Sonys onlinetjänst kommer kosta pengar

Permalänk

Detta va väl ingen nyhet? Bara de gör något för pengarna så betalar jag, så de inte gjorde som MS gjorde med 360 och bara tog pengarna men hade en tjänst som inte var bättre än den Sony levererade gratis.

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hotfuzz08:

Detta är väl inte så konstigt med tanke på att de säljer konsollerna med förlust samt att servrar kostar en del i drift och underhåll, detta gäller både ms och sony. Sen en 500 kr per år. är det verkligen så mycket? Har man inte råd med det så vette fan hur man har råd med konsollen + spel.

Jag har självklart råd men då jag inte spelar online så lägger jag hellre de 500 per år på annat Spelade lite online på ps3 men det var så få timmar så att betala för det skulle jag aldrig göra. De timmar jag spelat online på PS3 senaste 6 åren kan man räkna på en hand.

Permalänk
Medlem

Så en vinklad omröstning mot Sony är inte ok men mot MS så är det helt ok? Xbox Live är generellt sett bättre än PS+ när det gäller multiplayer, oftast så är det fler personer online som spelar på 360 jämnfört med samma titel på PS3.

Sedan att kalla Xbox One för ett "fiasko" när den har fler funktioner än PS4 och att ingen av konsollerna är släppta än är väl lite väl barnsligt? Man kan inte bedöma att något faktiskt är ett fiasko förräns den når handeln. I dagsläget ligger One ganska jämnt med PS4 i total försäljning så om man resonerar som alla P12or här på forumet så betyder det ju även att PS4 är ett fiasko

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem

Ja, Med tanke på hur lång tid de tog att ta sig till +/- 0 med ps3 iom att de säljer med förlust är de väl inte konstigt ?

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Medlem

Ni kan ju tänka på att ni fortfarande kan spela Cod och Battlefield gratis, men Little Big Planet kostar :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knuckles:

Så en vinklad omröstning mot Sony är inte ok men mot MS så är det helt ok? Xbox Live är generellt sett bättre än PS+ när det gäller multiplayer, oftast så är det fler personer online som spelar på 360 jämnfört med samma titel på PS3.

Sedan att kalla Xbox One för ett "fiasko" när den har fler funktioner än PS4 och att ingen av konsollerna är släppta än är väl lite väl barnsligt? Man kan inte bedöma att något faktiskt är ett fiasko förräns den når handeln. I dagsläget ligger One ganska jämnt med PS4 i total försäljning så om man resonerar som alla P12or här på forumet så betyder det ju även att PS4 är ett fiasko

PS+ har väl inte lanserats för att vara en exakt kopia på Live guld tjänsten? Du kan säga att den ena är generellt bättre men det är som att säga att du blir mättare på att äta mat än att dricka läsk.

Förövrigt, ingen tvingar dig att lyssna (läsa) vad alla trolls etc skriver om vad de tror att hur nästa generation konsoler kommer att leva, men du måste hålla med om att det har varit väldigt tomult och framochtillbaka med vad som egentligen gäller med xbone. Det är generellt inte ett bra tecken på en bra lansering. . .

Permalänk
Medlem

Onlineavgiften är anledningen till att jag struntar i både PS4 och Xbox One

Kan se varför vissa tycker att PS+ är prisvärt, men samma PS+ finns ju faktiskt redan till PS3, utan att det krävs för att spela online

Permalänk
Medlem
Skrivet av celoz:

Hur snikna och snåla kommer sony tillslut bli? Värre än microsoft med hästlängder

Blev du sårad av den bistra verkligheten att M$ som du dyrkar visade sig vara top notch douche bags igen ? Sony tar mindre betalt för sin konsol och Sony tar "BARA" betalt för mulitplayer samt att som + medlem hos Sony får du tillgång till massa spel etc.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem
Skrivet av JeagerMeisterSWE:

Detta va väl ingen nyhet? Bara de gör något för pengarna så betalar jag, så de inte gjorde som MS gjorde med 360 och bara tog pengarna men hade en tjänst som inte var bättre än den Sony levererade gratis.

Driver du med mig..? Sonys online tjänst var i stenåldern jämfört med Xbox live.. Ditt påstående är bara allmänt korkat, då även många PS fanboys erkänner att Xbox Live är AVSEVÄRT mycket bättre.

Visa signatur

en burk som spelar spel

Permalänk
Hedersmedlem

*** tråd modererad ***

Jag har raderat några onödiga inlägg. Skriv endast inlägg om ni har något produktivt att tillföra.

Citat:

§ 1.6 Meningslösa inlägg som inte för diskussionen framåt är förbjudna. Detta omfattar bland annat inlägg som utan vidare motivering uttrycker medhåll eller missnöje. Ett annat exempel är att diskussionen för det mesta inte förs framåt av inlägg som enbart innehåller citat eller roliga bilder.

/KimTjik