Kopiera filer från microSD kort utan dator?

Permalänk
Medlem

Kopiera filer från microSD kort utan dator?

Hej, tänkte bara kolla om någon vet om det finns någon manick som gör det möjligt att tömma all data från ena minneskortet till ett annat utan dator ?
Har en gopro nämligen och undrar när minnet är fullt på minneskortet kan man flytta all data till t.ex. en extern hdd utan en dator?, har även en ipad mini 16gb med kamerakitet så kan ju flytta ca 10gb till den men tänkte det vore kul att ha mer lagring om man åker bort utan att behöva släpa med en laptop.

Tacksamm för svar.

Visa signatur

Main: Antec p182b, 16gb DDR3, Intel I5 760, XFX AMD 6950, Western digital caviar black 1tb, 256gb SSD, Corsair 750w .
Filserver: Rackchassi,AMD 965BE , 16gb DDR3,7st Western Digital RED 3tb , 1st SSD, 750W Corsair Power Supply

Permalänk

Tveksamt, du kan inte ha större kort eller flera stycken?

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem

Jo flera kort skulle fungera men blir så många att hålla reda på smidigare och bara kunna ha en extern hdd eller liknande,
Har redan 32gb kort som verkar vara Max i en gopro,

Visa signatur

Main: Antec p182b, 16gb DDR3, Intel I5 760, XFX AMD 6950, Western digital caviar black 1tb, 256gb SSD, Corsair 750w .
Filserver: Rackchassi,AMD 965BE , 16gb DDR3,7st Western Digital RED 3tb , 1st SSD, 750W Corsair Power Supply

Permalänk
Medlem

Det finns externa hårddiskar som kan göra det du letar efter. Har en själv från 2007 som man kan driva med ett batteripack samtidigt som man kopierar innehållet från ett minneskort. Ska se om jag kan hitta nån som är lite nyare.

Permalänk
Hedersmedlem

Det finns hårddiskar med minneskortsläsare som är avsedda för fotografer. Man stoppar i kortet i läsaren och så tankar den ur allt som är på. Tex: http://www.cyberphoto.se/?http://www.cyberphoto.se/info.php?a...

Edit: En med större minne http://www.cyberphoto.se/info.php?article=digimate500

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

Tack som fan, precis vad jag letade efter.

Visa signatur

Main: Antec p182b, 16gb DDR3, Intel I5 760, XFX AMD 6950, Western digital caviar black 1tb, 256gb SSD, Corsair 750w .
Filserver: Rackchassi,AMD 965BE , 16gb DDR3,7st Western Digital RED 3tb , 1st SSD, 750W Corsair Power Supply

Permalänk
Medlem

Hittade inte det jag letade efter, men jag ser att du redan fått hjälp

Gissar att du skulle kunna koppla ihop din telefon med hårddisken(beroende på vilket filsystem som används) för att se filmer/bilder du tankat över. Det här förutsätter såklart en smartphone, det funkar mellan min SGS2 och ett USB-minne i FAT32 med hjälp av en OTG kabel. Vet inte om det är till nån hjälp, men jag tycker det är smidigt att kunna använda det iaf

Permalänk
Medlem

ja det vore skönt att kunna dock har jag bara iphone och ipad mini pga att jag gillar kvalitén och att dom är lätta tatt använda men otroligt tråkigt att dom har låst stödet för usb minnen osv, går ju att jailbreaka för att få dessa funktioner men brukar sega ner mer än vad det gör nytta tyvärr.

Visa signatur

Main: Antec p182b, 16gb DDR3, Intel I5 760, XFX AMD 6950, Western digital caviar black 1tb, 256gb SSD, Corsair 750w .
Filserver: Rackchassi,AMD 965BE , 16gb DDR3,7st Western Digital RED 3tb , 1st SSD, 750W Corsair Power Supply

Permalänk
Medlem

Taget från infot på cyberphoto från en av manickerna:

Citat:

4GB bilder tar då ca 12 minuter att tanka över. Batteriet räcker enligt tillverkaren till åtminstone 4 x 4GB bildöverföring.

Verkar ju helt galet? Kan ju likaväl köpa ett extra 16 gigskort.
Är ju inte heller så kostnadseffektivt såvida man inte behöver extremt dyra/snabba "Class"-kort.

Verkar ju gå att få class 10 microSD-kort för typ 150:-
Andra 16 giggare är ju ner mot hundringen (typ class 4/6)

Så vetefasiken, men känns som att pris/prestanda/kapacitet på iaf dom där diskarna stod sig relativt kasst mot att bara köpa minnskort för samma pengar?