Gigabyte G1.Sniper M5 på bild – Micro ATX för Intel Haswell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Du kan inte jämföra M-ATX och ATX moderkort när det kommer till pris. M-ATX är alltid betydligt billigare.

Givetvis, men mATX-versionen lanserades med ett pris på 1600kr. Så 2000kr kändes ganska lagom mellan 1600-2500kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TAG9217:

Kolla prisstatistiken så ser du att den legat runt 1700kr. Dock billigare än jag trodde.

Använde G1.Sniper 3 (Z77) som referens, som ligger på 2500kr.

Ja, jag kollade den, den verkar ha legat på 1500 sedan den lanserades (om man inte räknar första dagarna, men då är ju ofta priserna lite konstiga på alla produkter) och sedan gått ner till runt 1100 och sedan upp en bit igen.

Permalänk
Skrivet av Manneh:

Det står G1.Sniper i både rubriken och i texten men på bryggan står det G1-Killer. Vad stämmer om en nyfiken får undra?

Iom att rubriken lyder "Gigabyte G1.Sniper M5 på bild" gissar jag att bilderna i artikeln föreställer rätt moderkort.

Moderkortet ingår i s.k. "Killer" serien. Dock är det som artikeln beskriver ett G1.Sniper M5

Visa signatur

Frågor kring GIGABYTE produkter? Kika i den officiella GIGABYTE tråden här på SweC.
Matti Paananen
GIGABYTE Support Channel Representative Nordic
Gilla GIGABYTE på facebook

Permalänk
Medlem

Sniper, Killer och döskallar känns lite fjortis men annars snygg färgkombination!!!

Hoppas på att nya Gigabyte kort med z87 ska bli lika Hacintoshvänliga som deras z77 kort.

Lite sugen på ett mini-ITX, Hasswell samt att prova Intel Retina Pro Grafik (innan man skaffar dedikerat kort dvs).

Visa signatur

Vitaly Chernobyl and The Meltdowns

Permalänk
Medlem

Jag vill ha League of Legends tema på allt. Med en Teemo figur istället för döda skallar.

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk

Snacka om att fotografen verkligen var kåt på tilt-shift med kort skärpedjup, tre fjärdedelar av macrobilderna var ju bara blur

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

Känns som att produktfotografen precis hittat det där med stor bländare och kort skärpedjup. Inte direkt avslöjande produktfoton de flesta av dem :/

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Snusfri

Önskar att någon tillverkare skulle våga satsa på lite mer udda färger, såhär tex

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Ser ut som det är nvidia som gjort den

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Önskar att någon tillverkare skulle våga satsa på lite mer udda färger, såhär tex
http://i.imgur.com/juocl4v.jpg

tycker nog limegrönt och orange som gigabyte kört eller asrocks knallgula är rätt annorlunda mot det vanliga röda och blå men visst vore det roligare med fler färgval

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem

Ser bra ut (efter man petat bort döskallen ), men var det inte meningen att haswell skulle ha integrerad sydbrygga och spänningsregulatorer i cpun?

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

Smaklöst med "killer" etc. med fast de går ju hem hos kidsen som lirar FPS

/ rant

Ärligt talat så låter namnen Rampage, Crosshair, Big bang expower och för att inte tala om sabertooth, inte mycket bättre de heller

ni som whinar på dödskallarna så verkar ju int förstå att grafikkorten täcker dem,

/rant

Visa signatur

4770k | GTX 760 | 32GB Dominator platinum 2133MHz | OCZ Vertex 4 256GB | Dell U3011 | Asus MG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Önskar att någon tillverkare skulle våga satsa på lite mer udda färger, såhär tex
http://i.imgur.com/juocl4v.jpg

WTB en DIY MoBo-shop, där får man välja färg på PCBn (ge oss mörkgrönt tillbaka!) och varenda plastdetaljs färg, från PCI till sataportar och minnesplatser (rosa regnbåge inc?)

Visa signatur

4770k | GTX 760 | 32GB Dominator platinum 2133MHz | OCZ Vertex 4 256GB | Dell U3011 | Asus MG279Q

Permalänk
Medlem

Snälla snälla Gigabyte sluta upp med dödskallar pistoler och liknande skit! Eftersom det inte skiljer så mycket på hårdvaran och funktionerna så går jag nu med ljus och lykta efter bra moderkort som inte känns riktade till p12 där pappa betalar. Ju mer killer, imba mega awesome pawner desto bättre. Snälla satsa på att göra moderkort med bra specifikationer och avskalad snygg design

Visa signatur

Min Dator: AMD 3600 | GTX 680 | 16 GB RAM | Asus X570 Prime | Fractal Design Arc R2 | Thermalright Silver Arrow | Dell U2412M | Ibm Model M

Permalänk
Medlem

Ja jag tyckte det var Nice iallafall.

Skönt att man blivit 28 och att man slipper sånt "ohh noes färg och en döskalle jag är 18 och cewl". Skönt med barnasinnet kvar. Gief mer döskallar pls!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Avstängd

Döskalle piratloggan är bara löjlig.

Men det svart/gröna temat med svart PCB är läckert!

Permalänk
Medlem

Skall det alltså gå att köpa Haswell moderkort och processorer direkt den 3/6?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[MSI X470 GAMING PLUS] - [AMD RYZEN 3700X] - [G.SKILL F4-3200C14D-16GTZKW] - [Palit GTX 1080] - [Kingston 1TB NVME] - [Corsair HX 750W] - [Noctua NH-D15] - [Fractal Design XL R2] - [Acer XB270HU]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gigabyte_Rasmus:

Hejsan.

Dödskallen är inte så stor och platspistoler? Vi har aldrig haft några plastpistoler även om jag vet vissa som försökt vinkla det på detta sätt. Om det är de gamla Z68/X79 korten du refererar till?

Orange-tema kommer på andra moderkort

Uttryckte mig kanske otydligt. Vad jag menade var att för mig går allt vad dödskallar, plastmagasin, pistoler och dylikt bort. Skulle jag vara tvungen att välja mellan ett av era med en dödskalle och ett likvärdigt utan skulle jag helt ärligt vara beredd att betala mer för det utan. Oavsett om den går att ta bort eller inte. Det känns bara kitschigt och löjligt med dödskallar och jag kan inte hjälpa att jag, just på grund av dessa, uppfattar dessa kort som mindre påkostade och seriösa produkter som istället ska säljas med hjälp av P13-gimmicks. Här handlar det om min personliga känsla, och även om jag rent logiskt vet att det antagligen inte stämmer, så finns det en uppsjö av likvärdiga kort i samma prisspann. Att era UEFI har skamfilat rykte gör inte saken bättre.

Det är säkert väldigt trevliga kort, och jag tycker att det är bra att det finns många olika färgteman att välja bland. Sen tycker säkert somliga att det är pure awes0menessz och det är ju bra för dom. Men personligen tror jag att ni skulle klara er bättre på den svenska marknaden om ni skickade patroner, pistoler och dödskallar åt h-ete.

Permalänk
Medlem

om det släpps kring den 4:e, så innebär det att det har chipsettet med USB3 buggen? För den fixen skulle komma den 14:e ?

// Lz

Permalänk
Medlem

Gigabytes designteam borde få sparken, trodde seriöst dom hade vuxit ifrån pistoler och dödskallar vid det här laget. Men tydligen inte...

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Ett riktigt snyggt och välplanerat kort med bra komponenter, dom som gnäller om den där pytte lilla förgyllda skallen... löjligt

Visa signatur

CPU: Intel i9-12900K Cooler: Asus TUF Gaming LC 240 ARGB MB: Asus TUF Gaming Z690 Plus Wifi D4 GPU: Asus TUF GeForce RTX 3080 Ti 12GB Case: In Win D-Frame HD: Intel Optane 900P 280GB, WD Black SN850 1TB Mem: Kingston Fury Beast RGB 3600MHz CL17 32GB PSU: Corsair AX760 OS: Win11 Pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Batman:

Gigabytes designteam borde få sparken, trodde seriöst dom hade vuxit ifrån pistoler och dödskallar vid det här laget. Men tydligen inte...

Sluta gnäll ff! Jag antar att du inte ska köpa ett så shyyy. Har sett dina lågvatten kommentarer i andra trådar bla ang Win8.Här gör du precis samma sak !

Visa signatur

•·.·´¯`·.·•ЩIЯЦZ•·.·´¯`·.·•
Threadripper 1950X - Aorus x399 Gaming 7 - G.Skill Trident Z RGB 3200Mhz 4x8gb - EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 - 500gb Samsung 960 evo - Noctua NH-U14S TR4 - EVGA SuperNOVA G2, 1300W - Acer X34A

Permalänk
Medlem

Vad gäller designen så fullkomligt jublar jag när jag ser hållarna för minnena. "flärpen" som ofta är ruskigt nära grafikkortet är borttagen. Jag tycker det har varit bökigt att byta minnen utan att ta ur grafikkortet. Bra jobbat!

Permalänk
Medlem

Kommer att bli så historiskt fult med detta moderkort mina noctua fläktar, asus di-cu grafikkort och mitt plåtgrå nätagg, tur att jag har ett chassi jag kan gömma det i

Visst vare väl intel nic på sniper m5?

Hur ofta har drivrutinerna till ljudkortet uppdaterats till sniper m3? Jag har inte haft så dålig erfarenhet av creative förutom när Vista lanserades, men man blir ju lite nervös.
Kan man ladda hem drivrutiner från creative direkt?
Kan man ladda hem drivrutiner som inte innehåller nått 'fluff'?
Realtek uppdaterar sina drivrutiner väldigt ofta, även om de inte är så mycket ändringar mellan versionerna så känns det bra.

Annars gillar jag att det är rätt så avskalat.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiruz:

Sluta gnäll ff! Jag antar att du inte ska köpa ett så shyyy. Har sett dina lågvatten kommentarer i andra trådar bla ang Win8.Här gör du precis samma sak !

Ursäka?!, du kan omöjligen inte ha läst ett dugg av vad jag skrivit eller så ser du allting bara ur en snäv vinkel. Är det för mycket begärt att ett företag ska försöka lyssna på sina kunder, och sluta med P12 tjafset på sina produkter? Som dom verkligen har fått ta skit för förut också.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

Jag monterar alltid mina moderkort i chassien, så jag bryr mig inte hur dom ser ut. Men jag har tyckt om Gigabytes moderkort länge nu. (kör AMD) Mycket för pengarna. Så för min skull så får dom vara neonfärgade och ha en massa roterande döskallar och pinuppor.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5950x, 64Gb Ram, 2*1Tb Nvme, RX 6700 XT Red Dragon (placeholder)
Server: AMD Ryzen 5 1600 @3,80Ghz, HD7950, 16Gb ddr4, 256Gb NVME M.2 + 2Tb HDD*3, Nexus PSU RX-7000

Permalänk
Gigabyte
Skrivet av Azodan:

Kommer att bli så historiskt fult med detta moderkort mina noctua fläktar, asus di-cu grafikkort och mitt plåtgrå nätagg, tur att jag har ett chassi jag kan gömma det i

Visst vare väl intel nic på sniper m5?

Yes det sitter Intel nic på dessa

Visa signatur

Not in use.

Permalänk
Avstängd

Som vanligt så klagar Sweclockers på det minsta lilla...

OT: Bra jobbat, Gigabyte! Råder ingen tvil om att det kommer bli en kamp mellan denna och kommande Gene from Asus.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gigabyte_Rasmus:

Förresten, bryts garantin om man tar bort döskallen?

Permalänk
Gigabyte
Skrivet av Mars SSX:

Förresten, bryts garantin om man tar bort döskallen?

Tjo.

Vi är långt ifrån petiga när det kommer till garanti-ärende. Bättre att fråga oss än att inte fråga Jag brukar säga att vår policy är att kunden ska ha ett fungerande moderkort, sedan kan vi lösa detaljerna internt. Inget kommer att hända med garantin om du tar bort den, gör det de, så kontakta mig så löser jag det till dig

Visa signatur

Not in use.