Google Glass demonteras och undersöks

Permalänk
Melding Plague

Google Glass demonteras och undersöks

I april introducerade Google de verklighetsförstärkande glasögonen Glass för utvecklare, men först nu avslöjas vad som döljs innanför skalet.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

I det här fallet känns det inte så intressant vad som finns under skalet. Det handlar om tillämpningen och inte hårdvaran. Mer än vanligt tycker jag.

Visa signatur

Ryzen 5600X | 16 gb DDR4 | B550 ASUS-bräda | Inno3D RTX 3070 | Samsung 840 250 gb | Corsair RM750 | Fractal Design Arc | Win 10 Pro

Permalänk
Medlem

Lite åt vänster....what haha

Permalänk
Medlem

Kunde dom inte löst den bakre delen lite bättre? Såg förfärligt ut från sidan. "Tjena Jag har en pil bakom örat för det tycker jag är kul."

Permalänk

Snyggt att den smälter in i solglasögonen på tjejen i slutet!

Blir bara mer och mer imponerad av detta. Hoppas den slår igenom rejält när den släpps

Visa signatur

"Music expresses that which cannot be said and on which it is impossible to be silent." - Victor Hugo
- Beyerdynamic DT770, Pro-Ject Head Box II, Asus Xonar DX -

Permalänk
Medlem

Är det nu man ska dra den klassiska mobil kommentaren, kan man inte byta batteri på 5 sekunder så är det en meningslös grej osv osv osv

Permalänk
Medlem

dessa är ju väldigt coola men dom är ju så grymt fula skulle det gå att lösa så dom såg ut som helt vanliga glasögon/solglasögon skulle jag inte ha några problem att ha ett par, men dessa skulle jag aldrig visa mig ute i

Visa signatur

Gigabyte H55N-USB3 mini-ITX | i5 760 3Ghz | 4GB Corsair | XFX 7970 3GB
Lian Li PC-Q08 | Be quiet! Pure Power L8 630W | 27" Samsung S27B750 | Samsung 840EVO 120GB + 750GB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av tonix:

dessa är ju väldigt coola men dom är ju så grymt fula skulle det gå att lösa så dom såg ut som helt vanliga glasögon/solglasögon skulle jag inte ha några problem att ha ett par, men dessa skulle jag aldrig visa mig ute i

Solglasögonen såg ju bra ut.

Visa signatur

[ASUS P8Z77-V] [INTEL Core i5-3570K@4.2ghz] [HyperX1600/16gb]
[Asus GTX1070] [Samsung 830 256gb x2 ]
[BENQ XR3501] [Logitech G27] [Logitech 3D PRO]

Permalänk
Medlem

Ser ni hur tjockt glaset är? Det kommer att vara skitstörande när man inte visar något vettigt på skärmen pga av brytningen i glaset.

Verkar ju fungera bra med sökningarna i alla fall, lite för bra? Om allt där var på riktigt i videon är jag imponerad!

Permalänk
Medlem

Undrar om NSA har hjälpt till med utvecklingen?!

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Medlem
Skrivet av lacrits:

Undrar om NSA har hjälpt till med utvecklingen?!

Varför skulle NSA vara inblandade i utvecklingen?

Permalänk
Medlem

Alltid funtat på solglajerna. Det är dom som lockar mest just för att dom ser "vanliga ut".
Jag tror dock inte att det kommer ta allt för lång tid innan konkurrenter är ute med liknande glasögon, med egna och bättre lösningar.

Visa signatur

Skärm: Acer Predator X34A • Moderkort: ASUS Maximus V Gene • CPU: Core i5 2500K @ 4GHz • RAM: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB • GPU: ASUS GeForce GTX 1080 • APU: ASUS ROG Xonar Phoebus • SSD: Intel X-25 M 80GB • HDD: WD Caviar Black 1TB, Hitachi Deskstar 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av kobb3:

Ser ni hur tjockt glaset är? Det kommer att vara skitstörande när man inte visar något vettigt på skärmen pga av brytningen i glaset.

Verkar ju fungera bra med sökningarna i alla fall, lite för bra? Om allt där var på riktigt i videon är jag imponerad!

De kanske finns en anledning till att glaset är tjockt.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av lacrits:

Undrar om NSA har hjälpt till med utvecklingen?!

Ytterligare ett steg i kampen mot terrorismen? Inte helt osannolikt.

Visa signatur

Ryzen 5600X | Asus B550-F Gaming | 32GB G.Skill Trident Z 3600mhz | Powercolor 6800 XT | Seasonic Prime TX 850W

Athlon 64, du har alltid en plats i mitt hjärta. <3

Permalänk
Medlem

"I never asked for this."

Men alvarligt, kanske blir bra för vissa områden, men personligen vill jag gärna komma koppla av från allt vad som händer online ibland, inte ha det med mig vart jag än går. Ibland vill jag bara koppla av, det måste inte konsumeras media 24/7!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Atlas Tasume:

"I never asked for this."

Men alvarligt, kanske blir bra för vissa områden, men personligen vill jag gärna komma koppla av från allt vad som händer online ibland, inte ha det med mig vart jag än går. Ibland vill jag bara koppla av, det måste inte konsumeras media 24/7!

Ja och då TROR jag det är möjligt att ta av sig dem

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Dunder:

Ja och då TROR jag det är möjligt att ta av sig dem

Skickades från m.sweclockers.com

Nej det är permanent och direkt kopplat till NSA <3

Live

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Avstängd
Skrivet av in4me:

Varför skulle NSA vara inblandade i utvecklingen?

Snabba på utvecklingen tills de får access till alla användares POV

Visa signatur

Asus Maximus IV Gene-Z - Intel Core i7 2600K - Corsair Vengeance 1866 MHz 4x4 GB - Asus GTX 670 DirectCU II
BenQ XL2410T - Zowie AM - Zowie Swift - Qpad MK-85

iPhone 5S - iPad Air

Permalänk
Medlem

Google glass är att ta övervakningssamhället ett steg för långt. När ska folk inse det? Folk gnäller om att NSA övervakar hit o dit. Men samtidigt kan man lägga upp allt o lite till på fb, twitter osv utan problem och sedan hylla Google Glass. Asså hur fan går det ihop? Det filmar allt överrallt och ger Google kontroll suck. 1984 here we go.

Permalänk
Medlem

Klart NSA är med. "prism" ... "glass" det hörs ju. (I och för sig, eftersom google släppte in NSA direkt i servrarna så är väl glajjerna inget som gör så jättestor skillnad)

Permalänk
Entusiast
Skrivet av kobb3:

Ser ni hur tjockt glaset är? Det kommer att vara skitstörande när man inte visar något vettigt på skärmen pga av brytningen i glaset.

Verkar ju fungera bra med sökningarna i alla fall, lite för bra? Om allt där var på riktigt i videon är jag imponerad!

Glaset är ju så tjockt för att projektorn ska kunna studsa ljuset 90º i glaset, och det sitter nog inte ivägen, ser inte ut så iaf

Permalänk

Hade ju underlättat skolgången iaf

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrM3:

Google glass är att ta övervakningssamhället ett steg för långt. När ska folk inse det? Folk gnäller om att NSA övervakar hit o dit. Men samtidigt kan man lägga upp allt o lite till på fb, twitter osv utan problem och sedan hylla Google Glass. Asså hur fan går det ihop? Det filmar allt överrallt och ger Google kontroll suck. 1984 here we go.

Det är bara obehagligt och förkastligt om en stat/regering gör det. Eller...

Visa signatur

Better to have and not need, than to need and not have.

Permalänk
Inaktiv

Och hur bra lär detta fungera på svenska? Dessutom alla dialekter, haha. Många skåningar har enorma problem med alla dessa röststyrda telefontjänster som poppar upp överallt - alla pratar inte som meteorologen på nyheterna (tack och lov).

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Ja och då TROR jag det är möjligt att ta av sig dem

Skickades från m.sweclockers.com

Var väll inte riktigt så jag menade.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av wenazen:

Solglasögonen såg ju bra ut.

?

Visa signatur

Gigabyte H55N-USB3 mini-ITX | i5 760 3Ghz | 4GB Corsair | XFX 7970 3GB
Lian Li PC-Q08 | Be quiet! Pure Power L8 630W | 27" Samsung S27B750 | Samsung 840EVO 120GB + 750GB HDD

Permalänk
Medlem

Är man nörd kan man lika väl vara det fullt ut. Jag hade haft på mig dem om jag hade ägt sådana.

Permalänk
Medlem

Hoppas de undersökt ordentligt bara så det inte blir några effekter likt filmen The Jerk (Supernollan)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Primär Dator: Asus Sabertooth Z97 Mark 2/USB 3.1 | Intel Core I7 5775C | 32GB RAM (DDR3 1600MHz) | Nvidia Geforce GTX 1070 (Asus Strix) | Corsair HX750i 750W | Fractal Design Define R5 | 3,5TB SSD + 3TB HDD + 64TB NAS + 36 TB Backup | Asus Xonar Essence STX II | Win10 Pro

Permalänk
Skrivet av tvelander:

Nej det är permanent och direkt kopplat till NSA <3

Live

Hah! Det tragiska är att det här rent prakiskt sett kan stämma. Åtminstone i USA. Det är knappast förvånande eller ens oväntat eller för den delen inte något som redan misstänktes, att säkerhetstjänsterna bedriver illegal spaning mot, tja, vem som helst. Det kommer inte under några omständigheter sluta. Den som tror det behöver bara påminna sig om vad som precis avslöjats, och att han som avslöjade det ju precis som Bradley Manning kommer att dömmas till livstid om dem får tag i honom. GLASS= drömmen för den som vill avlyssna.

Skrivet av Sammyc51:

Lite åt vänster....what haha

Faktum är att den industridesigner som degisnat Glass (Google hade själva en prototyp först, men den ser väldigt lite ut som nuvarande Glass) är svensk! En väldigt ung tjej, dessutom

http://lmgtfy.com/?q=isabelle+olsson

Permalänk
Medlem

Va, skulle inte batteriet vara utbytbart? Det ser ju ut att vara kopplat med flatkabel och kontakter... Jag är inne på andra batteribytet i min iPod som använder liknande batterilösning, inga som helst problem för en helt average sweclocker

Visa signatur

Silvertejp, silvertejp!