Bf4 borta från origin library?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daquis:

Mitt spel är borta nu. Får detta errormessage:

Vi kan inte behandla din betalning just nu. Använd ett annat betalningssätt eller försök igen senare. [ref. #10048]

Jag kan heller inte beställa igen, har testat både utan och med proxy. Verkar som att dom har spärrat betalning på mitt konto?
Har testat att lägga till ett annat kreditkort, paypal osv, samma sak där.

Tips på vad jag kan göra?

Samma sak hände mig om man inte stänger av VPN efter steg två.

1. Starta VPN/Proxy och gå in på Origin.
2. lägg till spelet och gå "till kassan"
3. Logga in
4. Stäng av VPN/proxyn och skriv in kort information och liknande och tryck på nästa.
5. Acceptera betalning.

Vet inte om det var så här du gjorde. Men det funkade för mig så jag fick samma fel som dig

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit
2x Dell U2515H IPS 1440p - ath-m50x & Mod Mic - Asus STX - Oculus Rift + Touch

Permalänk
Skrivet av Daavido:

Återbetalningen är på 0 kr eftersom de inte dragit några pengar ännu.

Problemet är att pengarna redan har dragits för mig!
Hoppas det löser sig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daavido:

Samma sak hände mig om man inte stänger av VPN efter steg två.

1. Starta VPN/Proxy och gå in på Origin.
2. lägg till spelet och gå "till kassan"
3. Logga in
4. Stäng av VPN/proxyn och skriv in kort information och liknande och tryck på nästa.
5. Acceptera betalning.

Vet inte om det var så här du gjorde. Men det funkade för mig så jag fick samma fel som dig

vilken proxy?
de jag testat är superlångsamma så det blir en massa timeouts

Skrivet av deviantart:

Problemet är att pengarna redan har dragits för mig!
Hoppas det löser sig

står det så på ditt bankkonto?
står i Origin att jag debiterats 1048mxn men de har aldrig dragits från mitt bankkonto

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daavido:

Samma sak hände mig om man inte stänger av VPN efter steg två.

1. Starta VPN/Proxy och gå in på Origin.
2. lägg till spelet och gå "till kassan"
3. Logga in
4. Stäng av VPN/proxyn och skriv in kort information och liknande och tryck på nästa.
5. Acceptera betalning.

Vet inte om det var så här du gjorde. Men det funkade för mig så jag fick samma fel som dig

Aa så gjorde jag. Jag körde också utan proxy med riktiga kreditkortet och det funka inte heller så ja vet inte..

Visa signatur

Chassi: R4 Black CPU: Core i7 3770k @ 4,5 GPU: 2x GTX 780 1150/1600 RAM: Corsair 16GB 1866Mhz Dominator
Mobo: Gigabyte Z77 UP7 SDD: Samsung 840 PRO 256GB PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold
CPU Kylare: H80I

Permalänk
Medlem
Skrivet av dammskog:

vilken proxy?
de jag testat är superlångsamma så det blir en massa timeouts

Använder en betald VPN, så är inte säker. Har läst på Reddit att den här ska funka bra, och de har en "Trail" version: http://www.flyvpn.com/
Har dock inte prövat den själv.

Skrivet av deviantart:

Problemet är att pengarna redan har dragits för mig!
Hoppas det löser sig

Jobbigt.. Om det inte är löst imorgon skulle jag nog kontakta support.

Lite annan information:

Enligt den här tråden på Reddit så är det OK att aktivera ett spel med VPN:
http://www.reddit.com/r/battlefield_4/comments/1p9cvb/you_wil...

Enligt den här tråden så står det ingenstans i EULA att det är imot reglerna att köpa spel i andra regioner med tex Proxy/VPN:
http://www.mordorhq.com/showthread.php?11050-Bf-4-pre-order-o...

"On Finnish forum, MuroBBS, couple people read whole EA / Origin EULA and there is no mention about use of this method where Valve / Steam EULA forbids this method.

Possibility of getting account banned is extremely low and EA don't have proper basis for ban as theirs own EULA don't forbid this action. Still it's yours personal choice to do Proxy / VPN purchase and possible consequences are on you and you alone!

"

Ta det med en nypa salt. Tänkte iallafall dela med mig av informationen om någon är intresserad

Edit: Går att börja spela imorgon kl 16:00

http://www.timeanddate.com/countdown/generic?p0=168&iso=20131...

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit
2x Dell U2515H IPS 1440p - ath-m50x & Mod Mic - Asus STX - Oculus Rift + Touch

Permalänk
Medlem

Verkar som att de kom på mig också. Lite surt. Testade diverse andra proxies och alla senare metoder utan att lyckas köpa det igen. De kanske temporärt flaggat ens konto för att hindra köp från andra länder ett tag eller nåt. Testade med två visa-kort och ett paypal-konto med samma fel.

Blev från fast2play.se nu istället. Kan dock varna för att de verkar lagra lösenorden i antingen klartext eller med reversibel krypto så man bör vara extra noga med att ha ett unikt lösenord där.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av blunden:

Verkar som att de kom på mig också. Lite surt. Testade diverse andra proxies och alla senare metoder utan att lyckas köpa det igen. De kanske temporärt flaggat ens konto för att hindra köp från andra länder ett tag eller nåt. Testade med två visa-kort och ett paypal-konto med samma fel.

Blev från fast2play.se nu istället. Kan dock varna för att de verkar lagra lösenorden i antingen klartext eller med reversibel krypto så man bör vara extra noga med att ha ett unikt lösenord där.

man bör vara extra noga med allt när man handlar från nyckelsites. Speciellt när det gäller lösenord och kontokort (använd e-kort).

Permalänk
Skrivet av blunden:

Verkar som att de kom på mig också. Lite surt. Testade diverse andra proxies och alla senare metoder utan att lyckas köpa det igen. De kanske temporärt flaggat ens konto för att hindra köp från andra länder ett tag eller nåt. Testade med två visa-kort och ett paypal-konto med samma fel.

Blev från fast2play.se nu istället. Kan dock varna för att de verkar lagra lösenorden i antingen klartext eller med reversibel krypto så man bör vara extra noga med att ha ett unikt lösenord där.

Hände samma med mig, går inte ens att beställa via sverige... har kontaktat deras support flera gånger och de vet tydligen att det är ett vanligt problem just nu, finns många trådar på andra forum om detta och de startade just igår.

Visa signatur

GPU: Nvidia GeForce 2x GTX 670 CPU: Intel 3570K 4.2 GHz PSU: Corsair TX750W Moderkort: MSI Z77A-S01 CPU kylare: H70 Chassi: Corsair Obsidian 650D SSD: Samsung SSD Desktop 830- Series 128GB HDD: Western Digital 2TB + 1TB Skärm: XL2420T 120Hz LED www.ohfoto.se www.onroaders.com

Permalänk
Medlem

Samma för mig med! Beställningen har dragits tillbaka.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Skrivet av dammskog:

man bör vara extra noga med allt när man handlar från nyckelsites. Speciellt när det gäller lösenord och kontokort (använd e-kort).

Ja, visst är det så. De brukar dock nästan alltid ta betalt via PayPal så är inte speciellt rädd för betaluppgifterna.

Skrivet av Derbi_QuiZ:

Hände samma med mig, går inte ens att beställa via sverige... har kontaktat deras support flera gånger och de vet tydligen att det är ett vanligt problem just nu, finns många trådar på andra forum om detta och de startade just igår.

Ok, så det är inte nödvändigtvis en indikering på att man nekas för att man kör proxy?

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

Jag blev så trött på Origin så jag köpte BF4 + Premium genom amazon.com idag. Det tog nån timme så fick jag båda nycklarna som gick fint att ladda in i Origin klienten, står och tankar för fullt nu.

Hela kalaset landade på 710kr. Man behöver dock en amerikansk adress vilket man enkelt löser genom borderlinx (gratis).
Det kanske inte är billigast men kändes som en bra kompromiss.

Visa signatur

AMD Ryzen 7950x3D | Asus ROG Strix B650E-E | 32GB G.Skill DDR5 6000Hz CL30 | ASUS TUF RX 7900 XTX OC | Cooler Master Tempest GP27U, Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Förbokade "vanliga" BF4 via Electroworld och fick raskt hem en dvd med en förbokningskod som gav mig tillgång till bla betan.
För någon dag sedan försvann ju betan och då stod det att jag kunde förladda spelet den 28 oktober, nu när jag loggar in så är spelet borta från Origin.

Antar att jag kommer få vänta tills jag får hem skivorna + produktkoden innan jag kan spela BF4?

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk

någon som kan köpa spelet via origin? för mig så får jag fram ett error meddelande i slutet och har kontaktat origin om detta och det ska ta 5-7 arbetsdagar!!!!!!! :OOO någon som vet hur man kan beställa på annat sätta? har tex tittat mycket på fast2play.se men får man koderna idag eller kommer de den 31? samt hur säkert är det att köpa därifrån?

Visa signatur

GPU: Nvidia GeForce 2x GTX 670 CPU: Intel 3570K 4.2 GHz PSU: Corsair TX750W Moderkort: MSI Z77A-S01 CPU kylare: H70 Chassi: Corsair Obsidian 650D SSD: Samsung SSD Desktop 830- Series 128GB HDD: Western Digital 2TB + 1TB Skärm: XL2420T 120Hz LED www.ohfoto.se www.onroaders.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derbi_QuiZ:

någon som kan köpa spelet via origin? för mig så får jag fram ett error meddelande i slutet och har kontaktat origin om detta och det ska ta 5-7 arbetsdagar!!!!!!! :OOO någon som vet hur man kan beställa på annat sätta? har tex tittat mycket på fast2play.se men får man koderna idag eller kommer de den 31? samt hur säkert är det att köpa därifrån?

Jag kan inte heller köpa spelet via origin, antar att du med får "10048"? Vad sa origin ang problemet? vad är det som ligger bakom att det blir så här? Fast2Play så får du koden i morgon, ifall det är säkert vet jag inte har inga erfarenheter där ifrån.

Permalänk
Skrivet av fakado:

Jag kan inte heller köpa spelet via origin, antar att du med får "10048"? Vad sa origin ang problemet? vad är det som ligger bakom att det blir så här? Fast2Play så får du koden i morgon, ifall det är säkert vet jag inte har inga erfarenheter där ifrån.

yes får precis den koden du säger... orkade inte vänta så köpte via fast2play och de verkar rätt legit. det origin sa om problemet var att man bara skulle vänta och att det skulle ta mellan 5-7 arbetsdagar att fixa wtf då är det lika bra att köpa via elgiganet ffs! lite irriterad just nu på origin om jag ska vara helt ärlig!

Visa signatur

GPU: Nvidia GeForce 2x GTX 670 CPU: Intel 3570K 4.2 GHz PSU: Corsair TX750W Moderkort: MSI Z77A-S01 CPU kylare: H70 Chassi: Corsair Obsidian 650D SSD: Samsung SSD Desktop 830- Series 128GB HDD: Western Digital 2TB + 1TB Skärm: XL2420T 120Hz LED www.ohfoto.se www.onroaders.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derbi_QuiZ:

yes får precis den koden du säger... orkade inte vänta så köpte via fast2play och de verkar rätt legit. det origin sa om problemet var att man bara skulle vänta och att det skulle ta mellan 5-7 arbetsdagar att fixa wtf då är det lika bra att köpa via elgiganet ffs! lite irriterad just nu på origin om jag ska vara helt ärlig!

Joo, jag är med irriterad på origin.. Har du fått nyckeln från fast2play ännu? mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av fakado:

Joo, jag är med irriterad på origin.. Har du fått nyckeln från fast2play ännu? mvh

Nycklarna därifrån skulle tydligen skickas imorgon. Samma gällde för g2play.net, sidan med samma ägare.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av blunden:

Nycklarna därifrån skulle tydligen skickas imorgon. Samma gällde för g2play.net, sidan med samma ägare.

Okej tack, har själv beställt därifrån nu.. Får hoppas att man får nyckeln tidigt i morgon, så kan man aktivera via VPN o lira direkt