Scorpio Black eller SSHD som speldisk?

Permalänk

Scorpio Black eller SSHD som speldisk?

Jag har funderat på att skaffa en till disk till min 2x2,5'' => 3,5'' bracket. Den primära disken i bracketen är en SSD på 120 gig. Hade tänkt använda den sekundära disken till att installera spel och köra torrents ifrån (eventuellt i olika partitioner). Nu undrar jag lite vad jag ska ha för disk. Har kommit fram till två alternativ i samma prisklass:

WD Scorpio Black 750 gig, 7200 rpm, 16 mb cache, 5 års garanti.
Seagate Laptop Thin SSHD, 500 gig, 8 gig flash, 5400 rpm, 64 mb cache, 3 års garanti.

Vilken passar bäst mina användningsområden? Jag har redan två stora, långsamma lagringsdiskar.

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Medlem

Personligen tror jag att jag skulle valt Scorpio. Valet är baserat på lite faktorer:

  • Sämre prestanda (5.4k RPM < 7.2k)

  • Sämre garanti-tid

  • Sämre lagringskapacitet

Det är dock lite faktorer som saknas, är det facebook-spel, då spelar det ingen roll alls vilken du väljer, däremot eftersom du tänker köra torrenter som kräver hdd-kapacitet (skriva in/ut) så går du förlust på att köra SSHD'n.

Jag skulle rekommendera Scorpio eller att du köper en SSD.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar, hjälpte jag dig, gilla svaret!
Felkod40

Permalänk
Skrivet av freddyfresh:

Personligen tror jag att jag skulle valt Scorpio. Valet är baserat på lite faktorer:

  • Sämre prestanda (5.4k RPM < 7.2k)

  • [/*][/*]

  • Sämre garanti-tid

  • [/*][/*]

  • Sämre lagringskapacitet

  • [/*][/*]

Det är dock lite faktorer som saknas, är det facebook-spel, då spelar det ingen roll alls vilken du väljer, däremot eftersom du tänker köra torrenter som kräver hdd-kapacitet (skriva in/ut) så går du förlust på att köra SSHD'n.

Jag skulle rekommendera Scorpio eller att du köper en SSD.

Känner samma sak, det får bli en Scorpio. Vet inte hur mkt flashminnet på sshdn gör skillnad i laddningstider.

Jag spelar lite olika spel. Mest gamla rpg och rts, men har tänkt ge mig i kast med assassins creed 3 och mass effect 3 härnäst.

Längtar till när man kan få 1tb ssd för under tusenlappen...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S