Missnöjd med tidsåtgången vid utbyte av Windowsskiva hos CDON

Permalänk

Jag jobbar inte på CDON, men för en annan elektronikkedja. I våra leverantörsrutiner för just windows 8 anges att det går utmärkt att byta defekt skiva. I de fall vi inte haft en ny skiva på lager har vi erbjudit att hjälpa kunden med exempelvis nedladdning av image till ett USBminne. Det kan såklart skilja mellan olika företag och avtal med microsoft, men hur svårt kan det vara att fixa fram en skiva med en image av w8?

Det borde ligga i CDONs och Microsofts intresse att se till att kunderna inte associerar sitt köp med irritation och långa väntetider.

Visa signatur

Intel i5-4670K, 4,4 GHz || DeepCool Maelstrom 120 || ASUS Z87I-PRO || MSI GTX 980 Ti Gaming 6G || Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 2x4GB || Samsung SSD 850 EVO 240 GB || EVGA Supernova G2 850 W || Fractal Design Define R5 White

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pinkn00b:

TS skrev att licensen inte fungerade med skivan som var repad utan en annan skiva han hade.

Har jag missat nåt, skivan som hade en liten repa fungerade men nyckeln funkade inte med den skivan?

Permalänk
Skrivet av Dahle86:

Är relativt, låt säga att skivan var en signerad specialutgåva av ditt favoritband. Du får skivan och den är repad, svaret du får av försäljaren är att det kvittar ju du kan ju lyssna på låtarna på spotify. Hade det varit ok för dig?

Personligen är jag förtjust i orginalskivor så hade de bett mig bränna en egen hade jag också krävt att få en ny.

Jag hade kunnat skicka tillbaks skivan och de ersatt den med en ny och sen kan de sälja deras oanvända kod och min repiga skiva på fyndhörnan till någon mindre petig.

Om det hade varit mitt favorit band skulle jag sparat skivan, Kan bli mycket mer värdefullare om några år, men i detta fallet är det en Windows skiva? Tycker det inte är så farligt att bara bränna skivan, MEN om du inte har tillgång att göra detta så bör du givetvis går en ny skiva...

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Medlem
Skrivet av Silcan:

Har jag missat nåt, skivan som hade en liten repa fungerade men nyckeln funkade inte med den skivan?

Vad TS skrev i mailet

"Fråga 2013-02-14 16:28
Koden fungerade inte tillsammans med den repiga skivan utan med en annan skiva vilken jag tidigare handlat av er. Jag föreslår att ni löser detta omgående."

Visa signatur

"The voice of insanity and reason"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pinkn00b:

Vad TS skrev i mailet

"Fråga 2013-02-14 16:28
Koden fungerade inte tillsammans med den repiga skivan utan med en annan skiva vilken jag tidigare handlat av er. Jag föreslår att ni löser detta omgående."

Man undrar hur detta är möjligt? Underförstått att båda av skivorna installerar samma version av W8, så är koden helt oberoende av vilket medium OS:et installeras ifrån, oavsett om det är en DVD, BluRay, USB-minne med en W8-image, etc. Den enda förklaringen för dessa är alltså att skivan installerade en version som koden inte är till för, vilket isf borde vara huvudproblemet som TS bör ha tagit upp med CDON.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

Man undrar hur detta är möjligt? Underförstått att båda av skivorna installerar samma version av W8, så är koden helt oberoende av vilket medium OS:et installeras ifrån, oavsett om det är en DVD, BluRay, USB-minne med en W8-image, etc. Den enda förklaringen för dessa är alltså att skivan installerade en version som koden inte är till för, vilket isf borde vara huvudproblemet som TS bör ha tagit upp med CDON.

Problemet var att skivan han fick med inte fungerade så han provade med en han redan hade hemma.

Visa signatur

"The voice of insanity and reason"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorg:

Jag kan inte heller se att någon skugga ska falla över CDON i just detta fall, du har blivit mer än rimligt kompenserad för ett fel som inte är CDONs ansvar eller skapelse.

Jo, det är CDON:s ansvar, de har ingått ett avtal med kunden som säger att de skall leverera en fungerande produkt till denne i utbyte mot pengar.

Skrivet av Silcan:

Tycker CDON sköter sig bra men inte microsoft. Dom kan väll bara skicka ut en ny skiva eftersom den VAR ju trasig oavsett om han har förbrukat licensen. Jag skulle ringa till MS och förklara allt. Kan ju komma till en bra person som fixar till det.

CDON sköter sig knappast bra då de inte lever upp till sitt åtagande mot kunden, och därtill bryter mot svensk konsumentlagstiftning genom att vägra åtgärda problemet.

Skrivet av Silcan:

Bollen ligger ju hos Microsoft. Inte ska cdon behöva stå för allt när det är microsoft som har levererat en defekt vara till cdon.

CDON är skyldiga att åtgärda felet, i första hand genom avhjälpande (reparation) eller omleverans. Om MS inte vill hjälpa CDON så är det en fajt CDON får ta med MS, det är inget kunden skall drabbas av.

Visa signatur

Laptop: Dell Latitude E7270 | 12,5" FHD IPS | i5-6300U | 16GB RAM | 500GB SSD
Laptop: MacBook Air 13"
NUC: Intel i5-4250U | 8GB RAM | 250GB SSD

Permalänk
Medlem

Du har ju redan en annan fungerande skiva så vad är egentligen problemet?

Permalänk

TS säger sig vilja ha 400 kr i kompensation för en skiva vilket är absurt då det kostar 50kr för att köpa en Ubuntu skiva från deras hemsida, då betalar som alla vet inte licensen utan skivan och frakten. Så dryga 30 kr bör TS få tillbaka för den trasiga skivan. CDON erbjuder även TS 100 kr tillgodo, vilket han kan använda till DVD-R skiver exempelvis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeCe:

Jo, det är CDON:s ansvar, de har ingått ett avtal med kunden som säger att de skall leverera en fungerande produkt till denne i utbyte mot pengar.

CDON sköter sig knappast bra då de inte lever upp till sitt åtagande mot kunden, och därtill bryter mot svensk konsumentlagstiftning genom att vägra åtgärda problemet.

Man tycker ju att det skulle gå till såhär. Kunden reklamerar till Cdon. Cdon skickar ut nytt paket till kunden och skickar tillbaka den defekta varan till microsoft som i sin tur avaktiverar nyckeln och kastar allt material.

CDON är skyldiga att åtgärda felet, i första hand genom avhjälpande (reparation) eller omleverans. Om MS inte vill hjälpa CDON så är det en fajt CDON får ta med MS, det är inget kunden skall drabbas av.

Jag erkänner att jag hade fel. Dumt av cdon då att inte ersätta kunden. Dumt av microsoft att inte ersätta cdon med ny skiva. Dumt av kunden att aktivera nyckeln istället för att bara reklamera på en gång (om det nu har någon betydelse?).

Permalänk
Medlem

Förstår TS till en viss del. Men att lägga ner den tiden på sådant ärende hade jag inte gjort.

Sen läste jag ett av hans andra inlägg på detta forumet där han försöker undvika att betala TV-avgift om jag tolkar det rätt så känns detta som: oj jag har hittat ett litet fel som inte gör mig nånting egentligen så ska se fall jag kan få nån ersättning.

Skrivet av madland:

Mitt stora problem just nu är att datorerna syns utifrån... Får lov att göra något åt detta...

#13150067

Permalänk
Medlem

Ruskigt dåligt av CDON. Hur svårt är det att byta ut en trasig skiva egentligen?

Permalänk
Skrivet av henkiii:

Ruskigt dåligt av CDON. Hur svårt är det att byta ut en trasig skiva egentligen?

Ehh CDON har bara hela paket med licenser och skivor, inga LÖSA skivor liggandes vilket är logiskt. TS förbrukar licensen, skivan är dålig/trasig. Om nu TS skulle skicka tillbaka allt så har TS fortfarande kvar licensen om han vill och om cdon skickar ett nytt paket så får TS två licenser. Då ligger ärendet hos Microsoft som skall ordna fram en ny skiva, vilket dom inte var så villiga att göra. Då är det Microsoft som är pissföretaget och inte CDON enligt min mening.

Permalänk
Relik 📜

*otrevligt inlägg raderat*

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Tröttnade på att läsa alla svar, men min åsikt är:

Har man betalat för en vara där det INGÅR en DVD-skiva med installationsmaterial så INGÅR den i ett PAKET med licensnyckel och då ska installationsmediet vara nytt och oskadat annars får det ju bytas ut.

Hur TS behandlade licensnyckeln vid installation från annat media intresserar inte mig. Det får stå för TS vad hen valde att göra.

Visa signatur

Använd rätt terminologi, t.ex. en fläkt är inte synonymt med CPU-kylare. Kalla det inte fläkt när du söker en processorkylare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kylskåpshandtag:

Ehh CDON har bara hela paket med licenser och skivor, inga LÖSA skivor liggandes vilket är logiskt. TS förbrukar licensen, skivan är dålig/trasig. Om nu TS skulle skicka tillbaka allt så har TS fortfarande kvar licensen om han vill och om cdon skickar ett nytt paket så får TS två licenser. Då ligger ärendet hos Microsoft som skall ordna fram en ny skiva, vilket dom inte var så villiga att göra. Då är det Microsoft som är pissföretaget och inte CDON enligt min mening.

För nästan 3(!) månader sedan felanmälde TS sin skiva, den är fortfarande trasig. Är det rimligt (oavsett vad CDON vill skylla på)?

För att krydda till det så är det uppenbart att CDON har flertalet skivor i lager.
Men istället för att bara skicka en av dom och få en nöjd kund, så startar man ett uthållighetskrig där man harvar runt detta ärende i oändlighet, i hopp om att TS tillslut ger upp.

Det är bara riktigt uselt hanterat!

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Ett par inlägg som inte förde diskussionen framåt borttagna. Tråden börjar bli ganska hätsk emellanåt, vänligen håll nere på personangreppen och påhoppen, det går utmärkt att uttrycka sina synpunkter utan att samtidigt förolämpa andra.

Permalänk
Medlem

Tycker kunden ska vara nöjd med den han blivit erbjuden. Man behöver ju egentligen bara nyckeln och den fungerade ju, själva skivan är ju bara ett "leveranssätt" för nyckeln. Grejen med att han vill ha ny skiva betyder ju också att han vill ha en ny nyckel gratis vilket är väldigt fult.

Sedan tycker jag också att ifall repan spelar så stor roll, varför använda nyckeln istället för att genast skicka tillbaks för utbyte?

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av madland:

Jag har inte handlat av Microsoft, jag har handlat (ingått avtal med) CDON. Det är CDON som är skyldiga att ersätta min trasiga produkt. Anmälan granskas utav ARN.

Helt seriöst, hur har du ens tid att klaga så mycket över en sådan liten sak? det är inte ens värt sin tid i pengar.

Ser inte ens problemet du har. Mm du redan har en skiva sedan innan som funkar, varför ska du han en till? hade du tänkt använda dig utav båda samtidigt eller?

En rabbatkod på 100kr är värt MYCKET mer än vad en 10kr skiva är med en kopia utav windows (som du kunnat bränna över från den andra)

Känns väldigt mycket som om du bara försöker provocera fram något, vill du uppnå något specielt eller helt enkelt bara ha rätt?

Ursäkta mig, men detta blir jag bara arg över. Ser lite logik bakom dit handlande.

Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkiii:

För nästan 3(!) månader sedan felanmälde TS sin skiva, den är fortfarande trasig. Är det rimligt (oavsett vad CDON vill skylla på)?

För att krydda till det så är det uppenbart att CDON har flertalet skivor i lager.
Men istället för att bara skicka en av dom och få en nöjd kund, så startar man ett uthållighetskrig där man harvar runt detta ärende i oändlighet, i hopp om att TS tillslut ger upp.

Det är bara riktigt uselt hanterat!

Är den trasig? TS nämner inte det i sin första "reklamation", det säger han senare och jag tvivlar på att skivan inte är funktionsduglig.

Är det uppenbart att CDON har "flertalet skivor i lager"? Det tycker inte jag. Jag tror snarare att de inte har några lösa skivor alls utan bara bundles med koder, vilka de självklart inte kan bryta utan att göra koden i sig osäljbar. Skulle du acceptera en lös kod i en bruten förpackning?

Grundpoängen är följande, kunden betalar för licensen, skivan som medföljer är en smidig lösning för att slippa tanka ner windows. Det är inte själva skivan kunden köper. Jag tror att de allra flesta som skaffar sig win8 licenser kommer att använda sig av USB minne för ominstallation av OS i framtiden och skivan kommer kasseras. Återigen, är det säkerställt att skivan inte fungerar eller är det bara en kosmetisk defekt?

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Avstängd

Vadå attityd? Han är saklig och skriver klart å tydligt sina önskemål. CDON är inte hans vänner, familj eller bekant. Man ska inte behöva sätta en smiley efter varje mening för att en text inte ska uppfattas som aggressiv.

Har ni någonsin sett dokument och konversationer i mer seriösa sammanhang så förstår ni.
Tycker TS skötte sig bra... fram till "fixa skivjäveln", men vem hade inte blivit irriterad på samma svar från CDON om "100kr rabatt" 48 gånger. Faktiskt lite nedvärderande att bli erbjuden "100kr, tacka å ta emot å knip igen nu"

Visa signatur

Acer Aspire TimelineX 3820TG - Corsair F60

Permalänk
Hedersmedlem

Oavsett vad man tycker är rätt och fel så gäller svensk lag även för mjukvara och därtill hörande medium om sådant levererats.

TS har köpt en produkt från CDON bestående av en skiva och en licensnyckel. Man kan välja att köpa produkten på andra sätt där man inte får en skiva, men TS har valt just alternativet med skiva. Så som jag tolkar det så är det av betydelse för TS att skivan fungerar och är felfri och då är också CDON tvungna att åtgärda felet. Vad CDON eller någon annan tycker är rimligt eller ej spelar ingen roll. Har man inte för avsikt att följa svensk konsumentlagstiftning så ska man inte agera på den svenska marknaden.

Jag kan också tycka att TS begär för mycket ersättning för skivan, men å andra sidan står det en missnöjd part att begära vilken ersättning man vill. Om CDON inte gillar kravet får man komma med ett motkrav. TS har dock rätt att bli ersatt med minst så mycket pengar att han kan köpa skivan från något annat ställe. Att ersätta med en rabattcheck kan man iofs göra om båda parter är överens om att det är ok, men generellt är det inget man som kund behöver acceptera. Ska man få ersättning ska man bli ersatt med kontanter.

Jag kollade lite på MS hemsida och jag kan inte hitta någonstans man kan beställa bara själva skivorna. I värsta fall kan då TS bli tvungen att köpa Windows från en annan leverantör om han vill ha en skiva. Då är det också det som CDON behöver ersätta.

Jag kan inte tänka mig att det aldrig har förekommit en trasig Windows-skiva. Det bör alltså finnas en färdig väg för att hantera detta mot MS. Det är klart att det kanske tar lite möda att skaka fram nya skivor, men att inte ens bemöda sig är bara arrogant.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av dales:

Ser detta som ett stort jävla ICKEPROBLEM!!!

ALLA, yepp ALLA borde i dessa tider fatta att om man köper ett operativsystem (läs skräp Windows) så är det ju fan inte skivan man betalar för!!!

Min fråga äro, fungerade skivan att installera ifrån (har på känn att skivan ligger oanvänd)?

Om du hade läst hans inlägg hade du ju sett att skivan inte fungerade. Det blir väl ett problem om skivan faktiskt inte fungerar?

Nu hade han en skiva liggandes så att han klarade sig, men vad skulle Ingrid, 65 år, gjorde om skivan inte fungerade? Skulle hon vänta i 2 månader för att kunna använda sin dator?

Skivan fungerade inte, punkt slut. Jag tycker att det ska gå att lösas på ett smidigare sätt faktiskt oavsett om TS var lite otrevlig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Silcan:

Dom fixar ju en ny skiva åt dig, men det tar tid eftersom det ligger på microsoft nu. Hade du inte varit så jäkla dum hade du inte förbrukat licensen så skulle du kunnat reklamera hela skiten till cdon , och fått ett nytt win8 paket.

Vad är problemet igentligen ts? cdon sa att det kommer ta tid med microsoft. Du kan ju använda licensen under tiden det tar att få en ny skiva.

När du visste att skivan inte var hel varför godkände du det för?

Jag är väldigt säker på att det inte går att skicka tillbaka licenser på distanslagen. Jag är även väldigt säker på att om du får en trasig produkt kan du inte heller skicka tillbaka den via distanslagen eftersom affären har då rätt att försöka laga den etc. Nu handlar det inte om en dator, men jag tror inte hur som helst att TS kunde skicka tillbaka den bara sådär och sedan köpa en ny.

Permalänk
Medlem
Skrivet av giplet:

Oavsett vad man tycker är rätt och fel så gäller svensk lag även för mjukvara och därtill hörande medium om sådant levererats.

TS har köpt en produkt från CDON bestående av en skiva och en licensnyckel. Man kan välja att köpa produkten på andra sätt där man inte får en skiva, men TS har valt just alternativet med skiva. Så som jag tolkar det så är det av betydelse för TS att skivan fungerar och är felfri och då är också CDON tvungna att åtgärda felet. Vad CDON eller någon annan tycker är rimligt eller ej spelar ingen roll. Har man inte för avsikt att följa svensk konsumentlagstiftning så ska man inte agera på den svenska marknaden.

Jag kan också tycka att TS begär för mycket ersättning för skivan, men å andra sidan står det en missnöjd part att begära vilken ersättning man vill. Om CDON inte gillar kravet får man komma med ett motkrav. TS har dock rätt att bli ersatt med minst så mycket pengar att han kan köpa skivan från något annat ställe. Att ersätta med en rabattcheck kan man iofs göra om båda parter är överens om att det är ok, men generellt är det inget man som kund behöver acceptera. Ska man få ersättning ska man bli ersatt med kontanter.

Jag kollade lite på MS hemsida och jag kan inte hitta någonstans man kan beställa bara själva skivorna. I värsta fall kan då TS bli tvungen att köpa Windows från en annan leverantör om han vill ha en skiva. Då är det också det som CDON behöver ersätta.

Jag kan inte tänka mig att det aldrig har förekommit en trasig Windows-skiva. Det bör alltså finnas en färdig väg för att hantera detta mot MS. Det är klart att det kanske tar lite möda att skaka fram nya skivor, men att inte ens bemöda sig är bara arrogant.

Var i produktbeskrivningen hittar du att det ska vara en skiva och en licensnyckel? Jag kollade på ett par på CDON och jag hittar inte de specifikationerna någonstans.

Sen har kunden istället för att reklamera produkten använt den och sen klagat på att ett medföljande media har kosmetiska defekter, från början nämns inget om problem med funktionaliteten (och, återigen, de problemen kan ifrågasättas).

Skrivet av L.Forsgren:

Jag är väldigt säker på att det inte går att skicka tillbaka licenser på distanslagen. Jag är även väldigt säker på att om du får en trasig produkt kan du inte heller skicka tillbaka den via distanslagen eftersom affären har då rätt att försöka laga den etc. Nu handlar det inte om en dator, men jag tror inte hur som helst att TS kunde skicka tillbaka den bara sådär och sedan köpa en ny.

Nej, Dead On Arrival betyder att affären inte har rätt att försöka laga den först. Är produkten defekt direkt så ska den bytas ut, inte lagas. Detta fallet täcks inte av DOA eftersom produkten fungerar.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem

Sålde en Rembrandt som jag råkade förstöra, men jag packade ner den ändå och skickade till köparen.
Nu kräver han mig på ersättning, så jag tänkte skicka honom en ny duk och lite färg eftersom han kan måla själv.

Köper man en ny komplett produkt så ska givetvis allt vara helt.
Bara för att det är licensen som är det värdefulla så är det inte okej att skivan är kass.
Om jag tex hade köpt en mobil o laddaren var kass, så hade jag inte släppt detta bara för att det är mobilen som är det värdefulla, eftersom jag kan inte använda luren utan laddning, och bara för jag har en gammal laddare som råkar funka till luren så tror jag ingen här hade accepterat detta ändå.

För vissa personer är licensen värdelös utan en skiva eftersom dom då inte kan installera/använda produkten dom köpte.
Och då är varken 100kr rabattkod eller en bunke tomma skivor en lösning.

Sen är det upp till var och en om man kan leva utan skiva eller inte.
Men TS har absolut inte gjort något fel.
Rätt ska va rätt.

Visa signatur

New. I7 11800h undervolt, RTX3070max-P, 1080p 300hz, 16GB Samsung 3200@3500cl20, 1+1TB nvme.
-
Old. I7 8750h undervolt, gtx1070 undervolt, 1440p 144hz, 16GB Corsair 2666, 1TB MP510 nvme.
-
Older. Intel I7 3610qm, Amd7970m, 8GB Kingston HyperX 1600mhz, 500GB Samsung 850 ssd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pinkn00b:

Fast nu är det så att man betalar egentligen bara för licensen inte skivan den skickas bara med för MS är snälla och hade TS bara kontaktat MS för att hans skiva var repad hade dem skickat en ny.

Det är just det som MS inte gör. De hävdar liksom jag att det är CDON jag ingått köpeavtal med och det är CDON som skall ersätta den trasiga produkten.

Visa signatur

Chassi: NZXT Switch 810 Vit PSU: Corsair AX 1200i Mobo: ASUS Z170-DELUXE CPU: Intel Core i7-6700K Skylake RAM: HyperX Fury 2666MHz 32GB GPU: Gigabyte GeForce GTX 1080 8GB XTREME Gaming SSD1: Samsung 850 PRO 512GB SSD2: Samsung 840 PRO 256GB SSD3: Samsung 830 Series 256GB CPU-kylning: Corsair Hydro H105 med 2st Noctua NF-F12-PWM NAS: Synology DS1812+ med 8st Western Digital Red 3TB

Permalänk
Medlem

Som flera har sagt, så håller jag med. Du fick 100kr, köp ett paket tomma skivor och ladda ner. Problem solved, attityden ska du också tänka på, visa respekt!

Visa signatur

Chassi: Phanteks Evolv X || Mobo: MSI Z490 EK X || CPU: i9-10900KF || RAM: G.skill Trident 32GB 3600Mhz || GPU: Inno3D 3080 Frostbite || SSD: 2x WD Blue 1TB NVME || PSU: ASUS Rog THOR 1200W || OS: Windows 10 Pro || Radiatorer: Corsair & Barrow 360mm || CPU-kylare: EKxMSI Monoblock || Bildskärm: Lenovo Y27gq-25

Permalänk
Medlem
Skrivet av Silcan:

Tycker CDON sköter sig bra men inte microsoft. Dom kan väll bara skicka ut en ny skiva eftersom den VAR ju trasig oavsett om han har förbrukat licensen. Jag skulle ringa till MS och förklara allt. Kan ju komma till en bra person som fixar till det.

Jag har inte köpt den av MS. Jag har köpt den av CDON.

Visa signatur

Chassi: NZXT Switch 810 Vit PSU: Corsair AX 1200i Mobo: ASUS Z170-DELUXE CPU: Intel Core i7-6700K Skylake RAM: HyperX Fury 2666MHz 32GB GPU: Gigabyte GeForce GTX 1080 8GB XTREME Gaming SSD1: Samsung 850 PRO 512GB SSD2: Samsung 840 PRO 256GB SSD3: Samsung 830 Series 256GB CPU-kylning: Corsair Hydro H105 med 2st Noctua NF-F12-PWM NAS: Synology DS1812+ med 8st Western Digital Red 3TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Tror inte någon frågade detta men TS - fungerade skivan trots repan? Vet att egenbrända skivor är hyfsat känsliga för repor men masstrycka är tåligare än man tror.

Förstår att en "kosmetisk repa" på ett tangentbord eller en repa på en skärm är allvarligt men en liten repa på en skiva man aldrig ser borde inte vara så farligt om skivan ändå fungerar?

Nej, den fungerade inte.

Visa signatur

Chassi: NZXT Switch 810 Vit PSU: Corsair AX 1200i Mobo: ASUS Z170-DELUXE CPU: Intel Core i7-6700K Skylake RAM: HyperX Fury 2666MHz 32GB GPU: Gigabyte GeForce GTX 1080 8GB XTREME Gaming SSD1: Samsung 850 PRO 512GB SSD2: Samsung 840 PRO 256GB SSD3: Samsung 830 Series 256GB CPU-kylning: Corsair Hydro H105 med 2st Noctua NF-F12-PWM NAS: Synology DS1812+ med 8st Western Digital Red 3TB