Permalänk

Blandade frågor angående en h80i!

Tjena SC, detta kan kännas som en "åh,denna killen kan inte googla ett skit"-tråd, men jag är bara nyfiken angående ett köp jag tänkt göra och jag vet vilket bra jobb ni gör.

Efter två år har min käre 955 BE kastat in handduken och det är dags att köra intel. Till denna 4670k:n har jag tänkt mig en h80i i Push'N'Pull bak i mitt HAF 912 Plus. Nu har jag bara några frågor: exakt hur installerar man en radiator i Push'N'Pull? Sätter man en av fläktarna på utsidan av chassit eller skruvar man fast den färdigmonterade Pull-fläkten i insidan av chassit? Klarar de små skruvarna vikten?

Och en till fråga: På dimensionerna hittade jag bara 120mm fläkt. Borde jag fortfarande få plats med en 200mm fläkt i toppen? Min Hyper 212 hade ju 120mm fläktar, men radiatorn kanske är lite större? (Jag hade en 200mm i toppen samtidigt som H212:an var i.)

Visa signatur

HD7970//4670K @ Stock + h80i PnP//8GB DDR3 1600mhz//HAF 912 PLUS//MSI Z87-G45//Be Quiet! 630W//WD 500gb 7200 HDD//128 GB Samsung 830

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lingongrova:

Efter två år har min käre 955 BE kastat in handduken och det är dags att köra intel. Till denna 4670k:n har jag tänkt mig en h80i i Push'N'Pull bak i mitt HAF 912 Plus. Nu har jag bara några frågor: exakt hur installerar man en radiator i Push'N'Pull? Sätter man en av fläktarna på utsidan av chassit eller skruvar man fast den färdigmonterade Pull-fläkten i insidan av chassit? Klarar de små skruvarna vikten?

Och en till fråga: På dimensionerna hittade jag bara 120mm fläkt. Borde jag fortfarande få plats med en 200mm fläkt i toppen? Min Hyper 212 hade ju 120mm fläktar, men radiatorn kanske är lite större? (Jag hade en 200mm i toppen samtidigt som H212:an var i.)

Du kan skruva fast fläkten mellan rad och chassi, eller på utsidan genom chassit in i radden. Har du plats blir det snyggare med fläkten på insidan, skruvarna tål vikten.

Kan inte svara på om du får plats med 200mm i toppen, men det upptäcker du nog ganska fort om du försöker montera kylaren.

Visa signatur

Min favorit bland "e-nummer" är 948 <3