Permalänk

LoL problem

Hej nu är det så att när jag spelar LoL på summoners rift kan fpsen ibland droppa till30-35 i några sekunder. Ibland så kan den gå ner till 25 tom. Det är väl lite konstigt för att ett 7950 borde väl klara av Lol på ultra med mer än 30 fps, har kollat temp. Och grafikkortet går aldrig över 65 grader. Så vad kan va felet har inte v-sync eller nånting sånt på.

Snälla hjälp mig! :S

Permalänk
Medlem

händer mig också random. Startar bara om lol och reconnectar så funkar det Mvh

Permalänk
Medlem

Vet att dem lade till någon svart kant runt saker som fick folks datorer att gå på knäna nyligen,jag har inte haft det problemet dock. Man skall kunna stänga av det i någon text-fil bland LoL-filerna, kolla om du kan hitta det (gogole)

Permalänk
Medlem

Testa uppdatera drivrutinerna.

Permalänk
Medlem

Jag hade konstigt problem nu när jag ominstallera LoL också. Hade runt 30-50 FPS och grafikkortet jobbade på typ 25%. Tror det löste sig när jag satte på Vsync.

Har du testat ställa ner allt till low och fibblat runt med de olika inställningarna för FPS?

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Under Video, välj High Framerate eller benchmark. Det enda du som användare känner av är att du får Högre FPS och en något varmare dator.

Visa signatur

< iMac 21.5 > < Macbook Pro Retina >

Permalänk
Skrivet av zibiton:

händer mig också random. Startar bara om lol och reconnectar så funkar det Mvh

Skrivet av SayZk:

Vet att dem lade till någon svart kant runt saker som fick folks datorer att gå på knäna nyligen,jag har inte haft det problemet dock. Man skall kunna stänga av det i någon text-fil bland LoL-filerna, kolla om du kan hitta det (gogole)

Skrivet av Zewy^^:

Testa uppdatera drivrutinerna.

Skrivet av Rydisen:

Jag hade konstigt problem nu när jag ominstallera LoL också. Hade runt 30-50 FPS och grafikkortet jobbade på typ 25%. Tror det löste sig när jag satte på Vsync.

Har du testat ställa ner allt till low och fibblat runt med de olika inställningarna för FPS?

Skrivet av Lndv:

Under Video, välj High Framerate eller benchmark. Det enda du som användare känner av är att du får Högre FPS och en något varmare dator.

Okej ska prova Lndv tips men satte på vsync och då klarade den inte av att hålla 60 fps hela tiden så det måste vara något konstigt.... Plus att när jag sätter på vsync känns det laggigt även om det är 60 fps ibland. ska prova uppdatera drivrutinerna också..

Permalänk
Medlem

Alltså, om du inte kan hålla 60, så kör på mitt tips. För det höjer FPS:en som bara den.

Med standardinställningar får jag (se dator i signatur) runt 80-100 FPS. med Benchmark så får jag 300+.

Visa signatur

< iMac 21.5 > < Macbook Pro Retina >

Permalänk
Skrivet av Lndv:

Alltså, om du inte kan hålla 60, så kör på mitt tips. För det höjer FPS:en som bara den.

Med standardinställningar får jag (se dator i signatur) runt 80-100 FPS. med Benchmark så får jag 300+.

har bara provat med high framerate o det funkade! tack ska prova benchmark nu

Permalänk
Medlem

Benchmark v-sync urkryssat. Shadows låga.
Sen addade dom som sagt en hel del effekter bland annat blackline runt champions osv vilket mördade fpsen för många.
Alla dessa sakerna går att ta bort och få det som pre-patch.

Bara adda:
[UnitRenderStyle]
Inking=0
PerPixelPointLighting=0
AdvancedReflection=0

Längst ner i game.cfg som ligger i League of Legends\Config.

Jag gillade inte blackline så tog bort det.
Levlar smurf i aram, min fps var typ 100 lägre i aram efter patchen
5v5 osv är inga problem dock.

Permalänk
Medlem

Med 7950 behöver du inte göra något extra som personen ovan beskrivit. Men är däremot ett grymt tips till andra med liknande problem.

Vad är det med blackline som mördar fps:en?

Visa signatur

< iMac 21.5 > < Macbook Pro Retina >