var inte speciellt imponerad av xbox one tills jag fick veta om kameran

Permalänk
Avstängd
Skrivet av HurMycket:

Tror inte det kommer funka så bra i verkligheten. Kolla hur skeletten på skärmen ibland får ryck trots att personen står still.

Framförallt i spel kommer man nog bli enormt frustrerad när ens gubbe inte alls gör som man vill.

Har testat Kinect och det rycker inte alls, och kan inte tänka mig att nya Kinect skulle vara sämre! Dålig mjukvara skulle jag säga, kommer väl i nästa patch?

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem
Skrivet av mudde:

Varför visade dom inte den videon i presentationen?? Det hade imponerat mycket mer än deras "TV TV TV TV TV TV TV Sports TV TV TV CoD Dog CoD TV".
Tror inte den avancerade kinectsensorn gör spelen (konsollens enda syfte enligt mig) bättre, men tekniken är onekligen mycket mer intressant än TV-funktioner och CoD-hunden.

Dom berättade om 3d scanning, att man kan läsa av alla leder i kroppen och hjärtrytm etc i deras presentation

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem

Kameran i sig må vara imponerande men jag kan inte se vad den kan göra för mig som gamer. Därav är xboxen fortfarande inte intressant för mig. En konsol gjord av amerikaner för amerikaner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Esseboy:

Har testat Kinect och det rycker inte alls, och kan inte tänka mig att nya Kinect skulle vara sämre! Dålig mjukvara skulle jag säga, kommer väl i nästa patch?

Testa din kinect när ni är två stycken som ska spela då ser det ut precis som i klippet.

Permalänk
Medlem

Det är en konsol, inte en kamera!

Visa signatur

it's not about the kills, it's about the calls

Permalänk
Skrivet av xapa112:

Jag tycker mest det är creepy med en kamera. :/

Skickades från m.sweclockers.com

Teknologin är häftigt men den är också FBI/CIA/FSB/SÄPO:s våta dröm:p

EDIT: Paranoid som man är så hoppas jag att man kan stänga av kameran om man inte vill använda den, foliehatten på.

Permalänk
Medlem

Det var ju någon som gjorde ett sånt här hack med gamla Kinect för flera år sedan. Det har inte speciellt mycket med kameran att göra utan snarare mjukvaran, samt att den har en IR-sensor.
Och vad ska man med det till förresten? Jag vill spela TV-spel på en konsol, inte motionera.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Teknologin är häftigt men den är också FBI/CIA/FSB/SÄPO:s våta dröm:p

EDIT: Paranoid som man är så hoppas jag att man kan stänga av kameran om man inte vill använda den, foliehatten på.

Nej det verkar som kinecten måste vara kopplad till xbox one hela tiden.

Permalänk
Skrivet av Onyx:

Nej det verkar som kinecten måste vara kopplad till xbox one hela tiden.

Hoppas detta inte stämmer. Dom gör valet lätt för oss foliehattar, PS4 blir det väl då.

Permalänk
Medlem

Den kontrollerar antalet personer när du kollar film, för att kunna höja avgiften om ni är för många. Gissar på att om du täcker över den så stoppas filmen och ett felmeddelande kommer upp...

MS följer USA:s lagar och de där med foliehattarna är nog inte så dumt ändå. En spelkamera behöver inte mäta så noga.
Teoretiskt skulle den kunna anmäla dig för droginnehav om din hjärtrytm går upp, eller incest om du spelar för nära en familjemedlem. Tillsammans med en mic så kan du åka på förberedelse till brott, piratkopiering, förtal, rasism eller i stort vad som helst.
Dina åsikter kan registreras i marknadsföringssyfte, dina matvanor kan registreras i samma syfte och det är i stort bara fantasin som sätter gränser till vad de spelar in på sitt moln och vad de använder det till. Helt klart kommer de att kolla sina användare.

Syftet med always on har klarnat lite. Även om du stänger av systemet kommer kameran att vara på. Det sätter jag en femma på.

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Fredag:

Den kontrollerar antalet personer när du kollar film, för att kunna höja avgiften om ni är för många. Gissar på att om du täcker över den så stoppas filmen och ett felmeddelande kommer upp...

MS följer USA:s lagar och de där med foliehattarna är nog inte så dumt ändå. En spelkamera behöver inte mäta så noga.
Teoretiskt skulle den kunna anmäla dig för droginnehav om din hjärtrytm går upp, eller incest om du spelar för nära en familjemedlem. Tillsammans med en mic så kan du åka på förberedelse till brott, piratkopiering, förtal, rasism eller i stort vad som helst.
Dina åsikter kan registreras i marknadsföringssyfte, dina matvanor kan registreras i samma syfte och det är i stort bara fantasin som sätter gränser till vad de spelar in på sitt moln och vad de använder det till. Helt klart kommer de att kolla sina användare.

Syftet med always on har klarnat lite. Även om du stänger av systemet kommer kameran att vara på. Det sätter jag en femma på.

lugn i stormen, kommer nog modelerings boxar snabbt som du kan koppla in istället för kameran då ser det ut som om bara en spelar

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Esseboy:

lugn i stormen, kommer nog modelerings boxar snabbt som du kan koppla in istället för kameran då ser det ut som om bara en spelar

Haha, smart där!

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Teknologin är häftigt men den är också FBI/CIA/FSB/SÄPO:s våta dröm:p

EDIT: Paranoid som man är så hoppas jag att man kan stänga av kameran om man inte vill använda den, foliehatten på.

Sätt en tejpbit över kameran ifall det är ett problem. För mig personligen är det skit samma, jag går runt naken eller tafsar på frugan framför kinect utan att bry mig

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem

Wow just wow!..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thompaam:

Själv är jag lite skeptisk till att Microsoft skulle ha en kamera i mitt vardagsrum. Det är onekligen lite 1984-vibbar på det.

Jo det räcker med Face-book som lagrar och övervakar.
Om vi ska leka lite med tanken.
Varför vill Microsoft att den nya Xbox-en, skall vara uppkopplad dygnet runt?
Och det är här det kommer...Det skulle inte förvåna mig, om någon röd liten lysdiod skall lysa när kameran är på, men att Microsoft kan stänga av denna, och övervaka både när xboxen är på, och när den är i standby.
Vår teknik har tagit oss så långt, så Microsoft behöver inte ens anstränga sig, för att impletera denna funktion i varje exemplar som säljs.
Nåväl jag bryr mig inte,
för jag ska inte köpa nån xbox,
ingen ps4 heller,
jag har avslutat mitt Facebook konto,
och har ett oregistrerat kontantkort i mobilen, så inga telefonförsäljare här inte,
och faaan va gött att slippa denna online-socialitet.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Proffsmobbare

Kan man få sitt ansikte avstängt från Xbox Live?

Permalänk

För att spä på foliehattandet kan man ju komma ihåg det här projektet som Google hade/har.
Om kinect-kameran/mikrofonen kommer att användas till nåt blir det säkert nåt åt det hållet, dvs för att skicka målsökande reklam till användaren.

Redan nu är f.ö. kamera & mikrofon i bärbara en säkerhetsrisk, för att inte tala om mobiltelefonen.

Visa signatur

~: När du vill skriva "dem", skriv "de" eller "dom" istället :~

Permalänk
Medlem

Imponerande kamera ja. Imponerande demonstration. Ser fortfarande inte att jag någonsin kommer använda det när jag spelar Xbox. Inte i de spel som finns nu iallafall.

Edit: Ibland tittar jag in i kameran på min MacBook och pekar finger. Ang foliehattandet

Visa signatur

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]
[MacBook Pro 2,4 GHz C2D, 2010]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredag:

Den kontrollerar antalet personer när du kollar film, för att kunna höja avgiften om ni är för många. Gissar på att om du täcker över den så stoppas filmen och ett felmeddelande kommer upp...

MS följer USA:s lagar och de där med foliehattarna är nog inte så dumt ändå. En spelkamera behöver inte mäta så noga.
Teoretiskt skulle den kunna anmäla dig för droginnehav om din hjärtrytm går upp, eller incest om du spelar för nära en familjemedlem. Tillsammans med en mic så kan du åka på förberedelse till brott, piratkopiering, förtal, rasism eller i stort vad som helst.
Dina åsikter kan registreras i marknadsföringssyfte, dina matvanor kan registreras i samma syfte och det är i stort bara fantasin som sätter gränser till vad de spelar in på sitt moln och vad de använder det till. Helt klart kommer de att kolla sina användare.

Syftet med always on har klarnat lite. Även om du stänger av systemet kommer kameran att vara på. Det sätter jag en femma på.

Fast nu ljuger du här. Om du klagar på något så kan du ju åtminstone gå efter fakta och inte bara helt lösa rykten. Microsoft har ett patent på detta ja. Men de, och många andra företag har massvis med patent som de aldrig använder eller planerar att använda.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Skrivet av flyawaynille:

Fast nu ljuger du här. Om du klagar på något så kan du ju åtminstone gå efter fakta och inte bara helt lösa rykten.

Nej han ljög inte, eftersom han gjorde glasklart att han spekulerade.

Och den som inte frågar sig varför en maskin som är avsedd att visa film och spela spel kan mäta din hjärtrytm, förtjänar nog att bli bombad med målsökande reklam.

Visa signatur

~: När du vill skriva "dem", skriv "de" eller "dom" istället :~

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bananas2thebeat:

Nej han ljög inte, eftersom han gjorde glasklart att han spekulerade.

Och den som inte frågar sig varför en maskin som är avsedd att visa film och spela spel kan mäta din hjärtrytm, förtjänar nog att bli bombad med målsökande reklam.

Det här låter väl ändå inte som glasklart spekulerande? För det är denna del jag snackar om.

Citat:

Den kontrollerar antalet personer när du kollar film, för att kunna höja avgiften om ni är för många

Edit: Jag borde förtydligat vilken del jag snackar om. Jag pratar om "drm" delen där han säger att kinect kommer att kontrollera hur många som sitter i rummet, vilket är långt ifrån bevisat och närmare motbevisat. Jag trodde jag boldade det textstycket men måste ha glömt det.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell