Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk

Hej på er, jag har precis köpt hem Arma 3 och börjat spelat lite SP, bara spelat ca 4-5tim. Men jag tycker det verkar riktigt bra. Men jag har lite frågor till er,
Bör man spela lite SP först så man lär sig grunderna innan man ev prövar på MP?
Hur fungerar detta spel med moddar? Var hittar man dom?
Har sett på youtube att man kan se gubben som 3:e person (alltså) se den springa men jag vet inte vilken knapp man ska trycka på för att få det så.
Till sist om jag skulle vilja testa på MP hur går man tillväga då?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Akepouchen:

Hej på er, jag har precis köpt hem Arma 3 och börjat spelat lite SP, bara spelat ca 4-5tim. Men jag tycker det verkar riktigt bra. Men jag har lite frågor till er,
Bör man spela lite SP först så man lär sig grunderna innan man ev prövar på MP?
Hur fungerar detta spel med moddar? Var hittar man dom?
Har sett på youtube att man kan se gubben som 3:e person (alltså) se den springa men jag vet inte vilken knapp man ska trycka på för att få det så.
Till sist om jag skulle vilja testa på MP hur går man tillväga då?

Skickades från m.sweclockers.com

Kan försöka att svara på alla frågor
1. Jag provade att spela de två första uppdragen i sp men tyckte att det var så tråkigt. Men jag lärde mig igenom att både spela med större grupper. (Dom har överseende man att man är ny) och sen bara träna igenom att bara spawna fram sig i editorn någonstans med några simpla mål och sedan försöka ta ut dom. Men man lär sig rätt så snabbt ändå

2. Alla moddar hittar du på http://www.armaholic.com/index.php Där ligger allt. Arma hänger väldigt mycket på moddar för att få en bättre upplevelse.

3. Du trycker på enter på nummerpaden.

4. Det beror på vad du vill spela. vill du spela gamemodes som wasteland och sådant så är det väll bara att söka på det ingame. Men om du vill köra operationer så ska du söka till en grupp. Jag spelar själv i en grupp som jag är nöjd med.

Permalänk

Söker också seriösa spelare.

Det jag är ute efter är att spela coop i senarios. Gärna där man ägnar lång tid med att planera, ta sig till olika positioner innan man slår till.
Tex. Det hade varit grymt kul att spela supply network (från single player campaign) med 4 andra spelare.

Inte så mycket för tex dayz.

Jag har inte spelet utan köper det om jag hittar folk att köra med.
Jag är 32 år, ganska noob när det kommer till Arma, men seriös.

Jag har tid att spela till kl 19:30 idag 19/9 och efter 22:00 vore grymt kul om någon/några ville lira med

Visa signatur

Windows 10 64 Corsair AX 860
CPU i7 6700K @ 4,00GHz Geforce RTX 3080
MSI Z170A SLI Plus Corsair DDR4 2800MHz 16GB 4x4GB
NVMe Samsung SSD 950 Samsung SSD 860 EVO 2TB

Permalänk
Medlem

Även jag söker seriösa spelare att spela coop scenarios med!

Har spelat Arma 2 och Arma 3 rätt länge, men mesta dels Wasteland och Epoch på CCG. Men är sugen på lite mer seriöst spelande. Spelar en del scenarios själv men skulle va kul å lira coop! Polarna har fastnat för andra spel för tillfället. Gillar att panga allt från zombies till ryssar, som infanterist eller skytt i tyngre fordon.

Visa signatur

Main. - Fractal Design Meshify C - Corsair AX860 - Asus Strix B550-E - AMD Ryzen 5 3600 - 32gb Corsair Vengeance 3200mhz - Asus Strix GTX 1080 - Samsung 970 Evo 250gb - Kingston A200 1tb - 1x 840 Pro 256GB - 2x 850 Pro 256GB - 2x 840 Evo 250GB RAID0 - 2x Samsung 850 Evo 500GB - Logitech G502 - Corsair K95 RGB - BenQ XL2420T - Sennheiser Game One
2018 Macbook Pro 13" 2018 iPad Pro 12,9"
Projekt 13 - Bygglogg WIP

Permalänk
Skrivet av Tandborste:

Även jag söker seriösa spelare att spela coop scenarios med!

Har spelat Arma 2 och Arma 3 rätt länge, men mesta dels Wasteland och Epoch på CCG. Men är sugen på lite mer seriöst spelande. Spelar en del scenarios själv men skulle va kul å lira coop! Polarna har fastnat för andra spel för tillfället. Gillar att panga allt från zombies till ryssar, som infanterist eller skytt i tyngre fordon.

Jag gick med i Anrop en grupp spelare som du och jag.
Anrop.se

Har fått ett riktigt trevligt bemötande och man kan anmäla sig till OP på sidan där det passar en själv.

Visa signatur

Windows 10 64 Corsair AX 860
CPU i7 6700K @ 4,00GHz Geforce RTX 3080
MSI Z170A SLI Plus Corsair DDR4 2800MHz 16GB 4x4GB
NVMe Samsung SSD 950 Samsung SSD 860 EVO 2TB

Permalänk

Nystartad Community med egen A3 wasteland server!

Community för arma 3 spelare! SwedishArmedForces [SAF]
Föredrar svenska och 20+

Välkommen
http://safclan.clanwebsite.com/

Strtis Wasteland
http://www.gametracker.com/server_info/5.9.89.178:9802/

Permalänk

Även om vi inte är ett community så lyfter jag, utan att skämmas, fram www.ssg-clan.se. Kortfattat så spelar vi organiserat på onsdagar (träning) och söndagar ("skarpt"). Vi snittar 45 spelare på söndagar och har dedikerade uppdragsmakare så att vi alltid har något friskt att sätta tänderna i.

Nu på söndag spelar vi vårt första större TVT tillsammans med A3K och ovannämnda Anrop mot Armafinland.

Mera information och hårdare säljsnack finner ni i denna tråden: http://www.sweclockers.com/forum/trad/1372819-swedish-strateg...

Permalänk
Medlem

Tjena! Jag är en av ägarna av Faded-Network. Vi äger idag 1 Arma 3 Altis Life server som nyligen öppnats. Det är mycket custom och vi arbetar dagligen med nya saker + hotfixes på buggar, om det hittas varje dag. Kartan + Mission filen är omgjord för att maximera rollspelet.

Vi har gjort helt egna Svenska Polis Bilar + Ambulanser och även Skins till Poliserna och Ambulanssjukvårdarna. Vi strävar efter att alla ska ha kul och är strikta med att reglerna följs. Vi har i nuläget endast Staff members som vi litar mycket på. I nuläget är det endast jag och den andra ägaren som har staff privileger.

Vi har en Teamspeak 3 Server: ts.fadedcommunity.net
Vi har även en Hemsidan: https://faded-network.com - För att bevisa vår seriöstitet har vi gått med i Sverok som är Sverige största spelförenings hanterare. Vilket innebär att vi är en Svensk Spelförening som är idell.

Serverns IP: al.fadedcommunity.net:2302 / 185.5.55.46:2302

Vi funderar även på att utveckla en KOTH server, vid intresse gör vi gärna detta.

Hoppa gärna in på vår Teamspeak vid frågor så besvarar vi gärna dem!:)

Välkomna! - Kom ihåg vi är strikt emot mobbning, rasism mm.

Våra bilar:

//Hugo-F0CUS0

Permalänk
Inaktiv

Jag är också intresserad av att börja lira Arma 3, ganska noob dock men seriös (34 år gammal). Lirade dayz modden på Arma 2 en del, men tyckte det var galet trist att lira ensam. Dock skulle jag behöva lite instruktioner hur jag installerar det som behövs och hur man kommer igång. Nån som vill PM:a så skulle jag uppskatta det.

Permalänk
Medlem

Ny Arma 3 altis life server

Tjena, startade upp en Altis life server idag och jag kommer att rikta mig mot feedback om servern för att installera mods osv, jag tænkte också försöka få upp en playerbase och även aktiva admins och poliser/civs. Då jag vänder mig mot er något speciellt jag borde tænka på ??
Skriv PM om det är något ni är intreserade av.
Ha de gött / Oscar

Permalänk

Några som kör king of the hill eller andra mode? lägg till http://steamcommunity.com/id/realnwa/