Permalänk

Hade ju varit gött om CJ's kunde släppa sina koder nu oxå då så man kan börja lira när det är dags

Visa signatur

.: AMD FX-9590 :. .: ASUS Crosshair V Formula-Z :. .: Crucial Ballistix Sport 16GB 12800 (2x8GB) :. .: Corsair H100i:. .: Gigabyte R9 290X :. .: Corsair Force GT 240GB :. .: Corsair Force GS 240GB :. .: Antec P280 :.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av drefk2000:

Jag tycker att det är helt sjukt att vara så otålig att man inte kan vänta till officell release i sin region. Helt galet IMHO

Men VARFÖR? Varför vänta? Finns noll anledning och logik att vänta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av drefk2000:

Jag tycker att det är helt sjukt att vara så otålig att man inte kan vänta till officell release i sin region. Helt galet IMHO

Jag tycker det är helt sjukt att EA bestämmer sig för att inte ha official release för alla regioner samtidigt. Helt galet.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit
2x Dell U2515H IPS 1440p - ath-m50x & Mod Mic - Asus STX - Oculus Rift + Touch

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke89:

Vad jag har läst så är det okej att aktivera spelet och spela med hjälp av VPN. MEN att köpa spelet billigare via VPN kan vara olagligt och kan skapa problem. Själv hade jag inte gjort detta då det inte skiljer så mkt pengar. Ska man ha spelet billigare så är det nog smartare att bara köpa det via g2play.net så riskerar man inte sådana problem.

Inte skiljer så mycket pengar? :S BF4 standard + premium går loss på 1100kr via origin, och jag köpte för 430kr via mexikansk proxy. Jag känner att det en rätt stor skillnad..

Permalänk
Lego Master

Meh. Beställt fysisk skiva från CDON, får den när jag får den.

Har ni inget jobb att vara på på torsdag kl. 16? =P

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Jag fick min produktkod inatt och kan förladda nu utan VPN. Kan jag lira tidigt om jag laddar ner med VPN?

Visa signatur

Ducky shine 4
Ducky mini PBT caps

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Obolla:

Jag fick min produktkod inatt och kan förladda nu utan VPN. Kan jag lira tidigt om jag laddar ner med VPN?

Du kan förladda utan VPN. Aktivera med VPN dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av drefk2000:

Jag tycker att det är helt sjukt att vara så otålig att man inte kan vänta till officell release i sin region. Helt galet IMHO

Varför sitta som en knähund och vänta när de finns tillgång tidigare?

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweFox*:

Du kan förladda utan VPN. Aktivera med VPN dock.

Så tanka ner utan VPN och starta först gången med VPN från tidigare listade länder?

Visa signatur

Ducky shine 4
Ducky mini PBT caps

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daavido:

Jag tycker det är helt sjukt att EA bestämmer sig för att inte ha official release för alla regioner samtidigt. Helt galet.

Det beror på att butikerna har olika släppdagar tydligen.

Normalt på tisdagar i USA, Torsdagar EU och Fredagar UK...

Visa signatur

"Vad ljuvligt är det inte när ett lindrigt rus drar sin töckenslöja över tillvarons elände....."

Permalänk
Medlem
Skrivet av drefk2000:

Jag tycker att det är helt sjukt att vara så otålig att man inte kan vänta till officell release i sin region. Helt galet IMHO

Helt galet att vänta till "officiell" release om man vet att man kan spela tidigare.

Permalänk
Medlem

Kommer nog aktivera det i förtid. Man vet hur sugen man kommer bli när alla andra som aktiverat det skriver om hur kul det är
En fråga, när man aktiverar kommer Premium synas då ? Har köpt men det syns inte i orgin. Vill inte gå miste om några battlepacks.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Obolla:

Så tanka ner utan VPN och starta först gången med VPN från tidigare listade länder?

Yes!

Skrivet av Myllerman:

Kommer nog aktivera det i förtid. Man vet hur sugen man kommer bli när alla andra som aktiverat det skriver om hur kul det är
En fråga, när man aktiverar kommer Premium synas då ? Har köpt men det syns inte i orgin. Vill inte gå miste om några battlepacks.

Högerklicka på BF4 och kolla infon, där ska premium finnas.

Gå in på battlelog och kolla om du har battlepacks!

Mina:

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweFox*:

Yes!

Högerklicka på BF4 och kolla infon, där ska premium finnas.

Gå in på battlelog och kolla om du har battlepacks!

Mina:
http://swefox.me/sharex/Z894T.png

http://swefox.me/sharex/hF38n.png

Tack, ska kolla

*edit*

Fick inget preorder gold battlepack ! Fick alla andra du har men inte den
Jag preordered både premium och digital delux !

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Myllerman:

Tack, ska kolla

*edit*

Fick inget preorder gold battlepack ! Fick alla andra du har men inte den
Jag preordered både premium och digital delux !

Aww, visserligen är det bara 1 battlepack som du missar då så det kanske inte är så värt att avbeställa och boka om ;).

Du har nyckel och hela grejset annars?

Permalänk
Medlem

På ett sätt är det smart att de inte har global release, alla minns vi ju t ex Diabli 3 releasen!
Sen är de ju skapligt back att spelets hemland ska få vänta flera dagar.

Men nu går de ju att lösa o de har ju dessutom sagts från officiellt håll (origins support chatt) att aktivera via VPN är okej.

Visa signatur

Spelburk: ASUS Maximus VI Hero . Intel Core i7 4770K . Noctua NH-D14 . 16 GB Corsair Vengeance 2x8 GB . Gigabyte Radeon HD 7990 . 240 GB Intel 335 SSD . Fractal Design R4 . Corsair AX 1200w . 2 st Samsung 24" Gästdator: ASUS P8 Z68-V . Intel Core i5 3570K . Noctua NH-D14 . 16GB G.Skill Ripjaws DDR3 4x4 GB Asus Radeon HD7870 CF . 128gb Samsung SSD . 2 x 1 TB Seagate SATA . Fractual Design R3 Corsair HX 750w v2 . 1 st Sony 40"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av AndiOne:

På ett sätt är det smart att de inte har global release, alla minns vi ju t ex Diabli 3 releasen!
Sen är de ju skapligt back att spelets hemland ska få vänta flera dagar.

Men nu går de ju att lösa o de har ju dessutom sagts från officiellt håll (origins support chatt) att aktivera via VPN är okej.

Det funkar dessvärre inte så. DICE kan inte bara välja att släppa det i Sverige först. När det släpps spel går det efter att USA får det på Tisdagar och Sverige Fredagar. Har något med att göra hur marknaden funkar, det gäller inte enbart spel.

Det är så vid alla releaser som inte väljer att ha global release.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweFox*:

Aww, visserligen är det bara 1 battlepack som du missar då så det kanske inte är så värt att avbeställa och boka om ;).

Du har nyckel och hela grejset annars?

Köpte via orgin så behövs ingen nyckel då. Ska prova kontakta dem via online hjälpen sen. Man vill jue få det man vart lovad lixom

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Myllerman:

Köpte via orgin så behövs ingen nyckel då. Ska prova kontakta dem via online hjälpen sen. Man vill jue få det man vart lovad lixom

Jojo, du kan inte preloada utan nyckel. Högerklicka på BF4 och tryck visa speldetaljer. Om du har XXXXX vid nyckel rekommenderar jag att avboka och beställa igen. Du kan beställa via VPN för billigare.. Det är dock upp till dig.

Såhär ska det se ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av drefk2000:

Jag tycker att det är helt sjukt att vara så otålig att man inte kan vänta till officell release i sin region. Helt galet IMHO

Jag spelar nästan bara med ett gäng amerikanare så det är dels av den anledningen jag aktiverar tidigare.
sen tycker jag lite illa om att vi ska behöva vänta tills istortsett sist av alla för att kunna börja spela.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweFox*:

Jojo, du kan inte preloada utan nyckel. Högerklicka på BF4 och tryck visa speldetaljer. Om du har XXXXX vid nyckel rekommenderar jag att avboka och beställa igen. Du kan beställa via VPN för billigare.. Det är dock upp till dig.

Japp fanns nyckel där. Läste vidare lite och det verkar som Pre-orer battlepack bara var speciellt erbjudande hos vissa återförsäljare där man fick en bonusnyckel ? I så fall så är allt nog som det ska.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Myllerman:

Japp fanns nyckel där. Läste vidare lite och det verkar som Pre-orer battlepack bara var speciellt erbjudande hos vissa återförsäljare där man fick en bonusnyckel ? I så fall så är allt nog som det ska.

Phew, då behöver du ju inte oroa dig iallafall.

Well, jag köpte från Origin.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweFox*:

Phew, då behöver du ju inte oroa dig iallafall.

Well, jag köpte från Origin.

Skumt skaffade jue också från orgin. Aja får ta en chatt med dem och fråga. Kan posta svaret om jag lyckas få något om nån undrar.

Permalänk
Medlem

Jag kommer ihåg att jag körde via en VPN från Australien när(innan) bf3 släpptes i Sverige. Då behövde jag bara aktivera spelet en gång sen var det bara att tuta och köra utan VPN. Är det inatt runt 0400 för oss det släpps i Sydkorea?

Permalänk
Medlem

Tuff tuff!

Visa signatur

Ducky shine 4
Ducky mini PBT caps

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Grislars:

Jag kommer ihåg att jag körde via en VPN från Australien när(innan) bf3 släpptes i Sverige. Då behövde jag bara aktivera spelet en gång sen var det bara att tuta och köra utan VPN. Är det inatt runt 0400 för oss det släpps i Sydkorea?

Det släpps om 2 timmar ;)!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

Skumt skaffade jue också från orgin. Aja får ta en chatt med dem och fråga. Kan posta svaret om jag lyckas få något om nån undrar.

Gör det! Såg att jag också inte fick den nu och har också bokat på Origin.

Permalänk
Medlem

Någon som har koll på vad Battlefield 4 Premium kostar via Mexikansk proxy? Blev lite sugen nu att skaffa det också..

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wrathborn771:

Någon som har koll på vad Battlefield 4 Premium kostar via Mexikansk proxy? Blev lite sugen nu att skaffa det också..

199

Permalänk
Medlem

Kontaktade supporten genom chatt angående pre-order gold battlepack och han sa att den kommer aktiveras när spelet släppts/aktiverats. Men vem vet, han lät inte jätteövertygande om man säger så Tog typ 1min av "support is typing a message" för några få ord som inte var så övertygande hehe.
Får väl helt enkelt se när jag aktiverat spelet med VPN.