Xbox One mot Playstation 4 i hårdvara

Permalänk
Medlem

Dom är nog ganska lika, men med PS4 slipper man det fula modern UI utseendet så valet är ju enkelt.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kilroy:

En miniräknare har mer beräkningskraft än rymdraketen.
Din persondator har mer beräkningskraft än hela rymdstationen.

Låter tom. bättre. Menar bara att man inte kan jämföra hårdvara på det sättet som de gjorde under avtäckandet.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kilroy:

En miniräknare har mer beräkningskraft än rymdraketen.
Din persondator har mer beräkningskraft än hela rymdstationen.

ett gameboy hade lika mycket kraft en den raketen

Permalänk
Medlem

Är helt säker på att PS4 är starkast. Vore Xbox One starkare hade nog Microsoft stoltserat med alla möjliga siffror.

Bortsett från eventuella höjningar på klockhastigheterna är det väl också för sent för både MS och Sony att göra några större ändringar vid dethär laget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Jämfört med Sonys lansering tycker jag Xbox var fantastisk.
Dom hade en fungerande maskin där som dom använde, vad hade Sony att visa upp egentligen?

Tycker även Microsoft visade upp mycket mer nytänk och modernisering osv.

Strejf, är det du?

Sony visade ju iaf upp gameplay och lite egna saker. Största delen av Microsofts event hölls av studios som lika gärna hade kunnat stå hos Sony eftersom de är multiplattform.

Man kände verkligen hur de jagade uppskattning (det var extra uppenbart när någon började namndroppa populära serier) och hur de lyckades få in en hel del kända namn utan att egentligen presentera något som helst av direkt innebörd.

Nej, jag hoppar nog denna vifta-och-skrik-konsolen.

Edit: Detta är synd.. Hade hoppats på så mycket mer. Xbox 8 hade varit ett mer passande namn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

En miniräknare har mer beräkningskraft än rymdraketen.

Att säga så där känns dock inte helt rättvist Visst, det är sant att själva raketen/månlandren inte hade mer, men man hade inte kunnat landat på månen med så lite vad jag vet.

Istället för att ta med sig massa elektronik (som var stor/tung som tusan och kunde fela) skickade man ner så mycket data man kunde för beräkning till Nasas betydligt rejälare datorpark (med massa personal redo att ingripa/laga).

Permalänk
Medlem

Detta var nog det mest fisljummna jag har sett i lanseringsväg. Hur kommer tvintegrationen funka med det europeiska utbudet? man kommer fortfarande behöva sin gamla cablebox/sattelitbox finns bara hdmi in, google tv gjorde samma sak. Om man köper en smarttv gör inte den samma sak som Xbox One kommer inte dessa funktioner krocka?. Jag kör android på telefon, linux på servern och win7 på bärbara och speldatorn samt vill ej uppgradera till win8 = Jag är inte målgruppen för xbox one förblir PC Master Race för min del, PS3'an blir nog min sista konsol såvida inte typ uppföljaren till Red Dead kommer ut........

Permalänk

I dagsläget ser PS4an ut att vara överlägsen i både hårdvara och funktionalitet vilket är lite trist då bra konkurrens drar ner priserna.

Permalänk

Jag vill inte ha nån jäkla trams låda bara för att kunna spela de spel som MS är för giriga för att släppa till pc.

Permalänk
Skrivet av elhund:

Detta var nog det mest fisljummna jag har sett i lanseringsväg. Hur kommer tvintegrationen funka med det europeiska utbudet? man kommer fortfarande behöva sin gamla cablebox/sattelitbox finns bara hdmi in, google tv gjorde samma sak. Om man köper en smarttv gör inte den samma sak som Xbox One kommer inte dessa funktioner krocka?. Jag kör android på telefon, linux på servern och win7 på bärbara och speldatorn samt vill ej uppgradera till win8 = Jag är inte målgruppen för xbox one förblir PC Master Race för min del, PS3'an blir nog min sista konsol såvida inte typ uppföljaren till Red Dead kommer ut........

Ja ett av det största problemet med deras "banbrytande" funktioner som visades är att allt redan går med dagens TV-apparater. Varför skulle du någonsin vilja vifta och skrika när du kan styra konsolen med TVns fjärrkontroll. Samma gäller alla stream tjänster, allt finns redan på TV'n och dom är dessutom lättare att komma åt då man slipper starta upp en andra låda.

Permalänk

Såklart det blir PS4.

En rolig parodi om xbox one reveal highlights - http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=KbWgUO...

Fick mig på glatt humör!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evilazazel:

Såklart det blir PS4.

En rolig parodi om xbox one reveal highlights - http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=KbWgUO...

Fick mig på glatt humör!

Hahahah, den var riktigt kul

Visa signatur

12600KF - NH-D15 - PRIME Z690 - Corsair 32GB - RTX 3070 - 2x SN570 500GB/1TB - RM750 - Meshify 2 C
Logitech G915 TKL - G Pro Wireless - Pro X - Odyssey G7 27"

Better Sweclockers

Permalänk
Medlem

XboX One har en Radeon HD 7770 GPU, vilket motsvarar en nVidia Geforce 550/550TI. Under midrage och för en bit under 1000 lappen alltså...Wow... Resten av specsen är heller inte särskilt imponerande, Jaguar arkitekturen är t.ex AMDs svar på en aningen bättre Intel Atom.
Designen ser dessutom ut som en gammal VHS spelare. Nej, ursh.

Visa signatur

[i]Those who don't understand UNIX are condemned to reinvent it, poorly. – Henry Spencer [/i]
[i]“Programmers are in a race with the Universe to create bigger and better idiot-proof programs,
while the Universe is trying to create bigger and better idiots.
So far the Universe is winning.”
[/i]

Permalänk
Medlem

Alltså både ps4 och xbox one eventen var värdelösa, för mycket som fattas för att det ska godkännas som lansering enligt mig.
Men om man ska utse en vinnare så verkar ps4 bli bättre för spel iaf.

Skrivet av Kilroy:

Jämfört med Sonys lansering tycker jag Xbox var fantastisk.
Dom hade en fungerande maskin där som dom använde, vad hade Sony att visa upp egentligen?

Tycker även Microsoft visade upp mycket mer nytänk och modernisering osv.

Dock var allt saker som jag var helt ointresserad av, jag kollar aldrig på vanlig TV, jag vill inte surfa på TVn samtidigt som jag ser på film, jag håller inte på med fantasy leagues, jag tycker inte om att prata med min tv osv.

Jag tycker det var coolt och oerhört imponerande, men intresserar mig inte personligen.
Tyvärr.

Jag förstår inte vad det var microsoft visade upp som var mer modernisering och nytänk jämfört med ps4?
Bara jämföra hankontrollen så ser du hur mycket mer nytänk ps4 är.
Dock är det sjukt pinsamt att man inte kan visa upp någon konsol.. Inte heller några priser vilket jag tycker är äckligt.
Om nu ps4 har mer kraft än xbox så kommer det antagligen inte märkas så mycket på grafiken utan att du får mer fps. Då är ju verkligen ps4 o föredra.
Jag känner bara att båda iaf är mer eller mindre värdelösa, inte så mycket nytt... överpris som sjutton och ha en kamera på 24/7 känns inte bra. http://www.lazygamer.net/xbox-360/kinect-is-spying-on-you/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonathanknet:

Jag känner bara att båda iaf är mer eller mindre värdelösa

Ända sedan jag gick över till pc master race känns konsoller faktiskt så.....tarvliga.

ps3: share share share share
xbox: tv tv tv tv tv tv

Lika patetiska båda 2

Permalänk
Medlem

Har dom ens behov av 8GB ram? 360:n hade väl 512MB och dessa borde klara sig med 4GB.
Spelen kommer ändå inte till sin fulla rätt på konsolerna.

Permalänk
Medlem

Alltid lika kul o se sonys ' wow vi måste berätta hur många mflops ' våra grejjer kan.. brag brag o åter brag.
Jag äger både 360 o ps3, o ps3 som skulle vara så himla mkt kraftfullare. vilket vi vet idag att så är inte fallet.
Detta e sonys sista andetag, dom visar en konsoll som inte e halvfärdig
Detta låter som jag e en fanboy av m$, vilket inte e fallet.. ps2 ägde, men ps3 e fail hela vägen.
Och jag tror att ps4 (som säkert måste sälja 20-25 tittlar) för att gå +/- till varje konsoll kommer att bli sonys död

Visa signatur

Går Gött i Röört

Permalänk
Avstängd
Skrivet av malacai:

Alltid lika kul o se sonys ' wow vi måste berätta hur många mflops ' våra grejjer kan.. brag brag o åter brag.
Jag äger både 360 o ps3, o ps3 som skulle vara så himla mkt kraftfullare. vilket vi vet idag att så är inte fallet.
Detta e sonys sista andetag, dom visar en konsoll som inte e halvfärdig
Detta låter som jag e en fanboy av m$, vilket inte e fallet.. ps2 ägde, men ps3 e fail hela vägen.
Och jag tror att ps4 (som säkert måste sälja 20-25 tittlar) för att gå +/- till varje konsoll kommer att bli sonys död

jag är en pc spelare och jag har aldrig ägt en console och tillochmed jag blev imponderad av ps4

Permalänk
Medlem

Intressant med 8 kärniga konsoler.

Visa signatur

Legion 5 Pro" Ryzen 5800H / 32GB ram / 2TB+1TB nvme / RTX 3070 8GB 140w

Permalänk
Medlem

Ärligt talat specsen bryr jag mig lite, eller knappt om. Jag har sett att spel kan hålla 25FPS och 60FPS på samma maskin. Allt handlar om kodning! Och detsamma borde gälla även mjukvaran som används för respektive OS. Det är det som är det intressanta, hur saker verkligen fungerar.

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Medlem

Jag köpte mitt ps3 för att kunna spela på en bra konsol. Jag köpte min dator för att bla spela på en dator. Jag vill inte ha någon hybrid som ser ut som lådan den kom i eller dela alla mina misstag i ett spel på fu*king facebook.

Jo visst, båda konsolerana kommer att ha mer prestanda än sin föregångare. Men för mig så kommer PC spel alltid ligga snäppet över om inte man gör något banbrytande med konsolerna snart.

Visa signatur

Bara för att du inte hittar ett virus så betyder det inte att det inte finns där.

Jag anmäler mina egna kommentarer för att någon ska läsa dem.
<!-- Sad Smiley -->

Permalänk
Medlem

Kul hur folk redan nu påstår att Playstation 4 kommer prestera bättre, är det samma skara som påstod att PS3 skulle prestera bättre än xbox360?

Vi vet inte förrns både är släppta. Först då kan man börja jämföra vilken som presterar bäst.

Jag tror båda blir väldigt bra "konsoler" (Är dock så mycket mer än så nuförtiden).

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Avstängd

ser lite ut som en vhs

gjorde en exempel bild av det

Permalänk
Medlem

Båda har klen hårdvara som kommer underprestera inom ett år. De skulle haft 7990 i quad-crossfire eller vad det heter så att skiten stod sig lite. Nu kommer återigen PC-spelen bli visuellt handikappade för att konsolerna suger. Tack som fan för ingenting.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kira9204:

XboX One har en Radeon HD 7770 GPU, vilket motsvarar en nVidia Geforce 550/550TI. Under midrage och för en bit under 1000 lappen alltså...Wow... Resten av specsen är heller inte särskilt imponerande, Jaguar arkitekturen är t.ex AMDs svar på en aningen bättre Intel Atom.
Designen ser dessutom ut som en gammal VHS spelare. Nej, ursh.

Tror inte riktigt du förstår hur konsoller fungerar. Man behöver inte extrema komponenter för bra flyt och grafik. En åtta år gammal 360 kör Forza 4 och t.ex Crysis 3 medans en 8år gammal PC inte ens skulle få dom att gå över 5fps.

Längtar redan efter alla PC-spelare som gnäller över att Xbox och PS4 får alla bra spel. PC kommer nog aldrig komma ikapp tack vare piratkopiering

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem

Något som är possetivt för oss PC-gamers är ju faktiskt att grafiken blir mycket bättre redan till jul, UTAN att behöva köpa en ny consol

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Måste säga att bortser man från komponenterna ett tag så gillade jag verkligen den lite nostalgiska looken xboxen hade!
Den var lite som vissa skrivit , lik en VHS spelare men även lite inspirerad av den första Xboxen.
Blir X1 för min del då Forza motorsport 5 släpps i samband med x1 lanseringen.

Sen tyckte jag att de här viftandet och röststyrningen är lite för mycket.
De känns som desperata medel för att nå en yngre målgrupp i mina ögon.
De bör väll gå att koppla ur kinect mojängen och bara ha själva boxen framme.

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Avstängd
Skrivet av cat_fish_1:

Måste säga att bortser man från komponenterna ett tag så gillade jag verkligen den lite nostalgiska looken xboxen hade!
Den var lite som vissa skrivit , lik en VHS spelare men även lite inspirerad av den första Xboxen.
Blir X1 för min del då Forza motorsport 5 släpps i samband med x1 lanseringen.

hade tyckt om den mer om den hade en finare framsida nu ser den helt platt ut på framsidan plast också

gjorde detta

skulle tyckt bättre om den så

Permalänk
Medlem
Skrivet av 92_slayer:

detta säger mig bara att båda e skit i jämförellse med min dator och jag ångrar att jag köpte xbox360 och ps3, men creds till xbox för att iaf inte bli hackade o ligga offline i 2 månader eller vafan det va. Ne jag blir bara besviken men jag förstår också vrf folk vill ha dessa alla kan inte lägga 10k o uppåt på en dator då är detta det bästa antar jag.

för mig är det inte PC vs Consol, utan snarare olika sätt att spela olika spel på, och denna hysteri om att att PC fortfarande är bättre NO SHIT SHERLOCK till er alla, klart PC är bättre helt andra förutsättningar.

PC spelar man vissa spel på Consol spelar man andra typer av spel, gärna med polare och familj i soffan, jag ser consollen som en mer socialt spel alternativ i hemmet, å kom inte med att det är lika socialt med att spela online å använda sig av Ventrilo, TeamSpeak, Skype osv, det är också socialt på sitt sätt men man träffar inte människor IRL online

så jag ser PC och Consol som två helt olika sätt att spela på. båda har sina fördelar och nackdelar, har man en av varje så är det "komplett"

jag tror XBOX One kommer generellt bli större, då dem högst troligen kommer ha ett lägre pris och där med sälja fler enheter, PS4 blir en GeekMaskin som vanligt

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem

Är egentligen inte är särskilt intresserad av vem som är snabbasat osv. Båda ser ut att klara sig bra på den fronten ändå. Däremot verkar det vara en del andra viktiga saker som jag hört massa olika rykten om som jag stör mig på.
1) Always on - stämmer det att den alltid kräver uppkoppling eller vad?
2) Sägs också att den inte är bakåtkompatibel med xbox 360-spel, varför? Borde väl gå via VM?
3) Låser spel till en konsol så man inte kan ta med till polare, alternativt sälja begagnat, stämmer detta?

I övrigt vad jag såg ogillar jag designen och namnet, men ja, i övrigt vad gäller tjänster och funkationer verkar den riktigt lovande, bortsett då från ovanstående oroosmoln.