Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Nya Google Nexus 7 till Sverige i höst

Permalänk
Melding Plague

Nya Google Nexus 7 till Sverige i höst

Andra generationen Nexus 7 har funnits tillgänglig på den amerikanska marknaden i snart en månad, men när surfplattan dyker upp i Sverige är ännu inte helt bestämt.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Keeper of Traditions

Ser ingen poäng med Nexus 7, men Nexus 10 däremot ska bli väldigt intressant när den kommer.

Kanske blir till att uppdatera sin surfplatta när den kommer, om nu priset blir tillräckligt bra.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Ser ingen poäng med Nexus 7, men Nexus 10 däremot ska bli väldigt intressant när den kommer.

Kanske blir till att uppdatera sin surfplatta när den kommer, om nu priset blir tillräckligt bra.

Ser även jag fram emot nästa Nexus 10 om inte jag såvida kommer överrens med storleken på Xperia Z Ultra. Phablets är min grej och Xperia Z Ultra kan vara på en storlek som gör övriga surfplattor överflödiga

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem

Själv gillar jag min Nexus 7 riktigt mycket.
Lagom storlek att hålla i en hand och bära med sig.
Ser ingen anledning direkt att byta upp sig till den nya när den kommer för min del..
Den duger gott till att surfa titta film/twitch

Visa signatur

Asus X370 Rog Crosshair VI Hero | Ryzen 7 3700X | Noctua NH-D15 | G.skill TridentZ RGB 2x8GB CL16 3600 | Sapphire RX Vega 56 | Samsung EVO 500GB | Fractal Design C | Supernova G3 850W | AOC Q3279VWFD8 |

Permalänk
Medlem

Köpte min från Bazula och jag älskar den Lagom storlek och underbar skärm. Synd att officiella lanseringen här skjuts upp men det tyder väl på att det gick åt fler än de väntat sig.

Visa signatur

Har ett moderkort men vart fan köper man ett pappakort!?
Dator som moddas för fullt: SilverStone Raven RV02 White| i7 2600k @ 4,6GHz | ASUS P8P67 WS Revolution| Tri SLI Asus GTX580 DCII| 16Gb Corsair Vengence 1600MHz | Corsair AX 1200i| 2st OCZ Vertex 3 MI 120GB | Skärmar: 3x Dell U2311

Permalänk

Helt ointressant. Efter att ha läst många, många tester, artiklar och forum så förstår jag att även den här nya Nexus 7, precis som förra, har enorma problem att fungera vid vanligt användande.

Spel går tydligen snabbt och bra, men Android som operativsystem hackar och laggar precis som vanligt. Man ser det även på många av videorecensionerna att användargränssnittet hackar och fastnar när de bläddrar t ex.

Sen finns det Google-grupper om alla problem med multi-touchen och att den felregistrerar konstant...

En riktig skitprodukt verkar det bli, nu när alla recensioner som är betalda av Google har fått skriva sina hyllningar och de riktiga användarna kommer fram med den riktiga informationen.

Visa signatur

"As I went up the stair, I met a man who wasn't there
He wasn't there again today, I wish, I wish he'd go away"

Permalänk
Medlem

Det var samma tjafs och fördröjningar förra året, så jag köpte en importerad. Formatet är perfekt för bokläsning, men det är väl det enda.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk

riktigt nöjd med den nya (köpt bazula) tjejen fick ta den förra efter satt in 4.3 på den.
Skärmen vikten storleken och hastigheten på webbsurfande är det jag är mest nöjd med.

Permalänk
Medlem

Klart att Asus skall vara partnertillverkare, man ändrar inte på ett vinnande koncept.

Lite samma sak som "If it ain't broke, don't fix it"

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk

Ja då får man vänta och se när den släpps här. Sitter och funderar på denna, ASUS MemopadHD7 eller nuvarande nexus 7.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk

Jag är jätte nöjd med min, köpte inte förra versionen pga jag tyckte den va lite plastig och tjock. Det har dom åtgärdat på den nya vilket blev ett givet köp och ersättare till min åldrande asus transformer.

Visa signatur

//Tobbe A.K.A -=[warper]=-

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheTriumpH:

Helt ointressant. Efter att ha läst många, många tester, artiklar och forum så förstår jag att även den här nya Nexus 7, precis som förra, har enorma problem att fungera vid vanligt användande.

Spel går tydligen snabbt och bra, men Android som operativsystem hackar och laggar precis som vanligt. Man ser det även på många av videorecensionerna att användargränssnittet hackar och fastnar när de bläddrar t ex.

Sen finns det Google-grupper om alla problem med multi-touchen och att den felregistrerar konstant...

En riktig skitprodukt verkar det bli, nu när alla recensioner som är betalda av Google har fått skriva sina hyllningar och de riktiga användarna kommer fram med den riktiga informationen.

Jag har haft min i två veckor. Har inga problem alls. Har även testat multitouchen för se om den var knas men den funkar utan problem. Laggar inget alls. Känns mycket snabbare än iPad/iPad Mini.

Uttala dig inte om något du "läst någonstans". Går att hitta fel på allt om du söker på det. Testa en själv.

Till alla som är tveksamma om de ska köpa den, var inte det! Köp!

Visa signatur

i7 3770K @ 4,5GHz, P8Z77-V Pro, Vengeance LP 4x4GB, GTX 1650 Super, Crucial m4 128GB, Toshiba 3TB, CM Storm Enforcer, Xigmatek 600W, XL2420T 120Hz

Permalänk
Skrivet av TheTriumpH:

Helt ointressant. Efter att ha läst många, många tester, artiklar och forum så förstår jag att även den här nya Nexus 7, precis som förra, har enorma problem att fungera vid vanligt användande.

Spel går tydligen snabbt och bra, men Android som operativsystem hackar och laggar precis som vanligt. Man ser det även på många av videorecensionerna att användargränssnittet hackar och fastnar när de bläddrar t ex.

Sen finns det Google-grupper om alla problem med multi-touchen och att den felregistrerar konstant...

En riktig skitprodukt verkar det bli, nu när alla recensioner som är betalda av Google har fått skriva sina hyllningar och de riktiga användarna kommer fram med den riktiga informationen.

Du verkar ha så många källor, men jag ser inte en enda..
Har den första utgåvan och har inte haft några av dessa problem med den.

Permalänk
Medlem

Haft min nexus 7 i lite mera än en vecka nu, klockren platta fungerar hur bra som helst och inga problem med multitouch.

Visa signatur

CPU: 3570K |Minne: 8GB Corsair Vengence|GPU: GTX 650|Chassi: Nano 304|PSU: Corsair 600W M|Kylning: Batterisyra|Mus: MX150|Tangentbord: JP|Platta: Nexus 7(2013)

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheTriumpH:

Helt ointressant. Efter att ha läst många, många tester, artiklar och forum så förstår jag att även den här nya Nexus 7, precis som förra, har enorma problem att fungera vid vanligt användande.

Spel går tydligen snabbt och bra, men Android som operativsystem hackar och laggar precis som vanligt. Man ser det även på många av videorecensionerna att användargränssnittet hackar och fastnar när de bläddrar t ex.

Sen finns det Google-grupper om alla problem med multi-touchen och att den felregistrerar konstant...

En riktig skitprodukt verkar det bli, nu när alla recensioner som är betalda av Google har fått skriva sina hyllningar och de riktiga användarna kommer fram med den riktiga informationen.

Hur lyckas en enhet med den prestandan som kör rå Android "lagga" egentligen?
Då min HTC One med sitt Sense inte laggat en enda gång för mig, inte ens något litet.

Permalänk
Skrivet av TheTriumpH:

Helt ointressant. Efter att ha läst många, många tester, artiklar och forum så förstår jag att även den här nya Nexus 7, precis som förra, har enorma problem att fungera vid vanligt användande.

Spel går tydligen snabbt och bra, men Android som operativsystem hackar och laggar precis som vanligt. Man ser det även på många av videorecensionerna att användargränssnittet hackar och fastnar när de bläddrar t ex.

Sen finns det Google-grupper om alla problem med multi-touchen och att den felregistrerar konstant...

En riktig skitprodukt verkar det bli, nu när alla recensioner som är betalda av Google har fått skriva sina hyllningar och de riktiga användarna kommer fram med den riktiga informationen.

Kan säga att android har varit snabbare än ios de senaste året. Om man jämnför dom så går det tydligt att se hur långsamma ios animationer m.m. är medans android flyter på så dina källor måste vara från dig själv. Har själv en galaxy s3 och en nexus 7 med android 4.3 och de är hur snabba som helst och laggar aldrig upp. Dåligt att bara säga något sånt utan att ha en aning om ämnet.

Visa signatur

Jag äger ett Oculus Rift DK2!
Dator:
i7-4790K@4.7GHz med Noctua NH-U14S | ASUS Z97-A | ASUS R9 290X | Samsung 840 Pro 128gb | Western Digital Red 3TB | ASUS Xonar Essence STX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Hur lyckas en enhet med den prestandan som kör rå Android "lagga" egentligen?
Då min HTC One med sitt Sense inte laggat en enda gång för mig, inte ens något litet.

Det undrar faktiskt jag med.
Varit inne o klämt lite på massor med olika androidlurar och de flesta Tex Sony Z laggar i något så enkelt som grundmenyerna... Gör mig helt galen. Men det är klart så länge Angrybirds flyter på Telefonen förlåt jag menar Spelkonsollen...

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheTriumpH:

Helt ointressant. Efter att ha läst många, många tester, artiklar och forum så förstår jag att även den här nya Nexus 7, precis som förra, har enorma problem att fungera vid vanligt användande.

Spel går tydligen snabbt och bra, men Android som operativsystem hackar och laggar precis som vanligt. Man ser det även på många av videorecensionerna att användargränssnittet hackar och fastnar när de bläddrar t ex.

Sen finns det Google-grupper om alla problem med multi-touchen och att den felregistrerar konstant...

En riktig skitprodukt verkar det bli, nu när alla recensioner som är betalda av Google har fått skriva sina hyllningar och de riktiga användarna kommer fram med den riktiga informationen.

Alltså, jag kan inte låta bli att citera dig!

En skitprodukt skriver du.

Och det ända du har gjort, är att läsa om den.

Snälla du, skaffa lite kött på benen innan du gör uttalande som du gör!

Jag kan nästan lova att allt det du har läst, är från folk som gjort exakt det du har gjort. D v s

Läst det till er i forum etc, och så eskalerar det hela. Och det hela slutar med att ni som sitter och "tror" tror att det är så. Och så går det hela igen, i en kedja, som aldrig tar slut.

Tills ni får ett fysiskt exemplar i händerna. Och då slutar helt plötsligt skitsnacket i kedjan.

Så ditt "jag har läst många, många tester och att det hackar" upplever inte jag, må hända att det är ditt bredband som hackar mer, hur som helst, gör dig en egen fysisk upplevelse. Och jag är rent säker på att du kommer att älska den.

Att kalla den en skitprodukt, är från min sida bara så fel och att du snackar (ursäkta språket) ren skit!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Har en Nexus 4 och fungerar hur bra som helst. Att Android laggar var sant för nått år sen men knappast numera. Jag hade iPhone förut men lär inte gå tillbaka. Sen har det jag läst om Nexus 7 bara varit positivt.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triton242:

Det undrar faktiskt jag med.
Varit inne o klämt lite på massor med olika androidlurar och de flesta Tex Sony Z laggar i något så enkelt som grundmenyerna... Gör mig helt galen. Men det är klart så länge Angrybirds flyter på Telefonen förlåt jag menar Spelkonsollen...

Detta inlägg var så konstigt skrivet så jag fattade ingenting. Vart ville du komma? :s

Permalänk
Medlem

Tur att du inte testade en SGS4 då ;). Det där med lagg håller jag med om, men det drabbar bara nedblottade telefoner från partnertillverkarna som Sony och Samsung osv. Testa en Nexus så slipper du de bekymmer.

Skrivet av Triton242:

Det undrar faktiskt jag med.
Varit inne o klämt lite på massor med olika androidlurar och de flesta Tex Sony Z laggar i något så enkelt som grundmenyerna... Gör mig helt galen. Men det är klart så länge Angrybirds flyter på Telefonen förlåt jag menar Spelkonsollen...

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Avstängd

Blir att köpa då den var så sjukt billig!

Permalänk
Keeper of the Bamse

Nästan så man får kränga iväg nuvarande nexusen och uppdatera. Min är fortfarande slö, även efter 4.3 med TRIM.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Min Nexus 7 är också seg i menyer, tar ett par sekunder starta upp från sömn osv. Så blir nästan en ny när den kommer o hoppas den funkar bättre för gillar formatet otroligt mycket.

Visa signatur

Neon
Citera mig om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neonxz:

Min Nexus 7 är också seg i menyer, tar ett par sekunder starta upp från sömn osv. Så blir nästan en ny när den kommer o hoppas den funkar bättre för gillar formatet otroligt mycket.

Har du prövat den med Android 4.3? Jag har hört att introduktionen av TRIM helt har fixat mångas problem med sina Nexus 7-enheter (bortsett från batteritid osv).

Permalänk
Medlem

Jag får köpa en gamla Nexus 7 på inet istället

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av KiXeR:

Tur att du inte testade en SGS4 då ;). Det där med lagg håller jag med om, men det drabbar bara nedblottade telefoner från partnertillverkarna som Sony och Samsung osv. Testa en Nexus så slipper du de bekymmer.

lol.

Sony är kända för sin minimalistisk Androiddesign, till skillnad från Samsung's TouchWiz bloatware.
Triton242 vet inte vad han talar om. Han kan knappt stava.

Permalänk
Medlem

fick min igår. Ingen snak om saken. Vass, nett och fint

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tigerhamster:

Har du prövat den med Android 4.3? Jag har hört att introduktionen av TRIM helt har fixat mångas problem med sina Nexus 7-enheter (bortsett från batteritid osv).

Jo kör 4.3 sen 1-2 veckor tillbaka, blev en viss förbättring tror jag men fortfarande irritationsmoment typ när man väcker den.

Visa signatur

Neon
Citera mig om du vill ha svar!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ppoolliiss:

Kan säga att android har varit snabbare än ios de senaste året. Om man jämnför dom så går det tydligt att se hur långsamma ios animationer m.m. är medans android flyter på så dina källor måste vara från dig själv. Har själv en galaxy s3 och en nexus 7 med android 4.3 och de är hur snabba som helst och laggar aldrig upp. Dåligt att bara säga något sånt utan att ha en aning om ämnet.

Hade han kunnat nått om ämnet så hade han ju inte varit en äkta fanboy

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG