Fult "marknadsföringstrick" - Dustinhomes weekendrea

Permalänk
Medlem

Alla butiker använder detta, tyvär.
Inet,webhallen,komplett har använt detta flertalet gånger.
Elgiganten,mediamarkt osv ska man inte ens tala om.

Långt ifrån något nytt av butiker, kommer alltid användas.

Minns speciellt Inets "mellandagsrea" största skämtet jag någonsin sett.

Permalänk
Skrivet av tvelander:

Tänker på samma sätt.
Va samma när jag köpte mina DT990, så köpte jag dom direkt från Beyerdynamicdc för att dom gör sjukt bra grejer även fast dom kostade mycket mer, när tex vissa butiker hade prissänkt dom 40 %.

Dock har jag pengar och kan resonera så lite bättre, jag jagade också rea när jag inte hade jobb och pengar i den skalan.

Vadå, så bara för du har pengar så letar du inte efter det bästa priset? Själv försöker jag alltid avväga pris till vad jag får (garantier, service, leveranstid osv) och sedan utföra mitt köp. Rea har ingen vidare betydelse idag och som konsument gäller det helt enkelt att reda ut vilken butik som ger mest för pengarna vid det tillfälle man planerat att köpa varan.

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Albinfiskare:

Vadå, så bara för du har pengar så letar du inte efter det bästa priset? Själv försöker jag alltid avväga pris till vad jag får (garantier, service, leveranstid osv) och sedan utföra mitt köp. Rea har ingen vidare betydelse idag och som konsument gäller det helt enkelt att reda ut vilken butik som ger mest för pengarna vid det tillfälle man planerat att köpa varan.

Jag kollar efter garanti och service ofc.

Men jag försöker stödja lokala butiker och inte företag som pumppar in pengar i företaget och så går dom med förlust för att vinna marknadsandelar.
Köpte mina DT990 250 Ohm för 3800:- kronor när man kan få dom för 2400:- för jag vill ha dom i den färgen alltså manafacturer, så kan man få sitt namn eller valfri text inskrivet på dom.

Så gör jag

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk

Så här har ju typ alla butiker alltid gjort, därför kollar man alltid prisjakt innan köp så har man en ganska klar bild huruvida deras "kampanj" är särskild billig eller inte.