Permalänk
Medlem
Skrivet av Bosse_:

Då förstår jag att du inte är helt bakom flötet Dock kan du ju inte på allvar mena att det är "totalt värdelöst" och att "körkänslan är obefintlig"? Om du nu verkligen tycker det så kan du väl komma med lite mer specifik kritik så att man förstår vad du menar, för det du skrev tidigare gör ingen nytta för någon. Det är verkligen inte ett arkadspel och det borde ju du veta.

Varför ska de inte marknadsföra sitt spel? Det är ju även väldigt tydligt att det är early access och inte 1.0 som är släppt?

Det är ju inte heller direkt så buggigt att det inte går att spela? Tycker t.o.m. att det känns mer genomarbetat än andra spel som faktiskt är 1.0.

Klart man inte är helt bakom flötet :-p.

Det som retar mig mest är att dom tar betalt för ett Demo, som inte egentligen är ett Demo.
Fysiken måste ordnas, minsta sladd och bilen snurrar.
Provade drifting med M3'an men så fort man får sladd så snurrar bilen okontrollerat.

Drar dom tummen ur arslet och jobbar lika mycket på fysiken som grafiken så kanske det kommer bli ett ok racingspel.

Man är nog lite miljöskadad med efter rFactor och GTR serien....

Visa signatur

[img]http://i6.photobucket.com/albums/y227/Deagle-66/Sort-2.jpg[/img]

I worshipped him, that's why my own helmet is blue and yellow.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindahl:

Klart man inte är helt bakom flötet :-p.

Det som retar mig mest är att dom tar betalt för ett Demo, som inte egentligen är ett Demo.
Fysiken måste ordnas, minsta sladd och bilen snurrar.
Provade drifting med M3'an men så fort man får sladd så snurrar bilen okontrollerat.

Drar dom tummen ur arslet och jobbar lika mycket på fysiken som grafiken så kanske det kommer bli ett ok racingspel.

Man är nog lite miljöskadad med efter rFactor och GTR serien....

Det innehåller mycket mer än ett demo brukar göra och dessutom får man ju sedan tillgång till hela spelet (med 22% rabatt om man köper det nu under early access-perioden). I mina ögon är det så pass bra att det kunnat vara 1.0 som det är nu om de lagt till multiplayer med.

Det är verkligen inte så att bilen snurrar okontrollerat så fort man får sladd. La ett upp klipp som bevisar detta:

(Bry er inte om kvaliteten, slängde bara ihop det lite snabbt utan extra codecs o.s.v.)

Ang. rFactor och GTR så tycker jag att det i båda är som att köra på is, så jag förstår att du tycker det är skillnad i alla fall...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bosse_:

Det innehåller mycket mer än ett demo brukar göra och dessutom får man ju sedan tillgång till hela spelet (med 22% rabatt om man köper det nu under early access-perioden). I mina ögon är det så pass bra att det kunnat vara 1.0 som det är nu om de lagt till multiplayer med.

Det är verkligen inte så att bilen snurrar okontrollerat så fort man får sladd. La ett upp klipp som bevisar detta:

hmiu-BhJwxk

(Bry er inte om kvaliteten, slängde bara ihop det lite snabbt utan extra codecs o.s.v.)

Ang. rFactor och GTR så tycker jag att det i båda är som att köra på is, så jag förstår att du tycker det är skillnad i alla fall...

Ok Bosse.
Ska ge det en chans till.
Jag har den första som släpptes men ska hitta nyaste uppdaterade versionen.

I rFactor o GTR går det utmärkt att hålla bilen på sladd i kurvorna med gasen.
Kör mycket "retro" moddar t.ex F1-77 i rFactor och retro cool i Race07.

Visa signatur

[img]http://i6.photobucket.com/albums/y227/Deagle-66/Sort-2.jpg[/img]

I worshipped him, that's why my own helmet is blue and yellow.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindahl:

Ok Bosse.
Ska ge det en chans till.
Jag har den första som släpptes men ska hitta nyaste uppdaterade versionen.

I rFactor o GTR går det utmärkt att hålla bilen på sladd i kurvorna med gasen.
Kör mycket "retro" moddar t.ex F1-77 i rFactor och retro cool i Race07.

Det tar lite tid att lära sig drifta i Corsa, men jag tycker, jämnfört med hur det är att drifta på riktigt så är det Corsa och Forza som kommer närmast i känsla och hur det fungerar på riktigt.

Skrivet av Bosse_:

Det innehåller mycket mer än ett demo brukar göra och dessutom får man ju sedan tillgång till hela spelet (med 22% rabatt om man köper det nu under early access-perioden). I mina ögon är det så pass bra att det kunnat vara 1.0 som det är nu om de lagt till multiplayer med.

Det är verkligen inte så att bilen snurrar okontrollerat så fort man får sladd. La ett upp klipp som bevisar detta:

(Bry er inte om kvaliteten, slängde bara ihop det lite snabbt utan extra codecs o.s.v.)

Ang. rFactor och GTR så tycker jag att det i båda är som att köra på is, så jag förstår att du tycker det är skillnad i alla fall...

Använder du någon ratt? Såg förjävla mysigt ut...

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindahl:

Ok Bosse.
Ska ge det en chans till.
Jag har den första som släpptes men ska hitta nyaste uppdaterade versionen.

I rFactor o GTR går det utmärkt att hålla bilen på sladd i kurvorna med gasen.
Kör mycket "retro" moddar t.ex F1-77 i rFactor och retro cool i Race07.

Det tycker jag verkligen att du ska göra Det har även kommit någon uppdatering vad gäller däckfysiken bl.a. som gjorde det ännu bättre.

Har bara provat någon enstaka driftingmod till rFactor men jag gillade det inte. Tyckte inte alls att den naturliga känslan jag känner i LFS och AC infann sig så jag fick ingen direkt känsla för det överlag. Gillar inte heller de samplade ljuden..

Skrivet av Carlj:

Det tar lite tid att lära sig drifta i Corsa, men jag tycker, jämnfört med hur det är att drifta på riktigt så är det Corsa och Forza som kommer närmast i känsla och hur det fungerar på riktigt.

Även Live for Speed är mycket bra för drifting. Tyvärr har ju utvecklingen där stannat helt (även om de säger (med långa mellanrum) att de jobbar på det).

Skrivet av Carlj:

Använder du någon ratt? Såg förjävla mysigt ut...

Japp, jag kör med en G25 (900 grader). Lägger gärna upp mina inställningar om det kan vara till hjälp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bosse_:

Det tycker jag verkligen att du ska göra Det har även kommit någon uppdatering vad gäller däckfysiken bl.a. som gjorde det ännu bättre.

Har bara provat någon enstaka driftingmod till rFactor men jag gillade det inte. Tyckte inte alls att den naturliga känslan jag känner i LFS och AC infann sig så jag fick ingen direkt känsla för det överlag. Gillar inte heller de samplade ljuden..

Även Live for Speed är mycket bra för drifting. Tyvärr har ju utvecklingen där stannat helt (även om de säger (med långa mellanrum) att de jobbar på det).

Japp, jag kör med en G25 (900 grader). Lägger gärna upp mina inställningar om det kan vara till hjälp.

Har tyvärr bara en Xbox controll än så länge, går dock och sneglar på en G27 nästan varje dag(en butik som jag går förbi varje dag).

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindahl:

Ok Bosse.
Ska ge det en chans till.
Jag har den första som släpptes men ska hitta nyaste uppdaterade versionen.

I rFactor o GTR går det utmärkt att hålla bilen på sladd i kurvorna med gasen.
Kör mycket "retro" moddar t.ex F1-77 i rFactor och retro cool i Race07.

Stiligt får man väl säga.

Själv har jag ett helvete att ens hålla bilen på banan, får understyrning hela tiden. Måste köra fruktansvärt långsamt in i kurvor känns det som för att bilen fortfarande ska göra vad jag säger till den. Detta är min första simulator och har kört arkadspel i klass med Dirt tidigare bara.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Stiligt får man väl säga.

Själv har jag ett helvete att ens hålla bilen på banan, får understyrning hela tiden. Måste köra fruktansvärt långsamt in i kurvor känns det som för att bilen fortfarande ska göra vad jag säger till den. Detta är min första simulator och har kört arkadspel i klass med Dirt tidigare bara.

Är det på väg in eller ut ur kurvan som den understyr?

Låter som att du missar apex lite(http://sv.wikipedia.org/wiki/Apex)

Testa kör med vägledningshjälpen(även ifall den är otroligt ur synk, körde ca 5 sekunder snabbare med min egna linje) så du lär dig bromspunkter och när du ska styra in i kurvan.

Är det någon som vet ifall man kan stänga av 5 sekunders straffet i practice mode? Otroligt irriterande att ett helt varv går åt helvete för att bakdäcket råkar lugghugga gräset.

Edit: Kör du med xboxkontroll? Jag fick ställa upp känsligheten för att bilen skulle bete sig som jag ville.

Tex om man stog still så tog det säkert ett par sekunder från 0 till fullt rattutslag till höger. Nu hoppar bilen omkring när man slår höger till vänster.

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Carlj:

Har tyvärr bara en Xbox controll än så länge, går dock och sneglar på en G27 nästan varje dag(en butik som jag går förbi varje dag).

Det är bara att slå till Det gör otroligt mycket för känslan och du kommer med all säkerhet ganska snabbt inse att du aldrig vill spela utan ratt och pedaler igen. Just G25/G27 tycker jag är helt rätt nivå att lägga sig på. Inte för dyrt (enligt mig för vad man får) och absolut inte för dåligt. Jag har haft min G25 i ett par år och även om jag inte kört så mycket på senare tid så har den ändå använts en hel del utan några problem.

Skrivet av kevve1:

Stiligt får man väl säga.

Själv har jag ett helvete att ens hålla bilen på banan, får understyrning hela tiden. Måste köra fruktansvärt långsamt in i kurvor känns det som för att bilen fortfarande ska göra vad jag säger till den. Detta är min första simulator och har kört arkadspel i klass med Dirt tidigare bara.

Jag misstänker att du kommer fort in i svängarna och sedan även helt enkelt vrider för mycket på ratten. Man måste ofta sakta ner en hel del innan en sväng och sedan gäller det att inte svänga för mycket eller gasa för mycket för tidigt (helst ska man inte behöva släppa på gasen när man väl börjat ge gas).

Sök efter Assetto Corsa på YouTube och titta på hur andra kör så kanske du får en liten aha-upplevelse. Titta på vilka linjer de tar (hur sent de svänger in, när de ger gas o.s.v.) samt vilka växlar de använder.

Du kanske också behöver höja din field of view och/eller "flytta bak stolen" i bilen så att du får mer fartkänsla och kanske enklare att bedömma hastigheten? Har själv jättesvårt att köra med låg FOV då det känns som att det går i slow motion, då kör jag alldeles för fort in i svängarna.

Sedan ska man också ha i åtanke att man inte blir snabb (eller duktig på drifting) direkt utan att det kommer med erfarenhet. Det ligger ofta mååånga timmar bakom de som är snabba/duktiga.

Lägg upp ett klipp annars så blir det nog enklare att komma med tips

Skrivet av Carlj:

Är det någon som vet ifall man kan stänga av 5 sekunders straffet i practice mode? Otroligt irriterande att ett helt varv går åt helvete för att bakdäcket råkar lugghugga gräset.

Japp, det går numera. Drive -> klicka på session till vänster -> bocka ur "penalties".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bosse_:

Det är bara att slå till Det gör otroligt mycket för känslan och du kommer med all säkerhet ganska snabbt inse att du aldrig vill spela utan ratt och pedaler igen. Just G25/G27 tycker jag är helt rätt nivå att lägga sig på. Inte för dyrt (enligt mig för vad man får) och absolut inte för dåligt. Jag har haft min G25 i ett par år och även om jag inte kört så mycket på senare tid så har den ändå använts en hel del utan några problem.

Japp, det går numera. Drive -> klicka på session till vänster -> bocka ur "penalties".

Ja, det är därför jag vill köpa den! Tyvärr så måste jag lämna den efter mig när/om jag flyttar eftersom jag inte har plats till att få med mig den. Jag har redan 2000kr i övervikt, och har ingen lust att köpa både väska och avgift för att få med mig det.

Och tack för tipset!

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Carlj:

Är det på väg in eller ut ur kurvan som den understyr?

Låter som att du missar apex lite(http://sv.wikipedia.org/wiki/Apex)

Testa kör med vägledningshjälpen(även ifall den är otroligt ur synk, körde ca 5 sekunder snabbare med min egna linje) så du lär dig bromspunkter och när du ska styra in i kurvan.

Är det någon som vet ifall man kan stänga av 5 sekunders straffet i practice mode? Otroligt irriterande att ett helt varv går åt helvete för att bakdäcket råkar lugghugga gräset.

Edit: Kör du med xboxkontroll? Jag fick ställa upp känsligheten för att bilen skulle bete sig som jag ville.

Tex om man stog still så tog det säkert ett par sekunder från 0 till fullt rattutslag till höger. Nu hoppar bilen omkring när man slår höger till vänster.

Jag har en driving force GT. Fick den i julas och det är nog det bästa jag någonsin köpt. Spelade en del med xbox kontroll tidigare men detta är en helt annan värld.
Jag har allting på off, tror det heter pro eller liknande. Tänkte att om man skulle köra skulle man göra det riktigt men kanske behöver dra upp lite hjälpmedel för att lära sig. Spelade lite igår och det gick faktiskt bättre än tidigare. Vet inte varför.
Det är utför i kurvan, eller mitten typ. Vet inte hur man ska förklara. :/

Skrivet av Bosse_:

Det är bara att slå till Det gör otroligt mycket för känslan och du kommer med all säkerhet ganska snabbt inse att du aldrig vill spela utan ratt och pedaler igen. Just G25/G27 tycker jag är helt rätt nivå att lägga sig på. Inte för dyrt (enligt mig för vad man får) och absolut inte för dåligt. Jag har haft min G25 i ett par år och även om jag inte kört så mycket på senare tid så har den ändå använts en hel del utan några problem.

Jag misstänker att du kommer fort in i svängarna och sedan även helt enkelt vrider för mycket på ratten. Man måste ofta sakta ner en hel del innan en sväng och sedan gäller det att inte svänga för mycket eller gasa för mycket för tidigt (helst ska man inte behöva släppa på gasen när man väl börjat ge gas).

Sök efter Assetto Corsa på YouTube och titta på hur andra kör så kanske du får en liten aha-upplevelse. Titta på vilka linjer de tar (hur sent de svänger in, när de ger gas o.s.v.) samt vilka växlar de använder.

Du kanske också behöver höja din field of view och/eller "flytta bak stolen" i bilen så att du får mer fartkänsla och kanske enklare att bedömma hastigheten? Har själv jättesvårt att köra med låg FOV då det känns som att det går i slow motion, då kör jag alldeles för fort in i svängarna.

Sedan ska man också ha i åtanke att man inte blir snabb (eller duktig på drifting) direkt utan att det kommer med erfarenhet. Det ligger ofta mååånga timmar bakom de som är snabba/duktiga.

Lägg upp ett klipp annars så blir det nog enklare att komma med tips

Japp, det går numera. Drive -> klicka på session till vänster -> bocka ur "penalties".

Jag har sett en hel del klipp och folk kan köra fan så mycket snabbare än mig. Vet inte om det är fel rattinställningar men föjt lite guider från racesims forum. Jag kör en rätt nära fov så kanske är det där det spökar. Jag behöver lära mig för det är förbannat kul och jävligt belönande när man väl lyckas
Kan dra upp ett klipp sedan eller imorgon så får du mer än gärna ge lite tips.

PS. jag har inte körkort så kanske är därför det känns lite ovant.

Edit: Kan tipsa om detta spelet också: http://www.devotid.com/dseries/downloads.html är i demo fortfarande men skitsköj
Här är lite gameplay: http://www.youtube.com/watch?v=llMLDY5S5PE

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

0.6.5
- Oculus Rift improvements
- High fov on single screen (>80 degrees) rendering fix
- Car physics & apps fixes
- Balanced opponents volume
- Some ranking fixes
- fixed closing AC while a replay was playing after a race
- Replay performance improvements
- Fixed real time position on restart
- Best lap is kept when restarting session
- Fixed look back on replay
- Engine smoke when damaged
- Engine damage (not balanced yet)
- McLaren MP4-12C GT3
- Upgrade BMW 1M Stage 3
- Upgrade Lotus Evora Stage 2
- Ferrari 599XX Aero center of pressure adjusted
- Ferrari 599XX improved cockpit view and adjusted bonnet cam
- Small aero improvements on BMW Z4 GT3, M3 GT2 and P4/5 Competizione
- New overboost function BMW Z4 Drift (keys 1-0 for 10% to 100% turbo boost. 80% default)
- Engine damage when turbo overboost is over 80% on cars that support it
- Engine damage from overreving the enging (i.e. downshifts)
- Steam friends leaderboard & Friends Leaderboard app for hotlap, drift & time attack

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bosse_:

0.6.5
- Oculus Rift improvements
- High fov on single screen (>80 degrees) rendering fix
- Car physics & apps fixes
- Balanced opponents volume
- Some ranking fixes
- fixed closing AC while a replay was playing after a race
- Replay performance improvements
- Fixed real time position on restart
- Best lap is kept when restarting session
- Fixed look back on replay
- Engine smoke when damaged
- Engine damage (not balanced yet)
- McLaren MP4-12C GT3
- Upgrade BMW 1M Stage 3
- Upgrade Lotus Evora Stage 2
- Ferrari 599XX Aero center of pressure adjusted
- Ferrari 599XX improved cockpit view and adjusted bonnet cam
- Small aero improvements on BMW Z4 GT3, M3 GT2 and P4/5 Competizione
- New overboost function BMW Z4 Drift (keys 1-0 for 10% to 100% turbo boost. 80% default)
- Engine damage when turbo overboost is over 80% on cars that support it
- Engine damage from overreving the enging (i.e. downshifts)
- Steam friends leaderboard & Friends Leaderboard app for hotlap, drift & time attack

https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc1/t31/19...

Sexy.. Så de har fått in en laddtrycksstyrning?

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Medlem

Nån som har hunnit experimentera och kan länka/posta någorlunda optimala settings för G27 ?

Visa signatur

Asus Maximus x38, Q6600@3200mhz(1.3v),HD4870x2, 4gb OCZ reaper PC6400, Antec P182+Corsair HX620, velociraptor 150gb

Permalänk
Medlem

Nu är det helg rea på AC på steam, 33% off, endast 23,29€.

Så nu ska det köpas och köras, ska bara sälja några CS:GO lådor.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlbertMwugabi:

Nu är det helg rea på AC på steam, 33% off, endast 23,29€.

Så nu ska det köpas och köras, ska bara sälja några CS:GO lådor.

Härligt! Jag som nyligen sålde en m4a4 x-ray för 30 euro! Har bara kikat lite smått på spelet, har mestadels spelet forza4 på Xbox men tycker inte att körkänslan är särskilt bra. Känns som man kör på hal is ungefär. Hur är känslan i detta spel?

Är spelet värt sitt pris? Någon som använder sig av en fanatec turbo S ratt med clubsport pedaler och har några goa inställningar?

Permalänk
Medlem

faaaack vad basviken jag blev, såg så jäkla nice ut på youtubeklippen men när man väl satte tänderna i det så visa det sig va värsta skiten... än så länge e det faktiskt simbin spelen som tilltalar mig mest.. det som påminner mest om riktig trackracing iaf.... suuuuuck

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Medlem
Skrivet av DST:

faaaack vad basviken jag blev, såg så jäkla nice ut på youtubeklippen men när man väl satte tänderna i det så visa det sig va värsta skiten... än så länge e det faktiskt simbin spelen som tilltalar mig mest.. det som påminner mest om riktig trackracing iaf.... suuuuuck

Vad exakt tycket du är "skit"?
Enligt mig så är det tveklöst den absolut bästa simmen som finns till PC just nu även fast spelet är i beta stadie och långt från "komplett".

Permalänk
Medlem

känslan, kanske ska pilla lite med inställningarna men känns verkligen inte som att man kör en bil.

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Medlem
Skrivet av DST:

känslan, kanske ska pilla lite med inställningarna men känns verkligen inte som att man kör en bil.

Jag kan verkligen inte hålla med för fem öre på att det är dålig känsla i spelet, enligt mig och alla jag känner som har provat spelet plus en massa annat folk så är det överlägset den bästa känslan i ett bilspel.
Har du en vettig ratt så du inte sitter med tangentbord eller någon kontroller?

Permalänk
Skrivet av Bosse_:

Det innehåller mycket mer än ett demo brukar göra och dessutom får man ju sedan tillgång till hela spelet (med 22% rabatt om man köper det nu under early access-perioden). I mina ögon är det så pass bra att det kunnat vara 1.0 som det är nu om de lagt till multiplayer med.

Det är verkligen inte så att bilen snurrar okontrollerat så fort man får sladd. La ett upp klipp som bevisar detta:

hmiu-BhJwxk

(Bry er inte om kvaliteten, slängde bara ihop det lite snabbt utan extra codecs o.s.v.)

Ang. rFactor och GTR så tycker jag att det i båda är som att köra på is, så jag förstår att du tycker det är skillnad i alla fall...

Antingen är du riktigt duktig eller så är det jag som är värdelös Jag blev sugen att spela av videon så nu blir det att tanka Assetto och LFS igen

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem

g27 sitter jag me, men måste nog trixa mer med inställningarna då... kämpar mot ratten.. får se om jag får till det

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Medlem

Om Force Feedbacken är för stark så är det bara att ställa ner den då du kan justera inställningar på allt möjligt som har med just den att göra i inställningar.
Kan rekomendera dig att gå till http://www.assettocorsa.net/forum/index.php och leta efter någon annans Force Feedback inställningar på just en sån ratt.

Jag har inte spelat själv med en G27, men har provat med DFP, DF GT och G25 och alla dom har haft på tok för hård Force Feedback från början, men det är som sagt bara ställa ner så blir det helt annat.

Permalänk
Medlem

Detta hade jag ingen aning om förrän nu!
Har inte uppdaterat mig så mycket de senaste åren kring simulatorer, mest tuggat rfactor när jag varit sugen och längtat efter en Ferrari F40 i gatversion så detta är ett måste bara av den anledningen!
Fram med G25:an och prova!

Visa signatur

be quiet! Silent Base 601 l Asus ROG strix B450F l Seasonic Focus GX 750W l AMD Ryzen7 5800X3D l Zalman CNPS17X l G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600Mhz 2x16GB CL16 l Gainward RTX 3080 PHOENIX V1 LHR l Kingston A400 240GB M.2 SSD l SSD OCZ ARC 100 240GB | Seagate Barracuda 2000GB l DIY simracing rigg l Oculus Rift l Asus 27" VE278H l

Permalänk
Medlem

Hann köra en stund igår och det var ju inte så tokigt alls!
Saknade dock det där sista lilla extra känslan av att var i 100 procentig kontroll av bilen, körde med 900 grader på min G25.
Kanske har med inställningar att göra, ska testa 450 graders rattutslag och se hur det känns.
Lotus 49:an på gamla Monza såg riktigt läcker ut men jag lyckades inte rikta in den i te.x Curva Grande på samma sätt som jag gör i GPL.
Nu har jag inte kört så mycket hardcore simulatorer på ett tag så jag får öva lite innan jag kan göra en riktig bedömning.

Visa signatur

be quiet! Silent Base 601 l Asus ROG strix B450F l Seasonic Focus GX 750W l AMD Ryzen7 5800X3D l Zalman CNPS17X l G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600Mhz 2x16GB CL16 l Gainward RTX 3080 PHOENIX V1 LHR l Kingston A400 240GB M.2 SSD l SSD OCZ ARC 100 240GB | Seagate Barracuda 2000GB l DIY simracing rigg l Oculus Rift l Asus 27" VE278H l

Permalänk
Medlem

Dessa inställningar för min G25 gjorde susen!
http://www.racedepartment.com/forum/threads/assetto-corsa-log...
Nu infann sig samma känsla som i GPL när jag rattade Lotus 49:an runt gamla Monza.
Ferarri F40 lyckades jag få lite sladd på här och där utan att jag snurrade överallt.
Nu vet jag inte hur project cars ser ut men det känns som att rent grafiskt så är det mest bilarna som blir snyggare med åren men inte banorna.
Monza 66 är ju lite snyggare än den tillsnyggade i GPL men ändå inget jätte wow, fortfarande en massa platta träd vilket känns lite utdaterat.

Visa signatur

be quiet! Silent Base 601 l Asus ROG strix B450F l Seasonic Focus GX 750W l AMD Ryzen7 5800X3D l Zalman CNPS17X l G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600Mhz 2x16GB CL16 l Gainward RTX 3080 PHOENIX V1 LHR l Kingston A400 240GB M.2 SSD l SSD OCZ ARC 100 240GB | Seagate Barracuda 2000GB l DIY simracing rigg l Oculus Rift l Asus 27" VE278H l

Permalänk
Medlem

Tycker verkligen om AC, körkänslan är fantastisk. Man känner verkligen vad som händer med bilen. Kan iofs bara jämföra mot iRacing som också är väldigt bra. Längtar till hösten när Ringen släpps till AC

Angående att många tycker så olika kan det kanske bero på ratten och inställningar, för AC kändes inte alls likadant med polarens G27 jämfört med min Fanatec GT3 RS.

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniac:

Tycker verkligen om AC, körkänslan är fantastisk. Man känner verkligen vad som händer med bilen. Kan iofs bara jämföra mot iRacing som också är väldigt bra. Längtar till hösten när Ringen släpps till AC

Angående att många tycker så olika kan det kanske bero på ratten och inställningar, för AC kändes inte alls likadant med polarens G27 jämfört med min Fanatec GT3 RS.

Mycket kan nog vara inställningar för FFB men jag antar att du menar att din Fanatec kändes bäst vilket den borde göra.

Ska bli kul att se hur Ringen upplevs i Lotus 49:an, hoppas dom gör en historisk version av den!
Om du inte har Rfactor så kan jag rekomendera det, där finns bl.a några olika varianter av Ringen, mängder av andra välgjorda banor och bilar!

Edit: 600grader rattutslag på min G25 gjorde stor skillnad, mycket lättare att kontrollera bilen när bakvagnen börjar dansa!

Visa signatur

be quiet! Silent Base 601 l Asus ROG strix B450F l Seasonic Focus GX 750W l AMD Ryzen7 5800X3D l Zalman CNPS17X l G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600Mhz 2x16GB CL16 l Gainward RTX 3080 PHOENIX V1 LHR l Kingston A400 240GB M.2 SSD l SSD OCZ ARC 100 240GB | Seagate Barracuda 2000GB l DIY simracing rigg l Oculus Rift l Asus 27" VE278H l

Permalänk

Googlade runt lite men kunde inte hitta ett svenskt Assetto forum så det får bli det här (Hur dyrt är det att göra en hemsida, typ ac.se?)

Assetto Corsa (AC) är förmodligen det bästa bilspelet rent fysikmässigt 2014 och eftersom det är till pc så är grafiken, men även ljuden oerhört bra. iRacing kommer väldigt nära rent fysikmässigt men jag tycker att AC är snäppet vassare ändå (har även pratat med andra simracers och dem tycker detsamma), men iRacing har en bra online sektion så man får hoppas att AC får till en bra också

Dem som klagar över AC är oftast dem som kommit från ett arcade bilspel, såsom need for speed, forza där fysiken inte stämmer riktigt, i sådana spel är det lätt att köra och sladda runt. I AC straffas du ordentligt om du kör för fort in i en kurva (ut i gräset) eller svänger för mycket (understyrning, och ännu mer understyrning...).

Det finns en del diskussioner om AC vs pCARS. Båda är i utvecklingsstadiet men vad man kan säga är att fysiken är mycket bättre i AC, något som jag gillar med pCARS dock är grafiken, det ser oerhört snyggt ut och motorljuden är i samma klass som AC. Dock är banorna inte laserskannade så dem ser inte exakt ut som i verkligheten (ibland långt ifrån) vilket inte är så snyggt. Utvecklarna bakom pCARS är samma som gjort need for speed (men dem har tagit in annat folk också) så det kan vara förklaring till varför det känns "arcade".

Sammanfattning:

Om man är ute efter ett roligt bilspel till PS4, XBOX ONE, Wii U eller pc som är riktigt snyggt och man vill imponera på polarna rekommenderar jag pCARS.

Den som gillar realism, att köra med bilar med den bästa bilfysiken på laserskannade banor (som dessutom är snyggt med bra motorljud) finns bara ett val, Assetto Corsa. Här ett klipp där min vän testar AC där han framför sin åsikt: https://www.youtube.com/watch?v=U9uqJzoSonQ

Själv kommer jag från GT5/6 där jag blev lite besviken på 6an. Körde en hel del GT5 där jag förra året blev nordisk mästare i GT Academy så ni kan lite på att mina ord är från en som varit där i träsket med dem snabbaste.

Permalänk
Medlem

Version 0.9 skulle släppts idag egentligen men kommer istället nästa fredag (den 2:a maj). Värt att vänta på dock då den ska innehålla multiplayer Hoppas verkligen att de gjort ett bra jobb...

http://www.assettocorsa.net/one-week-delay-for-0-9/