Permalänk
Medlem

bra mmo

Tja, söker nåt roligt mmorpg som man kan styra gubben genom musen(som Lineage 2) då polaren har fel på vänster hand och har problem att styra gubben med tangentbordet, finns det andra spel än L2?

Permalänk
Medlem

Wow kan man aktivera sån styrning tror jag.
Annars kan man oftast ställa in så man rör sig framåt om man håller ner vänster och höger musknapp.
Ett tips är att skaffa en razer naga. Då går det lättare att spela mmos då du har extra knappar.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Avstängd
Skrivet av krejsi:

Tja, söker nåt roligt mmorpg som man kan styra gubben genom musen(som Lineage 2) då polaren har fel på vänster hand och har problem att styra gubben med tangentbordet, finns det andra spel än L2?

Skrivet av Pimpim666:

Wow kan man aktivera sån styrning tror jag.
Annars kan man oftast ställa in så man rör sig framåt om man håller ner vänster och höger musknapp.
Ett tips är att skaffa en razer naga. Då går det lättare att spela mmos då du har extra knappar.

Bara att trycka höger och vänsterklick samtidigt.
Razer Naga är verkligen att rekommendera om det är problem med vänsterhanden, ja. Hållbarhet? Njae, börjar dubbelklicka precis när garantin har gått ut. Annars är det bara att köra på! (:

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Medlem

eve online går att köra med bara mus!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Demonoidz:

Bara att trycka höger och vänsterklick samtidigt.
Razer Naga är verkligen att rekommendera om det är problem med vänsterhanden, ja. Hållbarhet? Njae, börjar dubbelklicka precis när garantin har gått ut. Annars är det bara att köra på! (:

Är inne på min andra naga.
Fixade min första så nu har jag två fungerande naga. S
Rätt skönt med tanke på man kan använda en till ps3 eller till htpcn.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Jag brukar tröttna på MMO spel väldigt snabbt. Men för 3 dagar sedan provade jag Neverwinter och jag fastnade för spelet! Neverwinter är väldigt roligt MMO där det finns mycket action combat och dungeons. Man styr sin karaktär med musen precis som Tera. Dessutom kan man även skapa egna dungeons som andra spelare kan prova. Jag rekommenderar Neverwinter starkt!

http://nw.perfectworld.com/

EDIT: Glömde nämna att spelet är gratis!

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pimpim666:

Är inne på min andra naga.
Fixade min första så nu har jag två fungerande naga. S
Rätt skönt med tanke på man kan använda en till ps3 eller till htpcn.

Har fixat mina switchar, men den börjar att dubbelklicka efter ett tag lika förbannad. Har du något tips? Jag rengör med T-röd. Kanske elektronikspray är bättre?

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Demonoidz:

Har fixat mina switchar, men den börjar att dubbelklicka efter ett tag lika förbannad. Har du något tips? Jag rengör med T-röd. Kanske elektronikspray är bättre?

Använde mig av elwktronikrengöring. Grön spraylack.
Borde fungera lika bra som t röd. Dina switchar kanske håller på ge upp och felet är värre än lite skit.

Edit autocorrect
Ska stå grön sprayburk. Inte lack.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk

I swtor lirar jag i princip helt med min naga.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem

Wow e uteslutet, newerwinter suger ganska hårt, köpa ny mus är också uteslutet då han inte har pengar till det, eve har vi inte provat än

Permalänk
Medlem

Ni kan ju alltid pröva de gamla retro MMO'erna. Tibia kanske? Där kan man spela hela tiden med bara musen (bortsett från när du ska kommunicera med npc's och andra spelare)

Permalänk
Medlem

Har gått igenom 5 nagas , skaffat Logitech G600 nu , där har du 12*2 binds på tummen (12 binds som du togglar med en tredje knapp på musen)

Så den kan jag varmt rekommendera

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Jag brukar tröttna på MMO spel väldigt snabbt. Men för 3 dagar sedan provade jag Neverwinter och jag fastnade för spelet! Neverwinter är väldigt roligt MMO där det finns mycket action combat och dungeons. Man styr sin karaktär med musen precis som Tera. Dessutom kan man även skapa egna dungeons som andra spelare kan prova. Jag rekommenderar Neverwinter starkt!

http://nw.perfectworld.com/

EDIT: Glömde nämna att spelet är gratis!

Hållet helt klart med Cooling23, NeverWinter är ett riktigt roligt MMO där man själv siktar sina spells på fiender och man styr karaktären med musen. Värt att tänka på är att spells kastas via tangentbordet.

I annat fall är det, som flera skriver, köpa en mus med ett antal macroknappar ex. razer naga.

Visa signatur

"This is VAR, spelled A-U-T-O"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Jag brukar tröttna på MMO spel väldigt snabbt. Men för 3 dagar sedan provade jag Neverwinter och jag fastnade för spelet! Neverwinter är väldigt roligt MMO där det finns mycket action combat och dungeons. Man styr sin karaktär med musen precis som Tera. Dessutom kan man även skapa egna dungeons som andra spelare kan prova. Jag rekommenderar Neverwinter starkt!

http://nw.perfectworld.com/

EDIT: Glömde nämna att spelet är gratis!

Är det lika svampigt som GW2?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kagamex:

Är det lika svampigt som GW2?

Svaret är nej. Jag har en lvl 80 karaktär på GW2. Det känns mycket bättre på Neverwinter.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Svaret är nej. Jag har en lvl 80 karaktär på GW2. Det känns mycket bättre på Neverwinter.

Skönt det, det var lite irriterande hur man i GW2 var tvungen att veta ett par sekunder innan mobbet skulle slå för att spelet reagerade så trögt..

Permalänk
Medlem

NeverWinter = Pay2Win skitspel
EvE = Väldigt bra spel men EXTREMT tidkrävande och avancerat.

Permalänk

SWTOR är grymt, men SWTOR är lite pay2win men ändå. Har hört att Rift ska lägga ner med subscription, det bästa man kan få i spelet hittar man i spelet, inga level gaps eller något, inget håller dig tillbaka.

Permalänk

inte onlinespel men fallout 1, 2 och tactics går bra att lira med en hand och ger minst 30h speltid vardera

Visa signatur

flamin bag'o shit