Hur kollar man ifall ett program skickar ut data?

Permalänk
Medlem

Hur kollar man ifall ett program skickar ut data?

Har dragit hem ett lite shady program som jag skulle vilja fortsätta att använda men magkänslan säger att det är något lurt med det :S

Finns det något sätt att se om programmet skickar ut någon data via nätet? Printscreens eller keyloggs eller så.

Kör windows 7 med en netgear router.

Permalänk

Installera Comodo firewall så får du veta vilka program som kontaktar det yttre.

Visa signatur

"If you hit a wall push through it"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blueprints:

Installera Comodo firewall så får du veta vilka program som kontaktar det yttre.

Ok programmet jag kör har en serial key som jag antar kollas mot nätet? Går det i Comodo även se vilken data som skickas?

Tack för svaret!

Permalänk
Skrivet av zencity:

Ok programmet jag kör har en serial key som jag antar kollas mot nätet? Går det i Comodo även se vilken data som skickas?

Tack för svaret!

Comodo har ingen funktion som gör det möjligt att läsa innehållet av datan som skickas.

Visa signatur

"If you hit a wall push through it"

Permalänk
Medlem

Med en hel del kunskap, wireshark.

Permalänk
Hedersmedlem

Tcpview är ett läskigt litet program men ger en rätt bra bild på vilka program/tjänster som har aktiva anslutningar.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Medlem

Ok tack för alla svar, får nöta vidare och lära mig mer!