Permalänk
Medlem

CMOS reset för Z68X-UD3H-B3 (R 1.3)

Hallå!

Hur gör jag än CMOS reset för ett moderkortet Z68X-UD3H-B3 (R 1.3), tänkte nämligen prova att Överklocka för första gången (applåder).

Har läst i manualen och den enda lösningen jag kommer på är att göra en backup på en USB genom att använda Q-Flash. Vill däremot unvika det så mycket det bara går och undrar om det finns något annat sätt.

MVH: En Rookie

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minsting:

Hallå!

Hur gör jag än CMOS reset för ett moderkortet Z68X-UD3H-B3 (R 1.3), tänkte nämligen prova att Överklocka för första gången (applåder).

Har läst i manualen och den enda lösningen jag kommer på är att göra en backup på en USB genom att använda Q-Flash. Vill däremot unvika det så mycket det bara går och undrar om det finns något annat sätt.

MVH: En Rookie

Vad är det egentligen du tänkt göra (och varför)?

CMOS reset brukar ju syfta på att rensa de sparade inställningarna men det du skulle backa upp med Q-flash är väl snarare själva firmware?

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304