Det här med Blocket...

Permalänk
Medlem

http://www.blocket.se/halland/Gaming_dator_superbilligt_57055...

AMD Dubbla processorer 2,7 Hertz, Datorn klarar spel så som Black Ops, Call of Duty, Dota2, League of Legend, WoW, StarCraft, Diablo, Counter Strike GO och många andra krävande spel.

2.7 Hertz det var inte illa!

Kraftfull dator för både spel och multimedia. Jag har utrustat datorn med ett extra grafikkort för att öka prestanda när datorn används till att spela på. Datorn klarar spel så som Black Ops, Call of Duty, Dota2, League of Legend, WoW, StarCraft, Diablo, Counter Strike GO och många andra krävande spel.

Datorn kan testas med olika spel innan köp för att se om den lever upp till dina förväntningarna.

OBS: Spelen säljes EJ. Spelen är mina och raderas från datorn vid köp.

Datorn lämpar sig lika bra för kontorsarbeten som att surfa på olika medier så som facebook och spela facebook spel osv. Du kan även använda datorn som multimedia maskin genom att koppla in datorn på din storbilds tv via grafikkortets HDMI ingång och streama film eller bara för att lyssna på musik. När du spelar eller gör något annat kul så kan du enkelt dela med dig av detta via Twitcher. Grafikkortet har inbyggda twitch streaming funktioner.

Datorn är rengjord från damm och kondensatorer kontrollerade och är hela. Dator obetydligt använd mer eller mindre ny. Windows är ny installerat och är fri från virus.

AMD Dubbla processorer 2,7 Hertz
160 Gigabyte Hårddisk.
4 Gigabyte Minne.
Grafik kort nVidia Geforce 9500GS. Har uttag för VGA, HDMI och DVI
Utrustad med kort och minnes modul läsare för fem vanliga format.

På bilden stora 19 tums skärmen, tangentbordet samt mus kan fås med på köpet utan kostnad.

Priset är minimerat genom att det är lite mindre, hårddisk, annan processor typ, och mindre mängd minne. Du kan köpa till nedan prestanda om så önskas. Jag vill dock understryka att skillnaden blir inte märkbart bättre. Utan klarar alla spelen som den står utan problem. Det är alltså en mycket bra dator och att köpa till extra saker är ingen nödvändighet. Men vissa vill ha mer bara för man kan köpa och eller för att man "tror" att det blir så mycket bättre.

För hela spel och multimedia paketet ovan 1000 kr. Prutat klart.

Vill du köpa till prestanda så har jag nedan saker:

Vill du ha större hårddisk ?
500 Gigabyte 300 kr på pris,

Vill du ha mer minne?
6 Gig minne 400kr på pris.
8 gig minne 500kr på pris.

Kraftfullare grafikkort?
Radeon HD 5770
700kr på pris.

Dold text
Visa signatur

i7 5820k @ 4.6Ghz, 980Ti

Permalänk
Avstängd
Skrivet av cusah:

http://www.sweclockers.com/forum/13-konsumentratt/1236103-det...

AMD Dubbla processorer 2,7 Hertz, Datorn klarar spel så som Black Ops, Call of Duty, Dota2, League of Legend, WoW, StarCraft, Diablo, Counter Strike GO och många andra krävande spel.

2.7 Hertz det var inte illa!

Kraftfull dator för både spel och multimedia. Jag har utrustat datorn med ett extra grafikkort för att öka prestanda när datorn används till att spela på. Datorn klarar spel så som Black Ops, Call of Duty, Dota2, League of Legend, WoW, StarCraft, Diablo, Counter Strike GO och många andra krävande spel.

Datorn kan testas med olika spel innan köp för att se om den lever upp till dina förväntningarna.

OBS: Spelen säljes EJ. Spelen är mina och raderas från datorn vid köp.

Datorn lämpar sig lika bra för kontorsarbeten som att surfa på olika medier så som facebook och spela facebook spel osv. Du kan även använda datorn som multimedia maskin genom att koppla in datorn på din storbilds tv via grafikkortets HDMI ingång och streama film eller bara för att lyssna på musik. När du spelar eller gör något annat kul så kan du enkelt dela med dig av detta via Twitcher. Grafikkortet har inbyggda twitch streaming funktioner.

Datorn är rengjord från damm och kondensatorer kontrollerade och är hela. Dator obetydligt använd mer eller mindre ny. Windows är ny installerat och är fri från virus.

AMD Dubbla processorer 2,7 Hertz
160 Gigabyte Hårddisk.
4 Gigabyte Minne.
Grafik kort nVidia Geforce 9500GS. Har uttag för VGA, HDMI och DVI
Utrustad med kort och minnes modul läsare för fem vanliga format.

På bilden stora 19 tums skärmen, tangentbordet samt mus kan fås med på köpet utan kostnad.

Priset är minimerat genom att det är lite mindre, hårddisk, annan processor typ, och mindre mängd minne. Du kan köpa till nedan prestanda om så önskas. Jag vill dock understryka att skillnaden blir inte märkbart bättre. Utan klarar alla spelen som den står utan problem. Det är alltså en mycket bra dator och att köpa till extra saker är ingen nödvändighet. Men vissa vill ha mer bara för man kan köpa och eller för att man "tror" att det blir så mycket bättre.

För hela spel och multimedia paketet ovan 1000 kr. Prutat klart.

Vill du köpa till prestanda så har jag nedan saker:

Vill du ha större hårddisk ?
500 Gigabyte 300 kr på pris,

Vill du ha mer minne?
6 Gig minne 400kr på pris.
8 gig minne 500kr på pris.

Kraftfullare grafikkort?
Radeon HD 5770
700kr på pris.

Dold text

Vad ska man börja? Dubbla AMD processorer på 2,7 hertz? Okej. En dator med 9500GS för 1000? Ja.. Eller hur? HD5770 springer cirklar runt 9500GS men tydligen inte enligt blocketannonsören. Killen måste antingen vara helt tappad eller helt enkelt ute för att lura folk. Man kan aldrig vara säker med "Experterna" på blocket.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Vägledare

Vilken fantastik tråd. Länka/dela annonser från Blocket med orimliga priser...tjohooo!!!

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Miikks:

Vilken fantastik tråd. Länka/dela annonser från Blocket med orimliga priser...tjohooo!!!

Antar att du var sarkastisk, har nämligen ett sjuhelvetes sinne för att upptäcka sådant!

När jag skapade tråden så undrade jag genuint hur folk kunde gå på sådana skitpriser som det finns för produkter på Blocket men utan att jag riktigt hade tänkt mig det så förvandlades tråden sakta men säkert till just en "Länka annonser från Blocket med orimliga priser"-tråd och enligt mig såhär 750 inlägg senare så verkar folk vara nöjda med det och det har hittats ett par riktiga guldkorn i tråden som i alla fall givit mig några ordentliga skratt!

Whatever floats people's boats is fine by me

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Miikks:

Vilken fantastik tråd. Länka/dela annonser från Blocket med orimliga priser...tjohooo!!!

Japp. Det är själva iden med denna tråd. Eller förväntade du dig beröm åt folk som inte har kunskapen eller helt enkelt skiter i att skippa ockerpriser?

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Vad ska man börja? Dubbla AMD processorer på 2,7 hertz? Okej. En dator med 9500GS för 1000? Ja.. Eller hur? HD5770 springer cirklar runt 9500GS men tydligen inte enligt blocketannonsören. Killen måste antingen vara helt tappad eller helt enkelt ute för att lura folk. Man kan aldrig vara säker med "Experterna" på blocket.

Men du får tänka på att du får med den "stora 19 tums skärmen" utan kostnad

Permalänk
Avstängd
Skrivet av pomelo:

Men du får tänka på att du får med den "stora 19 tums skärmen" utan kostnad

Absolut. Hade betalat 400.000 miljarder svenska kronor för den. Men detta är bara ett räkneexempel.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Obolla:

http://www.blocket.se/goteborg/Monsterdator__i7_GTX_unik_5708...

Denna var då minst sagt intessant prissatt. En i7 930 och Gtx 470 för 10 000 kr. Och den där velociraptorn lär låta satan och vibrera sönder.

Fast om man ändå ska sälja sin dator är det ju "bäst" att kränga den på blocket till hutlösa överpriser och slänga buzzwords med giga i varenda mening. Säljer man en dator här på SweC sitter det ju bra folk som kan sina saker och kommer pruta ner maskinen från det man begär.
Säljaren får mer valuta på blocket för där är kompetensen lägre så det går att höja priserna. Själv skulle jag sälja på blocket men köpa nytt på Swec.

Satt och läste den, och var väl imponerad över att priset faktiskt verkade vara rätt(men ändå lite överpris vilket man förväntar sig på blocket), då min misstanke var 16gb ram, tredje gen i7:a, ett 770/780 eller liknande. Hans beskrivning fick mig att tro på på de, sen kom specifikationerna och jag fick mitt skratt!

Frågan är varför han ska sälja sin arbetsstation när han har fått barn. Är inte arbetet ännu viktigare då för att kunna försörja familjen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Melinho2895:

Köpte något liknande på loppis för 15 kr.
Max 25 kr är det värt.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ronnylov:

Köpte något liknande på loppis för 15 kr.
Max 25 kr är det värt.

Skulle inte ens vilja ha det gratis som ett reserv tangentbord.

Permalänk
Vägledare
Skrivet av Tumnus:

Japp. Det är själva iden med denna tråd. Eller förväntade du dig beröm åt folk som inte har kunskapen eller helt enkelt skiter i att skippa ockerpriser?

När jag läser ditt inlägg föreställer jag mig att att du ser ut precis som din profilbild ;D Att ta i från tårna kan vara skadligt, ta det försiktigt "pöjk"!

Det jag menade med mitt inlägg var inte att trådens syfte är dåligt, även fast det kanske uppfattades så vilket jag ursäktar för, utan att själva tonen är väldigt nedlåtande och nästa lite fördomsfull. Alla som lägger upp en annonser på Blocket vet inte vad saker och ting är värda att att "ni som vet" samlas här på denna tråd och mer eller mindre spyr galla över dessa känns lite löjligt.
Det var allt från mig. Nu får ni ha det så kul här

Permalänk
Skrivet av Miikks:

När jag läser ditt inlägg föreställer jag mig att att du ser ut precis som din profilbild ;D Att ta i från tårna kan vara skadligt, ta det försiktigt "pöjk"!

Det jag menade med mitt inlägg var inte att trådens syfte är dåligt, även fast det kanske uppfattades så vilket jag ursäktar för, utan att själva tonen är väldigt nedlåtande och nästa lite fördomsfull. Alla som lägger upp en annonser på Blocket vet inte vad saker och ting är värda att att "ni som vet" samlas här på denna tråd och mer eller mindre spyr galla över dessa känns lite löjligt.
Det var allt från mig. Nu får ni ha det så kul här

ja vet inte ett skit om konst eller bilars värde men skulle ja ägt nån av dessa och behövde sälja dom, skulle ja haft självbevarelsedriften att söka på google för att få en uppfattning vad min Toyota från 1993 är värd. vad ja har köpt den för är rätt irrelevant då värdet minskar,

trådens syfte är jättebra kanske nån inser att fantasipriser inte existerar. att grafikkortet kostade 5000kr år 2000 är ju inte relevant. men jag förstår då inte varför folk tror dom kan få flera tusen kronor för nånting som nästan kan slängas i elektronikåtervinningen.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon114264:

Skulle inte ens vilja ha det gratis som ett reserv tangentbord.

Jodå HP har bra tangentbord, jag gillar dem. Tycker de är gott värda en 20-lapp begagnade.

Permalänk
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Miikks:

När jag läser ditt inlägg föreställer jag mig att att du ser ut precis som din profilbild ;D Att ta i från tårna kan vara skadligt, ta det försiktigt "pöjk"!

Det jag menade med mitt inlägg var inte att trådens syfte är dåligt, även fast det kanske uppfattades så vilket jag ursäktar för, utan att själva tonen är väldigt nedlåtande och nästa lite fördomsfull. Alla som lägger upp en annonser på Blocket vet inte vad saker och ting är värda att att "ni som vet" samlas här på denna tråd och mer eller mindre spyr galla över dessa känns lite löjligt.
Det var allt från mig. Nu får ni ha det så kul här

Folk lägger upp budgetdatorer för nästan nypris. Lite fördomar förtjänar de.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Computer says no...

Permalänk
Medlem

Gamingdator utan dedikerat grafikkort:
http://www.blocket.se/stockholm/Gamingdator_med_Intel_i7_Proc...

Mailade säljaren och det är inget typo, han intygar dock att det funkar perfekt att spela med det inbyggda grafikkortet

Permalänk
Inofficiell ambassadör

12 000:- ... Herregud.

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xyborg:

12 000:- ... Herregud.

Ett kap ju:
Du får allting för 15.500:- Allting går på 16.450:- igentligen..

Permalänk
Medlem

Mejlade honom och erbjöd att stå för frakten om han skickar det, de få 1-kronor det är värt bad jag honom stryka...

Får se vad reaktionen blir... :).

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av KiWo:

Ett kap ju:
Du får allting för 15.500:- Allting går på 16.450:- igentligen..

Jag har inte ens betalat så mycket för min dator.... samt tre skärmar..

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk
Skrivet av xpanterx:

Mejlade honom och erbjöd att stå för frakten om han skickar det, de få 1-kronor det är värt bad jag honom stryka...

Får se vad reaktionen blir... :).

Haha xD
Uppdatera mig gärna

Permalänk
Medlem

Oh, shit, jag slängde en sådan förra dagen, identisk!

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Skrivet av KiWo:

Gamingdator utan dedikerat grafikkort:
http://www.blocket.se/stockholm/Gamingdator_med_Intel_i7_Proc...

Mailade säljaren och det är inget typo, han intygar dock att det funkar perfekt att spela med det inbyggda grafikkortet

Den där datorn skulle jag kunna säga är prisvärd.. Relativt nya komponenter i den.

EDIT: Trodde han räknade med ett GTX 770... Det var inget...

Visa signatur

- i7 2600K @ 4,8GHz - MSI GTX 770 - Fractal Design 1000W R3 - 8 GB DDR3 @ 2000 MHz - 250GB Samsung 840 -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gunsnroses:

Den där datorn skulle jag kunna säga är prisvärd.. Relativt nya komponenter i den.

EDIT: Trodde han räknade med ett GTX 770... Det var inget...

Var ungefär så jag tänkte också därav jag mailade, svaret:

Citat:

Hej inget grafikkort! Har spelat på processorna interna grafikkort och det har fungerat alldeles utmärkt!

Fortfarande sugen?

Permalänk

Tjenare!

Ska kanske köpa lite prylar av en polare.

Han sa typ 70 % av blocket pris men vad tycker ni är rimligt att betala för

Asus P8Z77-V PRO

respektive

Intel Core i5-3570K

?

Har skitgrejer nu så lär ju bli en rejäl uppdatering för mig iaf.
Tänkte alternativt också köpa ett nytt grafikkort.

Admin får gärna flytta inlägget om jag placera det fel !

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KiWo:

Var ungefär så jag tänkte också därav jag mailade, svaret:

Länka honom tråden och fråga sedan vem han försöker lura? I en 4770K så sitter en HD4000-serie GPU. Den är väldigt vek den GPUn så att påstå att det är en gamingdator är ju som att kalla en volvo 240 för en modern sportbil. Fem spänn på att han sålt GPUn redan och försöker sedan sälja resten av paketet separat.

Skrivet av antonthegreat:

Tjenare!

Ska kanske köpa lite prylar av en polare.

Han sa typ 70 % av blocket pris men vad tycker ni är rimligt att betala för

Asus P8Z77-V PRO

respektive

Intel Core i5-3570K

?

Har skitgrejer nu så lär ju bli en rejäl uppdatering för mig iaf.
Tänkte alternativt också köpa ett nytt grafikkort.

Admin får gärna flytta inlägget om jag placera det fel !

70% av blocketpris? Är din polare okunnig över vad som förekommer på blocket eller vill han bara lura dig? Hur gamla är komponenterna? Har de garanti kvar? Finns kvitton? Hur ser skicket ut? Röker han? Har han husdjur? Har han spillt något i datorn? Är den monterad av honom själv eller ett företag..? etc. etc. Jag skulle typ ge 1400:- för CPU och typ 700:- för moderkort. Om de är hyfsat nya och har garanti kvar. Utan Garanti 1000:- för CPU och 500:- för Moderkort. Detta om det vore på blocket.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av antonthegreat:

Tjenare!

Ska kanske köpa lite prylar av en polare.

Han sa typ 70 % av blocket pris men vad tycker ni är rimligt att betala för

Asus P8Z77-V PRO

respektive

Intel Core i5-3570K

?

Har skitgrejer nu så lär ju bli en rejäl uppdatering för mig iaf.
Tänkte alternativt också köpa ett nytt grafikkort.

Admin får gärna flytta inlägget om jag placera det fel !

Nytt så kostar processorn 2100, och moderkortet säkert runt 900 (verkar ha utgått men för mig jag betalade så mycket när jag köppte den äldre versionen av V Pro från asus). Så 3000 kr om du ska köpa nytt av samma produkter. Brukar säga att det är 60-70% avdrag så priset lär väl hamna runt 2100 kr då.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Reyintaz:

Nytt så kostar processorn 2100, och moderkortet säkert runt 900 (verkar ha utgått men för mig jag betalade så mycket när jag köppte den äldre versionen av V Pro från asus). Så 3000 kr om du ska köpa nytt av samma produkter. Brukar säga att det är 60-70% avdrag så priset lär väl hamna runt 2100 kr då.

Om det är nytt ja. Då följer även garanti med. Kom ihåg att inköpspris är ganska irrelevant när man köper andrahandsvaror eller kommer väldigt långt ner på listan i bästa fall. Allt beror på om det finns garanti på komponenterna och i vilket skick de är i.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Om det är nytt ja. Då följer även garanti med. Kom ihåg att inköpspris är ganska irrelevant när man köper andrahandsvaror eller kommer väldigt långt ner på listan i bästa fall. Allt beror på om det finns garanti på komponenterna och i vilket skick de är i.

Varför tror du jag nämnde 60-70% avdrag? ^^ Är standarden jag kör med här på SweC alla fall