..Och mycket mer

Skrivet av Coke_Smurf:

Får nog ändra min ståndpunkt lite, dessa såg rätt coola ut!
http://www.google.com/glass/start/assets/img/panels/bgs1440x5...

Det jag undrar är om man inte skulle föredra att ha Glass displayen på insidan av det tonade glaset.. eller är min tanke helt ute och cyklar?

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Ayrin:

Det jag undrar är om man inte skulle föredra att ha Glass displayen på insidan av det tonade glaset.. eller är min tanke helt ute och cyklar?

Nej det håller jag med om, den är nog ganska svår att se genom det tonade glaset

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fluf:

Denna designen är utvecklingsmodellen, efter vad jag har förstått så kommer de komma i alla möjliga utföranden, du kan få dem med slipat glas, solglasögon etc etc. Så vara cool bakom sina solglasögon får en helt ny betydelse

Jag säger bara
http://madewithrealjuice.com/images/shut-up-and-take-my-money...

Kommer dom att börja likna vanliga glasögon så kommer jag inte att tveka då jag redan använder glasögon ( är för lat för att använda linser)
Skulle dock vara irriterande att gå runt med en massa text ivägen hela tiden.

Visa signatur

Citera om ni vill något!

Permalänk
Medlem
Skrivet av krilleoh:

Hmm .. vill se några bra videos på youtube om det här "in-real-life"!

Använda på riktigt http://www.youtube.com/user/tomdavisonfilms

Visa signatur

CPU: Intel core i5 3570k, GPU: Asus780 , PSU: Corsair AX 750w Gold, RAM: Corsair Vengeance 2x4 GB, Chassi: NZXT H440, MOBO: Asus Sabertooth Z77, SSD: Intel 330 180GB, HDD: Seagate barracuda 1TB, Skärm: Benq XL2411T, Diverse annat: Razer Naga 2014, Sennheiser pc 360 G4ME

Permalänk
Skrivet av RaW D Coy:

''För att återge ljud används benledningsteknik, som innebär att ljud överförs genom vibrationer i skallbenet in till innerörat.''

Wat?

Ren marknadsföring, när man kollar hörseln flyttar man lurarna (man har olika) och en del av undersökningen går ut på att de sitter mot skallbenet i närheten av tinningen. Inget nytt men som vanligt vill man få det att låta revolutionerande och high tech.

Permalänk
Medlem
Skrivet av d0b:

"Skärmen har en upplösning på 640 x 360 pixlar, vilket Google hävdar motsvarar en 25-tumsskärm med HD-upplösning på 1,5 meters avstånd."

Hur menar de nu? Upplösningen borde ju vara mycket högre, ju närmre skärmen är desto tydligare blir ju pixlarna.
25" skärm med 1920x1080 upplösning på 1,5m avstånd lär ju vara mycket mindre pixlig än en liten skärm med 640x360 (inte ens VGA upplösning) på någon centimeters avstånd.
Visst, den kommer antagligen att upplevas mycket större än den är (25" skärm på 1.5 m avstånd låter vettigt) men upplösningen känns som att det inte riktigt går att jämföra med en vanlig skärm.

Shysst koncept dock, perfect för AR (augmented reality) appar.

Vi snackar om en skärm på under 1 tum...PPI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ignostic:

Vi snackar om en skärm på under 1 tum...PPI

Det jag undrar är hur den kan upplevas som en skärm med annan upplösning. Den kan upplevas som en större skärm med lägre DPI, men inte samtidigt upplevas som att den har högre upplösning.

Permalänk
Medlem

Hoppas de blir förbjudna när man kör bil. Snacka att sms eller babbla i telefonen medan man kör är korkat, men hur fan kommer det här bli när bilisten susar fram efter vägen och surfar på internet samtidgt...söker pr0n kanske...?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Capitan:

Hoppas de blir förbjudna när man kör bil. Snacka att sms eller babbla i telefonen medan man kör är korkat, men hur fan kommer det här bli när bilisten susar fram efter vägen och surfar på internet samtidgt...söker pr0n kanske...?

HUD anses ju som det säkraste sättet att visa information på under dylika former. Gissa varför stridsflygplan har det.
Man ser vad som händer bakom GPS:en om den är en transparent liten del av ditt vanliga synfält med ena ögat. Ska du glutta på en GPS någon annanstans ser du inte vägen längre.

Permalänk
Medlem

"Do want" factor. Har alltid velat se detta bli verklighet sedan jag var liten

Permalänk
Medlem
Skrivet av Capitan:

Hoppas de blir förbjudna när man kör bil. Snacka att sms eller babbla i telefonen medan man kör är korkat, men hur fan kommer det här bli när bilisten susar fram efter vägen och surfar på internet samtidgt...söker pr0n kanske...?

Har du aldrig sett eller kört en bil med HUD, typ Corvette? HUD är det smidigaste och säkraste sättet att visa information när man kör bil.
Ett öga ser vägen och resten som är framför, det andra ser det som visas på rutan.

Visa signatur

Ryzen 5600X | Asus B550-F Gaming | 32GB G.Skill Trident Z 3600mhz | Powercolor 6800 XT | Seasonic Prime TX 850W

Athlon 64, du har alltid en plats i mitt hjärta. <3

Permalänk
Avstängd

terminator app gör allt rött med realtime information på alla från deras glasögon

hade varit kul

Permalänk

Ser grymt ut! Hur är det med ögonen? Måste man ha bra syn på båda ögonen för att kunna se detta?

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av zzcool:

terminator app gör allt rött med realtime information på alla från deras glasögon

hade varit kul

Finns inte detta är produkten värdelös!

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Diversion:

Ren marknadsföring, när man kollar hörseln flyttar man lurarna (man har olika) och en del av undersökningen går ut på att de sitter mot skallbenet i närheten av tinningen. Inget nytt men som vanligt vill man få det att låta revolutionerande och high tech.

På vilket sätt är denna text menad att låta revolutionerande och high tech?

"För att återge ljud används benledningsteknik, som innebär att ljud överförs genom vibrationer i skallbenet in till innerörat."

De skryter inte om det precis, och de borde väl ändå nämna att det är så ljudöverföringen fungerar så att man slipper undra hur det faktiskt går till utan öronpluggar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Prudo:

För mig som glasögon användare så måste jag fråga:

1. Hur fungerar detta för folk som har glasögon? Kan man fästa skärmen på glasögonen eller liknande?

2. Hur reagerar ögonen på att konstant fokusera nära med högra ögat och fokusera på omvärlden med vänstra ögat?

2020 är det fint att skela, eftersom alla som har råd köper sig Google glass (el. liknande) och på kuppen blir skelögda.;)

Visa signatur

Dator 2012- Chassi: Antec Solo 2 Nätagg: OCZ 750w ZT series CPU: intel 3570k Moderkort: Asrock z77 extreme4 RAM: A-DATA 2x8GB SSD: 128GB A-DATA SX900 HDD: 3TB Seagate Barracuda 7200rpm, DVD-brännare: Plextor PX-L890SA
Skärm: (TV) LG32LS560T @ 32" TGB: Ducky G2pro PTB MX green

Permalänk
Medlem

Kan någon ens fokusera/få skärpa på något som ligger så nära ögat? Allt närmare än 10cm från ögat är ju real life motionblur
Hur fungerar Tekniken?

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Medlem

"För att återge ljud används benledningsteknik, som innebär att ljud överförs genom vibrationer i skallbenet in till innerörat."

Jag kan se framför mig hur någon forskare går ut med en studie om att detta kan ge nervskador eller hjärnskakning vid långvarigt bruk. Förmodligen en amerikansk sådan. Det är i och för sig ingen större skada skedd på just amerikaner, men i alla fall.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

HUD anses ju som det säkraste sättet att visa information på under dylika former. Gissa varför stridsflygplan har det.
Man ser vad som händer bakom GPS:en om den är en transparent liten del av ditt vanliga synfält med ena ögat. Ska du glutta på en GPS någon annanstans ser du inte vägen längre.

GPS är en sak men hur ofta kommer inte folk sitta med dem på och surfa medans de kör? Man lär få lägga fokuset på något som händer då och då i glasögonen.

Nä, jag är skeptisk...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ayrin:

Det jag undrar är om man inte skulle föredra att ha Glass displayen på insidan av det tonade glaset.. eller är min tanke helt ute och cyklar?

Skrivet av Blargmode:

Nej det håller jag med om, den är nog ganska svår att se genom det tonade glaset

jag skulle gissa på att den måste sitta utanför glaset om glaset ska sitta någotsånär "tätt" mot ögonen, jag har själv glasögon och jag skulle då inte vilja ha en kloss på 1,5x1,5cm INNANFÖR glasögonen :/ och den klossen behövs för att bilden projiceras på inuti den, om man skulle projicera bilden direkt på insidan så hade ljuset från lampan bländat ögat oavsett hu svag den är.

Om jag ser rätt så ser ni ett "diagonalt streck" i klossen och jag antar att det är en tvärställd projiceringsyta för att bäraren inte skall bländas.

Endast vad jag tror, har ej läst in mig på det

Visa signatur

Den är så gammal så specifikationerna är suddiga...

Permalänk
Medlem
Skrivet av segen:

Ungefär som när handsfree kom och man såg folk "prata med sig själva" på stan.

Det som ser dumt ut idag blir coolt imorgon.

Det är så man ska leva livet!