Permalänk

Är den här datorn bra?

Hej, hade tänkt att köpa en bärbar dator som klarar CS:GO,CSS,LoL,Rift och Simcity 5. Tänkte på den här:http://www.netonnet.se/art/dator/laptop/skarmstorlek/laptop-1...
Är den bra? Har ju fått bra recensioner och sånt men tänkte fråga er

Tacksam för svar

Permalänk

Den bör duga åt spelen du nämnde men kanske inte till sc5 på högsta inställningar.

Visa signatur

GPU: XFX 7950 1100Mhz/1375Mhz | RAM: Corsair 1600Mhz 2x4GB | CPU: i5 4670K @4.5GHz 1.230v| Kylare: Corsair H80 | Lagring: Samsung 840 250Gb SSD + 1Tb Caviar HDD

Permalänk
Medlem

du kommer bli fett missnöjd om du jämför den med din stationära iaf, men den borde klara de spelen du nämner med spelbar fps på låga settings iaf

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Moderator
Brons i quiz
Skrivet av Fpsmannen88:

Hej, hade tänkt att köpa en bärbar dator som klarar CS:GO,CSS,LoL,Rift och Simcity 5. Tänkte på den här:http://www.netonnet.se/art/dator/laptop/skarmstorlek/laptop-1...
Är den bra? Har ju fått bra recensioner och sånt men tänkte fråga er

Tacksam för svar

Skrivet av oskar5140:

Den bör duga åt spelen du nämnde men kanske inte till sc5 på högsta inställningar.

Skrivet av Oliver91:

du kommer bli fett missnöjd om du jämför den med din stationära iaf, men den borde klara de spelen du nämner med spelbar fps på låga settings iaf

datorn kommer att klara spelen utan större problem.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Skrivet av oskar5140:

Den bör duga åt spelen du nämnde men kanske inte till sc5 på högsta inställningar.

Skrivet av Oliver91:

du kommer bli fett missnöjd om du jämför den med din stationära iaf, men den borde klara de spelen du nämner med spelbar fps på låga settings iaf

Skrivet av EvilWord:

datorn kommer att klara spelen utan större problem.

Tack men kommer den klara dem på medium?

Permalänk

CPU och GPU borde klara de spel du skriver på en acceptabel nivå med låga inställningar. Tänk dock på att det är en ganska lågupplöst skärm, 1366x768. Jag skulle inte välja en dator med så lågupplöst skärm.

Visa signatur

Jag kan ha fel, men jag tror att jag har rätt.

Permalänk
Medlem

Leta upp en dator med gt640m istället. Det fanns någonstans men har glömt vart...

Permalänk
Skrivet av Mattsingen:

CPU och GPU borde klara de spel du skriver på en acceptabel nivå med låga inställningar. Tänk dock på att det är en ganska lågupplöst skärm, 1366x768. Jag skulle inte välja en dator med så lågupplöst skärm.

Men dem med högre upplösning kostar ju lite mer :/ och jag tycker ändå att 1366x768 ser helt okej ut när man tittar och spelar

Permalänk
Skrivet av foxzox7:

Leta upp en dator med gt640m istället. Det fanns någonstans men har glömt vart...

Hittade den här på siba den kanske är bättre:http://www.siba.se/product/13648463/samsung-np355v5c-s0gse?re...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fpsmannen88:

Nja. Den processorn är väl inte den bästa. Gå upp några hundralappar och köp denna:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1986928

Permalänk
Skrivet av foxzox7:

Nja. Den processorn är väl inte den bästa. Gå upp några hundralappar och köp denna:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1986928

Har googlat och sökt på grafikkortet på Sony VAION och datorn själv, blir mycket surfande också så den verkar skitbra. Så tror jag tar den, den du länkade är däremot för dyr för mig :P. Men tack för tipsen

Permalänk
Skrivet av foxzox7:

Nja. Den processorn är väl inte den bästa. Gå upp några hundralappar och köp denna:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1986928

Processor? i spel? Amen sluta larva dig bara. AMD gör kvalitativa varor, deras APUer duger mycket väl, spelen som det talas om behöver inte mer processor kraft... Förutom sim city, vet inte prestanda kraven för den. Men denna intel fanboyismen får väl ta slut nån gång...

Visa signatur

Dator:: P9X79 Deluxe || Intel Core i7-3930K CPU @ 3.20GHz, Corsair H100 || Corsair Vengance 4x8 GB @ 1600MHz || Samsung 830 128GB || AMD Radeon HD 7870 ~Stock ||
Laptop:: ASUS Zenbook i7, 4gb ram, nVidia 620m

Permalänk
Skrivet av Oliver91:

du kommer bli fett missnöjd om du jämför den med din stationära iaf, men den borde klara de spelen du nämner med spelbar fps på låga settings iaf

Menar du på fullaste allvar att den inte skulle kunna dra runt sourcemotorn på högsta inställningar med hög fps? Eller lyckades jag på något underligt sätt missförstå dig?

Visa signatur

Om någonting går fel, skyll på Gabriel.

AMD FX-8350@4Ghz AMD R9 270X @ 1100Mhz COOLER MASTER Hyper 212 EVO
MSI 970A G43 CORSAIR Vengeance 8GB DDR3 @1600Mhz FRACTAL DESIGN Arc midi R2 XFX Core 550W
APPLE MacBook Pro -08 15'' Core2Duo 6GiB DDR3 OSX 10.9

Permalänk
Medlem
Skrivet av NonnePonne:

Processor? i spel? Amen sluta larva dig bara. AMD gör kvalitativa varor, deras APUer duger mycket väl, spelen som det talas om behöver inte mer processor kraft... Förutom sim city, vet inte prestanda kraven för den. Men denna intel fanboyismen får väl ta slut nån gång...

Jag menade att den inte var lika bra som i5 an. Jag nämnde aldrig spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KentaSås:

Menar du på fullaste allvar att den inte skulle kunna dra runt sourcemotorn på högsta inställningar med hög fps? Eller lyckades jag på något underligt sätt missförstå dig?

den kommer inte orka med portal 2 eller tf2 med fps över 100 min burk för jag köra blandade inställningar och då har jag på vissa banor i tf2 drops ner till 45 fps och då används inte varken cpu eller gpu fullt utan ligger runt 40% på gpu och 65 % medans jag spelar på en 30 player server på cpu...
fps sjunker mer när jag höjer inställningarna till max dessutom...

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Skrivet av mini-z1994:

den kommer inte orka med portal 2 eller tf2 med fps över 100 min burk för jag köra blandade inställningar och då har jag på vissa banor i tf2 drops ner till 45 fps och då används inte varken cpu eller gpu fullt utan ligger runt 40% på gpu och 65 % medans jag spelar på en 30 player server på cpu...
fps sjunker mer när jag höjer inställningarna till max dessutom...

Då spökar din burk ordentligt. Min laptop som har en A8-quad och 7670M klarar sourcemotorn (tf2,p2) på högsta med 80-200fps. Det är en väldigt lättdriven motor.

Visa signatur

Om någonting går fel, skyll på Gabriel.

AMD FX-8350@4Ghz AMD R9 270X @ 1100Mhz COOLER MASTER Hyper 212 EVO
MSI 970A G43 CORSAIR Vengeance 8GB DDR3 @1600Mhz FRACTAL DESIGN Arc midi R2 XFX Core 550W
APPLE MacBook Pro -08 15'' Core2Duo 6GiB DDR3 OSX 10.9

Permalänk
Skrivet av KentaSås:

Då spökar din burk ordentligt. Min laptop som har en A8-quad och 7670M klarar sourcemotorn (tf2,p2) på högsta med 80-200fps. Det är en väldigt lättdriven motor.

jag har en med A10 och 7670m den kostade mig 5000 och drar fan runt allt jag har installerat på den bla wow och Wargame air&land battle.

dock så dippar BF 3 ner lite väl lågt men jag räknade inte med något annat. men prestandan man får för priset är fan oslagbart tycker jag.

synd bara att amd apuerna mest sitter i billigare burkar med kass kylning, när jag skaffade en kylplatta så hoppade poängen i 3dmark upp med över 200:S

Permalänk
Medlem

Okej..

Det där kortet (7650M) får circus 900 poäng i 3dmark11 perforamnce.

Ditt 7950 får ungefär 10 gånger mer.

Processorn du har nu (kikade i5-2400) får circus 5500 single / 20 000 4core i cinebench 10.
I5-3210M får 4000 / 10000.

Dra din egen slutsats.

Permalänk
Skrivet av panzerthrash:

jag har en med A10 och 7670m den kostade mig 5000 och drar fan runt allt jag har installerat på den bla wow och Wargame air&land battle.

dock så dippar BF 3 ner lite väl lågt men jag räknade inte med något annat. men prestandan man får för priset är fan oslagbart tycker jag.

synd bara att amd apuerna mest sitter i billigare burkar med kass kylning, när jag skaffade en kylplatta så hoppade poängen i 3dmark upp med över 200:S

Samma här, mina temps på CPU går uppemot 70-90° utan kylare, det är ganska tråkigt.

Visa signatur

Om någonting går fel, skyll på Gabriel.

AMD FX-8350@4Ghz AMD R9 270X @ 1100Mhz COOLER MASTER Hyper 212 EVO
MSI 970A G43 CORSAIR Vengeance 8GB DDR3 @1600Mhz FRACTAL DESIGN Arc midi R2 XFX Core 550W
APPLE MacBook Pro -08 15'' Core2Duo 6GiB DDR3 OSX 10.9

Permalänk
Skrivet av KentaSås:

Samma här, mina temps på CPU går uppemot 70-90° utan kylare, det är ganska tråkigt.

Ja tyvärr så håller den undermåliga kylningen hårdvaran tillbaka :'(

Skickades från m.sweclockers.com