Rockstar släpper första videon med GTA V gameplay

Permalänk
Inaktiv

Men snälla, är redan sjukligt taggad!

Grym, så grymt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackbird_CaD_:

Men jag ser ändå fram emot spelet, fast om det inte finns AA så tänker jag inte köpa spelet i ren protest.
I helvete heller att jag köper ett spel år 2013 (eller 2014) som inte har AA.

Konsoler klarar inte av AA, speciellt inte på ett så stort och avancerat spel.

Visa signatur

Chassi: en låda | CPU: i femma | Ram: 16 gib | Moderkort: jag vet inte | Hårddisk: några tusen gig och en SSD | Grafikkort: GTX 670 | Strömgrej: PSU

Permalänk

Endast 720p?
Då vet vi vad det kommer vara för upplösning på spelet då det släpps till utdaterad hårdvara.

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Medlem

men FAN vad alla ska klaga på de mest onödiga grejerna. fy på alla er töntar. Och till grafikwhinearna, om ni har spelat San Andreas vet ni att the graphics don't make the game <3

Permalänk
Skrivet av timsteez:

men FAN vad alla ska klaga på de mest onödiga grejerna. fy på alla er töntar. Och till grafikwhinearna, om ni har spelat San Andreas vet ni att the graphics don't make the game <3

Vad otroligt modig och mogen du är, men tyvärr "upplösning =/= graphixzzzz"
Om du spelat GTA IV på PS3 så skulle du inte heller bli så glad att detta släpps på samma konsoll.

PC/PS4/XBO eller gå hem, ät en pizza och kolla på Sommardatorn.

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackbird_CaD_:

Ansiktsanimationerna och kroppsspråket är fortfarande stela och stenålders alá GTA style.
Och hur vattenfarkoster påverkar vattenytan ser också billigt och stenålders ut.
Det har verkligen inte hänt mycket på grafikfronten.

Men jag ser ändå fram emot spelet, fast om det inte finns AA så tänker jag inte köpa spelet i ren protest.
I helvete heller att jag köper ett spel år 2013 (eller 2014) som inte har AA.
Ingen AA får mig att kräkas, fattar inte varför så relativt få klagade på avsaknaden av AA i GTA IV.

I slutet av klippet ser det nästan ut som nån form av massive multiplayer grej, ifall det blir så.. spelet lär bli ännu mer trögdrivet än GTA IV.

Det är helt ok om du bojkottar, finns inget värre än att spela ett bra spel som förstörs av P12 som klagar på grafik

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Lever folk kvar i detta tankesättet? Herregud...

Skrivet av Ziggy_:

det beror på vilka kontrakt som dem har med sony & microsoft. btw släpps det till pc så kommer dem förlora så mycket på piratkopiering då det går så snabbt jämfört med konsol kopior imo.

Man kan väll låsa multiplayer/online biten från piratkopiering.
Säljer man det sedan på steam/origin endast, går det då piratkopiera?

Permalänk
Medlem

Fy helv- va snyggt det såg ut! Kan inte vänta!!

Permalänk
Avstängd

wow, det här ser riktigt bra ut ! *längtar*

Visa signatur

Intel Core i5 2500k | Asus Geforce GTX 980 | MSI Z68A-GD65 G3 Rev B3 | 8GB G.Skill ARES | BeQuiet! SP7 500w | WD Black 1tb | WD Green 500gb | Hitachi 320gb | Creative X-Fi Titanium Fatality pro | Razer Kraken | Razer Naga Molten | Qpad-MK85 | Antec 1200 | LG 42" IPS LED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bordsvatten:

Skulle nog satsa på 720p uppskalat, om inte 1080p beroende på hur dem tänkter göra med nästa generation... man vet ju aldrig...

Skulle bli positivt förvånad om det vore så.

Permalänk
Medlem

Kommer med största sannolikhet till PC fast precis som 4an
kommer det nog bli en dåligt optimerad version med massor
av buggar och utan stöd efter 3 månader eller så.
Blir inte PC versionen bra blir det konsolköp. MÅSTE ha detta spel!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Det där var ju garanterat inte in-game spelat på en 360/ps3 hur som helst.

Det ser ut som PS3? Titta nere till höger.
http://fuskbugg.se/dl/mNnKna/GTAV.jpg

Edit: Taget 2.44min in i videon

Permalänk
Medlem

Ser ju sjukt bra ut, men det är synd att det kommer ta en väldans tid innan det släpps till PC. Konsoller kommer jag aldrig köpa igen.

Visa signatur

7800X3D | 32GB 6400MHz | RTX 2080 Super
Razer Blade Advanced 2021 / MacBook Pro 2022 / Galaxy S23 / iPhone 14

Permalänk
Medlem

går då att boka till pc på cdon just nu
http://cdon.se/spel/grand_theft_auto_v_(gta_5)-16989099

Permalänk

Taggad. Det blir köp så fort det dyker upp till PC.

Visa signatur

Dator 1: Intel core i7 3930K @ 4,7Ghz, Asus P9X79 Deluxe. Crucial Ballistix Tactical Tracer DDR3 (32GB),Crossfire 2x MSI Radeon 7970 OC Edition 3GB, Tagan 800W NA, SanDisk 120GB systemdisk, EK 360 kit + 120mm extraradiator.
Dator 2: AMD FX 8350, Gigabyte 990FXA UD3, Crucial ballistix DDR3, Nvidia GTX 480, Corsair 650W, 2x OCZ Agility, Thermaltake bigwater 760 vattenkylning.

Permalänk
Medlem

Allting ser helt fantastiskt ut, känns som rockstar tänkt på ALLT den här gången. Men, det här med delade karaktärer är jag väldigt skeptiskt till, personligen känns det på förhand som jag kommer att tappa massor av känsla för karaktären och storyn.

GTA har alltid varit för mig att lägga all tid på en karaktär, genomgå hans story och få han från botten till toppen och det är det jag älskat mest med GTA.

Permalänk

Jag har aldrig spelat nån av GTA-versionerna, inte ens sett dem hos nån annan eller så, strictly youtubevideos!

Men om denna har en multiplayer där man kan lattja runt och vara en "douchebag", så ligger det väl i tiden att jag också följer den trenden!

Visa signatur

Ryzen 7 3700x stock.

Permalänk
Skrivet av stn1337:

Allting ser helt fantastiskt ut, känns som rockstar tänkt på ALLT den här gången. Men, det här med delade karaktärer är jag väldigt skeptiskt till, personligen känns det på förhand som jag kommer att tappa massor av känsla för karaktären och storyn.

GTA har alltid varit för mig att lägga all tid på en karaktär, genomgå hans story och få han från botten till toppen och det är det jag älskat mest med GTA.

Tror ändå man blir en vääääldigt tajt trio när man verkar göra alla jobb ihop + att man slipper inblandningen av massa andra karaktärer som man ändå inte känner något för

Permalänk
Medlem

Detta gjorde mig riktigt taggad men hur tänkte dom när dom sket i PC?

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WardonE:

Det har inget med saken att göra, Rockstar games är ganska stort, de äger flera olika utvecklare, Rockstar North var tidigare DMA design innan de blev uppköpta. Och det är just dem som har gjort pc verisioner till alla sina spel (gta serien). De som gjorde Red Dead redemption var en annan utvecklare under Rockstar som aldrig har gjort pc spel innan. Det är alltså helt olika utvecklare men under samma företag i.e Rockstar games som inte kan göra mycket åt saken.

Skickades från m.sweclockers.com

Att R* San Diego aldrig skulle ha gjort pc spel är väl att ta i?..

Dessutom är det inte R* North som har gjort pc portningen utan det är Toronto?

Men jag vet ju inte på rak arm, men det är samma motor som ligger under GTA 4 (rage) så en portning är inte omöjlig men den gjordes aldrig hur som helst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bordsvatten:

Tror nog det skulle vara tråkigt för dem flesta att köra samma uppdrag med samma karaktär igen, bättre om du kör med ett hårt moddat San Andreas med ENB etc.

Nja, tror det skulle bli väldigt bra. Kanske ändra lite uppdrag o så men va fasen. Nostalgi!

Visa signatur

Chassi: Define C ll RAM: Vengeance CL15 16GB ll Kylare: Noctua ND14 ll Mobo: Asus prime z270-p ll CPU: i5 7600k ll PSU: Supernova G3 650w ll GPU: MSI GTX 1060 6GB Gaming X ll Lagring: Samsung 850 EVO 250GB, Seagate 1TB HDD

Permalänk

Ser riktigt nice ut men väntar nog till det kommer på PC.

Visa signatur

Stationär: ASUS SABERTOOTH Z77 / Intel i7 3770K @4,3GHz / Corsair H100 Hydro / Kingston HyperX Beast 1833 16GB / ASUS GTX780 3GB / BENQ XL2420T LED 120Hz / Intel 520 Series 120GB SSD / Western Digital 2TB HDD / Fractal Design Define R4 / Corsair AX850W Modular / QPAD MK-50 / Mionix Naos 5000 / Steelseries Siberia v2 / Win 8 64bit
Laptop: Lenovo X220 / Intel i5 2520M @2,5GHz / 8GB RAM / Samsung 840 EVO 240GB SSD /

Permalänk
Entusiast
Skrivet av alteam:

Detta gjorde mig riktigt taggad men hur tänkte dom när dom sket i PC?

Det har nog att göra med att de i sitt anletes svett ens försökte få spelet att spelas på et Xbox 360/PS3 som har askass hårdvara men som ändå hyser en stor marknad eftersom väldigt många äger ett Xbox 360/PS3.
(Bland annat har PS3/Xbox 360 en GPU med en core clock på 500/550MHz och 512MB RAM)

Jag måste ju medge att det är strongt av Rockstar att kunna koda spelet att ändå köras i 720p@24-30FPS på Low med tanke på den 8 år gamla hårdvaran men det är ju tyvärr vi på PC som blir lämnade i gyttjan.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Hedersmedlem

*** tråd modererad ***

Jag har raderat några inlägg som bröt mot forumreglerna § 1.6. Att citera annat inlägg och bara skriva +1, ^this eller dylikt är inte tillåtet. Om ni vill uttrycka att ni gillar, ogillar eller är likgiltig inför något, bör det åtminstone göras med en konstruktiv motivering.

/KimTjik

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zypper:

Nu är det bara att hoppas!

Permalänk
Medlem
Skrivet av alteam:

Detta gjorde mig riktigt taggad men hur tänkte dom när dom sket i PC?

Var det inte likadant med San Andreas och 4an dom kom först till konsol och skulle inte komma till pc men kom ändå något år senare.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Bilarna ser lite väl lätta ut..

Permalänk
Medlem
Skrivet av silentpower:

borde bojkottas tills det kommer till PC

det gör jag, tänkte förboka det till ps3 men vetifan om jag orkar spela fler lågupplösta konsolspel.. red dead redemption var så suddigt så man knappt kunde se vad man sköt på så mina förväntningar på GTA 5 är inte särskilt höga

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Rockstar är ett skämt. De må vara kapabla till att skapa helt underbara spel, men vafan tänker de med när de bestämmer sig för att skippa PC? Jag blir så jävla trött på detta, varför skapa ett spel med enorm värld, levande miljöer, sjuk grafik, och släppa det till 7-8 år gammal hårdvara? Jävla idioter, man ska inte spela ett spel som gta 5 på 20-30 fps.
De lär väl "skapa" och släppa en PC-version 6 månader senare men den kommer vara lika jävla ickeoptimerad för datorer som gta 4 var. Jag sitter tammefan på ett gtx 770 som boostar till 1.3 GHz och en 3770k på 4.4 GHz, och kan fortfarande inte spela skiten på maxad grafik.

Jag har sett fram emot spelhelvetet sen vadå, 2011? Och så nu ska det inte släppas till PC. Jag antar att 95% av alla här i tråden lider med mig.

Visa signatur

Chassi: Parvum S2.0 CPU: I7 3770k @4.6 GHz Watercooled RAM: Corsair LP 16 GB 1600 MHz GPU:ASUS GTX 980 Ti @1.3 GHz Moderkort: ASUS Maxiumus V Gene PSU: Corsair RM750 Lagring: Samsung 840 EVO 250GB + 850 EVO 250GB Ljudkort: Asus Xonar U7

Kringutrustning: Logitech G402, Logitech UltraX, Logitech G35, BenQ XL2430T

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Zypper:

Det säger ju ingenting, CDON vet inget som vi inte vet och Rockstar har inte sagt att spelet kommer till nått annat än PS3 och 360.

Personligen kunde inte bry mig mindre om vilka plattformar det kommer till eftersom jag har alla och GTA-spelen har ju knappast varit snygga nått av dem men det är heller inte därför jag gillar spelen utan för storyn och allt skoj man kan göra. Jag ska köpa det till den konsollen som verkar få den smidigaste upplevelsen, just nu lutar det åt PS3 då man får spelet på en skiva och kan spela online gratis men vi får se om det ändras.

Det har ju varit känt jättelänge att PS3 och 360 är de enda som kommer få GTA V vid första släppet, varför är folk arga och förvånade fortfarande? det är ingen nyhet.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]