Dragon Age 3: Inquisition

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Ja tycker temps är helt okej. Beror på spelet men det blir som mest runt 75 grader och då låter det lite men inte mycket, rätt behagligt susande faktiskt. Just nu kör jag fyra fläktar in (två fram, en sida, en botten) och två ut (bak, topp/bak). Önskar iofs jag hade lite tystare chassifläktsus och har länge sneglat på en ersättare till R4an men det är svårt att hitta något bra.

Jag hoppas bara det kommer en drivare och en performance patch.

i see! måste nog köpa lite nya fläktar också isåfall , frågan e ju bara hur mycket pengar jag vill lägga ner vill köpa ny dator efter vintern endå

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

i see! måste nog köpa lite nya fläktar också isåfall , frågan e ju bara hur mycket pengar jag vill lägga ner vill köpa ny dator efter vintern endå

Nån liten fläkt kan du väl köpa Sägs att det gör stor skillnad.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eldritzh:

Hoppas för allt i världen att min lovestory med Morrigan får ett bra slut.... annars blir jag fan förbannad.

Ge fan i Morrigan, hon är min!

(Kanske behöver komma ut mer )

Permalänk

Själv var jag mest sur över att jag inte fick chansen att klubba ihjäl Morrigan i DA:O.

Permalänk
Medlem
Skrivet av svartsvan:

Själv var jag mest sur över att jag inte fick chansen att klubba ihjäl Morrigan i DA:O.

Har du testat Witch Hunt DLC:n till DA: O?

Finns olika varianter att prata med Morrigan där

Dold text
Visa signatur

Spelburk: Lian Li O11D XL | R9 Ryzen 5950X |
Phanteks Revolt X 1000W | EVGA RTX 3090 FTW3 Ultra | G.Skill 3600MHz 64GB RAM | Samsung 49" C49RG90
HTPC 1: Streacom F1C | AMD A-5600K | Crucial M4 64 GB | 8 GB RAM @ 1866 MHz
HTPC 2: Raspberry Pi -> Raspbmc

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Rosslan:

Har du testat Witch Hunt DLC:n till DA: O?

Finns olika varianter att prata med Morrigan där

Dold text

Rekomenderas.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Jag beställde preorder deluxe-varianten via originklienten. Problemet är att jag bor i spanien sedan ett par månader tillbaka, så även om min originklient sedan tidigare är på engelska så är innehållet/reklamen för alla spel mm inne i klienten på spanska. Varienten jag köpte stod det "internationellt" på dock samt att flera språk stöds (engelska, spanska, osv). Vill självklart spela det på engelska (till att börja med), men enligt EA support så är det regionsbundet dvs att jag bara kommer att kunna ladda ned det på spanska.. någon som har bra koll på detta? Klienten i sig är ju på engelska som sagt. Går det att kringgå tro, med VPN eller dylikt?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kotz:

http://www.incgamers.com/2014/10/dragon-age-inquisition-pc-st...

Tror fan min CPU från 2008 som är klockad samt med ett 7950 kort som också är klockad, klarar Ultra om mantle kan leverera som de gjort hitentills

Snacka om dålig artikel, man skriver väl inte texten under bilden haha...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Termy:

Jag beställde preorder deluxe-varianten via originklienten. Problemet är att jag bor i spanien sedan ett par månader tillbaka, så även om min originklient sedan tidigare är på engelska så är innehållet/reklamen för alla spel mm inne i klienten på spanska. Varienten jag köpte stod det "internationellt" på dock samt att flera språk stöds (engelska, spanska, osv). Vill självklart spela det på engelska (till att börja med), men enligt EA support så är det regionsbundet dvs att jag bara kommer att kunna ladda ned det på spanska.. någon som har bra koll på detta? Klienten i sig är ju på engelska som sagt. Går det att kringgå tro, med VPN eller dylikt?

Tror att språket i spelen är samma som du har som "client language" i Origin. De spel jag har köpt och laddat ner i Thailand från Origin har alla varit på engelska. Jag är dock inte helt säker, så du kanske ska fråga Origins support.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonny Myran:

Tror att språket i spelen är samma som du har som "client language" i Origin. De spel jag har köpt och laddat ner i Thailand från Origin har alla varit på engelska. Jag är dock inte helt säker, så du kanske ska fråga Origins support.

Tack för svaret. Det låter ju iofs betryggande det du säger ang. Thailand. Jag frågade som sagt EA support men tjejen där verkade ha noll koll, men kom fram till svaret (efter långvarigt konsulterande med sina kollegor...) att jag enbart kunde ladda ned den spanska versionen (trots att det står att det är en internationell version), med den geniala lösningen: "If you have any relative in United States. I would request you to place the order through them".

När jag tittar på spelikoenn i min Originklient så står ju all text där på engelska dock, så har bestämt mig för att avvakta och se... vill kunna replaya spelet på spanska efter engelska för språkinlärningens skull ^^

Det står även lustigt nog "preload date" 17e november och release date 19e november på min klient.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Termy:

Tack för svaret. Det låter ju iofs betryggande det du säger ang. Thailand. Jag frågade som sagt EA support men tjejen där verkade ha noll koll, men kom fram till svaret (efter långvarigt konsulterande med sina kollegor...) att jag enbart kunde ladda ned den spanska versionen (trots att det står att det är en internationell version), med den geniala lösningen: "If you have any relative in United States. I would request you to place the order through them".

När jag tittar på spelikoenn i min Originklient så står ju all text där på engelska dock, så har bestämt mig för att avvakta och se... vill kunna replaya spelet på spanska efter engelska för språkinlärningens skull ^^

Det står även lustigt nog "preload date" 17e november och release date 19e november på min klient.

Använd en asiatisk VPN-server (Hong Kong, Thailand eller Sydkorea ska funka) och börja lira redan den 17e istället. Helt enligt Origins regler så du riskerar ingenting så länge du inte använder VPN för att köpa spelet från ett land du inte bor i.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonny Myran:

Använd en asiatisk VPN-server (Hong Kong, Thailand eller Sydkorea ska funka) och börja lira redan den 17e istället. Helt enligt Origins regler så du riskerar ingenting så länge du inte använder VPN för att köpa spelet från ett land du inte bor i.

Tack för tipset!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonny Myran:

Använd en asiatisk VPN-server (Hong Kong, Thailand eller Sydkorea ska funka) och börja lira redan den 17e istället. Helt enligt Origins regler så du riskerar ingenting så länge du inte använder VPN för att köpa spelet från ett land du inte bor i.

Aktiverar man spelet bara via VPN eller måste du vara uppkopplad hela tiden med VPN?

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Aktiverar man spelet bara via VPN eller måste du vara uppkopplad hela tiden med VPN?

Det ska räcka att använda VPN när man avkrypterar filerna och aktiverar spelet. Efter det så kan man, så vitt jag kommer ihåg, koppla ner sig från VPN-servern och lira vidare med sin vanliga internetåtkomst.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jonny Myran:

Använd en asiatisk VPN-server (Hong Kong, Thailand eller Sydkorea ska funka) och börja lira redan den 17e istället. Helt enligt Origins regler så du riskerar ingenting så länge du inte använder VPN för att köpa spelet från ett land du inte bor i.

Kanon, har du även tips på en gratis VPN?:)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Termy:

Jag beställde preorder deluxe-varianten via originklienten. Problemet är att jag bor i spanien sedan ett par månader tillbaka, så även om min originklient sedan tidigare är på engelska så är innehållet/reklamen för alla spel mm inne i klienten på spanska. Varienten jag köpte stod det "internationellt" på dock samt att flera språk stöds (engelska, spanska, osv). Vill självklart spela det på engelska (till att börja med), men enligt EA support så är det regionsbundet dvs att jag bara kommer att kunna ladda ned det på spanska.. någon som har bra koll på detta? Klienten i sig är ju på engelska som sagt. Går det att kringgå tro, med VPN eller dylikt?

Att de håller på att låsa in kunder i regioner. Globala tider låt folk välja själv. Snacka med en kille från Ukraina för ett par år sen som skulle köpa BF3. Men då han bodde i Ukraina kunde han bara köpa den Ryska versionen även om Ukraina har sitt eget språk. Så han fick använda VPN server för att kunna köpa den engelska versionen som han ville ha.

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Medlem

Ser ut som mina två 7970 OC kommer att fixa även detta spel, lär dock bli värre med GTA och The Witcher...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skuggan74:

Kanon, har du även tips på en gratis VPN?:)

Skickades från m.sweclockers.com

Jag är rätt dåligt uppdaterad på den fronten dessvärre. Använder själv en betaltjänst för några dollar i månaden - ibVPN.
Hittade dock en guide för att låsa upp Titanfall tidigare i Origin. Den har några månader på nacken, men länkarna kanske fortfarande funkar. Ta en titt http://www.reddit.com/r/titanfall/comments/1z9npl/guide_how_t...

Edit: Såg att ibVPN har en tidsbegränsad testversion, så den kanske du kan satsa på. http://www.ibvpn.com/

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem

Jag har nu kört ungefär 1 timme på Xbox One (EA Access) och ja, inte är det vackert rent tekniskt. Taskig framerate och konstig stuttering ibland. Aliasing/jaggies som gör att bilden känns grötig. Jag är RIKTIGT glad över att jag köpte ny dator nyligen och får uppleva spelet i 1080p@60fps (ja min dator ska klara av det). Tanken var först att köra det på Xbox One men det här fick mig att ändra uppfattning.

En annan detalj är att karaktärerna ser väldigt plastiga ut och konstigt/dåligt ljussatta. Omvärlden ser helt ok ut om man tänker på att det är ett RPG och även själva karaktärsmodellerna/rustningar. Striderna kändes bra och det var lätt att komma in i spelet. Det här kommer det spenderas MÅNGA timmar med!!

Visa signatur

Fractal Desgin Define R4 | Intel i7 4790k | Asus Z97-A | Crucial DDR3 24GB | Samsung Evo 850 SSD 500gb | Asus GeForce 970GTX | Hyper X Cloud II | Qpad MK50 | 27" Samsung PLS LCD | | AOC 32" 4K | XBOX Series X | PS5

Permalänk
Medlem

Själv har jag inte lirat nått spel egentligen sedan Skyrim, 2011. Pysslar mest med annat nu för tiden och har blivit extremt kräsen vad gäller spel, så detta blir det första hela spelet jag lirar igenom på 3 år... har mycket stora förhoppningar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonny Myran:

Jag är rätt dåligt uppdaterad på den fronten dessvärre. Använder själv en betaltjänst för några dollar i månaden - ibVPN.
Hittade dock en guide för att låsa upp Titanfall tidigare i Origin. Den har några månader på nacken, men länkarna kanske fortfarande funkar. Ta en titt http://www.reddit.com/r/titanfall/comments/1z9npl/guide_how_t...

Edit: Såg att ibVPN har en tidsbegränsad testversion, så den kanske du kan satsa på. http://www.ibvpn.com/

Funkade, har pre-loadat nu och nu står det tillgängligt 17de yay!

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av trifix:

Jag har nu kört ungefär 1 timme på Xbox One (EA Access) och ja, inte är det vackert rent tekniskt. Taskig framerate och konstig stuttering ibland. Aliasing/jaggies som gör att bilden känns grötig. Jag är RIKTIGT glad över att jag köpte ny dator nyligen och får uppleva spelet i 1080p@60fps (ja min dator ska klara av det). Tanken var först att köra det på Xbox One men det här fick mig att ändra uppfattning.

En annan detalj är att karaktärerna ser väldigt plastiga ut och konstigt/dåligt ljussatta. Omvärlden ser helt ok ut om man tänker på att det är ett RPG och även själva karaktärsmodellerna/rustningar. Striderna kändes bra och det var lätt att komma in i spelet. Det här kommer det spenderas MÅNGA timmar med!!

Såg det också, håret ser ut som lera... men vi får se som tur är kan man ju tweaka inställningarna på PC !

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jonny Myran:

Jag är rätt dåligt uppdaterad på den fronten dessvärre. Använder själv en betaltjänst för några dollar i månaden - ibVPN.
Hittade dock en guide för att låsa upp Titanfall tidigare i Origin. Den har några månader på nacken, men länkarna kanske fortfarande funkar. Ta en titt http://www.reddit.com/r/titanfall/comments/1z9npl/guide_how_t...

Edit: Såg att ibVPN har en tidsbegränsad testversion, så den kanske du kan satsa på. http://www.ibvpn.com/

Tackar.

Permalänk
Medlem

Jag anslöt mig till en VPN i Singapore nu så håller på att preloada. Det stod 6 timmars trial dock? Lär ju inte hinna ladda ned hela spelet på 6 timmar med den skitanslutning jag har här... brukar disconnecta ganska frekvent också. Det kanske går ändå så länge jag inte stänger av min originsklient nu när allt är på engelska? Behöver jag ens ha på VPNen under hela preloaden?

Permalänk

Tänkte fråga en sak angående att förladda spelet med VPN.
Bör man byta lösenord efter att ha loggat in på origin med VPN'en på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blodstänkt Häxa:

Tänkte fråga en sak angående att förladda spelet med VPN.
Bör man byta lösenord efter att ha loggat in på origin med VPN'en på?

Beror på om du litar på VPN-aktören eller inte. Rent generellt så brukar anslutningen mellan dig och slutservern vara krypterad i flera lager, dels när du loggar in hos Origin (HTTPS, TLS/SSL) och dels själva anslutningen mellan dig och VPN-servern.

Det som kan ifrågasättas är anslutningen mellan dig och VPN-servern, men det lär inte påverka SSL/TLS mellan dig och Origin.

Visa signatur

NAS: DS918+
Laptop: Macbook Pro M1 Max 16", 1TB, 32 GB

Permalänk
Skrivet av xtQ:

Beror på om du litar på VPN-aktören eller inte. Rent generellt så brukar anslutningen mellan dig och slutservern vara krypterad i flera lager, dels när du loggar in hos Origin (HTTPS, TLS/SSL) och dels själva anslutningen mellan dig och VPN-servern.

Det som kan ifrågasättas är anslutningen mellan dig och VPN-servern, men det lär inte påverka SSL/TLS mellan dig och Origin.

Testade både FlyVPN och VPNGate kopplade up mig till en Koreansk server loggade in på origin förladde spelet disconnectade VPN'en sen var jag färdig.
Bör det vara lugnt?

Permalänk
Medlem

Ni som preloadat, har alla köpt spelet direkt från origin eller får man koden från andra återförsäljare nu på direkten?, eller väntar de med att skicka ut koden tills torsdag? Funderade på att köpa från spelbutiken.
Med vänlig hälsning, Eric

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Termy:

Jag anslöt mig till en VPN i Singapore nu så håller på att preloada. Det stod 6 timmars trial dock? Lär ju inte hinna ladda ned hela spelet på 6 timmar med den skitanslutning jag har här... brukar disconnecta ganska frekvent också. Det kanske går ändå så länge jag inte stänger av min originsklient nu när allt är på engelska? Behöver jag ens ha på VPNen under hela preloaden?

Kanske lite sent att svara nu, men du ska inte behöva vara uppkopplad till VPN-servern under hela nedladdningen. Ett par % i början och sedan de sista två % i slutet bör fungera utmärkt. Sen måste du givetvis vara uppkopplad när spelet släpps så att du kan avkryptera filerna och ladda ner det sista.

Skrivet av ericb:

Ni som preloadat, har alla köpt spelet direkt från origin eller får man koden från andra återförsäljare nu på direkten?, eller väntar de med att skicka ut koden tills torsdag? Funderade på att köpa från spelbutiken.
Med vänlig hälsning, Eric

Skickades från m.sweclockers.com

Tvivlar på att nycklar kommer skickas ut flera dagar innan spelet släpps i Europa. Men det är bara min gissning.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem

Någon som tänker börja spela idag? jag ska hem efter jobbet och koppla upp mig på korea VPN igen o kryptera upp spelet sen lira

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200