Permalänk
Medlem

Måste säga att det börjar arta sig! Fick hem min cloupor Cana mod DNA30 som jag har ihop med Aspire Natilus. Att en mod gör sån skillnad mot Eleaf istick mini. Mer värme i röken och mer smak. Blir helt klart en/två sub tank till löning

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av MuffinManxD:

Vill du lägga upp lite bilder på hur du wickar din Rose V2? Varje gång jag försöker så får jag bränd smak vid 17-18W som är min sweetspot. Har just nu 26G runt en 2.5mm skruv 8 wraps. 1.26 ohm. Tänkte att du har mest erfarenhet av Rose V2.

Jag kör 8-9 varv 2mm 28gauge hamnar runt 1,2-1,3 så på ohmfronten ligger vi lika. Jag vekar genom att först dra bomullen rakt igenom coilen sen ut genom slotsen sen viker jag bomulen tillbaka genom samma slot sen ut genom nästa och sen in i kammaren igen. Därefter viker jag vekarna uppåt och klipper dom jäms med kammaren. Sen primar jag vekarna och ser till att bomullen fyller upp slotsen helt och att inget sticker ut så att det fastnar i gängorna.

En sak är viktig glöm INTE att först skruva ner juicekontrollen i botten och sen skruvar du ut den 2 varv. Glömmer du detta får du ingen juice till veken alls och då kvittar det hur du har vekat Jag skriver detta för jag har varit med om flera som missat att öppna juicekontrollen.

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;15209103']Jag kör 8-9 varv 2mm 28gauge hamnar runt 1,2-1,3 så på ohmfronten ligger vi lika. Jag vekar genom att först dra bomullen rakt igenom coilen sen ut genom slotsen sen viker jag bomulen tillbaka genom samma slot sen ut genom nästa och sen in i kammaren igen. Därefter viker jag vekarna uppåt och klipper dom jäms med kammaren. Sen primar jag vekarna och ser till att bomullen fyller upp slotsen helt och att inget sticker ut så att det fastnar i gängorna.

En sak är viktig glöm INTE att först skruva ner juicekontrollen i botten och sen skruvar du ut den 2 varv. Glömmer du detta får du ingen juice till veken alls och då kvittar det hur du har vekat Jag skriver detta för jag har varit med om flera som missat att öppna juicekontrollen.

http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/673/bYdNgr.jpg

Aah! Tack för ett väldigt bra svar, o fina o informativa bilder. Jag ska testa detta imorgon, jag tror det jag har gjort fel är att jag glömt att öppna upp juicekontrollen, då mina första 4-5 vapes är as nice, sen bara smakar det bränt. Dumt nybörjarfel egentligen, då jag inte har hanterat med några juicekontroll RBA's. Sparar bilderna tills när jag ska bygga om min Rose V2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MuffinManxD:

Aah! Tack för ett väldigt bra svar, o fina o informativa bilder. Jag ska testa detta imorgon, jag tror det jag har gjort fel är att jag glömt att öppna upp juicekontrollen, då mina första 4-5 vapes är as nice, sen bara smakar det bränt. Dumt nybörjarfel egentligen, då jag inte har hanterat med några juicekontroll RBA's. Sparar bilderna tills när jag ska bygga om min Rose V2.

Kolla in t.ex BAMvaping på youtube , bygger likadant i sin Rose video.

Permalänk
Skrivet av Gustenrocks:

Kolla in t.ex BAMvaping på youtube , bygger likadant i sin Rose video.

Ska kolla in honom, jag tycker alltid att hans videos är så jävla långa bara, haha Men ska ta en titt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MuffinManxD:

Ska kolla in honom, jag tycker alltid att hans videos är så jävla långa bara, haha Men ska ta en titt!

RIPtrippers är också att rekommendera.

Visa signatur

"Be not afraid of life. Believe that life is worth living, and your belief will help create the fact." - William James

Permalänk
Skrivet av jkrx:

RIPtrippers är också att rekommendera.

Jo, jag prenumererar på honom med, och Grimmgreen, och Richard Ng och Vapingwithtwisted420 och några till.

Permalänk
Medlem

Glöm de t:)

Visa signatur

"Be not afraid of life. Believe that life is worth living, and your belief will help create the fact." - William James

Permalänk
Proffsmoddare

Samlingen som den står idag. Kraftigt reducerad men mer ska bort. Nu när man hittat hem så att säga och vet exakt vad man gillar så behövs inte längre stora högar med hårdvara. Har redan sålt 11 drippers 6 tankar och 7 mods men en hel del är kvar.

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

Vad kan man rimligen sälja en Cloupor DNA30 för? Detta är INTE en annons, jag ska inte sälja den på ett bra tag.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem

En liten fråga till er alla som är lite mer avancerade inom vapingen, tänkte köpa mig en sista tank för mitt "nybörjarkitt", äger just nu Eleaf BCC mini tanks vilket jag är riktigt nöjd med, får trevlig ångproduktion av dom och bra smak, tänkte dock skaffa mig något annat att leka med och är rätt så sugen på en Aspire Natilus då jag hört gott om dom, är dock lite tveksam då jag ägde en protank 2 vilket skulle varit en av dom bättre tanksen enligt vissa personer men den läckte in vätska i röret vilket gjorde att man fick vätska i munnen, det jag undrar är väll egentligen hur pass bra Natilus är, kvalitén på den och hur brännarna är. Tacksam för svar .

Om jag nu skall köpa en natilus, är det någon större skillnad på mini och orginalet mer än storleken på tanken? Lutar mer mot minin då den verkar lite mer händig att ha med sig i min mening.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Destromath:

En liten fråga till er alla som är lite mer avancerade inom vapingen, tänkte köpa mig en sista tank för mitt "nybörjarkitt", äger just nu Eleaf BCC mini tanks vilket jag är riktigt nöjd med, får trevlig ångproduktion av dom och bra smak, tänkte dock skaffa mig något annat att leka med och är rätt så sugen på en Aspire Natilus då jag hört gott om dom, är dock lite tveksam då jag ägde en protank 2 vilket skulle varit en av dom bättre tanksen enligt vissa personer men den läckte in vätska i röret vilket gjorde att man fick vätska i munnen, det jag undrar är väll egentligen hur pass bra Natilus är, kvalitén på den och hur brännarna är. Tacksam för svar .

Om jag nu skall köpa en natilus, är det någon större skillnad på mini och orginalet mer än storleken på tanken? Lutar mer mot minin då den verkar lite mer händig att ha med sig i min mening.

Minin är helt underbar. Köp den och du kommer inte att ångra dig Inget läckage och ingen vätska i munnen. Den kan börja spotta lite om du har en dålig/förbrukad coil dock.

Visa signatur

"Be not afraid of life. Believe that life is worth living, and your belief will help create the fact." - William James

Permalänk
Medlem
Skrivet av Destromath:

En liten fråga till er alla som är lite mer avancerade inom vapingen, tänkte köpa mig en sista tank för mitt "nybörjarkitt", äger just nu Eleaf BCC mini tanks vilket jag är riktigt nöjd med, får trevlig ångproduktion av dom och bra smak, tänkte dock skaffa mig något annat att leka med och är rätt så sugen på en Aspire Natilus då jag hört gott om dom, är dock lite tveksam då jag ägde en protank 2 vilket skulle varit en av dom bättre tanksen enligt vissa personer men den läckte in vätska i röret vilket gjorde att man fick vätska i munnen, det jag undrar är väll egentligen hur pass bra Natilus är, kvalitén på den och hur brännarna är. Tacksam för svar .

Om jag nu skall köpa en natilus, är det någon större skillnad på mini och orginalet mer än storleken på tanken? Lutar mer mot minin då den verkar lite mer händig att ha med sig i min mening.

Har båda och jag föredrar mini. Har problem med den större då jag tycker det kommer in vätska i röret. Dock är jag nybörjare själv. Så jag kanske gör något fel.

Permalänk
Proffsmoddare

Vapemail!

En flaska Oh My Lemonpie!
Denna juice blev en total Citronpaj smakbomb i min Zenith v2 med en Fused Claptoncoil på 0,28ohm på min Nielsen Semi mosfet box Förjävla god juice tbh

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem
Skrivet av 3ddi3:

Har båda och jag föredrar mini. Har problem med den större då jag tycker det kommer in vätska i röret. Dock är jag nybörjare själv. Så jag kanske gör något fel.

Låter ju som att om man skall satsa på något så skall det vara natilus mini, har hört gott om natilus överlag från folk här i tråden, mest därför jag är intresserad av att skaffa en.

Permalänk

Vapemail!

Velvet cloud, 100% VG juice. Beställde 15ml på alla smaker, men fick 2st i 30ml istället, jag klagar inte! Också en liten extra testflaska, alltid kul
Velvet cloud gör naturlig e juice för hand i San francisco, även organisk

Permalänk
Medlem
Skrivet av MuffinManxD:

Vapemail!
http://i.imgur.com/4kBYxa4.jpg

Velvet cloud, 100% VG juice. Beställde 15ml på alla smaker, men fick 2st i 30ml istället, jag klagar inte! Också en liten extra testflaska, alltid kul
Velvet cloud gör naturlig e juice för hand i San francisco, även organisk

Pris inkl frakt?

Visa signatur

"Be not afraid of life. Believe that life is worth living, and your belief will help create the fact." - William James

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Personligen hade jag gått för kangertech subtank istället för Atlantis. (Vilket subtank du vill av de tre)

Tycker det är bättre smak i kangertechs subtank är vad atlantis ger.

Kangertech subtank va riktigt bra! Dock ångrar att jag köpte Nano. Kan omöjligtvis va 3ml.....? Blir å köpa den stora. Märkte dock att en brännar coil läkte som durkslag! Tydligen ett känt problem, där en hotfix är att trycka i mer bomull.

Permalänk
Proffsmoddare

Woohooo Vapemail igen 25 meter Ni200 pure nickelwire 0,30 nu blire nya fina Tempkontrollerade coils i mina rosev2

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Skrivet av jkrx:

Pris inkl frakt?

10 dollar per 15ml flaska o 10 dollar frakt till Sverige.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MuffinManxD:

10 dollar per 15ml flaska o 10 dollar frakt till Sverige.

Hyfsat billigt. Tackar tackar. Hur var vapen då? Har du hittat en guldgruva?

Visa signatur

"Be not afraid of life. Believe that life is worth living, and your belief will help create the fact." - William James

Permalänk
Skrivet av jkrx:

Hyfsat billigt. Tackar tackar. Hur var vapen då? Har du hittat en guldgruva?

Jag testar igenom alla juicer och har inte hittat någon som är perfekt för mig ännu, de smakar bra, men behöver steep time. De är 100% VG (eller, 99,97% VG och 0,03% nikotion AKA 3mg)

Permalänk
Medlem
Skrivet av MuffinManxD:

Jag testar igenom alla juicer och har inte hittat någon som är perfekt för mig ännu, de smakar bra, men behöver steep time. De är 100% VG (eller, 99,97% VG och 0,03% nikotion AKA 3mg)

Ok ok. Om du vill kan du ju skriva en liten bit om vad du tyckte.

Visa signatur

"Be not afraid of life. Believe that life is worth living, and your belief will help create the fact." - William James

Permalänk
Skrivet av jkrx:

Ok ok. Om du vill kan du ju skriva en liten bit om vad du tyckte.

Får vänta typ en vecka så det hinner Steepa så kan jag komma ut med en liten mini review vad jag tycker

Permalänk
Medlem

Känslan som uppstår av att spilla ut 20ml juice på skrivbordet är.. blandad. =[

Permalänk

Vapemail! Fick min lilla Eleaf iStick 50w idag

Satan, den är liten. En Gripen bensinflaska för storleksjämförelse.

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Skrivet av Gustenrocks:

Känslan som uppstår av att spilla ut 20ml juice på skrivbordet är.. blandad. =[

Åh, vet hur det känns, fast i byxan. Hahah, hade en 30ml juiceflaska i min ficka, och av någon anledning gick den sönder (Glasflaska) och det började rinna ut på mina byxor, som tur var va jag hemma, annars hade det blivit riktigt akward! Haha

Permalänk
Medlem
Skrivet av safarisoya:

Vapemail! Fick min lilla Eleaf iStick 50w idag

Satan, den är liten. En Gripen bensinflaska för storleksjämförelse.
http://i.imgur.com/F4B0q6W.jpg

Funderar också på den alternativt 30 wattaren. Vaping on a budget sucks.

Visa signatur

"Be not afraid of life. Believe that life is worth living, and your belief will help create the fact." - William James

Permalänk
Medlem

Vapemail!

Dock fick jag inte vad jag hade beställt. Beställde en DNA 50 med adjustable center pin/screw och det var det då inte på den jag fick, däremot orkar jag inte skicka tillbaka den så jag får ta och leva med det helt enkelt

Trodde förövrigt att jag hade beställt en DNA 30 men tydligen så hade jag beställt DNA 50.

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Skrivet av Zippeer:

Vapemail!

Dock fick jag inte vad jag hade beställt. Beställde en DNA 50 med adjustable center pin/screw och det var det då inte på den jag fick, däremot orkar jag inte skicka tillbaka den så jag får ta och leva med det helt enkelt

Trodde förövrigt att jag hade beställt en DNA 30 men tydligen så hade jag beställt DNA 50.

http://i.imgur.com/qpFPfYG.jpg

Var beställde du ifrån? Slowtech?