Användandet av hen istället för han/hon

Permalänk
Medlem

@Tomten51

Inlärt beteende som går emot den unversiella biologiska normen ÄR kontroll. Det är detta som är genus "pedagogikens" syfte när de tex attackerar småbarn på dagis. Detta är en form av hjärntvätt, det är en attack på deras kön, samt könsindentitet. Barnen påtvingas motsatta könsroller, och det måste påtvingas eftersom det inte kommer naturligt. Det är ingeting barnen dras åt naturligt.

Jag har beskrivit riskerna med detta, och jag vidhåller att det inte är nyttigt, det är inte hälsosamt, det skadar barnen och i förlängningen samhället.

Det är också som så här att det är inte skolans uppgift att fostra barnen, det faller på föräldrarna, inte på skolan.

Skrivet av Huzzbutt:

Du menar alltså att en frihet från könsnormer är en mer kontrollerande norm än könsnormer?

De könsroller vi har har kommit fram på naturlig väg då män och kvinnor är olika, vad genus "pedagogikerna" sysslar med är att artificiellt skapa något som män och kvinnor naturligt inte dras till. Att du inte förstår skillnaden står klart, att du dessutom tycker att det är ok att barn hjärntvättas i skolan från tidig ålder är rent ut sagt beklämmande. Och visst är det så att med genus "pedagogik" så blir barnens beteende en konstruktion. Det är helt riktigt. En onaturlig konstruktion som då har blivit påtvingad, från tidig ålder.

Skrivet av Huzzbutt:

Jag har dock sagt att jag inte vill att normer ska bestämma över individer.

Att stötta individen är något helt annat än att göra barn till en del av ett politiskt projekt. Ett politiskt projekt som genus"pedagogiken" är.

Permalänk
Medlem

Ett exemple på queerfeministernas och genus"pedagogikens" vansinne
På ett dagis.

"Om någon får syskon, skrivs grattiskort där det står "grattis till ditt syskon", istället för "grattis till lillasyster".
– Det är så lätt att lägga en värdering i att det blev en lillasyster och säga att hon är söt och gullig, säger Jenni Nilsson."

Ok, så inom kort kommer således syskon att bytas ut mot "hen/höna" eftersom det är så lätt att lägga en värdering i att det blev en bror eller syster....om man tillåter sig att följa den logiska utvecklingen i den här genus idiotin så är det där det i slutändan hamnar...dvs ett tredje "kön", som bekant inte existerar men som blir artificiellt skapat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tomten51:

Ursäkta Larsoni men jag vill lägg in mina 50 öre här också

Friheten från är formen som kräver kontroll, så ja. Inlärt beteende är inte kontroll, dottern lär sig av mamman och sonen av pappan, det är en universell biologisk norm. Självklart finns det undantag från denna norm men till skillnad från djuren har vi lärt oss uppskatta och acceptera norm överskridande beteende och denna acceptans har bara blivit större och större sedan vi först gick ur grottan. Men en tomboy är och förblir en flicka. Restrerande i.e trans fungerar på samma logik, vill du bli kallad för man eller kvinna är det upp till dig att informers om detta.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Larsioni:

@Tomten51

Inlärt beteende som går emot den unversiella biologiska normen ÄR kontroll. Det är detta som är genus "pedagogikens" syfte när de tex attackerar småbarn på dagis. Detta är en form av hjärntvätt, det är en attack på deras kön, samt könsindentitet. Barnen påtvingas motsatta könsroller, och det måste påtvingas eftersom det inte kommer naturligt. Det är ingeting barnen dras åt naturligt.

Skrivet av Larsioni:

De könsroller vi har har kommit fram på naturlig väg då män och kvinnor är olika, vad genus "pedagogikerna" sysslar med är att artificiellt skapa något som män och kvinnor naturligt inte dras till. Att du inte förstår skillnaden står klart, att du dessutom tycker att det är ok att barn hjärntvättas i skolan från tidig ålder är rent ut sagt beklämmande. Och visst är det så att med genus "pedagogik" så blir barnens beteende en konstruktion. Det är helt riktigt. En onaturlig konstruktion som då har blivit påtvingad, från tidig ålder.

Att stötta individen är något helt annat än att göra barn till en del av ett politiskt projekt. Ett politiskt projekt som genus"pedagogiken" är.

Inom rimlighetens gränser kan ni inte själva tro på vad ni säger.

Det naturliga beteendet för människan återfinns i förhistorisk tid. Det är inte ett naturligt beteende att mamman dammsuger, det är ett skapat beteende. Det är inte ett naturligt beteende att Pappa kör bil, det är ett skapat beteende.

Könsroller är i mångt och mycket konstruktioner, arbetsdelningen är ett lämpligt studieobjekt där de kvinnliga arbetsuppgifterna i bonde samhällen är lämpliga studieobjekt. Kvinnornas sysselsättning krävde mer fysiskt arbete än männens uppgifter. Givetvis finns även fenomenet kvar idag i underutvecklade regioner där det är kvinnor som har till uppgift att göra det för det dagliga livets tyngsta arbete: Sköta vatten försörjningen.

Sen så kan man ta sig en titt på arbetsolycksfallen:
Är det så att könsrollerna är naturliga och tar tillvara på könens bästa förmågor så är det rimligt att det återspeglas i olycksstatistiken. Vad vi dock ser att den primitiva primärroll mannen har som våldsverkare och försvarare inte återspeglas i sannolikheten att drabbas av våld. Kvinnor löper dubbelt så stor risk att utsättas för våld i sin yrkesverksamhet.
Då ska vi också minnas att den Svenska arbetsmarknaden är tämligen könssegregerad.

Då tar vi inlärningen: Barnet kommer i det stadie då de själv inte kan välja sin närvaro eller geografisk placering alltid att lära sig mer av den närvarande föräldern än den icke närvarande.
Ponera en Bondfamilj med 4 barn, alla söner. Rimligtvis så kommer sönernas arbete i hemmet att delas mellan föräldrarna och deras exponering mot den kvinnliga könsrollen kommer att öka jämfört med en familj med jämnare könsfördelning bland barnen.

Vi fortsätter.
Överlag så har män i medelklass, borgarskap eller skråväsende varit den yrkesarbetande föräldern. Skråtillhörigheten har gått i arv och då till söner, döttrar har i regel varit undantagna arvsrätt med undantag för gifta döttrar men då är det mannen arvet har tillfallit.
Arvsrätten är en lag, är arvsrätten en lag formad efter våra nedärvda egenskaper eller för att bevara dem?

I och med att skråväsendet var förbehållet män är det rimligt att anta att majoriteten av skräddarna var män, skräddare arbetar med mjuka ting och yrket ärvdes bland sönerna. Nu stipulerade givetvis lagen att så skulle vara fallet. Men vi kommer till en intressant fråga:

Idag är syslöjd och annat arbete med textil främst en feminin syssla. Är det så att dagens kvinnor sysslar med något de på naturlig väg inte är optimerade för att göra eller var det så att männen för i tiden sysslade med något de inte var optimerade för att göra. Eller bestod hela skräddarskrået av undantag?

Nu finns det förstås en till rimlig förklaring ni kan åberopa: Att män är mer lämpade för yrkesarbete än kvinnor. Vi kan tillexempel hävda att kvinnor är såpass optimerade för hemarbete att det skulle vara omöjligt för dem att inte vara hemma med barnen, vilket förvisso innebär att bondesamhällets kvinnor inte utnyttjades optimalt i enighet med de naturliga förutsättningarna. Men men.
Är det så att män är överlägsna när det kommer till yrkesarbete så torde vi finna stöd för det i det primitiva där män jagade, det ska väl då konstateras att en större del av födan troligen var skaldjur och annat mer lättåtkomligt under vandringstiderna. Det Danska låneordet Kökkenmödding tror jag nog att ni känner till.
Men vi ponerar att mäns jakt drevs av deras fysiska överlägsenhet, hur överförs den fysiska överlägsenheten till en överlägsenhet att sitta still och köra lastbil, kranbil eller bulldozer? För att inte säga flyga stridsplan eller styra patrullbåt?

Minns väl att den kvinnors förmåga till dräktighet har en börja och ett slut och slutet har en tendens att komma närmare början med barnfödslarna. Det är således orimligt att anta att en kvinnas optimala effekt uppnås i hemmet under hela hennes livslängd. Lika lite idag som igår.
Under den tidiga civilisationen fram tills bondesamhället och vad vi nog ska vara ärliga om, fram tills Dagis blev vanligt på 70-talet har barnpassningen varit en begränsad syssla för kvinnor. I de tidiga civilisationerna och i bondesamhället bröt barn tidigare med sina föräldrar, de ansågs giftasmogna och lämpade för yrkesarbete i tidiga tonåren för att inte säga i 5-6 års åldern beroende på epok.
Idag är den direkta dygnet runt inblandningen för modern i barnets uppväxt begränsad till föräldraledigheten, den stora massa väljer att yrkesarbeta och låter därefter uppsikten dagtid över barnet tillhandahållas av individer som valt en sådan yrkesbana.

Skrivet av Larsioni:

@Tomten51
Jag har beskrivit riskerna med detta, och jag vidhåller att det inte är nyttigt, det är inte hälsosamt, det skadar barnen och i förlängningen samhället..

Risk är sannolikhet + konsekvens. Du har inte beskrivit några risker utan lyft fram de konsekvenser du tror att genuspedagogik kan komma att ha.
Även om de konsekvenser du lyft fram uppfattas som negativa av dig så är det inte rimligt att anta att de är negativa för individen. Du måste därmed lyfta fram varför de konsekvenser du ser är negativa för individen.

Skrivet av Larsioni:

Det är också som så här att det är inte skolans uppgift att fostra barnen, det faller på föräldrarna, inte på skolan.

Det ska sägas då att Skolan är den institution som har störst kontakt med barnen under deras uppväxt.
Att du nu hävdar att skolan inte har till uppgift att fostra barn hänger på att du anser att fostran är något annat än skolning.

Låt mig utveckla.
Du ser fenomenet Fostran som något separat från inlärning, Det kräver att fostran är dogmatisk och tänk inte på vilka negativa tankar du har om begreppet dogmatisk.
Slutsumman efter fullgjord skolgång är en individ som är summan av dess delar. Inställningen till andra individer beror givetvis till viss del på de etiska förhållningssätt som barnet har fått sig itutat, det beror också på de upplevelser som barnet har fått av sin uppväxt men det beror också på den idévärld som barnet själv skapar med hjälp av etiska förhållningssätt, erfarenheter och framförallt utbildningen.

Om jag skall fostra ett barn till att bli en ekonomiskt ansvarsfull individ räcker det inte med att ihärdigt föra fram en sådan dogma. Jag måste ge individen verktygen att agera ekonomiskt ansvarsfullt.

Låt oss tänka följande tanke: Skolan talar inte om Genus, men du talar om Genus och vikten av normer. Skolan talar däremot om vikten av individualitet och ger barnen de didaktiska verktyg som krävs för att uppfylla de helst har. Effekten kommer vara att barnet har två motsatta övergripande ideologier: Individualitet och normativitet Den har dock verktygen att förverkliga det båda teorier stipulerar.

Vad är det som är uppfostran och vad är inte uppfostran i ett sådant läge?

Skrivet av Larsioni:

Ett exemple på queerfeministernas och genus"pedagogikens" vansinne
På ett dagis.

"Om någon får syskon, skrivs grattiskort där det står "grattis till ditt syskon", istället för "grattis till lillasyster".
– Det är så lätt att lägga en värdering i att det blev en lillasyster och säga att hon är söt och gullig, säger Jenni Nilsson."

Ok, så inom kort kommer således syskon att bytas ut mot "hen/höna" eftersom det är så lätt att lägga en värdering i att det blev en bror eller syster....om man tillåter sig att följa den logiska utvecklingen i den här genus idiotin så är det där det i slutändan hamnar...dvs ett tredje "kön", som bekant inte existerar men som blir artificiellt skapat.

Nu är det inte vansinne, du förutsätter nämligen att dagispersonalen vet vilket kön det nyfödda barnet har. För att hålla sig till ditt behov av att veta könet krävs det att dagispersonalen tar reda på det innan de ger barnet kortet. Det är inte helt orimligt att föräldrar även idag undviker att ta reda på barnets klön under graviditeten, det är inte heller helt orimligt att dagispersonalen är medveten om vilken dag födseln kommer att ske.

Är det verkligen dagispersonalens uppgift om att upplysa dagisbarnen om deras syskons förmodade könstillhörighet?

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Medlem

Intressant. Nu blandar du ihop genus projektet med jämnställdhet i en vägg av text.

Nåja.

Skrivet av Huzzbutt:

Nu är det inte vansinne, du förutsätter nämligen att dagispersonalen vet vilket kön det nyfödda barnet har.

Ja visst visste dom om könet, det framgick också i exemplet. Det är dessutom praxis att ta reda på vilket kön barnet har, det kommer fram när du frågar om vederbörande fått en bror eller syster. Dagis personalen har också kontakt med barnets förläldrar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larsioni:

Intressant. Nu blandar du ihop genus projektet med jämnställdhet i en vägg av text.

Men se det gör jag inte. Genus frågan och jämställdhetsdebatten hänger ihop. Det vore konstigt om så inte var fallet med tanke på att jämställdhet fordrar en frihet från normerna.

Skrivet av Larsioni:

Ja visst visste dom om könet, det framgick också i exemplet. Det är dessutom praxis att ta reda på vilket kön barnet har, det kommer fram när du frågar om vederbörande fått en bror eller syster. Dagis personalen har också kontakt med barnets förläldrar.

Du upprör dig över att man inte agerar i enighet med den praxis som antas finnas. En praxis som inte har med personalens arbetsuppgifter att göra.

Skrivet av Larsioni:

Som jag sa, vansinne är det.

På vilket sätt upplever du att det är en yttring för psykisk störning?

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Huzzbutt:

Men se det gör jag inte.

Det är precis det du gör, och du gör det dessutom otroligt dåligt.

Skrivet av Huzzbutt:

Du upprör dig över att man inte agerar i enighet med den praxis som antas finnas. En praxis som inte har med personalens arbetsuppgifter att göra..

Inte alls, har du fler ursäkter på gång?

Jag vill också passa på att påpeka att det inte är/inte/ska vara personalens uppgift att påtvinga småbarn motsatta könsroller.

Skrivet av Huzzbutt:

På vilket sätt upplever du att det är en yttring för psykisk störning?

Du måste börja i rätt ände.

På vilket sätt tror du att genus "pedagogikens" hjärntvätt av småbarn och påtvingandet av motsatta könsroller inte skulle komma att yttra sig i psykisk störning bland dessa barn när de har blivit äldre?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larsioni:

Det är precis det du gör, och du gör det dessutom otroligt dåligt.

Om jag gör det dåligt så peka ut vad jag gör för del. Det kan inte vara så svårt eftersom det är oerhört dåligt.

Skrivet av Larsioni:

Inte alls, har du fler ursäkter på gång?

Larsioni, jag kommer inte med ursäkter och har så heller inte gjort. Du har dock inlett ditt senaste inlägg med en undanflykt.

Skrivet av Larsioni:

Jag vill också passa på att påpeka att det inte är/inte/ska vara personalens uppgift att påtvinga småbarn motsatta könsroller.

Är det att påtvinga ett barn en motsatt könsroll när man inte skriver ut ett syskons könstillhörighet?

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Huzzbutt:

Om jag gör det dåligt så peka ut vad jag gör för del. Det kan inte vara så svårt eftersom det är oerhört dåligt.

Ser ingen anledning till det då du har gjort jobbet själv, det är där för medlemmarna att läsa.

Skrivet av Huzzbutt:

Är det att påtvinga ett barn en motsatt könsroll när man inte skriver ut ett syskons könstillhörighet?

Jag tror bestämt inte att jag har påstått det, du får nog lov att citera mig.

Det sagt.
Jag har redan visat på hur småbarn påtvingas motsatta könsroller i dagis redan. Du har visat på att du tycker detta är bra och jag har visat på att jag inte tycker det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Huzzbutt:

Inom rimlighetens gränser kan ni inte själva tro på vad ni säger.

Det naturliga beteendet för människan återfinns i förhistorisk tid. Det är inte ett naturligt beteende att mamman dammsuger, det är ett skapat beteende. Det är inte ett naturligt beteende att Pappa kör bil, det är ett skapat beteende.

okey.. Så när blir ett beteende icke naturligt? Vad är skillnaden på en mamma som dammsuger och en fågel som hämtar kvistar till boet? Nu är jag inte på något sätt för att mammor skall som praxis dammsuga (det är ok om det passar för vissa familjer) jag bara poängterar att ditt argument har felaktiga premisser som påverkar dina slutsatser.

Skrivet av Huzzbutt:

Könsroller är i mångt och mycket konstruktioner

Ja könsroller är "konstruktioner" hur är det negativt i sig? I vårt samhälle behöver du inte följa en könsroll om du inte vill, de sociala restriktionerna har vi lyft för länge sedan.

Skrivet av Huzzbutt:

arbetsdelningen är ett lämpligt studieobjekt där de kvinnliga arbetsuppgifterna i bonde samhällen är lämpliga studieobjekt. Kvinnornas sysselsättning krävde mer fysiskt arbete än männens uppgifter. Givetvis finns även fenomenet kvar idag i underutvecklade regioner där det är kvinnor som har till uppgift att göra det för det dagliga livets tyngsta arbete: Sköta vatten försörjningen.

Du kan inte mena allvar? Du påstår att kvinnor har idag och historiskt gjort de tunga arbeten? Gruvararbetare? Oljegrävare*(*?) jägare mm saker och ting på den fronten har inte förändrats eller menar du att vi har gått från ett samhälle där män för utgjorde en minoritet av arbetestunga arbetskraften till numera en majoritet i ett patriarkaliskt samhälle? låter inte troligt. Låter jävligt absurt faktiskt.

Skrivet av Huzzbutt:

Sen så kan man ta sig en titt på arbetsolycksfallen:
Är det så att könsrollerna är naturliga och tar tillvara på könens bästa förmågor så är det rimligt att det återspeglas i olycksstatistiken.

Antagandet att ett naturligt beteende endast förs vidare/inlärs om de är "konstruktivt" är felaktigt såldes även fitt argument. <- skrev fel

Skrivet av Huzzbutt:

Vad vi dock ser att den primitiva primärroll mannen har som våldsverkare och försvarare inte återspeglas i sannolikheten att drabbas av våld. Kvinnor löper dubbelt så stor risk att utsättas för våld i sin yrkesverksamhet.
Då ska vi också minnas att den Svenska arbetsmarknaden är tämligen könssegregerad.

Ja arbetsmarknaden är tämligen könssegregerad så vilken korrelation du anser dig peka på står jag förundrande till. För det andra, så vet du mycket väl att män löper en betydligt större risk att utsättas för våld än kvinnor.

Skrivet av Huzzbutt:

Då tar vi inlärningen: Barnet kommer i det stadie då de själv inte kan välja sin närvaro eller geografisk placering alltid att lära sig mer av den närvarande föräldern än den icke närvarande.
Ponera en Bondfamilj med 4 barn, alla söner. Rimligtvis så kommer sönernas arbete i hemmet att delas mellan föräldrarna och deras exponering mot den kvinnliga könsrollen kommer att öka jämfört med en familj med jämnare könsfördelning bland barnen.

Om ett barn inte möter vuxna människor i sin uppväxt av samma kön är detta detrementalt till dess uppväxt det är brett accepterat, håller inte du med?

Skrivet av Huzzbutt:

Vi fortsätter.
Överlag så har män i medelklass, borgarskap eller skråväsende varit den yrkesarbetande föräldern. Skråtillhörigheten har gått i arv och då till söner, döttrar har i regel varit undantagna arvsrätt med undantag för gifta döttrar men då är det mannen arvet har tillfallit.
Arvsrätten är en lag, är arvsrätten en lag formad efter våra nedärvda egenskaper eller för att bevara dem?

Det fungerade på den logiken att män gifter sig med kvinnor och tar hand om kvinnor som tar hand om barn, dv.s pengar gick till män och sipprar sedan ner till kvinnor/barn, inget elakt utan social evolution.

Skrivet av Huzzbutt:

I och med att skråväsendet var förbehållet män är det rimligt att anta att majoriteten av skräddarna var män, skräddare arbetar med mjuka ting och yrket ärvdes bland sönerna. Nu stipulerade givetvis lagen att så skulle vara fallet. Men vi kommer till en intressant fråga:

Idag är syslöjd och annat arbete med textil främst en feminin syssla. Är det så att dagens kvinnor sysslar med något de på naturlig väg inte är optimerade för att göra eller var det så att männen för i tiden sysslade med något de inte var optimerade för att göra. Eller bestod hela skräddarskrået av undantag?

Nej, i samma veva som kvinnors frigörelse när kvinnor "fick" jobba i stor utsträckning blev det ett klassiskt feminint yrke. De har dock uppenbarligen aldrig uppfatats som en uppenbarelse av manliget att sy. Vidare vill jag anklaga dig för att körsbärsplocka yrke här, bara för ett yrke rågar vara lättare än "hemtjänst" betyder inte att majoriteten av dem var det. Vidare var det ett någorlunda välbetalt yrke så mamman hade det antagligen det mycket bra där hemma.

Skrivet av Huzzbutt:

Nu finns det förstås en till rimlig förklaring ni kan åberopa: Att män är mer lämpade för yrkesarbete än kvinnor. Vi kan tillexempel hävda att kvinnor är så pass optimerade för hemarbete att det skulle vara omöjligt för dem att inte vara hemma med barnen, vilket förvisso innebär att bondesamhällets kvinnor inte utnyttjades optimalt i enighet med de naturliga förutsättningarna. Men men.
Är det så att män är överlägsna när det kommer till yrkesarbete så torde vi finna stöd för det i det primitiva där män jagade, det ska väl då konstateras att en större del av födan troligen var skaldjur och annat mer lättåtkomligt under vandringstiderna. Det Danska låneordet Kökkenmödding tror jag nog att ni känner till.
Men vi ponerar att mäns jakt drevs av deras fysiska överlägsenhet, hur överförs den fysiska överlägsenheten till en överlägsenhet att sitta still och köra lastbil, kranbil eller bulldozer? För att inte säga flyga stridsplan eller styra patrullbåt?

Du förenklar grovt, evolution fungerar inte på det viset. könsrollerna överfördes till att köra lastbil (som nuförtiden inte längre räcker för att låta frugan ta hand om barnen) i de att män har varit brödvinnare, jägare medans mammorna har tagit hand om barn och utanför ev. fara.

Skrivet av Huzzbutt:

Minns väl att den kvinnors förmåga till dräktighet har en börja och ett slut och slutet har en tendens att komma närmare början med barnfödslarna. Det är således orimligt att anta att en kvinnas optimala effekt uppnås i hemmet under hela hennes livslängd. Lika lite idag som igår.

Det är inte alls orimligt men historia är inte riktigt vad vi diskuterar och vi är alla överens om att det inte är önskarvärt att relegera någon till något för att de är evolutionärt "optimalt".

Skrivet av Huzzbutt:

Risk är sannolikhet + konsekvens. Du har inte beskrivit några risker utan lyft fram de konsekvenser du tror att genuspedagogik kan komma att ha.
Även om de konsekvenser du lyft fram uppfattas som negativa av dig så är det inte rimligt att anta att de är negativa för individen. Du måste därmed lyfta fram varför de konsekvenser du ser är negativa för individen.

konsekvensen är en volym med förvirade ungar, sannolikheten är okänd.

Skrivet av Huzzbutt:

Är det verkligen dagispersonalens uppgift om att upplysa dagisbarnen om deras syskons förmodade könstillhörighet?

När mitt icke koncipierade barn går på dags är det första jag gör att informera henarna om dess namn, varpå de får interpolera lite och inte prockla på hen saker hen inte vill ha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larsioni:

Ser ingen anledning till det då du har gjort jobbet själv, det är där för medlemmarna att läsa.

Då stryker vi din kommentar som lögn. Du har uppenbarligen tid att sitta hör och dividera och då torde du ha tid att avvisa en oerhört dålig replik.

Skrivet av Larsioni:

Jag tror bestämt inte att jag har påstått det, du får nog lov att citera mig.

Å nej ursäkta, du har inte sagt att det är något som påtvingar barn en annan könsroll, vad du har sagt är:

Skrivet av Larsioni:

Ett exemple på queerfeministernas och genus"pedagogikens" vansinne
På ett dagis.

"Om någon får syskon, skrivs grattiskort där det står "grattis till ditt syskon", istället för "grattis till lillasyster".
– Det är så lätt att lägga en värdering i att det blev en lillasyster och säga att hon är söt och gullig, säger Jenni Nilsson."

Ok, så inom kort kommer således syskon att bytas ut mot "hen/höna" eftersom det är så lätt att lägga en värdering i att det blev en bror eller syster....om man tillåter sig att följa den logiska utvecklingen i den här genus idiotin så är det där det i slutändan hamnar...dvs ett tredje "kön", som bekant inte existerar men som blir artificiellt skapat.

Att den självklara effekten att inte ta upp syskonens förmodade könstillhörighet är
"Ett tredje "kön", som bekant inte existerar men som blir artificiellt skapat."

Skrivet av Larsioni:

Det sagt.
Jag har redan visat på hur småbarn påtvingas motsatta könsroller i dagis redan. Du har visat på att du tycker detta är bra och jag har visat på att jag inte tycker det.

När visade du att barnen påtvingades motsatta könsroller, du får gärna citera dig själv eller att lägga upp en länk.
Jag kan med säkerhet säga att jag inte har sagt att det är bra att barn påtvingas könsroller oavsett om det är egna eller andras. Men som sagt du får gärna leta upp och citera eller länka till det inlägg du upplever att jag har sagt det.

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Huzzbutt:

Då stryker vi din kommentar som lögn.

Du(ni) får gör vad du(ni) vill med kommentaren, det är dock inte upp till dig att bestämma det faller på medlemmarna, som jag sa, det är där för medlemmarna att läsa.

Skrivet av Huzzbutt:

Att den självklara effekten att inte ta upp syskonens förmodade könstillhörighet är
"Ett tredje "kön", som bekant inte existerar men som blir artificiellt skapat." .

Det blir den logiska utvecklingen eftersom människor alltid kommer att lägga ett olika värde i både pojkar och flickor. Vilket också va vad dagisfröken i exemplet syftade på.

Skrivet av Huzzbutt:

.Jag kan med säkerhet säga att jag inte har sagt att det är bra att barn påtvingas könsroller oavsett om det är egna eller andras.

Då du stödjer genus "pedagogiks" projektet och att småbarn utsätts för det så är det precis det du har gjort, vad du gör nu är att slingra dig.

Skrivet av Huzzbutt:

Jag har dock sagt att jag inte vill att normer ska bestämma över individer

Skrivet av Larsioni:

Att stötta individen är något helt annat än att göra barn till en del av ett politiskt projekt. Ett politiskt projekt som genus"pedagogiken" är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tomten51:

okey.. Så när blir ett beteende icke naturligt? Vad är skillnaden på en mamma som dammsuger och en fågel som hämtar kvistar till boet? Nu är jag inte på något sätt för att mammor skall som praxis dammsuga (det är ok om det passar för vissa familjer) jag bara poängterar att ditt argument har felaktiga premisser som påverkar dina slutsatser.

En fågel som hämtar kvistar till boet utför ett arbete som i våra könsnormativitet skulle upplevas som manlig, det handlar ju om byggnads arbete?
Mitt resonemang vilar inte på felaktig premisser, din invändning var en felaktig jämförelse.

Skrivet av tomten51:

Ja könsroller är "konstruktioner" hur är det negativt i sig? I vårt samhälle behöver du inte följa en könsroll om du inte vill, de sociala restriktionerna har vi lyft för länge sedan.

Nepp. Könsroller och förväntan om könsroller styr fortfarande löneutveckling och utvecklingsmöjligheter.

Skrivet av tomten51:

Du kan inte mena allvar? Du påstår att kvinnor har idag och historiskt gjort de tunga arbeten? Gruvararbetare? Oljegrävare*(*?) jägare mm saker och ting på den fronten har inte förändrats eller menar du att vi har gått från ett samhälle där män för utgjorde en minoritet av arbetestunga arbetskraften till numera en majoritet i ett patriarkaliskt samhälle? låter inte troligt. Låter jävligt absurt faktiskt.

Var alla män oljearbetare eller gruvarbetare under någon period i historien? Givetvis inte. Inte heller var männens främsta syssla jakt under förhistorisk tid.
Faktum är att män inte idag utgör en majoritet av de som arbetar med tunga arbeten, Män arbetar i hög utsträckning med produktionsarbeten men processerna kräver muskelstyrka i låg utsträckning. Gruvarbetaren lyfter sannolikt inte mycket mer än kontorsarbetaren emedan sjuksköterskan eller vårdbiträdet har lyft som en av sina huvudsysslor.

Skrivet av tomten51:

Antagandet att ett naturligt beteende endast förs vidare/inlärs om de är "konstruktivt" är felaktigt såldes även fitt argument. <- skrev fel

Nu var det inte det jag hävdade utan att det är orimligt att anta att organisationer ständigt väljer suboptimala lösningar för att de är naturliga.

Skrivet av tomten51:

Ja arbetsmarknaden är tämligen könssegregerad så vilken korrelation du anser dig peka på står jag förundrande till. För det andra, så vet du mycket väl att män löper en betydligt större risk att utsättas för våld än kvinnor.

Inte inom arbetslivet.

Skrivet av tomten51:

Om ett barn inte möter vuxna människor i sin uppväxt av samma kön är detta detrementalt till dess uppväxt det är brett accepterat, håller inte du med?

Du hänvisar sannolikt till Skolan och könsfördelningen där som alltid varit ojämn åt ena eller andra hållet. Eller menar du uppväxtförhållanden?
Nu har jag dock aldrig sett någon utredning som visat på att det är absolut problematiskt. Jag har dessutom inte heller sett någon utredning som belyser om det har med den upplevda könsrollen eller den upplevda könsidentiteten att göra.

Skrivet av tomten51:

Det fungerade på den logiken att män gifter sig med kvinnor och tar hand om kvinnor som tar hand om barn, dv.s pengar gick till män och sipprar sedan ner till kvinnor/barn, inget elakt utan social evolution.

Så du menar att det inte finns något problem med att kvinnor inte gavs möjlighet att vara yrkesverksamma?

Skrivet av tomten51:

Nej, i samma veva som kvinnors frigörelse när kvinnor "fick" jobba i stor utsträckning blev det ett klassiskt feminint yrke. De har dock uppenbarligen aldrig uppfatats som en uppenbarelse av manliget att sy. Vidare vill jag anklaga dig för att körsbärsplocka yrke här, bara för ett yrke rågar vara lättare än "hemtjänst" betyder inte att majoriteten av dem var det. Vidare var det ett någorlunda välbetalt yrke så mamman hade det antagligen det mycket bra där hemma.

Du förstår inte när du ska använda begreppet Cherry Picking, det används när man använder ett exempel och extrapolerar oc hävdar att det gäller alla. Du gjorde det med Oljearbetare och Gruvarbetare. Men nog om det. Jag valde ett exempel och var helt klar med det. Exemplet var och är dugligt för att det belyser vad jag syftade att belysa, ett motsatsförhållande.

Hemtjänst är dock ett gott exempel det med eftersom det är ett typiskt kvinnoyrke och då menar jag inte antalet kvinnor som arbetar inom den utan den typiska bristen på kroppsavlastande mekanisering.

Skrivet av tomten51:

Du förenklar grovt, evolution fungerar inte på det viset. könsrollerna överfördes till att köra lastbil (som nuförtiden inte längre räcker för att låta frugan ta hand om barnen) i de att män har varit brödvinnare, jägare medans mammorna har tagit hand om barn och utanför ev. fara.

Jag är rätt säker på att snittbiologen nog inte skulle kalla utveckling från jägare till lastbilsförare för evolution. Återigen så finns det inget i yrket lastilsförare som kräver de biologiska förmågor som yrket stenålders Jägare kräver.

Skrivet av tomten51:

Det är inte alls orimligt men historia är inte riktigt vad vi diskuterar och vi är alla överens om att det inte är önskarvärt att relegera någon till något för att de är evolutionärt "optimalt".

Vi diskuterar historia och vi diskuterar biologi, vill du diskutera endera sak separat så får du välja ett ämne som inte kräver att hänsyn tas till båda.

Skrivet av tomten51:

konsekvensen är en volym med förvirade ungar, sannolikheten är okänd.

Vad är problemet med förvirrade ungar, varför är de ens förvirrade?

Skrivet av tomten51:

När mitt icke koncipierade barn går på dags är det första jag gör att informera henarna om dess namn, varpå de får interpolera lite och inte prockla på hen saker hen inte vill ha.

Och jag skulle inte göra på något annat sätt.

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larsioni:

Du(ni) får gör vad du(ni) vill med kommentaren, det är dock inte upp till dig att bestämma det faller på medlemmarna, som jag sa, det är där för medlemmarna att läsa.

Jag förutsätter dock att läsarna är införstådda med att den som gapar och skriker om andras brister men inte kan precisera dem inte är värd att lyssna på. Kalla mig för galning men jag har fortfarande kvar en tilltro till mina medmänniskors intellektuella förmåga.

Skrivet av Larsioni:

Det blir den logiska utvecklingen eftersom människor alltid kommer att lägga ett olika värde i både pojkar och flickor. Vilket också va vad dagisfröken i exemplet syftade på.

Nej det är inte den logiska utvecklingen, en logisk utveclkling som kan förutses är att en reaktion får en motreaktion tex.
Eftersom ditt exempel ignorerar andra utkomster och inte lyckas avvisa dem så kan du aldrig kalla det för logiskt.

En mer rimlig effekt av att könstillhörighet och könsnormer förlorar i vikt är att könstillhörighet och könsnormer förlorar vikt.
Inte att det skapas ett tredje kön.

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Huzzbutt:

Kalla mig för galning men jag har fortfarande kvar en tilltro till mina medmänniskors intellektuella förmåga.

Det har jag också vilket jag visade i med mina två tidigare kommentarer, som sagt, det finns där för medlemmarna att läsa.

Skrivet av Huzzbutt:

Nej det är inte den logiska utvecklingen.

Om man följer dagisfrökens resonemang, vilket jag också gjorde, så blir det så.

Du kan väll knappast lägga en värdering i ett kön om du inte vet om det är en pojke eller flicka. Vilket då betyder att "hen/höna" blir det ord som kommer att användas.

Skrivet av Huzzbutt:

Nej det är inte den logiska utvecklingen, en logisk utveclkling som kan förutses är att en reaktion får en motreaktion

Motreaktion är en av orsakerna till varför vi har den här diskussionen. Till varför föräldrar reagerar till vad det är som sker på dagis samt i skolan, osv.

Men det var inte den logiken jag visade på med dagisfröken exemplet. Du blandar ihop två olika saker här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larsioni:

Det har jag också vilket jag visade i med mina två tidigare kommentarer, som sagt, det finns där för medlemmarna att läsa.

Givetvis vi får se hur det går, det kanske inte händer något alls.

Skrivet av Larsioni:

Om man följer dagisfrökens resonemang, vilket jag också gjorde, så blir det så.

Nej det är det inte, det är den logiska slutpunkt du vill se för att kunna använda resonemanget som ett skräckexempel.

Skrivet av Larsioni:

Du kan väll knappast lägga en värdering i ett kön om du inte vet om det är en pojke eller flicka. Vilket då betyder att "hen/höna" blir det ord som kommer att användas.

Menar du att användandet av hen skapar ett tredje kön?

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Huzzbutt:

Nej det är det inte, det är den logiska slutpunkt du vill se för att kunna använda resonemanget som ett skräckexempel.

Jo, det blir den logiska utvecklingen, det råder ju ingen tvekan om att det är en skämmande tendens samt utveckling som vi ser.

Skrivet av Huzzbutt:

Menar du att användandet av hen skapar ett tredje kön?

Nu får du faktiskt börja läsa vad som skrivs.

Det skapar inte ett biologiskt kön utan ett artificiellt kön (har nämnt detta) och det är en av anledningarna till varför dessa Queerfeminister vill indroducera köns "neutrala" omklädningsrum, ett annat logiskt steg i deras vansinne.

De skapar något som inte existerar, ett tankesätt samt attidyd som är tämligen skruvat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larsioni:

Jo, det blir den logiska utvecklingen, det råder ju ingen tvekan om att det är en skämmande tendens samt utveckling som vi ser.

Nu får du faktiskt börja läsa vad som skrivs. Det skapar inte ett biologiskt kön utan ett artificiellt kön (har nämnt detta) och det är en av anledningarna till varför dessa Queerfeminister vill indroducera köns "neutrala" omklädningsrum, ett annat logiskt steg i deras vansinne.

Så om jag har förstått dig rätt så skapar användandet av hen ett artificiellt kön?
är det korrekt?

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Huzzbutt:

Så om jag har förstått dig rätt så skapar användandet av hen ett artificiellt kön?
är det korrekt?

Skrivet av Huzzbutt:

jag har fortfarande kvar en tilltro till mina medmänniskors intellektuella förmåga.

Min tro sviktar ibland.

---EDIT---

Vi snackar om en mental konstruktion av ett kön som inte finns. Alltså inte ett biologiskt kön.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larsioni:

Min tro sviktar ibland.

Låt oss rekapitulera:

Du hävdar att användningen av hen skapar ett artificiellt kön.
Inte att det döljer könstillhörigheten utan att det skapar ett nytt kön.

Vi får nästan ta det igen, du menar på fullaste allvar att det skapas ett nytt kön när man inte använder nuvarande personliga pronomen.

edit: det spelar ingen roll att vi talar om "mentala" kön. Du har precist hävt ur dig att en anonymisering av könstillhörigheten genom användandet av hen skapar ett nytt kön.

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Huzzbutt:

Du hävdar att användningen av hen skapar ett artificiellt kön.
Inte att det döljer könstillhörigheten utan att det skapar ett nytt kön.

Inte alls, det åstadkommer både och. Det ena utesluter inte det andra.

...och det är en av anledningarna till varför dessa Queerfeminister vill indroducera köns "neutrala" omklädningsrum, ett annat logiskt steg i deras vansinne. Om inte så skulle ett sådant absurt förslag (samt införande) inte existera till att börja med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Huzzbutt:

Så om jag har förstått dig rätt så skapar användandet av hen ett artificiellt kön?
är det korrekt?

Kan det tänkas finnas en koppling mellan "hen" och diskussioner, artiklar och liknande om införande av ett tredje kön som man vill kalla hen?

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larsioni:

Inte alls, det åstadkommer både och. Det ena utesluter inte det andra.

...och det är en av anledningarna till varför dessa Queerfeminister vill indroducera köns "neutrala" omklädningsrum, ett annat logiskt steg i deras vansinne. Om inte så skulle ett sådant absurt förslag (samt införande) inte existera till att börja med.

Du hävdar att anonymiseringen av könstillhörigheten genom användandet av ordet hen leder till konstruktionen av ett nytt mentalt kön.

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sentenced:

Kan det tänkas finnas en koppling mellan "hen" och diskussioner, artiklar och liknande om införande av ett tredje kön som man vill kalla hen?

Touche! Fan Sentenced du "STAL" min linje. Jag satt och höll inne på den där godbiten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larsioni:

Touche! Fan Sentenced du "STAL" min linje. Jag satt och höll inne på den där godbiten.

Nej det gjorde han inte din linje är att användandet av ett könsneutralt personligt pronomen skapar en nytt artificiellt kön. Vad Sentenced talar om är att införa en tredje könstillhörighet för transpersoner.

Återigen Larsioni, du hävdar att användandet av ett könsneutralt personligt pronomen skapar ett nytt artificiellt kön.

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Huzzbutt:

Nu var det inte det jag hävdade utan att det är orimligt att anta att organisationer ständigt väljer suboptimala lösningar för att de är naturliga.

"Är det så att könsrollerna är naturliga och tar tillvara på könens bästa förmågor så är det rimligt att det återspeglas i olycksstatistiken."

Men jag ser nu poängen du försökte göra, då är min retort att män är kraftigt överrepresenterade i arbetsolyckor samt dödsolyckor. Detta tyder på att yrkesvalet följer de könsroller så långt bak som vi kan återblicka. Men jag är tämligen mer intresserad av var du vill gå med ditt "kvinnor är mer utsatta i sina yrken" argumentet, det låter som du trampar vatten från var jag står.

Skrivet av Huzzbutt:

Inte inom arbetslivet.

Ja? Det är din poäng, gör den.

Skrivet av Huzzbutt:

Du hänvisar sannolikt till Skolan och könsfördelningen där som alltid varit ojämn åt ena eller andra hållet.

Nä, jag hänvisade till vad ditt fiktiva scenario där två pojkar växer upp utan manligt inflytande.

Skrivet av Huzzbutt:

Så du menar att det inte finns något problem med att kvinnor inte gavs möjlighet att vara yrkesverksamma?

Jag hävdar att det var och är ett I-lands problem, jag hävdar att det inte var förtryck utan könsroller, precis som de andra djur omkring oss har, de inte till att säga, återigen, att de är ett samhälle att sträva efter.

Skrivet av Huzzbutt:

u förstår inte när du ska använda begreppet Cherry Picking, det används när man an

Nej, du har fel jag har rätt. Du valde skrädderi som passade ditt argument och förgick de andra yrken kvinnor var uteslutna från. Min förstålse och användning av "Cherry picking" är korrekt din förstålse är fel.

Skrivet av Huzzbutt:

Var alla män oljearbetare eller gruvarbetare under någon period i historien? Givetvis inte. Inte heller var männens främsta syssla jakt under förhistorisk tid.
Faktum är att män inte idag utgör en majoritet av de som arbetar med tunga arbeten, Män arbetar i hög utsträckning med produktionsarbeten men processerna kräver muskelstyrka i låg utsträckning. Gruvarbetaren lyfter sannolikt inte mycket mer än kontorsarbetaren emedan sjuksköterskan eller vårdbiträdet har lyft som en av sina huvudsysslor.

Jag skrev in "MM" för att postulera de andra tunga yrken män utförde, eller menar du att kvinnor var yrkesverksamma i alla fall? Att de var delaktiga med arbetet på gården är en sak, att de gjorde de riktigt tunga jobben som lämnat döda kroppar i sina spår är något annat helt annat. Senare delar av vad du skriver indikerar att du inte jobbat mycket i ditt liv, har du? Om du jobbat som sommarbetare som truckförare ja de flesta manuella yrken inom industrin så skulle du inte sjunga samma visa. Faktum är att vi är så benägna att belysa sjuksköterskors problem för de är våra kvinnor vi pratar om. Du tror att vi har exoskeletons bara för att vi har en modern industri? Tänk igen.

Skrivet av Huzzbutt:

Jag är rätt säker på att snittbiologen nog inte skulle kalla utveckling från jägare till lastbilsförare för evolution. Återigen så finns det inget i yrket lastbilsförare som kräver de biologiska förmågor som yrket stenålders Jägare kräver.

Nej men vi är fortfarande färgade av våra röter, i.e man = tar hand om kvinnan = tar hand om barnen. De är inte svårt att förstå och det är evolution, social evolution, som sagt, inte någon truckförargen uppenbarligen.

Skrivet av Huzzbutt:

Vi diskuterar historia och vi diskuterar biologi, vill du diskutera endera sak separat så får du välja ett ämne som inte kräver att hänsyn tas till båda.

Nej vi diskuterar varken biologi eller historia, vi duskuterar de som är relevant till ämnet, de var inte på ett spår som var långt där från och jag förklarade varför samtidigt som jag gav dig en vink att vi bör hålla fokus på vad vi diskuterar.

Skrivet av Huzzbutt:

Vad är problemet med förvirrade ungar, varför är de ens förvirrade?

vad problemet med förvirrade ungar är, säger sig självt. De är förvirade av experimentet som utförs på dom.

Skrivet av Huzzbutt:

Och jag skulle inte göra på något annat sätt.

Kom inte och säg att de måste "ta reda" på könet då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larsioni:

Det är klara brister i din läsförståelse, det blir alltmer uppenbart.

Det är ditt minne som är allt för kort:

Skrivet av Larsioni:

J
Det skapar inte ett biologiskt kön utan ett artificiellt kön (har nämnt detta)

Det är inte alltid så att jag är så jälva bra, ibland hävdar mina motståndare att bruket av ett könsneutralt pronomen skapar ett artificiellt kön.

Skrivet av tomten51:

"Är det så att könsrollerna är naturliga och tar tillvara på könens bästa förmågor så är det rimligt att det återspeglas i olycksstatistiken."

Men jag ser nu poängen du försökte göra, då är min retort att män är kraftigt överrepresenterade i arbetsolyckor samt dödsolyckor. Detta tyder på att yrkesvalet följer de könsroller så långt bak som vi kan återblicka. Men jag är tämligen mer intresserad av var du vill gå med ditt "kvinnor är mer utsatta i sina yrken" argumentet, det låter som du trampar vatten från var jag står.

Nu försöker du argumentera mot något jag aldrig har hävdat.

Skrivet av tomten51:

Ja? Det är din poäng, gör den.

Den var gjord redan när du frågade om den.

Skrivet av tomten51:

Nä, jag hänvisade till vad ditt fiktiva scenario där två pojkar växer upp utan manligt inflytande.

Återigen: könsroll, könsidentitet eller andra faktorer.

Skrivet av tomten51:

Jag hävdar att det var och är ett I-lands problem, jag hävdar att det inte var förtryck utan könsroller, precis som de andra djur omkring oss har, de inte till att säga, återigen, att de är ett samhälle att sträva efter.
Nej, du har fel jag har rätt. Du valde skrädderi som passade ditt argument och förgick de andra yrken kvinnor var uteslutna från. Min förstålse och användning av "Cherry picking" är korrekt din förstålse är fel.
Jag skrev in "MM" för att postulera de andra tunga yrken män utförde, eller menar du att kvinnor var yrkesverksamma i alla fall? Att de var delaktiga med arbetet på gården är en sak, att de gjorde de riktigt tunga jobben som lämnat döda kroppar i sina spår är något annat helt annat. Senare delar av vad du skriver indikerar att du inte jobbat mycket i ditt liv, har du? Om du jobbat som sommarbetare som truckförare ja de flesta manuella yrken inom industrin så skulle du inte sjunga samma visa. Faktum är att vi är så benägna att belysa sjuksköterskors problem för de är våra kvinnor vi pratar om. Du tror att vi har exoskeletons bara för att vi har en modern industri? Tänk igen.

Sorry grabben, hävdar du att det är inte är ett förtryck när hälften av landet invånare inte tillåts ha egendom eller styra över sina egna liv så har du blott kommit ut ur dumskalle garderoben.

Skrivet av tomten51:

Nej men vi är fortfarande färgade av våra röter, i.e man = tar hand om kvinnan = tar hand om barnen. De är inte svårt att förstå och det är evolution, social evolution, som sagt, inte någon truckförargen uppenbarligen.

Redogör för sambanden som ledde fram till truckförare.

Skrivet av tomten51:

Nej vi diskuterar varken biologi eller historia, vi duskuterar de som är relevant till ämnet, de var inte på ett spår som var långt där från och jag förklarade varför samtidigt som jag gav dig en vink att vi bör hålla fokus på vad vi diskuterar.
vad problemet med förvirrade ungar är, säger sig självt. De är förvirade av experimentet som utförs på dom.

Hrhr Tomten vi har diskuterat förut och idag kan jag säga en sak.
Det här är dagen då jag läste de två mest idiotiska resonemangen jag någonsin har läst på Sweclockers.

Ditt resonemang det inte är förtryck när hälften av individerna i ett samhälle inte tillåts välja sin egen yrkesbana eller äga samt Larsionis resonemang att användandet av ett könsneutralt personligt pronomen skapar ett artificiellt kön är helt makalösa, det är som att ni på ett utstuderat sätt valt att säga de dummaste sakerna ni kunde komma på. Det är fantastiskt, det är festligt och det är så urbota verklighetsfrånvänt att man nästan kissar på sig av skratt.

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Huzzbutt:

din linje är att användandet av ett könsneutralt personligt pronomen skapar en nytt artificiellt kön.

Den risken finns ju där när du försöker förvirra småbarn i genus "pedagogik" projektet, helt klart.

Skrivet av Huzzbutt:

Det är inte alltid så att jag är så jälva bra, ibland hävdar mina motståndare att bruket av ett könsneutralt pronomen skapar ett artificiellt kön.

Ja visst kan det bli så, artificiellt skapat, inte biologist. Pojkar och flickor blir osäkra på sin indentitet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larsioni:

Den risken finns ju där när du försöker förvirra småbarn i genus "pedagogik" projektet, helt klart.

Ja visst kan det bli så, artificiellt skapat, inte biologist.

Fortsätt larva på, vi har kommit till vägs ände, du har avslöjat dig som fåntratt och jag sitter med hedern i behåll och har rätt som vanligt. Av gammal vana så vet jag att du kommer bli allt mer offerkoftig och tjurig om vi fortsätter. Det är förstås oproblematiskt men då du inte i något läge har tillfört diskussionen något av värde annat än för mig att skratta åt så känns det lämpligt att vara ärlig:

Du är körd Larsioni, du borde gett upp innan du började men likväl har du fortsatt såpass länge att du har för sagt dig på ett sätt som inte kan uppfattas som annat än att du är oförmögen att ens ha den här diskussionen från början. Men som sagt, släng iväg ett till inlägg eller tio men om inget av dem tillför något av värde till diskussionen så står vi kvar vid att du är ljushuvudet som hävdade att användandet av hen skapar ett nytt artificiellt kön. Grattis!

Tillägg: Givetvis kommer alla förolämpningar att ge stöd åt min tes att du är oförmögen att ta diskussionen; de är ju för all del förolämpningar, inte argument.

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Huzzbutt:

Fortsätt larva på, vi har kommit till vägs ände, du har avslöjat dig som fåntratt och jag sitter med hedern i behåll och har rätt som vanligt. Av gammal vana så vet jag att du kommer bli allt mer offerkoftig och tjurig om vi fortsätter. Det är förstås oproblematiskt men då du inte i något läge har tillfört diskussionen något av värde annat än för mig att skratta åt så känns det lämpligt att vara ärlig:

Du är körd Larsioni, du borde gett upp innan du började men likväl har du fortsatt såpass länge att du har för sagt dig på ett sätt som inte kan uppfattas som annat än att du är oförmögen att ens ha den här diskussionen från början. Men som sagt, släng iväg ett till inlägg eller tio men om inget av dem tillför något av värde till diskussionen så står vi kvar vid att du är ljushuvudet som hävdade att användandet av hen skapar ett nytt artificiellt kön. Grattis!

Med din bristande läsförstålse samt militanta attityd så är det kanske bäst om det blir så.

Skrivet av Huzzbutt:

.Jag kan med säkerhet säga att jag inte har sagt att det är bra att barn påtvingas könsroller oavsett om det är egna eller andras.

Då du stödjer genus "pedagogiks" projektet som småbarn utsätts för det så är det precis det du gör.

Skrivet av Huzzbutt:

Jag har dock sagt att jag inte vill att normer ska bestämma över individer

Skrivet av Larsioni:

Att stötta individen är något helt annat än att göra barn till en del av ett politiskt projekt. Ett politiskt projekt som genus"pedagogiken" är.

Tillägg: Att du avslutar diskussionen tar jag som ett tecken på att du väljer att smita utan på grund av din oförmåga att argumentera på ett sakligt sätt.

Permalänk
Medlem

I ett försök att nyansera tråden lite kommer nu min syn på "Hen."

Jag har absolut inga som helst problem med ordet "Hen," som vi redan klargjort är det ett könslöst pronomen lånat från våra grannar till öster. Att ha ett könslöst pronomen finns en stor vinst i enligt mig. Både könet ofta är totalt irrelrevant (t ex internetforum) samt attd det faktiskt är extremt vanligt (jämfört med allmänhetens uppfattning) att en individ inte har en "normal" YY eller xY uppsättning.

MEN tyvärr har begreppet blivit extremt laddat vilket resulterar i att man tar fokus från ämnet till användandet att ett pronomen, vilket har diskuterats med hjälp av ordet "neger".

Summan av kardemumman är att jag kommer att börja använda ordet när det inte längre är så laddat att läsare/åhörare tappar fokus från ämnet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?