Permalänk

Hyper 212 eller Thermalright Macho?

Ska byta ut min h60 då pumpen låter för mycket. Inte kaffebryggarljudet som många har haft problem med, utan det låter som en liten fläkt som går på högvarv. Eftersom pumpen är så pass liten och går fort så blir det ett ganska högt pitchat, irriterande ljud.

Just nu funderar jag över dessa två kylare:
http://www.inet.se/jamfor?compare=5322017&compare=6308811

Jag har hört mycket gott om Hyper 212, och den är ju lite billigare. Jag funderar bland annat på fläkten som följer med, hur låter den?Silentpcreview klagade på att den lät en del på högre varvtal. Jag tror att den kommer låta mer än resten av fläktarna i mitt system så länge inte gpu:n behöver jobba så hårt.

Thermalright macho kan ju tydligen gå i passivt läge också, det är ju bra men eftersom jag har aktiv kylning i både nätagget och grafikkortet så tror jag det är lika bra att ha en fläkt som går tyst på, eftersom det ändå kommer låta från datorn.

Vad tror ni, är det värt att spara 120 spänn på Hyper 212, eller är det dumsnålt om jag någon gång får för mig att bygga en helt passiv dator? Har någon av er haft turen att få använda båda dessa?

Permalänk
Medlem

Kör hyper evo 212 jag. Jag kör med två Noctua F-F12 PWN eller nu vad de heter. runt 20-25 vid idle. De är även extremt tysta och går bara i cirka 200 RPM när man startar datorn. Rekommenderar dem starkt. Sedan får man bland annat med en kabel så att man kan seriekoppla dem, de går då i samma RPM på bägge sidorna av kylflänsarna. Men räcker med en också. Tester ger samma temps typ... Har ingen erfarenhet av Thermalright Macho tyvärr. Lycka till

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|Fractal Design Define R4| Corsair CS 750M |ASUS Z87-A ATX|Intel Core i7 4770K|Hyper EVO 212|Kingston HyperX 8GB 1600MHz|Gigabyte Geforce GTX 770 OC 2GB|Samsung SSD 840 PRO 256GB|Seagate Barracuda 2TB|Seagate SSHD 2TB|Fujitsu P23T-6 Thor Edition IPS 23|Windows 8.1|