Permalänk
Medlem

Min ServiceVäska

Jag har påbörjat ett projekt många har gjort , ja tänkte göra en själv , Serviceväska dator
Det kommer bli en P4 3.0 Ghz , 3 Gb ram , 120 gb hårddisk , agp 512 - 640 mb grafik kort flyttar vga

kontakten dvi o tv finns kvar men är dolda innanför , varav kortet blir längre på höjden , dvd brännare 16X
Tänkte spara all isolering de flesta har rivit ut den jag spar det mesta av den för ljudets skull kommer ha

120 mm fläkt ut blås samt 2 * 80 mm in måste lösa hårddisk fastsättningen först har en ide funderar på o
norpa hårddiskhållaren får en gammal datorn modda den o skruva dit den.

Då kan man lätt byta hårddisk ifall det behövs ....
Om den blir för varm kommer en 120 mm blå lysande fläkt monteras in.

Men vad de fuskar med beskrivningarna av sakerna är otroligt säger att det skall vara Aluminium väska men
det är tunna masonitskivor som är överdragna med aluminium film. Vilket gör att jag får tillverka stag som

kommer typ sitta som ett kors.
Lägger upp fler bilder under byggets gång har inte bråttom gör lite varje dag har inte införskaffat allt ännu

Nu har jag gjort fästet för vga kontakten osv.

Kommer skruva dit nätdelen snart , skall förse den med ett snyggt galler på utsidan av väskan ,
skrivit upp en del mått o räknat ut hur jag skall fixa hållare för hårddisken ev 2 diskar .....

Min ServiceVäska

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zlack:

Tänkte spara all isolering de flesta har rivit ut den jag spar det mesta av den för ljudets skull kommer ha 120 mm fläkt ut blås samt 2 * 80 mm in måste lösa hårddisk fastsättningen först.

Lär dig att skriva meningar grabben. Väldigt jobbigt att läsa stycken utan punkter.

Lite väl svaga komponenter som jag tvekar kan ha någon vettig användning, men helt klart en kul grej!

Visa signatur

Corsair Obsidian 350D | ASUS Maximus V Gene | i5-3570k
Palit RTX3060 Dual OC | 4x4GB 1600Mhz Vengeance LP | 2x256GB SSB | TX950W | W10
Ducky Shine3 MX (Red Switches) | Mionix Naos 8200 | DT990+Schiit Modi2/Magni2

Permalänk

Håller med föregående, var nog historiens längsta mening så sätt gärna ut punkter och kommatecken för att underlätta läsningen.
Får jag fråga vad du ska använda den till? För håller med om att det inte var direkt kraftfulla komponenter.

Visa signatur

|Fractal Design XL|MSI Z77A-GD65|MSI GTX 660Ti 2GB|Corsair 4GB Dominator DHX+|Intel Core i5 3570K 4.5GHz| Noctua NH-D14|Samsung SSD 830-Serien 128 GB + 250 GB|Samsung DVD±RW SH-S223C|Western Digital Caviar® GreenPower 1TB|3TB WD Caviar Green|Cougar 700CM|

Permalänk
Medlem

Har påbörjat såga ur hålet för DVD spelaren och löst fast sättning av grafik kort och hårddiskar ... kommer nog ha två diskar en 20 Gb för Windows xp pro samt en 200 Gb för lagring

Permalänk
Medlem
Skrivet av Currybarnet:

Håller med föregående, var nog historiens längsta mening så sätt gärna ut punkter och kommatecken för att underlätta läsningen.
Får jag fråga vad du ska använda den till? För håller med om att det inte var direkt kraftfulla komponenter.

Nej jag vet att det inte är kraftfulla saker i den men den duger till o ha som bygg projekt över vintern.

Vem vet kanske kommer det bli bättre saker nästa gång nästan allt som är med i denna har jag införskaffat typ gratis.

Det enda som kostade lite var väskan o skruvarna o stöden som inte är fixade de måste bockas till. Moderkortet ram minnen osv fick jag ifrån en gammal burk med sprucket chassi som egentligen skulle slängas men jag tog rätt på det.

Permalänk
Medlem

Ljud , skärm , ström , 4 usb uttag , nätverk är de enda kontakter som jag kommer att ha