Permalänk
Medlem

Problem med datorn

Hejsan.
Har under en längre tid haft problem med detta men alltid liksom försökt inte tänka på det eftersom datorn fortfarande fungerar.
Får blue screen cirka en gång i timmen, när jag är inne på internet så dör det bara ibland "Google chrome har slutat fungera", ofta när jag är picks på LoL så slutar bara launchen att fungera och förlorar därmed LP och fick nog nu när jag missade mina placement matcher.
När jag får blue screen står det MEMORY_MANAGEMENT, och ibland står det ingenting.
Har försökt att formatera, hårddisken är bara cirka 10% använd.
Misstänker att detta har något med RAM-minnerna att göra?
Ett annat problem är att mitt LoL bara stängs av och när jag försöker reconnecta så får jag bara error report.
Så ber er vänligen om hjälp för att få ett problem fixat, och även för att du inte skall behöva drabbas av att jag får error report i gamet eller blue screen.
Tack så länge.

Permalänk
Medlem

Skulle tippa till 98,67% att det är dina minne som spökar.
Mvh

Visa signatur

Man lever som man bör. Bör leva som man lever. Ibland blir det torsk men alltid en seger.

Permalänk
Medlem

Några tips hur jag kan göra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av specima:

Några tips hur jag kan göra?

Kör memtest och kolla vilket eller vilka av dina minnen som felar helt enkelt.

Permalänk

En gång i timmen, hade inte Crucial SSD m4 det problemet att datorn Blue screenade en gång i timmen om man inte updaterade den.

Visa signatur

I was in Hong Kong and this guy on the street was selling these dodgy-looking CDs labelled 'Rindows' and 'Frotoshop'.
Display driver uninstaller