Video: Grand Theft Auto V – officiell trailer

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Shockwave:

Får man fråga varför det släpps till så gamla konsoler? Skulle det inte vara mer ekonomiskt lönsamt att släppa det till PC och sedan porta det till xBox One och PS 4?

Kanske för att det finns 150 miljoner 360/PS3 och noll X1/PS4. PC kommer antagligen efter ett tag, har iaf ryktats om det.

Permalänk
Medlem

Vilket tråkigt liv man måste ha om man inte kan spela ett spel för att det inte är lika snyggt som Crysis. Jösses.

Permalänk
Medlem

Jag kan inte förstå varför idioterna på rockstar inte släpper spelhelvetet på PC preliminärt. Detta spel är gjort för PCs och nya generationens konsoler, inte de gamla sketna? 720p och ~25 fps fungerar inte!
Det finns inte ett enda bra argument till varför det inte ska släppas till PC, OCH inte vara någon jävla port från konstolhelvetet.

Visa signatur

Chassi: Parvum S2.0 CPU: I7 3770k @4.6 GHz Watercooled RAM: Corsair LP 16 GB 1600 MHz GPU:ASUS GTX 980 Ti @1.3 GHz Moderkort: ASUS Maxiumus V Gene PSU: Corsair RM750 Lagring: Samsung 840 EVO 250GB + 850 EVO 250GB Ljudkort: Asus Xonar U7

Kringutrustning: Logitech G402, Logitech UltraX, Logitech G35, BenQ XL2430T

Permalänk
Datavetare

Till alla som gnäller om att det släpps på konsol först: om man släppte spelet på PC först så skulle man tjäna så mycket pengar att alla Rockstars-anställdas optionsprogram blev värda en förmögenhet. Om alla blir förmögna kommer ingen längre vilja jobba vilket är ett problem.

Man släpper därför spelet först där man tror att man tjänar minst pengar, för att sedan få en lite mer kontrollerad försäljning på PC så optionsprogrammen håller sig på en rimligt nivå.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Skrivet av Arvidbergstedt:

Jag kan inte förstå varför idioterna på rockstar inte släpper spelhelvetet på PC preliminärt. Detta spel är gjort för PCs och nya generationens konsoler, inte de gamla sketna? 720p och ~25 fps fungerar inte!
Det finns inte ett enda bra argument till varför det inte ska släppas till PC, OCH inte vara någon jävla port från konstolhelvetet.

Kanske för att konsol är mainstream? tro du sweclockers motsvara den stora massan som köper spel?

Permalänk
Medlem

Piratkopieringen är ett problem för PC och ger stora förluster för spelutvecklare. Det är självklart att man väntar att släppa det för PC ett tag till.

Visa signatur

Laptop 4 13.5 - Ryzen 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sometime:

Kanske för att det finns 150 miljoner 360/PS3 och noll X1/PS4. PC kommer antagligen efter ett tag, har iaf ryktats om det.

Jo, men om man först skapar det för PC och sedan fixar till så att det fungerar för de nya konsolerna efter ett tag så kommer ju spelet i sig att vara lite "modernare". Just nu känns det som att spelet är stelt och gammalt innan det ens släppts. Jag vet att berättelsen i spelet är det man bör fokusera på, men AI, grafik och annat som kan förbättras skulle kunna göra det så mycket bättre imo.

Visa signatur

When the last tree is cut down, the last fish eaten, and the last stream poisoned, you will realize that you can not eat money

Permalänk

Snacka om kass graffe.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Agile:

Mycket whiners här.

Ja vad tror du? Du skriver på Sveriges största webbtidning och forum för datorer och hårdvara.

Spelet ser undermåligt ut för att vara en AAA-titel och jag hoppas verkligen att PC-versionen ser bättre ut och kommer snart!

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Skrivet av Sisyfos:

Ja vad tror du? Du skriver på Sveriges största webbtidning och forum för datorer och hårdvara.

Spelet ser undermåligt ut för att vara en AAA-titel och jag hoppas verkligen att PC-versionen ser bättre ut och kommer snart!

Haha håller med dig till fullo. Dock är det ju ett spel anpassat för 7 år gamla konsoler, så det är klart att det ser lite dassigt ut.

Förhoppningsvis är spelmekaniken så pass bra att det väger upp något iallafall, även om grafiken är otroligt viktig.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Naxos:

Vilket tråkigt liv man måste ha om man inte kan spela ett spel för att det inte är lika snyggt som Crysis. Jösses.

För min del så är det den låga frameraten som sätter stop för ett konsol-köp. Står inte ut med 24-30FPS och drops till typ 15FPS, grafiken är skitsamma.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sandrerind:

Låt någon?

varsågod

Visa signatur

The playa haters ball, gives an opportunity to hate on a diverse array of mark-ass marks, trick-ass marks, punk bitches and skip-skop skanks and scallywags. Hoes, heffers, hee-has and hooley-hoos.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Typhonos:

Vill du hellre att det är ospelbart?

Hellre ospelbart på PS3 och xbox 360 och mycket finare grafik.

Visa signatur

Karl Pilkington, discussing dopplegangers - "How would I know which one I was?"

Permalänk

<3

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Man kan ju inte bli annat än förbannad när man ser allt folk som klagar på grafiken?

Bli spelutvecklare själva säger jag bara, håll käft och gör det bättre.

Word.
Haters gonna hate.

Permalänk
Medlem

Jag har inga problem o köra GTA IV på min sunkiga PC.

Phenom II x4 955 BE stock, GTX 560 stock (ej Ti), 4gb ram 1333mhz.

Har 100h i GTA IV på pc och runt 30h på Episoderna.

Visa signatur

The playa haters ball, gives an opportunity to hate on a diverse array of mark-ass marks, trick-ass marks, punk bitches and skip-skop skanks and scallywags. Hoes, heffers, hee-has and hooley-hoos.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Serzarian:

För min del så är det den låga frameraten som sätter stop för ett konsol-köp. Står inte ut med 24-30FPS och drops till typ 15FPS, grafiken är skitsamma.

Ah, du har redan spelat GTA V? Fett! Hur var det?

Permalänk
Skrivet av Hennnkee:

Tycker inte att trailern är något att minnas i musikväg. Kanske låter fjantigt. Men GTA:III, GTA:VC, GTA:SA och GTA:IV hade något med musiken, vilket är viktigt för mig personligen. Får i princip alltid gåshud när jag hör denna: http://youtu.be/kUy_cc7386k
Kanske kommer iof

Vice city <3
http://www.youtube.com/watch?v=5p1vacn3KcE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agile:

Mycket whiners här.

Vilket är helt förståeligt;
Ingen person med fungerande ögon kan tycka att den grafiken imponerar, hårdvarubegränsningarna lyser igenom

Vi får hoppas att:
1) De lyfter grafiken till lite modernare snitt när de släpper till PC, PS4 och XBox1
2) Själva spelet är väl genomtänkt och underhållande

Det verkar bli en bra "casual gaming"-titel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Man kan ju inte bli annat än förbannad när man ser allt folk som klagar på grafiken?

Bli spelutvecklare själva säger jag bara, håll käft och gör det bättre.

Jo men grejen är ju att ett så trevligt spel som GTA V verkar bli så är det så otroligt synd om grafiken inte ser bra ut.
Men då det finns så många konsoler såsom ps3 och 360 så är det ju inte mer än naturligt att det kommer till de konsolerna först.

Tycker även att det är konstigt hur folk nöjer sig med 720p och ostadiga 25FPS, för mig var det som natt och dag när jag prövade GTA IV på pc efter att man lirat det på PS3.

Så att sitta och klaga på folk att de inte nöjer sig med grafiken är la bara idioti och bara inse att konsoler ifrån 2006 inte håller 2013.

Visa signatur

l Antec Three Hundred l Corsair CX 600W l 2x4+2x2=12 gb 1600mhz
l XFX Radeon HD 6950 2Gb l Gigabyte GA-990XA-UD3 l AMD Phenom II x6 3,2ghz
l Noctua NH-U9B SE2 l Verbatim 120Gb ssd l 1tb 7200rpm

Permalänk
Medlem

Grafiken var rätt kass på 80/90-talet, spelen var sjukt bra och kul ändå.
Att whina över grafiken hör nog till folk födda på sent 80-tal/90-talister.

/eod

Permalänk

Det ser ju ut att vara exakt samma grafikmotor som för GTA IV, borde det inte då redan nästan finnas en färdig portning till PC? Eller funkar det kanske inte så?..

Vill inte köpa en konsol för ett spel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sandrerind:

Nu försvann ju grabben

Permalänk
Medlem
Skrivet av Typhonos:

Vill du hellre att det är ospelbart?

Jag tror faktiskt att Rockstar har lyckats med konststycket att göra ett spel som både är fult och som får fps-droppar titt som tätt. Det var nämligen exakt så i GTA 4

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem

Ser galet roligt ut men grafiken ser ju ut som San Andreas

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk

För att vara till de nuvarande konsolerna ser det väldigt bra ut. Rockstar levererar alltid så detta kommer säkert bli bra. Jag väntar på en utannonsering till PC!

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Shockwave:

Jo, men om man först skapar det för PC och sedan fixar till så att det fungerar för de nya konsolerna efter ett tag så kommer ju spelet i sig att vara lite "modernare". Just nu känns det som att spelet är stelt och gammalt innan det ens släppts. Jag vet att berättelsen i spelet är det man bör fokusera på, men AI, grafik och annat som kan förbättras skulle kunna göra det så mycket bättre imo.

De gör inte spel för att de ska vara snyggt, de gör spel för att tjäna pengar. Visst hade det kunna ha släppts om ett par år till den nya generationen, men de har utvecklat detta spel sen GTA IV släpptes, och det är redan över 5 år sedan. Sen får man tänka på att spelet har försenats, ja denna konsolgeneration spelar på sista versen och är föråldrade, men varför ska det hindra en utvecklare från att släppa ett spel? Som sagt, det finns över 150 miljoner 360/PS3.

Permalänk
Medlem

Tyvärr, att ta fram Xbox 360 och typ spela Halo Reach. Det går knappt, grafiken, upplösning, FPS , allt är under all kritik idag 2013 och då pratar vi om exklusivt spel som är optimerat.
Jag kan inte tänka mig köpa ett dyrt spel med denna skit kvalitet man får ur dessa konsoler. Inte värt det för fem öre enligt mig med tanke på att nya generationen är här om några månader.

Permalänk
Avstängd

Det börjar närma sig, awesome!

Permalänk
Medlem

Jaja grafiken kanske inte är det bästa! men kanske kommer se lite bättre ut till PC när det väl släpps, vilket vi många hoppas på!

Men samtidigt hade " San Andreas " helt kass grafik men älskade det spelet vilket som! så grafiken är inte bara avgörande för min del

Finns många fler faktorer bakom än just bara grafiken kan jag tycka i ett spel.