QNIX/X-STAR QX/DP2710 27" 2560x1440 Samsung PLS Panel

Permalänk
Medlem
Skrivet av FBGKimpan:

Vad betyder "Shipping status Unconfirmed" Varit så i 1 dag nu :/

Skrivet av blunden:

Var står det så, eBay? Har du fått något mail om att din skärm är skickad?

Har samma, står under order details på eBay och har varit så sen lördag. Min säljare har iaf mailat och sagt att skärmen hade gått iväg från dem.

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem
Skrivet av macmann1:

Har samma, står under order details på eBay och har varit så sen lördag. Min säljare har iaf mailat och sagt att skärmen hade gått iväg från dem.

Har du testat spåra paketet hos de som levererar den (FedEx, DHL, UPS, etc.)? eBay ligger efter oftast.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av blunden:

Har du testat spåra paketet hos de som levererar den (FedEx, DHL, UPS, etc.)? eBay ligger efter oftast.

Japp. Enligt eBay är det EMS som är shipping carrier. Har testat att spåra numret på både Express shipment och Logistic shipment på deras hemsida, men det står bara "No tracking information for the shipment, or overdue tracking." Trackingnumret verkar vara OK då det står invalid om jag plockar bort ett par bokstäver.

Har även försökt på UPS, FedEx, DHL respektive hemsidor för säkerhets skull, men utan lycka. Har mailat säljaren också så får väl se om han vet något mer.

Söker man på felmeddelandet så är det fler som har haft problemet, och sen har paketet ändå dykt upp så. Är inte jätteorolig men hade varit kul att kunna spåra det.

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem
Skrivet av FBGKimpan:

Vad betyder "Shipping status Unconfirmed" Varit så i 1 dag nu :/

Skrivet av blunden:

Var står det så, eBay? Har du fått något mail om att din skärm är skickad?

Citerar er båda igen, hittade mer information jag tänkte kunde vara bra

Jag hade varit inne på fel EMS-sida. När jag sökte upp EMS Korea hittade jag http://service.epost.go.kr/iservice/ems/ems_eng.jsp och där kunde jag spåra mitt paket med det trackingnummer som finns på eBay under order details. (Tryck på avbryt på popuperna)

Såhär ser min ut, någon som har någon ide hur man ska tolka allt?

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem
Skrivet av macmann1:

Japp. Enligt eBay är det EMS som är shipping carrier. Har testat att spåra numret på både Express shipment och Logistic shipment på deras hemsida, men det står bara "No tracking information for the shipment, or overdue tracking." Trackingnumret verkar vara OK då det står invalid om jag plockar bort ett par bokstäver.

Har även försökt på UPS, FedEx, DHL respektive hemsidor för säkerhets skull, men utan lycka. Har mailat säljaren också så får väl se om han vet något mer.

Söker man på felmeddelandet så är det fler som har haft problemet, och sen har paketet ändå dykt upp så. Är inte jätteorolig men hade varit kul att kunna spåra det.

samma här Hade dock velat ha skärmen innan BF4 släpps men det är ju nog inte möjligt.. lite surt då många verkar fått sina inom ett par dagar!

Skrivet av macmann1:

Citerar er båda igen, hittade mer information jag tänkte kunde vara bra

Jag hade varit inne på fel EMS-sida. När jag sökte upp EMS Korea hittade jag http://service.epost.go.kr/iservice/ems/ems_eng.jsp och där kunde jag spåra mitt paket med det trackingnummer som finns på eBay under order details. (Tryck på avbryt på popuperna)

Såhär ser min ut, någon som har någon ide hur man ska tolka allt?

http://i.imgur.com/amiHf1h.jpg

Har sökt där med!
Min ligger på "Handed over to air currier"

Så om jag får lika snabb leverans som dig så bör jag få den på Fredag eller på måndag

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Avstängd

Jag fick precis hem min X-STAR, problemet är bara att den inte går igång överhuvudtaget. Jag vet att dator levererar bild (grafikkort, drivrutiner, kompabilitet, sladdar osv.) så det är uteslutet. När jag kopplar in AC/DC-adaptern så är den lite halvflimmrande på gröna led-lampan, skärmens power-LED lyser dock inte upp överhuvudtaget. Är det bara att förklara för säljaren att den var DOA eller finns det några eventuella felaktigheter som man själv kan åtgärda? Jag är visserligen inte jobbat med bildskärmar tidigare i någon utsträckning men är inte någon nybörjare inom elektronik överlag så hade varit skönt att slippa hela reklamationsbiten när man köpt av någon i Korea.

Visa signatur

Mitt vattenkylda system i väntan på bättre tider:
[CPU:]Intel i5 4690k - 4.9GHz @ 1.3V. [GPU:]CrossfireX R9 290X - 1150MHz/1500MHz [MB:] Asus ROG Maximus VII Ranger Z97 [RAM:] Corsair 2x8GB - CL9 2000 [SSD:] Samsung 840 EVO - 2x250GB [PSU:] NZXT Hale90 80+ Gold 1000W [Audio:]Asus Xonar Essence STX II 7.1 Monitor i väntan på 4K: 1440p X-Star - 120Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av FBGKimpan:

samma här Hade dock velat ha skärmen innan BF4 släpps men det är ju nog inte möjligt.. lite surt då många verkar fått sina inom ett par dagar!

Har sökt där med!
Min ligger på "Handed over to air currier"

Så om jag får lika snabb leverans som dig så bör jag få den på Fredag eller på måndag

Såg nu att min finns att hämta på lokala ICA, samma trackingnummer funkar på posten

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem
Skrivet av Isse00:

Jag fick precis hem min X-STAR, problemet är bara att den inte går igång överhuvudtaget. Jag vet att dator levererar bild (grafikkort, drivrutiner, kompabilitet, sladdar osv.) så det är uteslutet. När jag kopplar in AC/DC-adaptern så är den lite halvflimmrande på gröna led-lampan, skärmens power-LED lyser dock inte upp överhuvudtaget. Är det bara att förklara för säljaren att den var DOA eller finns det några eventuella felaktigheter som man själv kan åtgärda? Jag är visserligen inte jobbat med bildskärmar tidigare i någon utsträckning men är inte någon nybörjare inom elektronik överlag så hade varit skönt att slippa hela reklamationsbiten när man köpt av någon i Korea.

Jag tycker att det låter som att AC/DC-adaptern är trasig. Även om skärmen vore trasig borde den lysa grönt kan man tycka. Blinkar den lampan även om du inte kopplar in den till skärmen?

Säljarna gör allt för att slippa betala frakt tillbaka till Sydkorea så du kan nog få en ny AC/DC-adapter av dem ganska enkelt om du kan visa att den verkar vara trasig. Annars säljs de separat på eBay och det kan nog finnas kompatibla sådana att köpa även i Sverige om man vet var man ska leta.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

Sådär, nu är den uppackad och startad.

-Har inte hittat några döda pixlar än. Bra start
-Inte speciellt mycket BLB, finns en del men jag tror inte att jag kommer störas av det. Får öppna upp i värsta fall.
-Verkar klara 120hz utan konstigheter, inte märkt av något skumt än.

Enda trista är att jag glömde som sagt att skriva ner värdet, så jag åkte på 740kr i avgifter. Så hela skärmen landade nånstans mellan 3000-3200kr. Frakt tog typ tre dagar. Överkomligt.

Helt klart bra första intryck!

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

Uppdatera gärna med vad du fick betala i tullavgifter osv.
Det som är mycket intressant just nu.

Beställde också en QX2710 från accessorieswhole i fredags. Har inte fått skärmen än (som varit i Sverige sen i måndags) men fick idag en faktura från FedEx på 451 kr (326 kr importmoms + 100 kr administrationsavgift + 25 kr moms på administrationsavgiften).

Har tidigare läst att accessorieswhole alltid skriver ner värdet till $200 (varken mer eller mindre) och summan har varit samma för andra, så det verkar vara så det är. Hittills har jag då totalt betalat 2697,06 kr för skärmen.

Permalänk
Medlem

Verkar vara det mest säkra kortet ifrån accessorieswhole ja.
Har inte sett där han missat skriva ner värdet och alltid på samma så avgifterna blir inte allt för saftiga.

Samt inga konstiga avgifter ifrån fedex utöver det andra.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av blunden:

Jag tycker att det låter som att AC/DC-adaptern är trasig. Även om skärmen vore trasig borde den lysa grönt kan man tycka. Blinkar den lampan även om du inte kopplar in den till skärmen?

Säljarna gör allt för att slippa betala frakt tillbaka till Sydkorea så du kan nog få en ny AC/DC-adapter av dem ganska enkelt om du kan visa att den verkar vara trasig. Annars säljs de separat på eBay och det kan nog finnas kompatibla sådana att köpa även i Sverige om man vet var man ska leta.

AC/DC-adaptern var trasig! Jag gick igenom min låda sparade gamla laddare/adapters/etc. och hittade en adapter (originalprodukt av hög kvalitet inköpt i Sverige som inte tillverkades i Kina) med samma spänning och trots att den egentligen inte ska kunna leverera lika hög ström som den medföljande gick skärmen igång direkt när jag tryckte i kontakten och levererade perfekt bild direkt! Så det var lättande att det inte är skärmen det är fel på i alla fall. Nu känner jag inte riktigt för att riskera något så nya AC/DC-adaptern får bli av lite stabilare varumärke och inköpskälla så jag inte behöver vänta ytterligare några veckor på att få till den "permanenta" konfigurationen med kablar, montering osv.

Skärmen som sådan var dock helt perfekt (inga döda pixlar etc.) men tänkte ändå kontakta säljaren och klaga så gott det går över att de skickar med en trasig AC/DC-adapter som i värsta fall skulle haft sönder skärmen och hoppas på kompensation i form av eventuell rabatt på nästa skärm som jag är sugen på att köpa. Eller är det helt omöjligt att försöka förhandla fram?

Visa signatur

Mitt vattenkylda system i väntan på bättre tider:
[CPU:]Intel i5 4690k - 4.9GHz @ 1.3V. [GPU:]CrossfireX R9 290X - 1150MHz/1500MHz [MB:] Asus ROG Maximus VII Ranger Z97 [RAM:] Corsair 2x8GB - CL9 2000 [SSD:] Samsung 840 EVO - 2x250GB [PSU:] NZXT Hale90 80+ Gold 1000W [Audio:]Asus Xonar Essence STX II 7.1 Monitor i väntan på 4K: 1440p X-Star - 120Hz

Permalänk
Medlem

Fick ett brev idag att min ligger hos posten:) blir att hämta imorgon.
köpt av Green-sum och fick den ner skrivet till $200 så extra kostnaden blev 460kr

http://www.ebay.com/itm/New-QNIX-QX2710-LED-Evolution-2-27-25...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Isse00:

AC/DC-adaptern var trasig! Jag gick igenom min låda sparade gamla laddare/adapters/etc. och hittade en adapter (originalprodukt av hög kvalitet inköpt i Sverige som inte tillverkades i Kina) med samma spänning och trots att den egentligen inte ska kunna leverera lika hög ström som den medföljande gick skärmen igång direkt när jag tryckte i kontakten och levererade perfekt bild direkt! Så det var lättande att det inte är skärmen det är fel på i alla fall. Nu känner jag inte riktigt för att riskera något så nya AC/DC-adaptern får bli av lite stabilare varumärke och inköpskälla så jag inte behöver vänta ytterligare några veckor på att få till den "permanenta" konfigurationen med kablar, montering osv.

Skärmen som sådan var dock helt perfekt (inga döda pixlar etc.) men tänkte ändå kontakta säljaren och klaga så gott det går över att de skickar med en trasig AC/DC-adapter som i värsta fall skulle haft sönder skärmen och hoppas på kompensation i form av eventuell rabatt på nästa skärm som jag är sugen på att köpa. Eller är det helt omöjligt att försöka förhandla fram?

Ibland är det bra att det sitter en liten LED på AC/DC-adaptern. Annars hade det varit svårare att gissa att det var den som felade.

Du kan nog fråga om du kan få lite kompensation i form av lite avdrag på priset (dvs. partial refund). Bör de nog kunna gå med på då det minskar deras jobb och undviker ytterligare frakt. Nej, de brukar vara öppna för förhandling. Rabatt på kommande skärm-köp går säkert också och kanske är ännu lättare att få till då det samtidigt innebär mer försäljning för dem.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av speffy:

Tackl för ditt svar men där är ett par frågetecken..
Vad är det för patch man ska ha och var hittar man den? CRU har jag aldrig hört talas om så vad är det?

Ursäkta sent svar!
Patchen ifråga är bara till för om du vill överklocka skärmen i över 60 hz.

Det patchen gör är att låsa upp "låst" bandbredd på en dvi kabel. Detta gör att med patchen klarar DVI av högre mängder av data. CRU lägger in en "fake EDID" som gör att skärmen identifieras som om den har en viss upplösning och uppdateringsfrekvens.

Här är en samlingstråd där mycket mer info finns.

http://www.overclock.net/t/1384767/official-the-korean-pls-mo...

Och om du vill hitta direkt till patchen så här:

Patch för nvidia

Patch för AMD/ATI

Och CRU:

http://www.monitortests.com/forum/Thread-Custom-Resolution-Utility-CRU

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem

Tänk på att nyare Nvidia-kort inte brukar kräva patchade drivrutiner för att komma upp i 96 Hz om man inte kör SLI. Äldre kort gör det dock.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

Fick min QX2710 idag och har nu testat en liten stund. Inga döda pixlar vad jag kan se. Ganska mycket BLB vilket jag ska försöka fixa. Klarar 96 hz utan problem men på 120 fick jag linjer i skärmen ganska direkt efter omstart (i Windows alltså).
Edit: Tänkte testa 120 hz igen men glömde bort det. Klarar 120 hz utan problem med "Automatic - LCD reduced" i CRU. Gött!

Verkar funka bra att spela med vilket är gött. Känns gigantisk! Det är verkligen natt och dag mot en 23" 1080p. Enda negativa hittills är att det ser så tomt ut på bordet nu, hade tidigare tre 23"...

Permalänk
Medlem

Beställde en idag. Kunde inte hålla mig. Sitter på en 23'' 1080p skärm i dagsläget.

Frågan är ju om grafikkortet kommer orka med den. Får nog ge upp lite AA och sånt, vilket nog är lungt med så många pixlar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonasies:

Beställde en idag. Kunde inte hålla mig. Sitter på en 23'' 1080p skärm i dagsläget.

Frågan är ju om grafikkortet kommer orka med den. Får nog ge upp lite AA och sånt, vilket nog är lungt med så många pixlar.

Tror inte det ska vara ett problem med ett 7970 i de flesta spel. Är åtminstone den uppfattningen jag fått av att läsa tråden på OCN.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

Även jag beställde en QNIX från denna länken: http://www.ebay.com/itm/111078161308

Håller tummarna för att allt går bra

Mailade säljaren och bad denne skriva ner värdet till 200$ också, beställde imorse så vi får se om han skickar den under helgen eller till måndagen.

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Medlem

Fick hem min skärm idag som jag beställde från http://www.ebay.com/itm/111088789065.

Mycket snabb leverans! Beställde den sent i måndags kväll. Fedex hade gjort ett försök att leverera den hem till mig när jag inte var hemma, då ringde de någon timma efter och frågade om jag befann mig i närheten. Hade kommit hem då så de kom 10 min efter samtalet och levererade den.
Mycket bra gjort av Fedex :).

Kopplat in den i min gamla dator, CDON har ännu inte lyckats leverera mina datorkomponenter som jag beställde samma dag, att varor från sydkorea ska gå snabbare att få är ganska konstigt (ja cdon hade grejorna i lager enligt sidan)...

Har kört dead pixel test men kan inte hitta någon alls (lät min sambo få leta också) och märker ingen särskild BLB, får kolla ikväll också.
Ska nog inte testa att klocka skärmen förrens jag byggt den nya datorn, borde va här i början på nästa vecka.

Någon tull-avgift har jag inte fått ännu men det kommer väll så småningom.

Fan va denna skärmen var gigantisk i jämförelse med min gamla 19 tum..
Foten är inte den bästa men den duger åt mig.

Om någon är intresserad kan jag lägga upp bilder också.

Mycket mycket nöjd!!

Edit: har testat med rummet mörkt och kan knappt se någon BLB överhuvudtaget, ser ingen mening alls med att öppna skärmen och tejpa.

Visa signatur

Mobo:ASUS Z87-PRO ATX CPU:Intel Core i7 4770K Ram: A-data 16GB CL9 1600mhz GPU: ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC
Chassi: FD R4 Kylning: Noctua NH-U14S PSU: Corsair RM 850W SSD:Samsung SSD Pro 256GB HDD: 2TB WD Red
Skärm: 27'' QNIX 2710 @ 96hz, 2560x1440

Permalänk
Medlem

Tjena! Fick det här mailet av accessorieswhole idag.

Dear 2013seande,

Hi

Nice to contact you.
Your monitor has arrived in your local post office.
FedEx says your shipping address is rural area, so you have to go to the post office to get your monitor.

The tracking number of your monitor is: 5**********
You can go to below address to get your monitor.

***

For more information, you can contact your local FedEx.
The contact number is 0200-252-252

If you have any queries, please let us know.
Hope you get your monitor soon.
Thank you.

---

Gick ner till mitt lokala postställe där det stod att skärmen hade levererats. De kunde inte hitta min order med tracking-numret. Ska jag vänta på en avi, ringa FedEx eller vad är det som gäller?

Tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av zebrra3:

Tjena! Fick det här mailet av accessorieswhole idag.

Dear 2013seande,

Hi

Nice to contact you.
Your monitor has arrived in your local post office.
FedEx says your shipping address is rural area, so you have to go to the post office to get your monitor.

The tracking number of your monitor is: 5**********
You can go to below address to get your monitor.

***

For more information, you can contact your local FedEx.
The contact number is 0200-252-252

If you have any queries, please let us know.
Hope you get your monitor soon.
Thank you.

---

Gick ner till mitt lokala postställe där det stod att skärmen hade levererats. De kunde inte hitta min order med tracking-numret. Ska jag vänta på en avi, ringa FedEx eller vad är det som gäller?

Tack!

Jag hade kontaktat FedEx i första hand. Det är ju de som ska leverera skärmen till dig/har lämnat den till posten.

Hoppas det löser sig smidigt och att ditt paket inte lämnats till någon annan...

Permalänk
Skrivet av JimmieSan:

Uppdatera gärna med vad du fick betala i tullavgifter osv.
Det som är mycket intressant just nu.

Idag kom det en räkning på 451 riksdaler. Så jag kom inte undan jag heller

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bosse_:

Jag hade kontaktat FedEx i första hand. Det är ju de som ska leverera skärmen till dig/har lämnat den till posten.

Hoppas det löser sig smidigt och att ditt paket inte lämnats till någon annan...

Ring Fedex, dom lär inte lämna något hos nåt postombud utan den ligger förmodligen hos fedex egna närmaste lagerlokal.

skriv in ditt nummer här

https://www.fedex.com/fedextrack/?action=track&cntry_code=se

Permalänk
Skrivet av hogberg1982:

Idag kom det en räkning på 451 riksdaler. Så jag kom inte undan jag heller

Den summan verkar motsvara moms + tullavgift 100 kr. Finns det någon som kommit undan dessa avgifter?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kangarooster:

Den summan verkar motsvara moms + tullavgift 100 kr. Finns det någon som kommit undan dessa avgifter?

Inte på senare tid tror jag. Innan tullen bestämde sig för att klassificera skärmarna som TV-apparater var det en annan sak.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av trollhattan:

Ring Fedex, dom lär inte lämna något hos nåt postombud utan den ligger förmodligen hos fedex egna närmaste lagerlokal.

skriv in ditt nummer här

https://www.fedex.com/fedextrack/?action=track&cntry_code=se

Det kan faktiskt stämma att de lämnat över till Posten som sedan har den på ett utlämningsställe, då han bor på landet. Dock läste jag uppenbarligen fel tidigare då jag nu fattar att den levererats till utlämningsstället och inte till någon annan. Det hade ju varit helt galet

Oavsett, zebrra3, kontakta FedEx! Det är de som ansvarar för din leverans.

Förresten, här i Hässleholm kör inte FedEx ut paket själva utan lämnar över till Posten som sköter slutleveransen. På spårningen stod det "Överlämnad till behörig agent för slutleverans" vilket enligt FedEx betyder att Posten tagit över. Blev i och för sig ändå FedEx som levererade till slut då jag bytte leveransadress till jobbet i Kristianstad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bosse_:

Jag hade kontaktat FedEx i första hand. Det är ju de som ska leverera skärmen till dig/har lämnat den till posten.

Hoppas det löser sig smidigt och att ditt paket inte lämnats till någon annan...

Skrivet av trollhattan:

Ring Fedex, dom lär inte lämna något hos nåt postombud utan den ligger förmodligen hos fedex egna närmaste lagerlokal.

skriv in ditt nummer här

https://www.fedex.com/fedextrack/?action=track&cntry_code=se

Skrivet av Bosse_:

Det kan faktiskt stämma att de lämnat över till Posten som sedan har den på ett utlämningsställe, då han bor på landet. Dock läste jag uppenbarligen fel tidigare då jag nu fattar att den levererats till utlämningsstället och inte till någon annan. Det hade ju varit helt galet

Oavsett, zebrra3, kontakta FedEx! Det är de som ansvarar för din leverans.

Förresten, här i Hässleholm kör inte FedEx ut paket själva utan lämnar över till Posten som sköter slutleveransen. På spårningen stod det "Överlämnad till behörig agent för slutleverans" vilket enligt FedEx betyder att Posten tagit över. Blev i och för sig ändå FedEx som levererade till slut då jag bytte leveransadress till jobbet i Kristianstad.

Okej! Tack ska ni ha!

Får höra med dem på måndag, kan inte ringa dem över helgen.

Permalänk
Medlem

Är det någon annan här som har fått sin skärm klassad som en Tv av tullverket?

För på mitt kvitto från Paypal står det tydligt "PC Monitor".

Ps: över ett dygn sedan beställning och skärmen har fortfarande inte skickats

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo