Microsoft bygger in reklam i Windows 8.1

Permalänk

Big deal. Använd er vanliga sökmotor bara om ni stör er så mycket. Märks att det är coolt att hata MS nu.

Visa signatur

Asrock Z77 Extreme4 | i5 3570k | 8 GB Corsair Vengeance LP | MSI HD 7870 TF3 | Samsung 830 128 GB | 2 TB Seagate Barracuda | Optiarc AD-7280S | Antec 650W | Fractal Design Arc | HTC One M8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

hehe. Windows 8 fortsätter att vara ett stort fail.
Windows 7 is going nowhere.

W8 rent skräp OS.

Lite mer exakt, vad tycker du är skräp med 8.1 ? Vilka bitar retar du dig på när du kör det?

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av AtomicPunk:

Big deal. Använd er vanliga sökmotor bara om ni stör er så mycket. Märks att det är coolt att hata MS nu.

du ser inget problem i att köpa ett operativsystem och sen behöva ha reklam i det?
Kommer det vara ok för dig att klaga när om de väljer att ha reklam direkt på skrivbordet?
Näh du. Det är nog coolt att vara så där icke brydd och laid back som du.

mvh en som ångrar sitt val att uppgradera sitt win7.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Avstängd
Skrivet av AtomicPunk:

Big deal. Använd er vanliga sökmotor bara om ni stör er så mycket. Märks att det är coolt att hata MS nu.

Och vilken sökmotor rekommenderar du att man använder när man söker på hårddisken?

Permalänk
Medlem

Det är ju reklam överallt ändå, vad är problemet! Använd inte smart search eller bing helt enkelt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av ElmBorgarn:

När win7 börjar bli alldeles för gammalt, vad sjutton ska man byta till då???

GNU/Linux.

Skrivet av Rosslan:

Nu har jag inte kollat senaste tiden men det känns som om man kommer hoppa över till Linux hyfsat fort om detta fortsätter, nu ska bara steam fungera fullt ut, drivrutiner till grafikkorten sen är man hemma.

Efter 14 januari 2020 då supporten för Windows 7 går ut så kommer Linux vara det OS som ligger på mina datorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

Jo, riktigt hemskt att de faktiskt försöker att inte förlora pengar på att ha mängder med gigantska servrar för videoklipp och gratis uppladdning och visning av dessa klipp. Plus betalt till de som har många visningar.

/s....

Fast det ändra inget vad jag upplever på Youtube. Jag vet mycket väl varför reklam finns.

Permalänk
Medlem

Frestelsen att gå över till OSX blir allt större. Har ändå inte så mycket tid att spela datorspel, samt PS4 är på intågande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Lite mer exakt, vad tycker du är skräp med 8.1 ? Vilka bitar retar du dig på när du kör det?

Vad tillför Win 8 som inte också skulle fungera i Win 7? Jag fastställer att ALLT är skräp i Win 8 för att det tillför inget vettigt IMHO. Det är en lika stor flopp som Vista och WinME

Visa signatur

Chassi: Svart, PSU: 230 volt, Moderkort: Stort, CPU: Med fläkt, Minne: Tappat, GPU: Klarar MsPaint jättebra, Hårddiskar: Stor och liten, Mus: Med rullhjul, Tangentbord: Svenskt, Skärm: Platt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naxos:

Frestelsen att gå över till OSX blir allt större. Har ändå inte så mycket tid att spela datorspel, samt PS4 är på intågande.

haha. det var lite så jag också tänkte när jag läste nyheten

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TheCadde:

Vad tillför Win 8 som inte också skulle fungera i Win 7? Jag fastställer att ALLT är skräp i Win 8 för att det tillför inget vettigt IMHO. Det är en lika stor flopp som Vista och WinME

har du ens provat 8? Eller är du bara religiös?

Permalänk
Medlem

Dom har väl insett att folket sväljer allt skit, kolla bara på Apple.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon179444:

har du ens provat 8? Eller är du bara religiös?

Frågade jag dig eller?
Och ja, jag har provat Win 8 och jag blev bara förbannad och trött. Sen såg jag att det var som Win 7 fast sämre.
Men det är väl förståss att vara religös...

Visa signatur

Chassi: Svart, PSU: 230 volt, Moderkort: Stort, CPU: Med fläkt, Minne: Tappat, GPU: Klarar MsPaint jättebra, Hårddiskar: Stor och liten, Mus: Med rullhjul, Tangentbord: Svenskt, Skärm: Platt

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheCadde:

Vad tillför Win 8 som inte också skulle fungera i Win 7? Jag fastställer att ALLT är skräp i Win 8 för att det tillför inget vettigt IMHO. Det är en lika stor flopp som Vista och WinME

Jag rekommenderar dig att läsa på lite. Det är väldigt många förbättringar som inte finns i 7:an. men som finns i 8:an.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheCadde:

Frågade jag dig eller?
Och ja, jag har provat Win 8 och jag blev bara förbannad och trött. Sen såg jag att det var som Win 7 fast sämre.
Men det är väl förståss att vara religös...

Jag såg att det var som win7 fast bättre. Bara skaffa en startmeny.

Permalänk
Medlem

Alltså , vad är grejen?`Det kommer reklam när man söker efter något i SÖK som är kopplat till BING som går ut på INTERNET OCH SÖKER åt er , spelar det för roll om ni får upp sökresultat med reklam eller inte?

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Men du kan ju starta direkt i desktopläge i 8.1. Har du provat 8.1 ?

Jajamensan! Har 8.1 installerat på en labbdator.

Det är ju bara det att i windows 7 behöver du ju inte ens ändra inställning för att starta i desktop, eftersom modern UI inte ens finns.

Sen är det ju högst subjektivt, men JAG tycker att desktopläge ser för bedrövligt ut med sina kantiga hörn på fönster, enfärgade namnlister, etc. Ser allmänt B-aktivt ut.
Men som sagt, detta är subjektivt. Tycker du att det är vackert så är det helt ok för mej.

Permalänk
Medlem

Skratta eller gråta? Jag vet inte...

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Vafan ska dom börja logga vad man gör på datorn när man inte surfar nu oxå. Fuck privacy, hail money. Inb4 Adblock for Windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheCadde:

Vad tillför Win 8 som inte också skulle fungera i Win 7? Jag fastställer att ALLT är skräp i Win 8 för att det tillför inget vettigt IMHO. Det är en lika stor flopp som Vista och WinME

Det tillför väldigt mycket, lycka till att köra Windows 7 sen när alla datorer kommer levererade med UEFI gen 3. Då är det Win 8 som gäller, sen behöver jag nog inte ta fram listan med förbättringar bakom skalet jämfört med att köra windows 7 eftersom du redan bestämt dig att det suger för att startmenyn är borta.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Oneone:

Alltså , vad är grejen?`Det kommer reklam när man söker efter något i SÖK som är kopplat till BING som går ut på INTERNET OCH SÖKER åt er , spelar det för roll om ni får upp sökresultat med reklam eller inte?

Grejen är att de analyserar när du söker efter något på din hårddisk också, något som iallafall tidigare har betraktats som privat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Jag rekommenderar dig att läsa på lite. Det är väldigt många förbättringar som inte finns i 7:an. men som finns i 8:an.

Varför läsa om något jag inte kommer köra oavsett? Fast det är ju klart, du kan ju alltid komma med ett exempel istället för att komma med spekulationer utan grund...

Skrivet av Extrapaj:

Jag såg att det var som win7 fast bättre. Bara skaffa en startmeny.

Okej, va trevligt att du hittat nått du gillar. I mitt fall är Win 8 skit och borde läggas ner innan folk börjar ta det seriöst och vi får en ny såndär situation som vi hade med Vista.

Visa signatur

Chassi: Svart, PSU: 230 volt, Moderkort: Stort, CPU: Med fläkt, Minne: Tappat, GPU: Klarar MsPaint jättebra, Hårddiskar: Stor och liten, Mus: Med rullhjul, Tangentbord: Svenskt, Skärm: Platt

Permalänk
Medlem

Precis när jag trodde att inte Microsoft kunde bli ännu sämre så kommer den här nyheten. Grattis, ni är nu ett fullkomligt värdelöst företag. Här, ta erat pris: *sträcker ut långfingret*

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TheCadde:

Varför läsa om något jag inte kommer köra oavsett? Fast det är ju klart, du kan ju alltid komma med ett exempel istället för att komma med spekulationer utan grund...

Jag gick tillbaka till 7 eftersom jag inte tyckte det kändes som att det inte riktigt var "färdigt" Men det finns massa fördelar. Klicka på en iso fil så packas den upp, Utforskaren är lite smartare och det går lite rappare än sjuan. De som fortfarande använder det kan säkert ge dig mycket flera fördelar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Feeku:

Vart dras gränsen mellan OS och tjänster? Integrerar man facebook i Windows, räknas det då som en del av OS:et?

beror på hur det implementeras. kan man ta bort det och att det enbart är en länk på skrivbordet så är det inte det. är det ett specifik program som ploppar upp och manar mig att logga in så fort jag går in på startmenyn samt att enda sättet att bli av med det är ett annat operativ så skulle jag säga att det är en del av operativet.

de flesta program och tjänster kan man ju ta bort och tillhör inte windows eller stör en i form av reklam.

EDIT: utan os får man inte igång sin dator(eller kan använda den på ett vettigt sätt) utan chrome så kan du ta en annan webbläsare och datorn går att använda till det mesta.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheCadde:

Varför läsa om något jag inte kommer köra oavsett? Fast det är ju klart, du kan ju alltid komma med ett exempel istället för att komma med spekulationer utan grund...

Okej, va trevligt att du hittat nått du gillar. I mitt fall är Win 8 skit och borde läggas ner innan folk börjar ta det seriöst och vi får en ny såndär situation som vi hade med Vista.

Fast vista sög pung, och gör fortfarande

Permalänk
Medlem
Skrivet av DevilsDad:

Fungerar allmänt dåligt med mer än en skärm. Glömmer inställningar, tearing, helskärm fungerar i princip aldrig m.m.

Aha.. har bara kört en skärm själv. Men har haft flerskärm på jobbet. Då var det dock någon annan som konfigurerade, så jag vet inte hur svårt det var.
Tearing har jag problem med i flash, men det lilla som är för övrigt stör mig inte. Syns inte på film utom i snabba panoreringar.
Vad menar du med att helskärm inte fungerar? Med videoplayback? Allting helskärm fungerar för mig iaf.

Vet du om du körde Nouveau (reverse engineered nvidia driver) eller nvidias egna drivrutiner? Nouveau har jag haft en del problem med så det överväger jag inte ens, utan purgar och blacklistar med en gång.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Oneone:

Det tillför väldigt mycket, lycka till att köra Windows 7 sen när alla datorer kommer levererade med UEFI gen 3. Då är det Win 8 som gäller, sen behöver jag nog inte ta fram listan med förbättringar bakom skalet jämfört med att köra windows 7 eftersom du redan bestämt dig att det suger för att startmenyn är borta.

Är det så med UEFI gen 3? Fan va gött.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

beror på hur det implementeras. kan man ta bort det och att det enbart är en länk på skrivbordet så är det inte det. är det ett specifik program som ploppar upp och manar mig att logga in så fort jag går in på startmenyn samt att enda sättet att bli av med det är ett annat operativ så skulle jag säga att det är en del av operativet.

de flesta program och tjänster kan man ju ta bort och tillhör inte windows eller stör en i form av reklam.

EDIT: utan os får man inte igång sin dator(eller kan använda den på ett vettigt sätt) utan chrome så kan du ta en annan webbläsare och datorn går att använda till det mesta.

Precis så, enda stället där Chrome är en del av OSet är Chrome OS där du inte på ett "enkelt" sätt kan använda en annan browser än Chrome.

Visa signatur

FreeNAS 3U | 8GB | 2x2x3TB ProxMox i7-8700K | 32GB Desktop Dell 22" | Benq 22" | i5-smth | 16GB | Intel 520 120GB | 500GB | Arch

Permalänk
Medlem

Dom missade 1:a April med nån månad.. Eller, detta kanske inte är ett Aprilskämt?!?
Kanske detta är NSA's nya bakdörr?
Hursom, det låter inte som nått jag vill ha.. Om nu inte man då får 8.1 gratis och får lida lite av reklam på "köpet" istället?!
Jag gillar mitt Win7, tror jag stannar här.. !

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus