Ena kortet stängs av till och från

Permalänk

Ena kortet stängs av till och från

Hallå där som topic lyder så stängs ett utav mina 2 Sapphire Radeon 7970 Vapor-x av till och från men jag vet verkligen inte varför.
Kortet slutar lysa och fläktarna slutar snurra och på MSI Afterburner så står det 0 grader. Detta gäller bara kort nr 2.
Överhettning kan det inte vara när kortet inte blir mer än 50 grader varmt. Det stängs av lite när som, det kan stängas av så fort jag startar datorn/spel men samtidigt stängas av lite då och då när jag inte gör något speciellt.

Har inte haft detta problemet tidigare och har inte pillat med datorn då jag inte har dom kunskaperna.
Så vad ska jag ta mej till? Vad kan det vara som är fel?

MYCKET tacksam för svar

Peace

Permalänk
Medlem

Vad har du för nätagg? Kan vara att det inte får tillräckligt med ström.

Permalänk
Skrivet av trolljägaren:

Vad har du för nätagg? Kan vara att det inte får tillräckligt med ström.

Corsair AX860i

Permalänk
Medlem
Skrivet av YoloSwagFag:

Corsair AX860i

Jaha då borde ju ström inte vara problemet, det kan inte vara något glapp mellan sladdarna?

Permalänk
Skrivet av trolljägaren:

Vad har du för nätagg? Kan vara att det inte får tillräckligt med ström.

Skrivet av trolljägaren:

Jaha då borde ju ström inte vara problemet, det kan inte vara något glapp mellan sladdarna?

har ju inte så speciellt mkt kunskap om det så kan inte svara på, men lär ju vara möjligt...

Permalänk
Inaktiv

är det inte så att det ena kortet stänger av sig när det inte används? båda korten är väll aktiva när du kör en film eller ett spel? om det är så är det ULPS tror jag det heter ett energi spar läge

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av YoloSwagFag:

Hallå där som topic lyder så stängs ett utav mina 2 Sapphire Radeon 7970 Vapor-x av till och från men jag vet verkligen inte varför.
Kortet slutar lysa och fläktarna slutar snurra och på MSI Afterburner så står det 0 grader. Detta gäller bara kort nr 2.
Överhettning kan det inte vara när kortet inte blir mer än 50 grader varmt. Det stängs av lite när som, det kan stängas av så fort jag startar datorn/spel men samtidigt stängas av lite då och då när jag inte gör något speciellt.

Har inte haft detta problemet tidigare och har inte pillat med datorn då jag inte har dom kunskaperna.
Så vad ska jag ta mej till? Vad kan det vara som är fel?

MYCKET tacksam för svar

Peace

Skrivet av Timeless Visions:

är det inte så att det ena kortet stänger av sig när det inte används? båda korten är väll aktiva när du kör en film eller ett spel? om det är så är det ULPS tror jag det heter ett energi spar läge

AMD Zero Core Technology.

Vid låg belastning så stängs en av GPU:erna av helt och hållet.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Om det inte stängs av under 3d-spel är det precis som det ska vara - För att spara ström stängs kortet ner helt - Sjukt bra för värmen och elräkningen