Det här med Blocket...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mrchevy:

en del gör det för att överleva om dom blivit arbetslösa t.ex... köper och säljer för att få loss kontanter alltså.

Nu får man inte lån om man är arbetslös. Att handla på kredit blir väldigt svårt även det eftersom banken håller koll på dina finanser och det är i slutändan banken du lånar pengar av. Ett alternativ som eventuellt skulle gå är om man tar SMSlån men det vore ju så korkat så det inte vore sant om man inte har ett jobb.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrchevy:

en del gör det för att överleva om dom blivit arbetslösa t.ex... köper och säljer för att få loss kontanter alltså.

Sant, vissa a-kassor har handläggningstider som är patetiskt långa.

Skrivet av Tumnus:

Nu får man inte lån om man är arbetslös. Att handla på kredit blir väldigt svårt även det eftersom banken håller koll på dina finanser och det är i slutändan banken du lånar pengar av. Ett alternativ som eventuellt skulle gå är om man tar SMSlån men det vore ju så korkat så det inte vore sant om man inte har ett jobb.

Så länge man inte har betalningsanmärkningar kan man väl beställa från t.ex. Klarna? Där får man ju också alltid erbjudande om att betala lägst bla bla per månad. SMS-lån är ju något man aldrig någonsin ska använda sig av, spelar ju i princip ingen roll vilken situation man befinner sig i.

Permalänk
Medlem

Hur tänker folk egentligen när de skriver sina annonser, vill de inte ge ett gott och seriöst intryck eller är det bara för lata att skriva en vettig annons?

http://www.blocket.se/sodermanland/Asus_Dator_63900074.htm?ca...

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Skrivet av bärplockaren:

Hur tänker folk egentligen när de skriver sina annonser, vill de inte ge ett gott och seriöst intryck eller är det bara för lata att skriva en vettig annons?

http://www.blocket.se/sodermanland/Asus_Dator_63900074.htm?ca...

Och, dessutom står det Compaq på den

Visa signatur

Jag hatar när folk anmäler min signatur...

Permalänk
Medlem
Skrivet av compaq älskaren:

Och, dessutom står det Compaq på den

Va det missa jag helt och hållet, det gör de hela bara ännu roligare vilken stjärna!

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Skrivet av bärplockaren:

Hur tänker folk egentligen när de skriver sina annonser, vill de inte ge ett gott och seriöst intryck eller är det bara för lata att skriva en vettig annons?

http://www.blocket.se/sodermanland/Asus_Dator_63900074.htm?ca...

han kanske såg denna, jävlar va skitig den var.
http://www.blocket.se/malmo/Data_63541678.htm?ca=14

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Avstängd
Skrivet av bärplockaren:

Hur tänker folk egentligen när de skriver sina annonser, vill de inte ge ett gott och seriöst intryck eller är det bara för lata att skriva en vettig annons?

http://www.blocket.se/sodermanland/Asus_Dator_63900074.htm?ca...

Skrivet av Grönahunden:

han kanske såg denna, jävlar va skitig den var.
http://www.blocket.se/malmo/Data_63541678.htm?ca=14

Drar iväg ett mail till båda dom där. Det är bara sjukt hur dom tänker

Edit: Kan knappast andas när jag läser beskrivningen om ''Data'' x)! Nu är det väl så att han har svårigheter ang. språket men kan verkligen inte sluta skratta åt det han skrivit.

Visa signatur

MOBO: Asus M5A97 R2.0 - CPU: AMD FX6300 - GPU: Sapphire Radeon R9 280 - RAM: Corsair Vengeance 8GB LP - PSU: Cooler Master V550 - CPU Cooling: Cooler Master TX3 EVO - Monitor: Samsung S27D590P - Mouse: Steelseries Rival - Mousepad: Steelseries QCK+ - Keyboard: Corsair Strafe MX Brown - Headphones: Sennheiser HD558

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kakann:

Sant, vissa a-kassor har handläggningstider som är patetiskt långa.

Så länge man inte har betalningsanmärkningar kan man väl beställa från t.ex. Klarna? Där får man ju också alltid erbjudande om att betala lägst bla bla per månad. SMS-lån är ju något man aldrig någonsin ska använda sig av, spelar ju i princip ingen roll vilken situation man befinner sig i.

För visso sant men nu är inte klarna avbetalning utan de sköter fakturor. Alltså du betalar inom 30 dagar (beroende på avtal). Avbetalning sköter inte Klarna utan det sker via din bank. Banken betalar hela summan sedan betalar du tillbaka till banken. SMS-lån kan man ta om MAN ÄR SÄKER på att man kommer att få pengarna i tid till nästa månad. Vi snackar alltså om t.ex. du får en sjukhusräkning eller en räkning som överskrider vad du får i lön denna månad men du har utrymme nästa. Detta är vad företaget lever på... Korta och små lån. Det är inte menat att man ska låna stora summor av dem för att man inte klarar av andra lån man tagit eller planerar att betala när man får råd. Då skjuter ju räntorna i höjden. I vissa fall handlar det om 200% utan SMS-lån är tänkta som korta nödlån helt enkelt. Sedan att det finns personer som tror att man ska ta dessa bara för att det är enkelt är ju bara sorgligt.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Grönahunden:

han kanske såg denna, jävlar va skitig den var.
http://www.blocket.se/malmo/Data_63541678.htm?ca=14

Mailade honom och sa att han åtminstonde kunde skriva Specifikatoner/Modell och då fick jag det här svaret ''Vf bry du dig den är såld jag fick 2500 för den ''... Han kan inte vara seriös

Visa signatur

MOBO: Asus M5A97 R2.0 - CPU: AMD FX6300 - GPU: Sapphire Radeon R9 280 - RAM: Corsair Vengeance 8GB LP - PSU: Cooler Master V550 - CPU Cooling: Cooler Master TX3 EVO - Monitor: Samsung S27D590P - Mouse: Steelseries Rival - Mousepad: Steelseries QCK+ - Keyboard: Corsair Strafe MX Brown - Headphones: Sennheiser HD558

Permalänk
Skrivet av ScaniaTuktarN:

Mailade honom och sa att han åtminstonde kunde skriva Specifikatoner/Modell och då fick jag det här svaret ''Vf bry du dig den är såld jag fick 2500 för den ''... Han kan inte vara seriös

den finns nog kvar så brukar dom skriva.

testa med Fiske nästa gång, verka intresserad få dom att svara. dom tror du vill köpa den och kommer troligen också svara med specs.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av ScaniaTuktarN:

Mailade honom och sa att han åtminstonde kunde skriva Specifikatoner/Modell och då fick jag det här svaret ''Vf bry du dig den är såld jag fick 2500 för den ''... Han kan inte vara seriös

Annonsen är borta, stakars människa som köpte den.
Undrar även varför många har en tendens till att låta otrevliga när man är intresserad av annons.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Grönahunden:

den finns nog kvar så brukar dom skriva.

testa med Fiske nästa gång, verka intresserad få dom att svara. dom tror du vill köpa den och kommer troligen också svara med specs.

Får göra så!

Skrivet av bärplockaren:

Annonsen är borta, stakars människa som köpte den.
Undrar även varför många har en tendens till att låta otrevliga när man är intresserad av annons.

Hahah vad ska man säga..

Edit: Finns inte en chans han fick den såld, det gick nog så dåligt och gav till slut upp x)

Visa signatur

MOBO: Asus M5A97 R2.0 - CPU: AMD FX6300 - GPU: Sapphire Radeon R9 280 - RAM: Corsair Vengeance 8GB LP - PSU: Cooler Master V550 - CPU Cooling: Cooler Master TX3 EVO - Monitor: Samsung S27D590P - Mouse: Steelseries Rival - Mousepad: Steelseries QCK+ - Keyboard: Corsair Strafe MX Brown - Headphones: Sennheiser HD558

Permalänk
Medlem
Skrivet av ScaniaTuktarN:

Edit: Finns inte en chans han fick den såld, det gick nog så dåligt och gav till slut upp x)

Förrgår la nån upp en Titan (2013) för 1500kr. Jag skrev till hen och personen svarade att den var såld. Dagen efter lades den upp för 2500kr av samma person.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zapa:

Förrgår la nån upp en Titan (2013) för 1500kr. Jag skrev till hen och personen svarade att den var såld. Dagen efter lades den upp för 2500kr av samma person.

Hahahah.. Blir väl antagligen något sådant som den ''här'' snubben kommer göra också.. På bilden var datorn smutsig o skitig, infon var även kass, så att någon skulle köpa skräphögen för 500kr mer än vad säljaren begärde låter falskt i mina öron..

Visa signatur

MOBO: Asus M5A97 R2.0 - CPU: AMD FX6300 - GPU: Sapphire Radeon R9 280 - RAM: Corsair Vengeance 8GB LP - PSU: Cooler Master V550 - CPU Cooling: Cooler Master TX3 EVO - Monitor: Samsung S27D590P - Mouse: Steelseries Rival - Mousepad: Steelseries QCK+ - Keyboard: Corsair Strafe MX Brown - Headphones: Sennheiser HD558

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zapa:

Förrgår la nån upp en Titan (2013) för 1500kr. Jag skrev till hen och personen svarade att den var såld. Dagen efter lades den upp för 2500kr av samma person.

Hur mycket kostar en annons på blocket 30kr?, de är inte gratis direkt.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Nu får man inte lån om man är arbetslös. Att handla på kredit blir väldigt svårt även det eftersom banken håller koll på dina finanser och det är i slutändan banken du lånar pengar av. Ett alternativ som eventuellt skulle gå är om man tar SMSlån men det vore ju så korkat så det inte vore sant om man inte har ett jobb.

Visst, men om du nyss blit utan jobb så kollar bara banken/låneintitutet att du inte har anmärkningar, dom kontaktar inte arbetsgivaren.
en del gör detta för att kortsiktigt lösa en desperat situation under tiden dom söker nytt jobb, för att inte förlora lägenhet mm, och för att kunna ta sig till arbetsintervjuer mm.
Dom flesta har inte föräldrar eller likanande som dom kan låna av, och när alternativen runnit ut så.
även om det är dumt att göra på det viset, så tycker jag att man inte har rätt att dömma andra, du kan själv hamna i en liknande stuation.. snabbare än du anar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mrchevy:

Visst, men om du nyss blit utan jobb så kollar bara banken/låneintitutet att du inte har anmärkningar, dom kontaktar inte arbetsgivaren.
en del gör detta för att kortsiktigt lösa en desperat situation under tiden dom söker nytt jobb, för att inte förlora lägenhet mm, och för att kunna ta sig till arbetsintervjuer mm.
Dom flesta har inte föräldrar eller likanande som dom kan låna av, och när alternativen runnit ut så.
även om det är dumt att göra på det viset, så tycker jag att man inte har rätt att dömma andra, du kan själv hamna i en liknande stuation.. snabbare än du anar.

Självfallet kollar inte banken upp med arbetsgivaren. De har bara koll på finanserna och de märker inte att man är utan jobb förrän efter 2-3 månader då lönen uteblivit. Däremot handlade inte diskussionen om dessa utan om 18 åringar som eventuellt vill späda ut sitt studiebidrag. Dessa får inga lån. Oberoende så är det fortfarande inte ekonomiskt försvarbart. Det handlar inte om moral utan om ekonomi så försök hålla dessa två separata är du snäll. Att t.ex. Ta SMS-lån för att "alternativen" har runnit ut kommer att ruinera en. Att ta lån som det påstås i tråden ovan kommer inte heller lösa något. Man skjuter bara upp problemet och sitter i en värre soppa nästa månad.

Skrivet av ScaniaTuktarN:

Mailade honom och sa att han åtminstonde kunde skriva Specifikatoner/Modell och då fick jag det här svaret ''Vf bry du dig den är såld jag fick 2500 för den ''... Han kan inte vara seriös

Tvivlar. Om han nu fått den såld så tycker jag bara synd om personen han lurade.

Skrivet av Zapa:

Förrgår la nån upp en Titan (2013) för 1500kr. Jag skrev till hen och personen svarade att den var såld. Dagen efter lades den upp för 2500kr av samma person.

Skam den som ger sig brukar det så fint heta.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

http://www.blocket.se/vi/63925953.htm

Min datorskärm, Min dator, Min mus, Min musmatta, Mitt headset.

Men det återstår en viktigt fråga, vems är minnena eller menar han minne?

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

http://www.blocket.se/malmo/Gaming__Server_datorer_och_kringu...

"inköpspris: 100000kr"

Han bara viftar fram inköpspris från tomma intet. En dator med 5870 för 8000kr begagnad. En med HD5450 för 6000kr!

Permalänk
Medlem

http://www.blocket.se/stockholm/Kraftfull___Stilren_Gaming_PC... HD 5870 och så skriver han ord som kraftig efteråt

Visa signatur

Intel i5 4670k , Asus ROG maximus Gene VII , Sapphire R9 290 Tri-x, Samsung 840 evo 128gb

Permalänk
Skrivet av Zapa:

http://www.blocket.se/malmo/Gaming__Server_datorer_och_kringu...

"inköpspris: 100000kr"

Han bara viftar fram inköpspris från tomma intet. En dator med 5870 för 8000kr begagnad. En med HD5450 för 6000kr!

ja tycker mig känna igen "Philip" inte första gången han hallucinerar om priser.

Skrivet av djnaden:

http://www.blocket.se/stockholm/Kraftfull___Stilren_Gaming_PC... HD 5870 och så skriver han ord som kraftig efteråt

den jeppen mejlade jag för några månader sedan med samma dator var mycket undvikande svar om vilken processor det var.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av djnaden:

http://www.blocket.se/stockholm/Kraftfull___Stilren_Gaming_PC... HD 5870 och så skriver han ord som kraftig efteråt

Den där typen har haft hur många oprisvärda datorer på blocket som helst. Alltid tagna på samma plats med samma vinkel.
5870, GTA 5 och väldigt höga inställningar i samma mening, jo säkert.

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ArcticFire:

Den där typen har haft hur många oprisvärda datorer på blocket som helst. Alltid tagna på samma plats med samma vinkel.
5870, GTA 5 och väldigt höga inställningar i samma mening, jo säkert.

Han sa ioförsig inte vilken resolution han kör på

Permalänk
Medlem

Får Erik såld denna ska han ta mig tusan ha en medalj.

Seriöst 21 lax!?
http://www.blocket.se/vi/63754864.htm

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av ArcticFire:

Den där typen har haft hur många oprisvärda datorer på blocket som helst. Alltid tagna på samma plats med samma vinkel.
5870, GTA 5 och väldigt höga inställningar i samma mening, jo säkert.

Han är en medlem här i SC. Har kollat genom hans annonser där han köper delar billigt, bygger upp datorn och tar extrem överpris på Blocket.

Permalänk
Medlem

Bra att han nämner att alla spel kommer funka och att det går att klocka extremt mycket, men då är frågan hur många fps får man ut på nyare spel med GTX 580?.

Priset får han nog också se över en aningen.
http://www.blocket.se/vi/63055870.htm

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zapa:

http://www.blocket.se/malmo/Gaming__Server_datorer_och_kringu...

"inköpspris: 100000kr"

Han bara viftar fram inköpspris från tomma intet. En dator med 5870 för 8000kr begagnad. En med HD5450 för 6000kr!

Haha. För det priset kan jag få en hyfsad och MODERN speldator. Nog för att HD5870 var ett riktigt bra kort för sin tid men seriöst? De flesta moderna AAA titlar skulle få det kortet att gå på knäna.'

Skrivet av bärplockaren:

Får Erik såld denna ska han ta mig tusan ha en medalj.

Seriöst 21 lax!?
http://www.blocket.se/vi/63754864.htm

45000:- för en dator med en i7 4970K i sig och två gamla GTX Titans? Har killen rökt på!?

Du måste skriva till den andra killen och fråga vad han går på egentligen... För 21000:- så kan jag lätt få en dator som helst springer cirklar runt den där dårens dator och då är det ändå delar som har garanti och är producerade på den här sidan av 2010-talet.

Skrivet av Zapa:

Han är en medlem här i SC. Har kollat genom hans annonser där han köper delar billigt, bygger upp datorn och tar extrem överpris på Blocket.

Länka honom denna tråd då och fråga om hur det känns att skämma ut sig själv.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Länka honom denna tråd då och fråga om hur det känns att skämma ut sig själv.

Han är quotad en sida tillbaks Har själv sålt en del till honom, senast för en månad sen en dator i ett fracal chassi med i7 920 och ett gigabyte moderkort - väntar mig se den på blocket för 5-6k men den har inte dykt upp än.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av willeykk:

Han är quotad en sida tillbaks Har själv sålt en del till honom, senast för en månad sen en dator i ett fracal chassi med i7 920 och ett gigabyte moderkort - väntar mig se den på blocket för 5-6k men den har inte dykt upp än.

En sak är dock positivt.. Du får pengar för dina gamla komponenter.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

En sak är dock positivt.. Du får pengar för dina gamla komponenter.

Haha ja. Köpte datorn själv med intention att köra en hackintosh men det blev aldrig av, skickade ett PM till 'Mel' och blev av med den samma dag.