Billig Server 57% rea

Permalänk
Medlem

Billig Server 57% rea

http://www.dustinhome.se/product/5010665124/hp-proliant-n54l-...

Är det nåt att ha..menar nedsatt från 3700 till 990 kr

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk

En av de bästa servrarna att labba med funkar med esxi osv. Ett sjukt kap.

Visa signatur

Desktop: Ghost s1 Limestone, 5800x3d, RX 6700, 64gb RAM, KC3000 2tb, Kubuntu 22.04
Peripherals: Superlight, Artisan Hien, Ducky one 2 mini, O2+ODAC, HD6XX, Rode Podcaster
Laptop: Macbook Pro M1 Pro

Permalänk
Medlem

Ok tack då slår jag till

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk

Verkar ju helt otroligt, hur är den att labba med Win2012 tror ni?

Permalänk
Medlem

Tänkte precis tipsa om denna
Beställde en bums såklart, hoppas bara att klöpet går igenom nu.

Permalänk

Jag har också beställt. Orderbekräftelse mailad 1204 så ja, kan väl inte gå fel antar jag.

Visa signatur

Speldata: i7 10700KF | 32GB DDR4 | 7800 XT Hellhound | Dell S3422DWG
NAS: OMV 6 + 9TB

Permalänk
Moderator
Moderator

Deras ordinariepris var nog lite fel ute och vad jag kan se raderat, 57% som det stått hela tiden stämmer nog bättre.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Flera andra butiker har legat mellan 1800-2300 kr så 3700 är nog lite önsketänkande. Jag har själv spanat på N54L några veckor så nu slog jag till.

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.

Permalänk

Normalt ord pris på Dustin har legat på 2290. Men som vanligt vid dessa kampanjer så ja, höjer dom det. Om 3700 är ord pris så är det väl ändå olagligt att ha den på rea (2290) under en obegränsad tid. Nåväl, inget att bli sne över för i stor sett ALLA butiker gör så, sen att det är fel är en annan sak. Men klagar inte på 1078 inkl frakt och faktura.

Visa signatur

Speldata: i7 10700KF | 32GB DDR4 | 7800 XT Hellhound | Dell S3422DWG
NAS: OMV 6 + 9TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av stoffeboffe:

Jag har också beställt. Orderbekräftelse mailad 1204 så ja, kan väl inte gå fel antar jag.

Jag var nog just efter dig då med köpet. Dumpade i tipstråden som jag såg Daemon hade redigerat nu, sedan klickade jag hem en.
Återstår bara att fundera ut ett bra syfte med den, kanske bara för att latja lite med VMWare eller något.
Annars kan man ju alltid kränga den för 1500:- och göra en femhunka i vinst.

Visa signatur

Gammal dator och många servrar.

Permalänk
Skrivet av devour:

Jag var nog just efter dig då med köpet. Dumpade i tipstråden som jag såg Daemon hade redigerat nu, sedan klickade jag hem en.
Återstår bara att fundera ut ett bra syfte med den, kanske bara för att latja lite med VMWare eller något.
Annars kan man ju alltid kränga den för 1500:- och göra en femhunka i vinst.

Jag fick samma bekymmer nu, vad ska jag ha den till. Menmen, det är väl den vanliga ordningen för oss "Tekniknördar"...

Funderar fortfarande kring Server 2012, kan den vara nått att ha till de, säg om man vill sätta upp AD och kanske MDT? Labb alltså, vill lära mig. Som det är idag så labbar jag i Virtualbox på min stationära.

Permalänk
Skrivet av devour:

Jag var nog just efter dig då med köpet. Dumpade i tipstråden som jag såg Daemon hade redigerat nu, sedan klickade jag hem en.
Återstår bara att fundera ut ett bra syfte med den, kanske bara för att latja lite med VMWare eller något.
Annars kan man ju alltid kränga den för 1500:- och göra en femhunka i vinst.

Jag tänkte ha min som NAS med en massa trevliga addons hade jag tänkt mig. Mest troligt med Nas4Free som jag kör idag eller så sätta sig in ubuntu eller liknande kanske. Kanske virtualisera, återstår att se. Jag ser det som att man lär sig en massa nyttigheter samtidigt som man har fullständig kontroll. Sen att den är liten, strömsnål och tyst skadar ju inte heller

Visa signatur

Speldata: i7 10700KF | 32GB DDR4 | 7800 XT Hellhound | Dell S3422DWG
NAS: OMV 6 + 9TB

Permalänk
Medlem

Sjukt va billigt.

Visa signatur

System #1 - Intel 6700K@4.8GHz + Corsair H110i PnP ~ ASUS ROG MAXIMUS VIII RANGER ~ 32GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2400MHz ~ 2x Gainward GeForce GTX 980 Ti 6GB 'GS' ~ 2x 512GB Samsung EVO 850 ~ Corsair RM1000W ~ Acer 27" Predator G-Sync XB271HU
System #2 - Intel 2500K@5.0GHz + Corsair H60+PnP ~ ASRock P67 Extreme4 ~ 16GB DDR3 ~ Gainward 980Ti 'GS' ~ BenQ 24" XL2430T ~ 2x512GB Samsung EVO 840 ~ 750W Corsair TX

Permalänk
Medlem
Skrivet av stoffeboffe:

Normalt ord pris på Dustin har legat på 2290. Men som vanligt vid dessa kampanjer så ja, höjer dom det. Om 3700 är ord pris så är det väl ändå olagligt att ha den på rea (2290) under en obegränsad tid. Nåväl, inget att bli sne över för i stor sett ALLA butiker gör så, sen att det är fel är en annan sak. Men klagar inte på 1078 inkl frakt och faktura.

Ja det stod 3790 i nyhets brevet och nedsatt till 990.Luras gör dom.Men 990 är väl bra pris ändå

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem

Satt precis och letade efter en billig NAS utan några större krav. Det här var ju lagom perfekt då

Permalänk
Medlem

Blev en sån för mig också. Labba lite med ESXi hade jag tänkt att ha den till

Permalänk
Medlem

Fan då, råkade spontanköpa en. Hur ska jag förklara detta för sambon!?

Visa signatur

Cooler Master MasterCase 5 || Asrock X99M Extreme4 || i7-6800K || Antec KÜHLER H1200 PRO || 16GB Corsair Vengence DDR4 3000MHz || Samsung 840 EVO 1TB || Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 || Antec 620w High Current Gamer

3 st HP LP2475w || Logitech G710+ || Razer Diamondback

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av DeeJay1:

Fan då, råkade spontanköpa en. Hur ska jag förklara detta för sambon!?

"- Köpa proviant? Jag tyckte du sa köp Proliant!" xd

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Vad skall man nu ha för diskar i en sådan här? WD Red eller WD SE? Det skiljer ~300 kr på 2TB, alt 3TB Red för samma pengar som 2TB SE. Är det värt de extra pengarna för SE?

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.

Permalänk
Skrivet av DeeJay1:

Fan då, råkade spontanköpa en. Hur ska jag förklara detta för sambon!?

-Jag råkade köpa en server precis

Fungerade bra för mig...men sen kom iofs detta..

-Det gör inget, jag köper snart någon hästgrej eller hästbok

/A

Permalänk
Medlem
Skrivet av anonymsomfan:

-Jag råkade köpa en server precis

Fungerade bra för mig...men sen kom iofs detta..

-Det gör inget, jag köper snart någon hästgrej eller hästbok

/A

Hehe, sambon är som tur är mer teknikintresserad. Men med tanke på att vi fick barn i våras så är det inte så populärt att man köper "prylar" längre

Jag får försöka intala henne att vi snart sparar igen det på elen eftersom den ska ersätta min nuvarande hemserver som är en HP xw6400 med dubbla 4-kärniga Xeon-processorer. Tror att denna kommer dra lite mindre ström

Visa signatur

Cooler Master MasterCase 5 || Asrock X99M Extreme4 || i7-6800K || Antec KÜHLER H1200 PRO || 16GB Corsair Vengence DDR4 3000MHz || Samsung 840 EVO 1TB || Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 || Antec 620w High Current Gamer

3 st HP LP2475w || Logitech G710+ || Razer Diamondback

Permalänk
Skrivet av DeeJay1:

Hehe, sambon är som tur är mer teknikintresserad. Men med tanke på att vi fick barn i våras så är det inte så populärt att man köper "prylar" längre

Jag får försöka intala henne att vi snart sparar igen det på elen eftersom den ska ersätta min nuvarande hemserver som är en HP xw6400 med dubbla 4-kärniga Xeon-processorer. Tror att denna kommer dra lite mindre ström

Hehe, gratulerar! Mest till barnet, men även till att din tjej inte är hästintresserad

Barnbidraget - 950kr, Servern 990kr, coicident, I Think not

Ja, elen tar hand om det!!

Permalänk

Tar och hakar på jag också, något roligt lär man ju hitta på att göra med den.

Skrivet av zarkov:

Vad skall man nu ha för diskar i en sådan här? WD Red eller WD SE? Det skiljer ~300 kr på 2TB, alt 3TB Red för samma pengar som 2TB SE. Är det värt de extra pengarna för SE?

Du kan kolla:
http://www.wdc.com/en/products/internal/nas/

Själv har jag min Netgear ReadyNAS Ultra 4 fylld med 3TB RED, och den har rullat på utan problem.

Permalänk
Medlem

Går det att köra operativet från USB eller esata och använda alla fyra platserna för lagring? Går det att använda raid5?

Visa signatur

Fractal Design Define R4 - MSI GeForce GTX 580 - Corsair HX650

Permalänk

fan, nu köpte jag en också...

Visa signatur

Chassi: Phanteks Enthoo Evolv ATX | Moderkort: ASUS Z97-AR | CPU: Intel Xeon E3-1270v3 | RAM: Corsair 16GB VENGEANCE LP Grafikkort: 2x AMD R9 290 | PSU: Corsair AX750 | SSD: Intel 730 Series Kylning: Phanteks PH-TC14CS | Scythe Gentle Typhoon | Corsair Air series AF140 | Phanteks PH-F140HP

Galleri: Ash | By SweLingonBerry

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jutman:

Går det att köra operativet från USB eller esata och använda alla fyra platserna för lagring? Går det att använda raid5?

OS på USB är inga problem om man vill det, jag har för mig att det t.o.m. finns en intern usb-port. Mobot har sammanlagt sex SATA-kanaler varav fyra är anslutna till SAS-interfacet, en är avsedd för en optisk enhet och en är avsedd för den medföljande 250GB-disken så man måste inte köra OS över USB.

Hårdvaru-RAID5 går inte utan ett instickskort, däremot går det ju att köra NAS4Free och ZFS om man vill det.

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jutman:

Går det att köra operativet från USB eller esata och använda alla fyra platserna för lagring? Går det att använda raid5?

Du kan köra t.ex Freenas, NAS4Free eller Omnios + Napp-IT från USB-sticka, och trycka in totalt 6st diskar (4+1st på SATA för CD/DVD + 1 på eSATA-intern-SATA-kabel)

Raid5 endast mjukvarumässigt har jag för mig, själv kör jag Zraid2 på min under FreeNAS 9.1.1

Permalänk
Medlem

Tänkte plinga loss på en sån här för typ någon månad sedan, då den kostade ~2000. Jävlar vad glad man är att man väntade

Visa signatur

AW3423DW QD-OLED - Ryzen 5800x - MSI Gaming Trio X 3090 - 64GB 3600@cl16 - Samsung 980 Pro 2TB/WD Black SN850 2TB

Permalänk

Beställde nyss. Blir en nog en perfekt förstaserver för mig att leka med!

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeeJay1:

Fan då, råkade spontanköpa en. Hur ska jag förklara detta för sambon!?

Säg som jag har hört att andra kvinns (som tur är inte min) brukar göra: "Men den är ju till oss tillsammans, i hushållet!"

Visa signatur

5950X, 3090